Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2003, 09:01
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
It is I Le Clerc schreef op 19-09-2003 @ 00:45:
Twee jaar leeftijdsverschil zoals de Abt noemt is toch niet echt van deze tijd. Kijk maar eens om je heen hoeveel relaties er met een groot leeftijdsverschil allang goed gaan
Toch zijn het de psychologen, psychiaters (kortom de mensen die te maken krijgen met dingen die fout zijn gegaan bij jongeren. De mensen die er redelijk verstand van hebben) die die 2 jaar aanbevelen. Ook vinden ze 16 pas een normale leeftijd om aan verkering te beginnen, mensen daaronder zijn gewoon te jong om te beseffen waar ze beginnen...

Ook blijkt die 2 jaar op de jongere leeftijden (13-25) veel minder problemen te geven. Zoals de machtsverhoudingen waardoor meisjes sneller met hun vriend naar bed gaan, omdat hij dat wil en allerlei van dat soort dingen...

(natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen)
Oud 19-09-2003, 10:30
Verwijderd
De abt is ook niet echt degene die serieus genomen wordt. Het is wel lollig op zijn quasi-wetenschappelijk onderbouwde meningen te lezen, though
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 10:39
Arun
Arun is offline
ik denk dat je een meisje van 16 als man van 29 echt niet heel snel het bed in praat ofzo..

maar inderdaad, ik zie het steeds meer in mijn omgeving dat mid-twintigers met jongere mensen een relatie krijgen.. niks mis mee
Oud 19-09-2003, 12:03
It is I Le Clerc
It is I Le Clerc is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-09-2003 @ 10:01:

Ook blijkt die 2 jaar op de jongere leeftijden (13-25) veel minder problemen te geven. Zoals de machtsverhoudingen waardoor meisjes sneller met hun vriend naar bed gaan, omdat hij dat wil en allerlei van dat soort dingen...

(natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen) [/B]
Kijk hier zeg je iets dat absoluut waar is. De ontwikkeling en daardoor de verschillen in mensen tijdens hun tienerjaren geeft gauw een groot verschil in behoefte en meningsvorming. Ik denk dat het tijdens de tienerjaren wellicht een uitgangspunt kan zijn die 2 jaar.
Ook hier is het echter geen wet want ook in deze leeftijd zijn er soms mensen die zeer vroeg volwassen denken en overkomen.
De (gouden) regel van 2 jaar vind ik echter veel te statisch en strak.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 14:08
Verwijderd
Citaat:
It is I Le Clerc schreef op 19-09-2003 @ 13:03:
Ik denk dat het tijdens de tienerjaren wellicht een uitgangspunt kan zijn die 2 jaar.
dat is alleen in t begin van de puberteit, niet meer als je 17 bent of ouder.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 15:06
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 18-09-2003 @ 00:16:
Onzin.
nou, je onderbouwde meningen gaan er niet op vooruit.
Ik kan alles waar ik het niet mee eens ben ook wel afdoen als onzin, maar dat helpt niet. Hier zul je niemand mee overtuigen.

Dit is dus een reply die niets toevoegt.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 17:22
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
De Abt zal het sowieso nooit met mij eens zijn want ik ben de zondige man die een vriendin van 28 jaar jonger heeft.
Hoe oud ben jij, als ik vragen mag?
Niet om te oordelen over de relatie, maar ben gewoon benieuwd..

Ik vind iemand leuk die 18 jaar ouder is, ikzelf vind het helemaal geen probleem, alleen denk niet dat hij iets zou willen met een meisje van 20

Pff soms zou ik willen dat ik wat ouder was hoor
Oud 19-09-2003, 17:44
Verwijderd
ik vind gewoon dat het moet kunnen omdat de geestelijke leeftijd belangrijker is dan de echte leeftijd...

Ik zou ook niet weten wat je zou tegenhouden als jij als een wat jonger persoon, maar toch al volwassen, verliefd bent op een ouder persoon, die ook verliefd is op jou....wat staat er dan nog tussen? Het is toch het proberen waard? De oudere zou echt niets met de jongere beginnen als de jongere nog niet ver genoeg is met eigen ontwikkeling of te kinderlijk is ofzo...je moet wel gelijkwaardig zijn, niet dat de 1 op de ander neerkijkt....maar leeftijd hoeft echt geen blokkade te zijn vind ik...

Het slaat nergens op om te zeggen dat de jongste mazzel heeft omdat de oudere vaak al een huis heeft e.d. Alsof je het daar om doet...als het echte liefde is (en dat weten stellen echt wel zelf, heb je geen bemoeienis voor nodig) dan gaat het om heel andere dingen.

