Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2003, 01:21
Kip187
Kip187 is offline
En hoe doe je dat dan wel, ja laten we het daar eens over hebben.

Sta op in je klas en zeg ik hou van jullie allemaal, gewoon altijd onvoorwaardelijk. Omdat jullie allemaal even puur geboren zijn als ik. En we hebben allemaal liggen krijsen in angst voor het onbekende. En toen zijn we allemaal gaan leren omgaan met het leven. Kijk maar in de ogen van je buur, daar kijkt een mens net als jij je aan. Hij wil het net als jij alles goed doen, vrienden hebben, goed overkomen, ergens stiekem achter die ego. Net als bij mij ik ben geen haar beter. ik weet zeker dat ik graag wil rondkijken en liefde zienn blik kan vangen die me gerust stelt.

Relaties en bla je weet echt zelf wel wanneer het genoeg is alleen je geeft het niet toe. het is allemaal zo simpel. alleen we zijn bang om eerlijk te zijn. Te kwetsen en gekwets te worden we worden een tere maatschappij en heel kil en uniform. we kunnen zelf kiezen wat en hoe we willen worden, kap eff met dat ideaal beeld en die nuteloze uiterlijke kritiek.

Ha als we dan nu allemaal doen zijn wij dus echt een keer The next generation.

Zo mijn laatste jeugdige utopie, en nu door met het leven.

Kan dit enig effect hebben en een andere vraag; "is iemand zo gek genoeg om het te beginnen?"....signaalwoorden hoezé

en dan heel misschien(opsomming let op) mensen aan het denken zetten, niet zo zeer om oppeens de wereld te gaan verbeteren, gewoon om relaxed naar school te gaan. want ja! puistjes hebben we allemaal wel eens. ach of ik was al klaar.

zou heel wat spanning wegnemen.
Lekker ontspannen uit je nek kletsen, of misschien niet altijd.

kop dichT!

Zo nu ben ik volwassen en heb ik het laatste ding gezegt wat me nog dwaars zit en je ziet maar wat je er mee doet. wereld.
Oud 19-09-2003, 01:21
Kip187
Kip187 is offline
jezus gast zever niet zo.

oké andere reacties.

cynischme
Oud 19-09-2003, 07:48
lovetear
lovetear is offline
Ehm, het klinkt leuk, maar ik denk niet dat het in de praktijk zal werken. Ben jij wel eens zo opgestaan in de klas(ik neem aan van wel), hoe reageerde iedereen?
Oud 19-09-2003, 09:49
Upke
Upke is offline
Ja precies, respecteer ook iedereen. Ookal heeft degene 20 kinderen verkracht en de moeders een langzame en pijnelijke dood gegeven. Ga na waarom hij zoiets doet, en noem degene niet meteen krankzinnig. Hij zal er wel een rede voor hebben?
Oud 19-09-2003, 14:19
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
hou van iedereen, dat kun je pas echt doen als je helemaal door hebt dat dingen niet goed of slecht zijn. Ze zijn een manifestatie van een oneindig energie dat zichzelf in elke mogelijke manier uit.

So be it, Heb er vrede mee en hou van elkaar omdat we allemaal een deel zijn van dezelfde energie, we zijn die energie, we zijn 1.
Oud 22-09-2003, 18:36
Kip187
Kip187 is offline
he schaap, jij pakt hem. maar niet helemaal naar mijns inzien.

verder is het gewoon een hersenspinsel dat ik even ondoordacht en niet na gelezen heb uitgepoept.

en dude die boven shoarma schaap staat, je bralt.
Je kan misschien wel zeggen van hé zo iemand is wel krankzinnig, ja maar waarom ? en diep van binnen zit dat kleine stukje dat puur is.

Voor mij werkt het mijn theorie als volgt; Ik geloof het omdat ik het weet, het heb gevoelt. Het is niet zozeer dat je iedereen aardig moet vinden maar als je het beseft en het echt voelt, leef je een stuk ontspannender en til je niet zo zwaar aan die persoon die tegen je zegt dat je sokken te kort of te lang of te gestreept ofzo zijn.

Ach ik denk dat die energie die shoarma liefde is omdat ik dat zo

ach bluh ik ben vandaag moe, heb keelpijn, en ga nu eten

ik hoop gewoon.
Oud 23-09-2003, 16:58
Gatara
Gatara is offline
om de 1 of andere reden lijkt mij dit een totaal onserieuze post.

reageer maar in een PM als je t er niet mee eens bent, dan discussieren we daar wel verder over, maar hierop komt een slotje.

Regels voor berichten