Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2003, 00:54
Tsasil
Tsasil is offline
Een Amerikaanse hardrockband, Hell on Earth, heeft gezegd dat een (niet nader geïdentificeerde) fan zich bij een concert van de band van het leven gaat beroven. De zelfmoord moet plaatsvinden tijdens een optreden van de band op 4 oktober in het State Theater in St. Petersburg in Florida.

Volgens Billy Tourtelot, zanger van Hell on Earth, heeft de band ingestemd met het verzoek van de ongeneeslijk zieke fan omdat de band ,,achter het recht om waardig te sterven staat''. De zieke fan wil met zijn zelfdoding op het toneel een statement maken over het recht van doodzieke mensen om waardig te sterven.

Op welke wijze de fan zijn leven gaat beëindigen, is niet duidelijk. Zijn naam zal op de dag van het concert pas bekend worden gemaakt .De politie vindt dat de zelfdoding tijdens het concert niet mag doorgaan omdat er sprake is van een misdrijf. Volgens de Amerikaanse wetgeving is hulp bij zelfmoord strafbaar

Hell on Earth heeft wel vaker rare stunts uitgehaald: zo hadden zij op het toneel seks met koeien en dronken zij gepureerde ratten. Nummers van de band zijn onder meer: Toilet Licking Maggot en Raped by the Virgin Mary.

Bron: Fok

Kent iemand deze band?

En natuurlijk: Wat vinden we van dit soort acties tijdens optredens?
Oud 19-09-2003, 01:18
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 01:21
86dagreed
86dagreed is offline
als ze zich in zo'n irrationele staat van bewustzijn bevinden.
fuck it.

ik ben te lam om nog een redelijk en onderbouwd antwoord te kunnen opschrijven,.
Oud 19-09-2003, 01:21
Louike
Louike is offline
ja k las 't op fok!
1e reactie: reclamestunt
2e: bleh

maarjah, ozzy is er min of meer mee begonne, toen was het nog hot! nu is het hip ... ik kan me niet voorstellen dat t enigzinds fatsoenlijke muziek zal wezen.... maarjah enkelen zulle t hier niet mee eens zijn
Oud 19-09-2003, 06:33
Bird-one
Bird-one is offline
tja als diegene dat wil..
Oud 19-09-2003, 07:32
Artus
Artus is offline
ach alles om maar zo'n mongolische 'attitude' te krijgen he
tis maar wat je leuk vind
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 09:08
Roxy
Roxy is offline
Inderdaad ookal was het mijn favoriete band waar ik al 100 jaar op wachtte om ze eindelijk eens te zien ik zou echt niet naar het optreden gaan. Echt walgelijk dat ze zoiets laten doen...
Oud 19-09-2003, 09:44
NERD
NERD is offline
Als je echt een bikkel bent doe je dat natuurlijk tijdens een concert van de groep "Suicide"
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 09:50
Verwijderd
kvind het maar puberaal....
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 09:50
Rundfunk
Rundfunk is offline
Oud 19-09-2003, 10:03
Verwijderd
Gatverdamme. Ga je naar een band kijken, zie je iemand doodgaan. Nee, lekker. Alhoewel die fans van die band ook niet helemaal 100% zijn denk ik, als ik het zo lees maartoch. Walgelijk. Aandachttrekkerij en belachelijk. Zelfmoord, ok. Maar niet ten koste van zoveel mensen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 11:54
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 19-09-2003 @ 01:54:
Hell on Earth heeft wel vaker rare stunts uitgehaald: zo hadden zij op het toneel seks met koeien en dronken zij gepureerde ratten.
( )
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 12:02
little nemo
little nemo is offline
nah 'k vind dat statement wat die jongen wil maken wel ok, in amerika is euthanasie nog steeds verboden
maar ratten drinken enzo...bleh wat een aanstellerij, beetje jammer dat je dat nodig hebt om bekend te worden ofzo (ow, vind k trouwes ook van jackass)
wel jammer dat die jongen z'n statement bij zo'n band wil maken...