Er is vaak veel kritiek op. Maar ik hoop maar dat iedereen zich op de eerste plaats met zichzelf bemoeit. Natuurlijk zullen er jonge meisjes zijn die vooral kicken op de materiele dingen van een oudere man, of dat ze het willen leren op een oude fiets...maar er bestaat toch ook wel echte, zuivere liefde tussen een tiener en een dertiger...

Laatst gewijzigd op 19-09-2003 om 17:47.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 17:46
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
bugge schreef op 19-09-2003 @ 18:44:
ik vind gewoon dat het moet kunnen omdat de geestelijke leeftijd belangrijker is dan de echte leeftijd...

Ik zou ook niet weten wat je zou tegenhouden als jij als een wat jonger persoon, maar toch al volwassen, verliefd bent op een ouder persoon, die ook verliefd is op jou....wat staat er dan nog tussen? Het is toch het proberen waard? De oudere zou echt niets met de jongere beginnen als de jongere nog niet ver genoeg is met eigen ontwikkeling of te kinderlijk is ofzo...je moet wel gelijkwaardig zijn, niet dat de 1 op de ander neerkijkt....

Het slaat nergens op om te zeggen dat de jongste mazzel heeft omdat de oudere vaak al een huis heeft e.d. Alsof je het daar om doet...als het echte liefde is (en dat weten stellen echt wel zelf, heb je geen bemoeienis voor nodig) dan gaat het om heel andere dingen.

Er is vaak veel kritiek op. Maar ik hoop maar dat iedereen zich op de eerste plaats met zichzelf bemoeit. Natuurlijk zullen er jonge meisjes zijn die vooral kicken op de materiele dingen van een oudere man, of dat ze het willen leren op een oude fiets...maar er bestaat toch ook wel echte, zuivere liefde tussen een tiener en een dertiger...
Hier ben ik het helemaal mee eens
Oud 19-09-2003, 18:22
Exhumed
Exhumed is offline
I le clerk heeft een vriendin van 28 jaar jonger. dus, als ze 15 is, is hij 43, zegt mijn windows XP rekenmachien. Kortom, enorm bitchass groot verschil
En dan is de Abt van Sion een bekrompen klootviool?
Ach, Ik zal wel extreem rechts wezen ofzo, maar ik vind het wat ziek..
Moeten ineens alle taboes gebroken worden?
Pft. Straks gaan we nog protesteren omdat een lustmoordenaar word opgepakt
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 22:51
It is I Le Clerc
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 19-09-2003 @ 18:22:
Hoe oud ben jij, als ik vragen mag?
Niet om te oordelen over de relatie, maar ben gewoon benieuwd..

Ik vind iemand leuk die 18 jaar ouder is, ikzelf vind het helemaal geen probleem, alleen denk niet dat hij iets zou willen met een meisje van 20

Pff soms zou ik willen dat ik wat ouder was hoor

Het is bijna algemeen bekend op Scholieren dat ik 47 ben en mijn vriendin waar ik vanaf begin mei 2002 mee samenwoon 19.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 22:53
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:

1) Prima dat mensen mijn mening onzin vinden.
2) Wat bij mij voorop staat in het reageren op topics met deze inhoud is dat ik mijn menig wil ventileren.
3) De Abt zal het sowieso nooit met mij eens zijn want ik ben de zondige man die een vriendin van 28 jaar jonger heeft.
4) Het gaat mij niet om de Abt een hak te zetten maar om mensen die een relatie met een fors leeftijdsverschil hebben of op het punt staan er 1 aan te gaan weten dat niets onmogelijk is.
5) Ik besef me heel goed dat de buitenwereld hier soms vreemd tegenaan kijkt maar mijn vrienin en ik hebben voor elkaar gekozen en laat ons dan maar degene zijn die een principe doorbreekt.
6) Twee jaar leeftijdsverschil zoals de Abt noemt is toch niet echt van deze tijd.
7) Kijk maar eens om je heen hoeveel relaties er met een groot leeftijdsverschil allang goed gaan
1) Mooi. "Onzin" betekent: diskwalificatie.
2) Dat mag. Ik doe niets anders.
3) a) Ik heb het woord "zondig" nooit gebruikt en zelfs niet eens gesuggereerd; b) In een relatie als deze zou ik nooit alleen de man diskwalificeren.
4) Onmogelijk niet, in verschillende opzichten verderfelijk wel.
5) Hartelijk gefeliciteerd.
6) a) Het is een richtlijn; b) Het is een handige, tijdloze richtlijn om verkramping en scheefgroei in de maaatschappij te voorkomen.
7) En vooral: hoeveel niet.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 22:54
It is I Le Clerc
Citaat:
Exhumed schreef op 19-09-2003 @ 19:22:
I le clerk heeft een vriendin van 28 jaar jonger. dus, als ze 15 is, is hij 43, zegt mijn windows XP rekenmachien. Kortom, enorm bitchass groot verschil
En dan is de Abt van Sion een bekrompen klootviool?
Ach, Ik zal wel extreem rechts wezen ofzo, maar ik vind het wat ziek..
Moeten ineens alle taboes gebroken worden?
Pft. Straks gaan we nog protesteren omdat een lustmoordenaar word opgepakt
Het enige dat klopt in je verhaal is dat de Abt erg bekrompen en rechtlijnig denkt.
De rest vind ik Bullshit.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 22:58
de abt van sion
Citaat:
It is I Le Clerc schreef op 19-09-2003 @ 13:03:

