Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2003, 15:31
Eend
Eend is offline
Ik heb allemaal trucjes nodig en dit is echt een wanhoopsituatie van me

Ik vergeet het namelijk altijd, of ik ben zo kwaad op mezelf, dat ik het mezelf niet gun. Het gevolg daarvan is dat het stofje, dat mijn hersens ondersteunt er de ene keer wel is en de andere keer niet is. Dat veroorzaakt bij mij weer angstaanvallen en aangezien ik sowieso al gevoelig ben voor psychoses, kan het ook uitleiden naar een psychose. Ik heb het er al uitgebreid met mijn psych over gehad en die zei ook heel streng tegen me, dat ik ze OF elke dag gewoon in moest nemen OF helemaal niet meer. Zonder kan ik nog echt niet aan. Ik ben veel te instabiel, maar om ze elke dag in te nemen, dat vergeet ik gewoon

Ik heb net alle interne therapie afgerond en ik heb geen zin om weer naar die kliniek toe te gaan met angststoornissen of psychoses. Ik wil leven, niet rotten.

-Mn psych en ik hadden al wat trucjes, maar omdat ik heel onregelmatig eet, is het bijvoorbeeld niet verstandig om het telkens na het eten in te nemen.
-Omdat ik de ene dag om 9 uur mn tanden poets en de andere dag om 11 uur, kan het ook niet na of voor het tandenpoetsen.
-Eén vast tijdstip met me afspreken, bijvoorbeeld: 8 uur, dat vergeet ik dus weer en ik ben ook niet elke dag om 8 uur thuis.
-Een briefje ophangen in de keuken (omdat ik vaak kook) heeft ook niet zoveel zin, want ik ben zo'n kluns, die briefjes leest en het niet in mijn hersenen opsla.
-Een briefje op de deur van mn kamerdeur heeft ook geen zin, want als ik moe ben denk ik alleen maar aan mijn bed en vergeef ik het mezelf, dat ik dan maar een keertje geen medicatie inneem.

Ik ben zooooooooooo'n dilemma voor mezelf! Ik kan iets tienduizend keer lezen en dan nog vergeten wat er staat. Ik heb nu een hele dikke grote zwarte, met watervaste stift neergezette M op mijn hand staan. Maar om nou voor altijd met een M op mn hand door het leven te gaan, dat vind ik weer iets te overdreven.

Heeeeeeeeellllllllllllllllllpppppp

trucjes zijn altijd welkom
Oud 24-09-2003, 15:42
Verwijderd
haaa die eend,

ehm sja ik ben zelf ook een beeeetje vergeetachtig met mijn medicijnen maar láng niet zo erg als jij.. wel echt heel vervelend!! ik neem mn pillen nu altijd voor ik naar boven ga, ik drink namelijk altijd nog even thee met mijn gezinnetje voor ik ga slapen, dat werkt opzich wel.. ook omdat mn papa en mama me er dan ook aan kunnen helpen herinneren. ik weet niet of jij ook zo´n moment op de dag hebt, dat is opzich wel handig. of welk vast moment dan ook. ik weet niet of het uitmaakt op welk tijdstip van de dag je je medicatie neemt, maar anders doe je het toch als je bijvoorbeeld sochtends je tanden poetst oid?
andere optie is een vaste tijd instellen op een horloge of je mobiel of een ander soort alarmiets (wekker?) en sja, als die dan gaat piepen ga je dus je pillen eten..

ik hoop maar dat je hier iets aan hebt en dat het je gaat lukken!!!

xxPlu
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 15:43
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
uhh, miss een hele domme, maar zet een herinnering/alarm in telefoon... (als je die hebt natuurlijk )
zoiets...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 16:04
Eend
Eend is offline
Ik heb mijn telefoon niet altijd aan. Wanneer ik bijv. op de manege ben dan heb ik hem op trilfunctie staan. En ik zei al dat ik vergeetachtig was, dus meestal staat ie drie dagen erna ook nog op trilfunctie

Ik ben echt een wanhoopsprobleem. En nee, ff thee drinken met mijn ouders doet ik ook nie Keb totaal geen structuur, das echt zo'n dilemma

Ik heb voor mezelf nu, omdat ik vaak de kat om half 6 eten geef, dat ik en mijn kat gezellig samen eten
Oud 24-09-2003, 16:09
Sannetje
Sannetje is offline
er bestaan pillendoosjes met alarm...misschien handig om daar eens naar te informeren/zoeken? (moet het wel klein genoeg zijn om bij je te houden)
Oud 24-09-2003, 17:17
Verwijderd
Je hebt ook van die horloges met alarm (bv. voor diabetici), misschien dat dat werkt...? Of je pil samen met het eten van de kat...als je dat wel (bijna) altijd op dezelfde tijd doet. Of bij het opstaan of bij het naar bed gaan, dat doe je elke dag als het goed is (al weet ik niet of er heel veel verschil in tijd bij zit).
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 17:18
Miracle
Miracle is offline
of je mobiel steeds af laten gaan (alarm)
kan geloof ik wel dagelijks
Oud 24-09-2003, 17:24
Verwijderd
Je hebt idd van die medicijndoosjes, die hebben veel mensen die ik ken, je kan ze bijna overal kopen (ik geloof ook gewoon bij de hema enzo), daarin doe je je medicijnen en je stelt hem in op een bepaalde tijd, zodat je het niet vergeet, en je medicijnen altijd bij je hebt...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 17:39
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 24-09-2003 @ 18:18:
of je mobiel steeds af laten gaan (alarm)
kan geloof ik wel dagelijks
Citaat:
Eend schreef op 24-09-2003 @ 17:04:
Ik heb mijn telefoon niet altijd aan. Wanneer ik bijv. op de manege ben dan heb ik hem op trilfunctie staan. En ik zei al dat ik vergeetachtig was, dus meestal staat ie drie dagen erna ook nog op trilfunctie
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 19:31
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-09-2003 @ 18:39:

