Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Aan gym op school heb je echt niet genoeg om in conditie te blijven hoor. Het is daar een keer in de week een beetje voetballen/basketballen en af en toe iets speciaals. Je kan het vaak ook zien (op school) wie er niet of weinig aan sport doen. Doen we een conditie test, dan liggen deze er al na 5 minuutjes uit. En vaak zijn deze mensen ook iets 'gezetter'.
Daarbij is sport niet alleen goed voor je conditie, maar ook voor je sociale contacten. Sommige mensen leven van de bijstand en kunnen het echt niet ophoesten om op voetbal oid te gaan. Niet alleen de contributie moet je betalen, maar ook voetbalschoenen, scheenbeschermers en vaak ook nog eens wasgeld (bij andere sporten zijn er weer andere kosten). Deze mensen hebben dus veel minder mogelijkheden om te sporten. Natuurlijk kan je wandelen, fietsen, hardlopen, gewichtheffen (met wat voor voorwerpen dan ook), situps en pushups doen, maar dan heb je geen sociale contacten die bij sport toch erg belangrijk zijn imo. |
![]() |
|
En waar is de NEVOBO in dit plaatje? Denk gewoon logisch na over welke sportbond het meeste geld krijgt! Juist: de NEVOBO.
Nou daar gaat zoveel geld in om, dat kunnen ze echt wel zonder steun van Nederland. Nu kun je gaan zeggen: Ze vertegenwoordigen Nederland. Ja en? Ze snappen echt wel dat het slecht gaat met 'hun' land, dus bezuinigingen kunnen echt wel! |
![]() |
|
![]() ![]() Nu gaat Belgie (Vlaanderen) in nog meer sporten boven Nederland uitkomen. ![]() ![]() Ik hoorde vanmorgen op Nederland 2 (?) bij het ontbijtjournaal wat gesprekken over hoe de informatie-gesprekken van te maandag zijn verlopen. Uiteraard is het jammer dat de bezuinigingen ook de sport treft, maar het lijkt me logisch dat alles en iedereen meewerkt aan de bezuinigingen, dus ook de sport.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben benieuwd wat de gevolgen zijn van deze bezuigingen, welke bonden het erg moeilijk krijgen en vooral wat voor invloed dit zal hebben op de leden. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|