(aangenomen dat t waar is trouwes...)
Oud 19-09-2003, 15:05
Verwijderd
ik las het vandaag ook in de metro...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 15:11
Verwijderd
tis niet mijn style
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 15:18
illogical
illogical is offline
hmmz jammer ik dacht dat dit topic over Suicidal Tendencies zou gaan ofzo
maar goed... rare lui daaro
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 17:50
Verwijderd
Statemant maken is opzich wel ok. Manier waarop alleen een beetje erg luguber. En het komt nogal over of de band dit alleen maar gebruikt om publiciteit te krijgen (wat ze overigens aardig lukt.)

Verder heb ik een schijthekel aan bands die dat soort lugubere ongein moeten uithalen, tís gewoon zielige aandachttrekkerij.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 17:52
Louike
Louike is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 19-09-2003 @ 10:50:
kvind het maar puberaal....
publieke zelfmoord puberaal?
Oud 19-09-2003, 18:01
MikeyMo
MikeyMo is offline
ik denk dat er hierdoor idd minder fans naartoe gaan..alhoewel..de echte fans zullen natuurlijk wel trouw blijven ofsow. en er zijn ook mensen die hierdoor juist naar de show ghaan..
ach fuck it.
ik zou het niet doen iig.
Oud 19-09-2003, 18:02
Rrr.
Rrr. is offline
Ik dacht dat het topic over Suicidal Tendencies zou gaan.. Maar dit lijkt me nogal gestoord.
Oud 19-09-2003, 18:06
Verwijderd
Het mes snijdt aan twee kanten, om het eens zo te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 00:07
Verwijderd
had overigens iemand wellus gehoord van hell on earth? ik niet in ieder geval...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 01:07
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
stomme imago bullshit
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 09:52
FaZ
FaZ is offline
Ik vind het erg ziek, ik snap niet dat er mensen zijn die dit kunnen waarderen.
Oud 20-09-2003, 10:15
Ragnar
Ragnar is offline
Ik vind het zeker ziek maar bands zoeken steeds de grens van de goeie smaak op om zo meer aandacht op zich te vestigen. Dit is een grens die echter steeds verlegd wordt. Kijk maar eens naar de Rolling Stones, toen die begonnen was dat nog ontzettend shockerend en was het het werk van de duivel, nu kunnen ze de bejaarde buurvrouw van 105 niet eens meer schrik aanjagen bij wijze van spreken, zo verandert de grens steeds en is misschien live on stage zelfmoord iets wat over 15 jaar iedere zich zelf respecterende band heeft. Kijk maar naar de televisie programma's waar de dood ook een steeds prominentere rol krijgt al die reality programma's etc, Youp van 't Hek zei al ooit in een conferance dat we ooit 'de zelfmoord van de week' op tv zullen zien.
Dit zegt natuurlijk niet dat ik het abnormaal en ziek vind alleen als de mensen naar het concert gaan weten ze wat hun te wachten staat, en ik neem aan dat de fan dit ook op vrijwillige basis doet (mag ik hopen althans) dus tja zo is t in een zaal met gelijk gestoorden en hoef je niet te schrikken als je gewoon door straat loopt en opeens springt die gast van n gebouw en heb je de hele rommel naast je liggen, de mensen die naar het concert gaan zijn erop 'voorbereid', maarja het blijft dan natuurlijk toch een triest stelletje randdebielen
Oud 20-09-2003, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Micro Cuts schreef op 19-09-2003 @ 16:18:
hmmz jammer ik dacht dat dit topic over Suicidal Tendencies zou gaan ofzo
maar goed... rare lui daaro
hehe idd

Maar eerlijk gezegd had ik nog nooit van die band gehoord, misschien is het wel een reclamestunt en gebeurt er toch niets.
Als er wel iets gebeurt: tsja, die band is daar toch niet verantwoordelijk voor.
Als die jongen dat op z'n slaapkamer doet, is dat toch ook z'n eigen keuze?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 11:10
Vice
Vice is offline
Dat die band dat maar goed vindt
Oud 20-09-2003, 12:30
Lateralus
Lateralus is offline
Dat iemand zelfmoord wil plegen ok, daar valt iets voor te zeggen als de persoon in kwestie ongeneeslijk ziek is. maar dwing dan niet een volle concertzaal om dat te moeten aanschouwen. tamelijk egocentrisch idee..
bovendien snap ik niet zo wat die band er nou mee opschiet, want zo positief zal de meeste aandacht die ze krijgen niet zijn, en bovendien hebben ze dan binnen no-time honderden van dit soort idiote/lugubere verzoeken..lijkt me ook niet bepaald goed voor het imago van zo'n band. want dan worden ze voortaan beoordeeld op de gebeurtenissen tijdens hun shows, en niet op de muziek die ze maken.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 13:07
Exhumed
Exhumed is offline
Iemand een idee wat voor muziek ze maken?
(En welke muzieksmaak er nu flink door het slijk word getrokken)

Laatst gewijzigd op 20-09-2003 om 13:19.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 13:20
cerys
cerys is offline
ik vind het maar een smerig zaakje
Oud 20-09-2003, 13:59
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Exhumed schreef op 20-09-2003 @ 14:07:
Iemand een idee wat voor muziek ze maken?
(En welke muzieksmaak er nu flink door het slijk word getrokken)
Zie de eerste zin
Oud 20-09-2003, 14:16
Kazanka
Kazanka is offline
Kan die dan niet gewoon een posterflag van Hell On Earth kopen en die in ze graf meenemen?

zou wel iets voor ogrish zijn
Oud 20-09-2003, 14:18
Amnesiac84
Amnesiac84 is offline
Citaat:
InCuBuZ schreef op 20-09-2003 @ 14:20:
ik vind het maar een smerig zaakje
ZIE IK DAT GOED, EN HEB JIJ EEN BIFFY CLYRO AVATAR?!?!?!

ontopic: Kunnen al die fans geen mass-suicide plegen? Inclusief de band...Da's pas een stunt! En gelijk een hoop losers minder, lijkt mij...
Oud 20-09-2003, 14:25
cerys
cerys is offline
Citaat:
Amnesiac84 schreef op 20-09-2003 @ 15:18:
ZIE IK DAT GOED, EN HEB JIJ EEN BIFFY CLYRO AVATAR?!?!?!

ja, dat zie je goed
Oud 20-09-2003, 16:06
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Lateralus schreef op 20-09-2003 @ 13:30:
Dat iemand zelfmoord wil plegen ok, daar valt iets voor te zeggen als de persoon in kwestie ongeneeslijk ziek is. maar dwing dan niet een volle concertzaal om dat te moeten aanschouwen. tamelijk egocentrisch idee..
Nou ja, ze kondigen het ruim van te voren aan, dus het lijkt mij dat de mensen die dat niet willen zien er ook niet heen gaan. En op zich vind ik het statement dat de fan wil zetten niet verkeerd. Wat ik alleen niet snap is dat de concertzaal waar ze spelen het toestaat.
Oud 20-09-2003, 17:54
MikeyMo
MikeyMo is offline
er zal daaro best veel bewaking zijn..en maybe is het idd gewoon een reclamestunt..marjah..als het waar is..moeten ze ook alles weer opruimen..
Oud 20-09-2003, 18:05
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 20-09-2003 @ 17:06:
Nou ja, ze kondigen het ruim van te voren aan, dus het lijkt mij dat de mensen die dat niet willen zien er ook niet heen gaan. En op zich vind ik het statement dat de fan wil zetten niet verkeerd. Wat ik alleen niet snap is dat de concertzaal waar ze spelen het toestaat.
ja natuurlijk, maar dat neemt alsnog niet weg dat je op die manier wel een deel van het publiek een avond muziek afneemt. verder ben ik het met je eens dat het statement op zich niet verkeerd is. en idd, de mensen van die concertzaal snap ik ook niet echt...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 18:26
Exhumed
Exhumed is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 20-09-2003 @ 14:59:
Zie de eerste zin
Ja, das van Fok, dat zijn normale mensne, die vinden alles met een elektrische gitaar hardrock.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 12:20
Dropkick-Dick
Dropkick-Dick is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 19-09-2003 @ 11:03:
Gatverdamme. Ga je naar een band kijken, zie je iemand doodgaan. Nee, lekker. Alhoewel die fans van die band ook niet helemaal 100% zijn denk ik, als ik het zo lees maartoch. Walgelijk. Aandachttrekkerij en belachelijk. Zelfmoord, ok. Maar niet ten koste van zoveel mensen.
Ben het volkomen met je eens. Vind het maar zielig en dom eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 13:07
Verwijderd
bij een band als deze kun je een serieuze statement al niet meer serieus nemen
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 13:48
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Oud 21-09-2003, 14:57
June bug
June bug is offline
Ieeh... ik vind het echt een ranzig idee... Als je er bij nadenkt... je ziet gewoon iemand doodgaan... Gatsie... Maargoed, ik neem aan dat de mensen die naar t concert gaan vantevoren wel ingelicht zijn ofzo... Anders zou t wel erg bot zijn, en dwing je mensen om naar zoiets te kijken... Kvind t nogal een aparte bedoening...
Oud 21-09-2003, 15:34
horsepills
horsepills is offline
ik hou het op: kutmuziek maken en de aandacht met dat soort onzin van de muziek af halen..
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 11:46
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
misselijkmakend.

Daarbij vind ik ook dat er stilgestaan moet worden bij het feit dat het vrij schokkend is iemand dood te zien gaan. Een dood persoon zien, die je niet kent, is nog tot daar aan toe. Ik geloof niet dat je níets kunt voelen als je echt iemand dood zíet gaan. De mensen die daar leuk naar gaan kijken vinden dat dan misschien stoer, maar later krijgen ze er echt wel last van.

En ach, het gaat ook nergens over. Het is gewoon sick.

Laatst gewijzigd op 22-09-2003 om 11:51.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 14:24
McMotion
McMotion is offline
het statement dat ze willen uitbrengen is prima iedereen moet zonder gezeik een einde aan z'n leven kunnen maken, zeker in zo'n situatie.. alleen doe het niet op het podium waar ook publiek bij staat dat waarschijnlijk niet eens weet dat die zelfmoordactie gaat plaatsvinden
Oud 22-09-2003, 14:28
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef op 22-09-2003 @ 15:24:
het statement dat ze willen uitbrengen is prima iedereen moet zonder gezeik een einde aan z'n leven kunnen maken, zeker in zo'n situatie.. alleen doe het niet op het podium waar ook publiek bij staat dat waarschijnlijk niet eens weet dat die zelfmoordactie gaat plaatsvinden
Wel hoor, het stond zelfs in de lokale krant.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 14:33
Toddek
Toddek is offline
dat die gast zelfmoord pleegt moet ie lekker zelf weten en die band ook...
maar sex met koeien en gepureerde ratten vind ik echt niet kunnen.... grrr sommige mensen.
Oud 22-09-2003, 15:40
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
eigenlijk is het maar een trieste band, op zo'n manier aandacht trekken. maar het werkt wel, mensen worden benieuwd, gaan downloaden, misschien zelfs cd's kopen. iig komen ze in aanraking met de muziek. en vervolgens vindt het concertmetzelfmoord niet eens plaats omdat dat niet mag in amerika. zal wel veel show aan zitten.
Oud 23-09-2003, 13:39
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 19-09-2003 @ 01:54:
Volgens Billy Tourtelot, zanger van Hell on Earth, heeft de band ingestemd met het verzoek van de ongeneeslijk zieke fan omdat de band ,,achter het recht om waardig te sterven staat'' . De zieke fan wil met zijn zelfdoding op het toneel een statement maken over het recht van doodzieke mensen om waardig te sterven.

Waardig sterven is naar mijn idee nog iets anders dan op het podium doodgaan terwijl een hele zaal toekijkt
Oud 23-09-2003, 18:52
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
wouszer schreef op 22-09-2003 @ 15:28:
Wel hoor, het stond zelfs in de lokale krant.
dus je denkt dat er niemand bijstaat die die krant niet heeft gelezen of die het niet via een andere manier heeft gehoord? YEAH RIGHT
Reageren

Regels voor berichten