1) Ook hier is het echter geen wet want ook in deze leeftijd zijn er soms mensen die zeer vroeg volwassen denken en overkomen.
2) De (gouden) regel van 2 jaar vind ik echter veel te statisch en strak.
1) Wat is "volwassen denken en overkomen"? Een kind van drie kan met bepaalde opmerkingen al "volwassen overkomen". Mensen kunnen misschien in bepaalde opzichten "volwassen denken en overkomen", maar in andere niet. Dit gebrek aan harmonie leidt onherroepelijk tot scheefgroei.
2) Ik herhaal: het is een richtlijn. En een goede ook.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 23:01
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
It is I Le Clerc schreef op 19-09-2003 @ 23:51:
Het is bijna algemeen bekend op Scholieren dat ik 47 ben en mijn vriendin waar ik vanaf begin mei 2002 mee samenwoon 19.
En ik dus zijn vriendin van 19
Oud 19-09-2003, 23:01
de abt van sion
Citaat:
It is I Le Clerc schreef op 19-09-2003 @ 23:54:

1) Het enige dat klopt in je verhaal is dat de Abt erg bekrompen en rechtlijnig denkt.
2) De rest vind ik Bullshit.
1) Ik vermoed dat mijn "bekrompen- en rechtlijnigheid" uiteindelijk minder kwaad kan dan jouw heterodoxe opinie.
2) Een uitspraak als deze is tekenend voor mensen die de situatie niet meer meester zijn. Slaap wel... samen...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 23:05
de abt van sion
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-09-2003 @ 16:06:
nou, je onderbouwde meningen gaan er niet op vooruit.
Ik kan alles waar ik het niet mee eens ben ook wel afdoen als onzin, maar dat helpt niet. Hier zul je niemand mee overtuigen.

Dit is dus een reply die niets toevoegt.
Wie ben jij om te zeggen dat mijn reply niet toevoegt? Mijn reply verwoordt uiterst kort en bondig een volstrekte afwijzing.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 23:07
It is I Le Clerc
Abt.

Ik ga inhoudelijk niet meer op je posts in.
Je kortzichtige en zeer ouderwets overkomende gedachtengang maakt het helaas onmogelijk om een discussie met je aan te gaan.
Dit heeft niets met moed te maken want die heb ik wel maar meer met het feit dat ik niet tegen een betonnen wand wens aan te praten.
Wat dit onderwerp betreft liggen onze meningen nou eenmaal mijlenver uit ellkaar en laten we dat aub zo houden.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 00:24
Verwijderd
Hij loopt je gewoon te fucken, hoor. Het is niet te hopen dat hij echt zo denkt. Niemand kan dat langer dan een halfjaar volhouden. Daarna sterven ze aan een gebrek aan vrienden en seks.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 09:08
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-09-2003 @ 01:24:
Hij loopt je gewoon te fucken, hoor. Het is niet te hopen dat hij echt zo denkt. Niemand kan dat langer dan een halfjaar volhouden. Daarna sterven ze aan een gebrek aan vrienden en seks.
Ik ben bang dat hij wél echt zo denkt!
Naar mijn idee is het een super gelovig persoon (niets mis mee) die te ver in zijn geloof opgaat en daardoor dit soort dingen denkt/zegt.
Oud 21-09-2003, 18:36
de abt van sion
Citaat:
Somebody Special schreef op 20-09-2003 @ 10:08:
Ik ben bang dat hij wél echt zo denkt!
Naar mijn idee is het een super gelovig persoon (niets mis mee) die te ver in zijn geloof opgaat en daardoor dit soort dingen denkt/zegt.
a) Mijn richtlijn heeft niets met geloof te maken. De gedachte stuurt aan op een normale samenleving met gezond ademende relaties. Er kunnen uitzonderingen zijn, uitstekend, maar propaganda voor relaties met grote leeftijdsverschillen tegenover ontvankelijke mensen gaat mij te ver.
b) Ik ben evenzeer tegen religieuze fanatici als tegen religieuze niet-fanatici.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 08:40
smuidra
smuidra is offline
Ik ken nu al een tijd een gast van 27 en die is echt heel lief en schattig enzoow zelf ben ik 16 maar toen we elkaar al van het begin af kenden vielen we op elkaar. Het probleem dat we nooit met elkaar kregen kwam omdat of hij bezte of ik was bezet of we draaiden elke keer eromheen. Eergisteren is het eindelijk uitgekomen en JAH ik ben ervan bewust dat hij 11 jaar scheelt van me en ja ik weet ook dat hij een vriendin heeft en NEEJ het is niet voor de sex (ik ben nog maagd) ook is het niet voor het geld of al die andere bullshit die gezegt word. We stonden altijd voor elkaar klaar waar we konden we hebben dezelfde meningen en dezelfde gevoelens voor en over elkaar. Als hij iets zegt wil ik net hetzelfde zeggen en hijs ZOO cute . We gaan elkaar binnenkort eindelijk es zien en dan gaan we kijken wat er gebeurt wel hoop ik dat we ons beiden in kunnen houden voor ze vriendin en ja die vriendin die hij nu al heeft is ook 16 maar die gevoelens van ons zitten er al zo lang en hebben we elke x weg lopen drukken en nu ben ik dat dus zat ik hou van hem en het maakt me niks uit wat jullie ervan zouden zeggen. Het gaat tenslotte toch om liefde of ligt dat nu aan mij? Ook vind ik dat het niet uitmaakt hoe oud diegene is waarmee je neemt zolang JIJ maar gelukkig met diegene bent
Oud 22-09-2003, 10:58
Faery
Faery is offline
Citaat:
smuidra schreef op 22-09-2003 @ 09:40:
...en ja die vriendin die hij nu al heeft is ook 16...
Veel dubieuzer kan het hele zaakje niet worden.
Oud 22-09-2003, 18:29
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 21-09-2003 @ 19:36:
a) Mijn richtlijn heeft niets met geloof te maken. De gedachte stuurt aan op een normale samenleving met gezond ademende relaties. Er kunnen uitzonderingen zijn, uitstekend, maar propaganda voor relaties met grote leeftijdsverschillen tegenover ontvankelijke mensen gaat mij te ver.
b) Ik ben evenzeer tegen religieuze fanatici als tegen religieuze niet-fanatici.
Het spijt me, Abt, maar je stellingen en gedachtes zijn wel degelijk gebaseerd op wat voor jou overkomt als "de waarheid"... in mijn ogen, zie ik dit als een "geloof" in iets en dus heeft het wel degelijk met geloof te maken... geloof is nog niet per definitie verbonden met een kerk of gemeenschap

