Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2003, 18:09
brinta
brinta is offline
(tromgeroffel) Een Serieuze Vraag:
Mijn lerares Frans werkt TE snel. Ik heb besloten dit jaar over te willen gaan en ben dus belachelijk gemotiveerd. Ik heb bij geen enkel ander vak moeite met het tempo en bereid de les altijd netjes voor (huiswerk ook echt geleerd enzo). Ik wil dit jaar geen onvoldoendes op mijn rapport zien en ben dus niet blij met iemand die barslecht lesgeeft. De mademoiselle in kwestie racet door de stof, niet gehinderd door protestklanken (niet alleen uit de zo bar gemotiveerde zone). Als iemand niet binnen volgens haar afzienbare tijd antwoordt, roept ze het antwoord zelf maar.
Ze luistert niet naar opmerkingen uit de klas, en voegt na haar 10 mondelinge EN schriftelijke oefeningen in 1 lesuur-marathon zelfs toe dat we 'nu al achter lopen op schemaaaaa!"

Wat kan ik beleefd tegen haar zeggen om duidelijk te maken dat wij, het Hollandse Slakjescollectief, haar Franse renpaardenthema klassikaal niet bij kunnen houden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2003, 18:12
Verwijderd
Brief van ouders? Via mentor?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 18:33
brinta
brinta is offline
Hmm, dat wordt moeilijk, ik doe volwassenenonderwijs (Havo) en schrijf al een poos mijn eigen brieven. Een mentor? Dat vinden ze op mijn school te duur
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 18:35
Balance
Balance is offline
volgens mij heb jij dezelfde lerares als ik. althans, dat had gekund.
de lerares die ik heb voor frans gaat ook súpersnel en wil niks horen van commentaar. Het is volgens haar allemaal netjes geregeld volgens de werkwijzer voor wat betreft studielasturen, maar ze vergeet dat ze 8 oefeningen onder het kopje 'klassikaal' heeft gezet, maar dat het er op neerkomt dat we d'r in de klas maar 4 kunnen doen en de andere 4 thuis moeten doen, naast het huiswerk wat al onder het kopje 'zelfstandig' stond
kortom: echt veel te veel.

wanneer wij niet alles hebben geleerd wat op de werkwijzer stond wordt ze boos en besluit ze de volgende les dan maar een extra SO te geven. met als gevolg dat we weer een les achterlopen en die dan maar weer thuis in moeten halen (wat niet gebeurd). ze wordt dan weer kwaad enz enz.
om moe van te worden
Oud 18-09-2003, 18:39
brinta
brinta is offline
Is it a French thing?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 19:00
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Je kan het netjes aan haar zelf zeggen. Zeg dat je haar tempo van lesgeven niet bij kan houden. Wel subtiel doen, anders vind ze je waarschijnlijk de rest van het jaar onbeleefd. Ook is er bij jou volwassenonderwijs wel iemand die verantwoordelijk is voor de gang van zaken daar, die kun je aanspreken op het gedrag van je lerares Frans.
Succes.
Oud 18-09-2003, 19:52
Miess
Miess is offline
Het helpt waarschijnlijk als je zegt:

Vous pouvez répéter plus lentement sil vous plait

Je spreekt het uit als:
Voe poevé répété plu lAntEmAn sie voe plE

Succes!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 20:52
Ieke
Ieke is offline
Ga met een groep klagen bij de school. Wel met een groep, dan sta je sterker. Wees ook bereid om verder te gaan dan alleen je begleider, des noods tot de rector of het besuur.
Op zo'n manier lessen volgen is
Oud 18-09-2003, 21:00
Poziomka
Poziomka is offline
heb zoiets ook meegemaakt, met een lerares wiskunde dan... ze ging zoooo snel en iedereen zat daar maar te staren en te krabbelen... het probleem was dat ze nogal "angstaanjagend" was ook, dus niemand durfde protesteren, omdat ze je dan echt de grond in kon boren (tenzij je goed was in haar vak, maar dat was niemand echt ) we hebben er dus eigelijk nooit iets aan proberen doen, nu vind ik dat wel heel erg, want een vriendin van mij had een tekort en bij een andere lerares had ze dat zeker niet gehad... het was gewoon het tempo. Dus... stap naar je ouders, de rector, andere leerkrachten... maar doe er iets aan !
Oud 18-09-2003, 21:04
Severus
Severus is offline
Zeg Brinta, je gaat toch niet toevallig naar 't Gilde volwassenenonderwijs in Roermond? Zo ja, dan is het mogelijk dat we dezelfde lerares Frans hebben (die is ook erg gehaast en praat ook erg vlug)...