Ik wilde nog in m'n berichtje zetten dat ik de tekst niet helemaal gelezen had
Oud 24-09-2003, 19:47
Andora
Andora is offline
een M op je hand is toch goed?

euhm tja, bij t eten geven aan de kat kan wel
ik heb op m'n spiegel een papiertje gehad, maar is natuurlijk niet handig als je niet op tzelfde tijdstip naar bed gaat...
A4tje op je koelkast met daarop een M...
laat je iedere keer bellen *niet door mij *
euhm... bij de wasbak...

*denk*

hebben ze geen smsdienst ofzo *van de pil ofzo * waarbij je steeds een smsje krijgt?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 10:12
Eend
Eend is offline
Citaat:
dreen schreef op 24-09-2003 @ 20:31:

Ik wilde nog in m'n berichtje zetten dat ik de tekst niet helemaal gelezen had
foei
Oud 25-09-2003, 10:13
Eend
Eend is offline
Citaat:
Blackdolfin schreef op 24-09-2003 @ 20:47:
een M op je hand is toch goed?

euhm tja, bij t eten geven aan de kat kan wel
ik heb op m'n spiegel een papiertje gehad, maar is natuurlijk niet handig als je niet op tzelfde tijdstip naar bed gaat...
A4tje op je koelkast met daarop een M...
laat je iedere keer bellen *niet door mij *
euhm... bij de wasbak...

*denk*

hebben ze geen smsdienst ofzo *van de pil ofzo * waarbij je steeds een smsje krijgt?
nee
Oud 25-09-2003, 10:15
Gothic
Gothic is offline
briefje op je kussen legge

mededeling op je kussen laten drukken
Oud 25-09-2003, 10:25
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-09-2003 @ 11:15:
briefje op je kussen legge

mededeling op je kussen laten drukken
, of op een Mok laten afdrukken, bijt ontbiijt
Oud 25-09-2003, 10:36
hi
hi is offline
gelukkig gaat het alarm op je mobiel ook af als die uitstaat! Volgens mij ook als je het geluid op stil hebt staan (tril alleen) maakt het nog geluid! Je moet er geen grotere ramp van maken hoor
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 10:50
Verwijderd
Citaat:
hi schreef op 25-09-2003 @ 11:36:
gelukkig gaat het alarm op je mobiel ook af als die uitstaat! Volgens mij ook als je het geluid op stil hebt staan (tril alleen) maakt het nog geluid!
Dat is lang niet bij alle telefoons zo, volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 12:19
Lorelei
Lorelei is offline
Ik hang meestal een briefje op de spiegel en schrijf het op m'n hand. Je kan ook vragen of je familie je een beetje wil helpen (ik vergeet die dingen ook altijd..)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 13:17
pessimistje
pessimistje is offline
koop een telefoon zet daar een weker op!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 14:07
Eend
Eend is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 25-09-2003 @ 14:17:
koop een telefoon zet daar een weker op!
Ik heb een telefoon waar al een wekker op staat.
Bij mij gaat het alarm niet als ik m stil heb staan, anders had dat enorm veel geholpen. Op dit moment staat die M nog steeds op mn hand (mn moeder vind het maar onzin en mensen die het niks aan gaat zie je echt dom kijken) en op dit moment is het al twee keer goed gegaan!
Oud 25-09-2003, 18:16
Andora
Andora is offline
hmm, en als je je alarm zet op je mobiel, zodat je altijd op een bepaald tijdstip wakker word? kan je eventueel wel verder slapen als je t hebt genomen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 18:42
Verwijderd
Koop een horloge met een vreselijk irritant piepje. Je doet hem 's ochtends om en zet het alarm op een bepaald tijdstip. Zodra het alarm afgaat, ga jij je medicijnen halen.

Nu moet je natuurlijk niet vergeten om het horloge om te doen en het alarm te zetten.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Blackdolfin schreef op 25-09-2003 @ 19:16:
hmm, en als je je alarm zet op je mobiel, zodat je altijd op een bepaald tijdstip wakker word? kan je eventueel wel verder slapen als je t hebt genomen
Dat is nou al een keer of vijf voorgesteld...en dat werkt dus niet...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 25-09-2003 @ 19:42:
Dat is nou al een keer of vijf voorgesteld...en dat werkt dus niet...
Wat vind je van mijn voorstel? een horloge kan je niet zo makkelijk op stil zetten..

Of je legt je medicijnen naast je bed. Mét een glas water. Zorg dat het een deel van je ochtendritueel wordt.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 25-09-2003 @ 19:49:
Wat vind je van mijn voorstel? een horloge kan je niet zo makkelijk op stil zetten..
Citaat:
Leonoor schreef op 24-09-2003 @ 18:17:
Je hebt ook van die horloges met alarm (bv. voor diabetici), misschien dat dat werkt...?
Ik vind het iig een goed voorstel. Nu Eend nog.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2003, 20:57
Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-09-2003 @ 19:54:
Ik vind het iig een goed voorstel. Nu Eend nog.
mjah, is wel een goed idee, maar ik ben gewent zonder de tijd te leven. Ik HAAAAAAAAAAAAAT de tijd om het zomaar zacht te zeggen en tis me alweer gelukt met mn M, dus voorlopig hou ik het denk ik toch maar zo
Reageren

Regels voor berichten