Verder vind ik het goed, dat er wel wat tegenwoord wordt gedient op dit topic. Inderdaad is het zo, dat sommige relaties wel degelijk kunnen, met een groot leeftijdsverschil (heb de tot stand koming van de relatie van somebody special geloof ik nog hier op scholieren meegemaakt... had ze toen veel moeite mee, vanwege hoe de omgeving keek richting het leeftijdsverschil. Komt dus wel over als echte liefde) Maar dat er al te vaak wel degelijk een soort van machtsverband betrokken is bij een dergelijke relatie. Als een persoon onder de 18 is, vind ik in ieder geval, dat er geen groter verschil mag zijn dan 10 jaar... is ze onder de 16... is denk ik 2 jaar verschil toch een aanhoudertje.
Oud 22-09-2003, 18:57
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
smuidra schreef op 22-09-2003 @ 09:40:
Ik ken nu al een tijd een gast van 27 en die is echt heel lief en schattig enzoow zelf ben ik 16 maar toen we elkaar al van het begin af kenden vielen we op elkaar. Het probleem dat we nooit met elkaar kregen kwam omdat of hij bezte of ik was bezet of we draaiden elke keer eromheen. Eergisteren is het eindelijk uitgekomen en JAH ik ben ervan bewust dat hij 11 jaar scheelt van me en ja ik weet ook dat hij een vriendin heeft en NEEJ het is niet voor de sex (ik ben nog maagd) ook is het niet voor het geld of al die andere bullshit die gezegt word. We stonden altijd voor elkaar klaar waar we konden we hebben dezelfde meningen en dezelfde gevoelens voor en over elkaar. Als hij iets zegt wil ik net hetzelfde zeggen en hijs ZOO cute . We gaan elkaar binnenkort eindelijk es zien en dan gaan we kijken wat er gebeurt wel hoop ik dat we ons beiden in kunnen houden voor ze vriendin en ja die vriendin die hij nu al heeft is ook 16 maar die gevoelens van ons zitten er al zo lang en hebben we elke x weg lopen drukken en nu ben ik dat dus zat ik hou van hem en het maakt me niks uit wat jullie ervan zouden zeggen. Het gaat tenslotte toch om liefde of ligt dat nu aan mij? Ook vind ik dat het niet uitmaakt hoe oud diegene is waarmee je neemt zolang JIJ maar gelukkig met diegene bent
ik denk dat jij gewoon bespeeld wordt door hem. Jullie houden dus zogenaamd van elkaar... mar niet echt, anders neem je niet een relatie met een ander. Hij lijkt me een gemeen spelletje aan het spelen. Heeft al een naïve (hoort bij de leeftijd, 16) vriendin en dan kan hij er jou ook eens bij krijgen, nou... lekker dan. Meid, jij wilt je niks aantrekken van wat wij zeggen... is goed, hou je blind, doof en dom. Zo groei je natuurlijk ook wel op, maar dan door schade en schande... leuk is anders. Of nee, hij was leuk, was het niet? Zo zie je maar, niet al het leuks is zo leuk als het lijkt.

Tuuuuurlijk, weet wel dat jij mij niet gelooft, uiteraard. Daar ben je 16 voor, een puber, niet vertrouwende in de mening van anderen... want jij weet het toch allemaal beter.

Maar goed, sombody special, jouw verhaal was anders dan deze... zou jij vertrouwen in haar situatie? Denk het niet.
Oud 22-09-2003, 23:01
de abt van sion
Citaat:
Pletterprater schreef op 22-09-2003 @ 19:29:

1) Het spijt me, Abt, maar je stellingen en gedachtes zijn wel degelijk gebaseerd op wat voor jou overkomt als "de waarheid"... in mijn ogen, zie ik dit als een "geloof" in iets en dus heeft het wel degelijk met geloof te maken... geloof is nog niet per definitie verbonden met een kerk of gemeenschap

2) Verder vind ik het goed, dat er wel wat tegenwoord wordt gedient op dit topic. Inderdaad is het zo, dat sommige relaties wel degelijk kunnen, met een groot leeftijdsverschil (heb de tot stand koming van de relatie van somebody special geloof ik nog hier op scholieren meegemaakt... had ze toen veel moeite mee, vanwege hoe de omgeving keek richting het leeftijdsverschil. Komt dus wel over als echte liefde) Maar dat er al te vaak wel degelijk een soort van machtsverband betrokken is bij een dergelijke relatie. Als een persoon onder de 18 is, vind ik in ieder geval, dat er geen groter verschil mag zijn dan 10 jaar... is ze onder de 16... is denk ik 2 jaar verschil toch een aanhoudertje.
1) Iemand die geen "waarheid" heeft om te verdedigen, stelt weinig voor en heeft niets te zeggen. Wat ik bedoelde, is dat ik geen bijbelse argumenten in mijn betoog inbouw. Dat betekent inderdaad niet dat mijn door de christelijke beschaving geïnspireerde denken volledig bijbelvrij is. Maar ik doe mijn best.
2) De richtlijn van twee jaar is ook boven de 18 een heel gezonde richtlijn. Nou goed, laat het boven de 18 uitgroeien tot 5 jaar, maar meer is echt niet goed. "Ouder-kind"relaties zijn niet heilzaam als er geen sprake is van ouder en kind.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:32
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 23-09-2003 @ 00:01:
1) Iemand die geen "waarheid" heeft om te verdedigen, stelt weinig voor en heeft niets te zeggen. Wat ik bedoelde, is dat ik geen bijbelse argumenten in mijn betoog inbouw. Dat betekent inderdaad niet dat mijn door de christelijke beschaving geïnspireerde denken volledig bijbelvrij is. Maar ik doe mijn best.
2) De richtlijn van twee jaar is ook boven de 18 een heel gezonde richtlijn. Nou goed, laat het boven de 18 uitgroeien tot 5 jaar, maar meer is echt niet goed. "Ouder-kind"relaties zijn niet heilzaam als er geen sprake is van ouder en kind.
1) Tja, een dwaas alleen heeft geen waarheid te geloven. En ik snapte wel wat je bedoelde, alleen was het wat anders uitgedrukt
2) Inderdaad boven de 18, is het beter, om ook het leeftijdsverschil klein te houden. Des al niet te min, weten mensen dan al wel grotendeels, wat wel en niet "echte" liefde is voor hun... alhoewel ik daar ook af en toe aan twijfel
Oud 24-09-2003, 06:04
idmind
idmind is offline
Waarom zouden wij ons blind staren op leeftijdsverschil in relaties terwijl we niet mekkeren over kinderarbeid (waar kinderen gedwongen worden door ouderen om te werken) en babyverkrachtingen (in afrika omdat men daar denkt dat hun aids overgaat door te krikken met een zo jong mogelijke maagd) of onvrijwillige vrouwenbesnijdenis, mensenhandel, pedofilie (zoals in kindermoord en Dutroux) en waarom zeggen we niets over het hebben van meerdere vrouwen zoals in Saudie gebruikelijk is. Behalve het laatste is er sprake van dwang en onvrijwilligheid terwijl in een relatie tussen een oudere en een tiener toch vaak spraken is van vrijwilligheid.