Ripper
Oud 18-09-2003, 21:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
brinta schreef op 18-09-2003 @ 19:39:
Is it a French thing?
haha, ja precies.

maar wat je zou kunnen doen (ik op zich ook, maar ik heb maar besloten dat ik het dan maar niet allemaal bij houd) is bijhouden hoe lang je overal mee bezig ben.

schrijf serieus op hoeveel minuten je voor de opdrachten nodig hebt. ook de opdrachten die je misschien thuis nog moet doen omdat je het in de les niet kon volgen.
houd dit een paar weken vol en laat haar dan (op een rustig moment) zien dat je echt ontzettend veel moet doen voor haar vak en dat je er absurd lang mee bezig moet zijn, wil je het allemaal afkrijgen.
niet gaan overdrijven, dan gelooft ze je niet meer. gewoon de werkelijke tijden opschrijven.
Oud 18-09-2003, 22:07
Verwijderd
Ja, het zal wel iets Frans zijn...
Die van ons is ook heel gehaast, maar daar komt ook nog eens bij dat ze verschrikkelijk chaotisch is! Het kan bij ons voorkomen dat je dus een keer braaf de opdrachten uit je planning maakt, maar dat ze de volgende les over iets heel anders begint omdat ze dacht dat we daar mee bezig waren Wat je ook zegt dan, ze weet zeker dat ZIJ het goed heeft
We zijn het nu wel gewend, maar we leren echt niks. Ze is te gehaast en chaotisch. We hebben aan het begin van vorig jaar (5 VWO) geprobeerd een andere leraar te regelen, maar zij is de enige die Frans 2 kan geven in de bovenbouw, schijnt... Klagende ouders hebben ook geen zin, dus wij weten aan het einde van dit jaar nog niet meer dan een gemiddelde brugklasser (serieus, die stof is allang weggezakt en we leren niks nieuws)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 12:36
Breg
Breg is offline
heb ik ook, maar dan met natuurkunde, ze gaat steeds sneller en ik heb steeds meer moeite met het vak. Bij mij in de klas zitten er 2 ofzo die er veel van weten, als zij iets vraagt geven zij meteen antwoord en gaan we verder, terwijl ik (+vele anderen) er niks van begrijp. Langzamer kan volgens haar niet, daar hebben we geen tijd voor. Ik moet in m'n kwt-uren ook maar aan natuurkunde werken, zodat ik het wel snap. 1, elke leraar verwacht dat je in die uren aan hun vak werkt en 2, in die uren is er vaak niemand om te helpen, dus dan kom ik nog niet verder.
Dat die 2 anderen het wel begrijpen komt volgens haar omdat zij altijd hun huiswerk maken en ik niet. Nou maak ik zoveel mogelijk als ik kan, maar de helft begrijp ik gewoon niet, dus dan kom ik ook niet verder. En de volgende les gaan we gewoon weer verder met een nieuw onderwerpen wat verder gaat op het vorige onderwerp ookal begrijpen 13 v/d 15 het niet...
Oud 19-09-2003, 13:01
Verwijderd
Waar gaat het toch heen met jullie

Als jullie er niets van zeggen word er ook niets gedaan of jullie zijn gewoon te dom en mevrouw heeft wel een redelijk tempo, maar jullie tonen geen inzet
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 18:21
brinta
brinta is offline
Bedankt voor jullie in meer of mindere mate opbouwende reacties .
Ik heb intussen mijn zegje gedaan bij een andere leerkracht (goede bemiddelaar). Deze zegt dat Madame zelf ook op de hoogte is van haar chaos&speed-tick en dat we haar af en toe tot de orde moeten en mogen roepen. Ik kan niet wachten tot de volgende les: "mevrouhouw, nu doet u het weer" (maar dan in t Frans )
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 21:11
Verwijderd
Tsss, ook nog ruzie zoeken met je lerares
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 21:32
brinta
brinta is offline
Non, je ziet het verkeerd. Ik voer het beleid uit dat een andere leerkracht mij adviseert. Maar OK: ik zal vriendelijker taalgebruik toepassen (maar in het Frans klinkt alles toch beleefd ?).
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 23:34
Verwijderd
Gewoon beleefd erop attenderen dat ze te snel gaat, maar waarom had je daarvoor het advies van een andere leraar nodig
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:36
brinta
brinta is offline
Ik heb het zelf uiteraard al beleefd geprobeerd, Galoises, maar nu weet ik beter wat haar probleem is en dat zij dat zelf ook een probleem vindt. Dat is voor mij weer een extra argument om in te brengen, aangezien de vorige beleefde opmerkingen niet hielpen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 19:26
brinta
brinta is offline
Plus: Ik zit in een klas met hanghorken, waardoor de persoon voor de klas over het algemeen niet zo snel geneigd is lessugesties op te pikken.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 19:27
brinta
brinta is offline
ahum, suggesties dus
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 19:42
Verwijderd
Sorry, ik moest gewoon vervelend zijn
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 15:26
brinta
brinta is offline
Uw kritisch denken wordt op prijs gesteld, Galoises
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 15:45
sonly
sonly is offline
Citaat:
Miess schreef op 18-09-2003 @ 20:52:
Het helpt waarschijnlijk als je zegt:

Vous pouvez répéter plus lentement sil vous plait

Je spreekt het uit als:
Voe poevé répété plu lAntEmAn sie voe plE

Succes!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 15:51
brinta
brinta is offline
Ja, lach er maar om! C'est un(e) catastrophe!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten