Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
hoe weerhoudt je iemand van zelfmoord, hoe krijg je diegene zover dat ze naar je luisteren?
Veel met die persoon praten, begrip tonen en niet zelf het hoogste woord nemen. Zodat die gene z'n verhaal kan doen. hoe zorg je ervoor dat diegene niks raars doet? Door continu te blijven praten met die persoon.. denk ik.. vertellen hoe vervelend je het zou vinden etc. en dan ook nog, hoe doe je dat als je ergens diep in je hart denk: 'ik ga met je mee' Ik vind je een hele sterke meid! En ik denk dat je door dat je nu iemand hulp bied zelf er ook sterker van word. Je weet dat Zelfmoord toch niet het beste is maar als je op en kapot bent snap ik wel dat het de beste oplossing lijkt..(uit ervaring....) Maar meis doe het niet! Eva |
![]() |
|
...alz iemand egt dood wilt...dan zal ut um uiteindelijk ook wel lukken....dan iz diegene nie meer te stoppuh....maar dat iemand ut jou vertelt wil al zegguh dat diegene wel hulpzoekt...alz ju begrijpt wat ik bedoel...want volgenz mij alz ju egt dood wilt...zoalz ik een tijdju heb gewilt zeg ju da tegen niemand...het beste kan ju samen hulp gaan zoeken...zo hoeft zij nie alleen te gaan...ju kan bevoorbeeld naar de huisartz gaan...da heb ik ook gdaan...die help ju wel verder...egt....heb ik ook gedaan...die kan bijvoorbeeld ju verder helpuh....en ju hebt ut tog wel allez zelf in de hand...want er gebeurt nix wat jij nie wilt....
dikke kuzzie phoebe PS: veel sterkte...
|
Het feit dat iemand over zelfmoord praat is denk ik al een teken dat iemand, bewust of onbewust, geholpen wil worden. Hij/zij is dan liever van de problemen af dan er meteen een eind aan te maken... Je kan diegene laten weten dat je er bent, dat je wil praten en helpen en dat je je best zal doen om, als je zelf geen hulp kan bieden, andere hulp te zoeken. Meer kun je niet doen.
|
nee dat denk ik niet, je moet diegene vertellen: weet je wel hoe erg het voor je familie is, je DENKT nu dat je slecht bent voor iedereen maar als je zelfmoord doet dan wordt iedereen nog verdrietiger
en denk is aan de leuke dingen die je nog moet ervaren..je leeft maar 1x geniet ervan. ik denk zoiets veel sterkte
|
![]() |
Wat ik ga zeggen zal me misschien niet in dank worden afgenomen maar dan moet dat maar.
Laat de gene die het wil doen merken dat je van hem houd. Maar zoek geen hulp en hou hem niet tegen. Hij zal zich alleen maar schuldiger voelen en zou hij nog mindre rust in zich hebben.Tuurlijk hoef je hem niet te helpen met de dingen van afscheids brieven enzo tuurlijk hoef je hem niet aan te moedigen maar laat merken welke beslissing hij neemt je er mee akkoort zal gaan.Want z'n beslissing neem je niet zomaar. Jij moet niet denken ij dood ik ook dood zo werkt het niet iedereen kiest voor zijn eigen einde en toekomst dus jij ook
|
Verwijderd
|
probeer zelf het goede voorbeeld te geven...
geef die persoon liefde en doe leuke dingen samen... Dat klinkt misschien een beetje eenvoudig maar ik bedoel ermee dat als jij ook aangeeft dat je eigenlijk dood wilt, er geen stimulans is voor de ander om het niet te doen...dus probeer sterker te zijn dan je eigen wens en laat die ander zien dat het leven WEL de moeite waard is. Heeft diegene al hulp? Wil jij geen hulp? (niet van je mentor maar van een professioneel iemand). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
het Riagg. En dat jij er misschien negatieve ervaringen mee hebt gehad, betekent niet dat het altijd zo is...
||
Citaat:
ik zie je topic nu pas.... goed trouwens dat je er een topic van hebt gemaakt. misschien weten de andere forummers hier wat betere raad te geven dan ik ![]() (F) en ik denk aan je!!! xxx wendy
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij Jeugdzorg had ik dus gesprekken met een hulpverleenster en dat was volgens mij eerder een maatschappelijk werkster dan een psychologe. Ik bedoelde dus een echte psycholoog, waarschijnlijk particulier dan. Kost geloof ik best wel veel geld en je hebt na een tijdje niet alles meer vergoed... Maar ok, ontopic: naar Bureau Jeugdzorg gaan is iig een eerste goede stap. Het is veel beter dan de hele tijd rondlopen met je problemen zonder ze op te lossen (omdat je dat waarschijnlijk niet zelf lukt...). Vooral als je ook aan de dood denkt is het heel goed dat je hulp gaat zoeken. En als je dan geen voldoening vindt bij Jeugdzorg kun je altijd nog naar een psycholoog. Maar misschien is dat geeneens nodig (zoals bij mij, niet dat Jeugdzorg mij heel goed heeft geholpen maar omdat ik opeens zelf uit mn depressie was). |
![]() |
|
![]() |
Ik heb ooit het volgende uitgelegd gekregen
Jeugzorg = maatschappelijkwerker Riagg = psycholoog Daarom mocht ik ook niet meer terug naar jeugdzorg. Nee het is leuk je ouders en jij hebben het niet zo breed en dan even naar een dure psycholoog neej Maare ik verknal hier iemands topic mee dus misschien open ik binnen kort zelf wel een discussie over
|||
allereerst ontzettend bedankt voor jullie reactie's!!!
maar.. ![]() Citaat:
Citaat:
ik kan niet naar dr toe, ze woont te ver weg, en ik kan ook geen leuke dingen met dr gaan doen, ik moet naar school zij ook, en bovendien ben ik nou niet echt de gezelligste op het moment ![]() ik weet dat ze ook op scholieren.com komt enz.. dus bij deze. meissie, doe het a.u.b niet, ik weet niet meer hoe ik je kan helpen...zeg me wat ik moet doen.. ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 21-09-2003 om 20:03. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
misschien is je vriendin nu zelfs al een crisisgeval en krijgt ze voorrang bij Jeugdzorg...
Kan ze niet bellen en zeggen dat ze echt hulp nodig heeft? Of anders via haar huisarts... Misschien dat ze dat in eerste instantie weigert, maar dat ze diep van binnen wel beseft dat het echt nodig is en dat haar tijd nog niet gekomen is.... |
Advertentie |
|
![]() |
|
je kunt ook gewoon bij maatschappelijk werk informeren dat is weer net anders dan jeugdzorg.. ik heb er zelf ook naar geinformeerd en de huisarts heeft t telefoonnummer gegeven..
jeugdzorg is tot 18 jaar zeiden ze en ik ben 19 dus kon daar sowieso niet terecht... maar goed zoek eens op maatschappelijk werk in de telefoongids.. misschien hebben ze dat ook bij jou in de buurt.. hier in tilburg zitten er nl verschillende (voor elke wijk een aparte) |
![]() |
||
Citaat:
maar thnx anyway ![]() |
![]() |
|
ow vreemd joh
ik word ook steeds van die naar die verwezen (heb nog geen gesprekken gehad maar als ik belde en situatie uitlegde) kan goed zijn dat ze mij ook naar jeugdzorg sturen maar die zeiden dat ik te oud was ![]() (vind sowieso dat ze niet echt goed op de hoogte zijn van wanneer je naar welke instantie verwezen moet worden maar goed) hopen dat je sneller bij jeugdzorg terecht kunt!!! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
advies vrijstelling leerplicht Quinten203 | 8 | 05-01-2016 21:55 | |
Studeren |
Misluke opleidingen MBO. Iemand Advies of tips?? MightyMouse125 | 2 | 23-01-2015 15:15 | |
Psychologie |
Advies gevraagd... Verwijderd | 14 | 08-04-2007 19:44 | |
Liefde & Relatie |
ik heb advies nodigg muziekvlinder | 18 | 30-09-2005 11:09 | |
Software & Hardware |
[Monitor] Advies gevraagd. I-brahimovic | 20 | 08-09-2004 11:39 | |
Muziek |
Gitaar advies: Ibanez grx 40, grx 70 of gsa 60? Mindfields | 10 | 29-12-2003 13:06 |