Dat de oudere een sluwe vos is die het jongere wil en kan verleiden durf ik te betwijfelen. Het zou best kunnen dat die oudere meer psychologische middelen heeft maar daarnaast zal de oudere in dat geval ook meer verantwoordelijkheid kunnen voelen om bepaalde dingen wel of niet te doen.

Ik ben van mening dat zolang er sprake is van vrijwilligheid en liefde (op de eerste plaats) er niet zo’n groot probleem is. Daarnaast denk ik dat relaties van tijdelijke aard zijn. Ik geloof niet in het huwelijk en in het levenslang samen blijven al denk ik dat het wel kàn.

Ik geloof erin dat wij mensen een thema hebben uit te werken en dit kan zijn met verschillende mensen of misschien met één in het hele leven of misschien wel met een dier of ander wezen. Dat je voor een moment (dit kan heel lang zijn) op kunt gaan in liefde, passie en geluk… ja daar geloof ik zeker in maar je kunt mij niet meer foppen met “eeuwigheidswaarden”.
Oud 24-09-2003, 13:13
smuidra
smuidra is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 22-09-2003 @ 19:57:
ik denk dat jij gewoon bespeeld wordt door hem. Jullie houden dus zogenaamd van elkaar... mar niet echt, anders neem je niet een relatie met een ander. Hij lijkt me een gemeen spelletje aan het spelen. Heeft al een naïve (hoort bij de leeftijd, 16) vriendin en dan kan hij er jou ook eens bij krijgen, nou... lekker dan. Meid, jij wilt je niks aantrekken van wat wij zeggen... is goed, hou je blind, doof en dom. Zo groei je natuurlijk ook wel op, maar dan door schade en schande... leuk is anders. Of nee, hij was leuk, was het niet? Zo zie je maar, niet al het leuks is zo leuk als het lijkt.

Tuuuuurlijk, weet wel dat jij mij niet gelooft, uiteraard. Daar ben je 16 voor, een puber, niet vertrouwende in de mening van anderen... want jij weet het toch allemaal beter.

Maar goed, sombody special, jouw verhaal was anders dan deze... zou jij vertrouwen in haar situatie? Denk het niet.
Hij nam met die ander omdat ik heel erg in de problemen zat (nu nog steeds trouwens maar goed) hij luisterd naar me en geeft me gewoon die aandacht die ik nodig heb. en ter info het is nu net 1 dag uit met zijn vriendin en zij heeft het zelf uitgemaakt met hem omdat ze het niet kon (verder was er geen duidelijkheid bij). Ook bellen we bijna iedere dag met elkaar en ik ben me heel goed bewust van het leeftijdsverschil en al dat andere en ik weet ook wel dat je de meeste jongens niet kunt vertrouwen. En meer dan de schade die mij al is aangebracht lukt amper tot niet. Ik voel gewoon veel voor hem en ik weet dat hij dat ook voor mij doet! En ik zou best willen luisteren en ik snap zelf ook wel hij veel ouder dan mij is en dat hij dus ook 'volwassener' is maar als ik met hem praat hem zie hem online zie komen op msn dan fleur ik gewoon weer helemaal op is dat niet beter dan dat ik in een dip zit over me ex . Trouwens ik voel me er prettig bij dus why not ik bedoel als je van iemand houd mot je ervoor gaan hoeveel ouder of jonger diegene ook is.
Oud 26-09-2003, 12:32
Marloes_temp2
Marloes_temp2 is offline
ik vind dat iedereen gewoon lekker moet doen waar hij of zij zin in heeft. Zelf ben ik wel in voor een relatie met iemand van een jaar of 30, als we een beetje op gelijk niveau zitten tenminste. Ik vind nu dan ook iemand van 31 wel erg leuk maar realiseer me dat het nooit iets zal kunnen worden omdat hij allang gesettled is en ik nog maar een scholiere ben. Dat is jammer maar ik leg me er bij neer, het is niet anders. Het is leuk om er een beetje over na te denken hoe het zou kunnen zijn

Dat andere mensen verliefd zijn op iemand die 28 jaar jonger is moeten ze zelf weten, als zij er gelukkig van worden waarom niet? Waar ik wel een beetje vraagtekens bij heb, is de volgende situatie: een vriendin van me had een tijdje geleden een relatie met een man van 34 die ook nog een vriendin en een kind van 6 erop na hield. Bovendien had zijn vriendin net een miskraam achter de rug. Eerlijk gezegd vind ik dat behoorlijk ver gaan, maar ja... wie ben ik?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 12:42
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-08-2003 @ 17:32:
Dan vraag ik me altijd af of die mannen van dertig misschien bang zijn voor vrouwen van hun eigen leeftijd.
zoiets zou best kunnen ja, alleen snap ik niet de reden daarvan ik heb dat idee soms ook met gewone jongens van m'n leeftijd heel sommige dan

het kan gewoon niet gezond zijn lijkt me, maarja wie ben ik om dat te vinden laat ze maar gewoon doen vind ik......
joh het lijkt wel een jambers-aflevering hier soms
Oud 26-09-2003, 12:45
Marloes_temp2
Marloes_temp2 is offline
Daar ben ik het mee eens! Volgens mij zijn veel mannen van 30 nog altijd bang voor verantwoordelijkheid. Dat begint als ze een jaar of 17 worden en bij sommigen gaat het nooit meer over.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 15:18
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
Ik ken ook een meisje die is 14 of 15 jaar zit bij mijn vriendin in haar klas.. en zei heeft een relatie met een man van 31 ze heeft al vakere keren abortus moeten plegen. nu beweerd ze dat het over is tussen hun..maar ik zie hun echter vaak samen lopen ! dus ik weet niet of het waar is.. of het eigenlijk *echt* over is of ze wil gewoon een geheime oftewel een stille relatie.. omdat ze vaak werd gepest daardoor.. want die man is echt lelijk!
zelf heb ik ook erg medelijden met haar want het gaat echt niet goed met haar op school.. ze zegt tegen iedereen dat haar moeder betaald sex heeft! zelf heeft die moeder een vriend van rond 21 jaar terwijl die dochter van 14/15 gewoone een relatie heeft met een man van 31 .. okej als je echt van elkaar houd dan maakt het mij niet uit.. maar ze moeten wel beter beseffen dat het net zo goed hun vader geweest kon zijn!
Oud 26-09-2003, 23:02
de abt van sion
Citaat:
lil weedy girl schreef op 26-09-2003 @ 16:18:
Ik ken ook een meisje die is 14 of 15 jaar zit bij mijn vriendin in haar klas.. en zei heeft een relatie met een man van 31 ze heeft al vakere keren abortus moeten plegen. nu beweerd ze dat het over is tussen hun..maar ik zie hun echter vaak samen lopen ! dus ik weet niet of het waar is.. of het eigenlijk *echt* over is of ze wil gewoon een geheime oftewel een stille relatie.. omdat ze vaak werd gepest daardoor.. want die man is echt lelijk!
zelf heb ik ook erg medelijden met haar want het gaat echt niet goed met haar op school.. ze zegt tegen iedereen dat haar moeder betaald sex heeft! zelf heeft die moeder een vriend van rond 21 jaar terwijl die dochter van 14/15 gewoone een relatie heeft met een man van 31 .. okej als je echt van elkaar houd dan maakt het mij niet uit.. maar ze moeten wel beter beseffen dat het net zo goed hun vader geweest kon zijn!
Scheefgroei kan niet beter worden bewezen...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 13:02
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 20-09-2003 @ 00:05:
Wie ben jij om te zeggen dat mijn reply niet toevoegt? Mijn reply verwoordt uiterst kort en bondig een volstrekte afwijzing.
Mijn naam is Krummeltje, zoals je ziet... en ik forum hier al langer dan vandaag, dus ik herinner me jouw topics van 'vroeger' nog wel. Die waren altijd een stuk onderbouwder dan je reacties hier. Je was toen ook al niet van je standpunt af te brengen, maar toen had je er in ieder geval nog een onderbouwing bij die we konden aanvallen. Aan 'onzin' valt niks af te leiden noch aan te vallen, het is zodoende een niets toevoegende reply die inderdaad wel een 'volstrekte afwijzing' is, maar of die reply er nou wel of niet staat, dat maakt voor het topic niets uit.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 14:01
alibabwe
alibabwe is offline
t mooiste voorbeeld vind ik die michael douglas, hoeveel schelen die bijna 30 jaar ofzo.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 23:10
de abt van sion
Citaat:
alibabwe schreef op 27-09-2003 @ 15:01:
t mooiste voorbeeld vind ik die michael douglas, hoeveel schelen die bijna 30 jaar ofzo.
Zijn dat er dan twee, Michael en Douglas?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 23:15
de abt van sion
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-09-2003 @ 14:02:
Mijn naam is Krummeltje, zoals je ziet... en ik forum hier al langer dan vandaag, dus ik herinner me jouw topics van 'vroeger' nog wel. Die waren altijd een stuk onderbouwder dan je reacties hier. Je was toen ook al niet van je standpunt af te brengen, maar toen had je er in ieder geval nog een onderbouwing bij die we konden aanvallen. Aan 'onzin' valt niks af te leiden noch aan te vallen, het is zodoende een niets toevoegende reply die inderdaad wel een 'volstrekte afwijzing' is, maar of die reply er nou wel of niet staat, dat maakt voor het topic niets uit.
Lieve Krummeltje,

Alleen al omdat je C&M doet, heb ik al respect voor je. Latijn maakt het compleet. Coevorden! Geweldig! "Volstrekte afwijzing" is wel degelijk zinvol, maar ditmaal geef ik anderen de kans om te infereren. Noem jij de inferenties van anderen "geen onderbouwing"? Dat riekt dan naar minachting, niet?
Niet meer doen, hoor.

Hartelijke groeten van
de abt van sion
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 23:23
Verwijderd
Citaat:
idmind schreef op 24-09-2003 @ 07:04:
Waarom zouden wij ons blind staren op leeftijdsverschil in relaties terwijl we niet mekkeren over kinderarbeid (waar kinderen gedwongen worden door ouderen om te werken) en babyverkrachtingen (in afrika omdat men daar denkt dat hun aids overgaat door te krikken met een zo jong mogelijke maagd) of onvrijwillige vrouwenbesnijdenis, mensenhandel, pedofilie (zoals in kindermoord en Dutroux) en waarom zeggen we niets over het hebben van meerdere vrouwen zoals in Saudie gebruikelijk is.
We mekkeren wel over kinderarbeid, dus daar zit je fout, ik bedoel er zijn constant organisaties die zich bezig houden met voorlichting met medicijnen met boeken en met voorbehoedmiddelen naar die landen te brengen. Men doet er alles aan om die oude tradities en gewoontes te doorbreken omdat ze gewoon niet gezond zijn. Dus nou weer doormekkeren over leeftijdsverschil in nederland... want dit heeft er dus echt niets mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 23:33
Verwijderd
Hmmmm, ik vind mensen die hier reageren dat ze 18/19 o.i.d zijn en een vriend van in de twintig hebben... dit topic wijst volgens mij helemaal niet op hen...

Anyway, mijn mening? Ik vind een relatie tussen een tiener (13-16/17-jarige) en een dertiger (29+ ) en ouder absoluut niet kunnen. HUn belevings wereld is anders, iemand die 30 is heeft al zoveel meer gezien en geleerd, je hebt meer mensen leren kennen, meer gezien meer gedaan langer geleefd, en als je dan zo'n toch wel behoorlijk naief meisje van 15 daarmee matched, da's toch wel heel scheef Ik vind wat de abt zegt over een 'regel' van circa 2 jaar leeftijdsverschil, en na de 18 zo'n5 toch een slim iets...
Ik met mijn 17 jaar wil graag uitgaan, als ik een vriend zou hebben van 30... die heeft dat allemaal gehad... hij is al zovaak uitgeweest dat het voor hem gewoon een andere beleving is dan voor mij. Ik zou geowon iemand willen die echt in mijn belevingswereld zit, en dit lijkt me toch ook veel gezonder
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 23:35
de abt van sion
Verstandig meisje, die sweetsterretje!

Goed zo!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 23:55
Severus
Severus is offline
Citaat:
Marloes17V schreef op 26-09-2003 @ 13:45:
Daar ben ik het mee eens! Volgens mij zijn veel mannen van 30 nog altijd bang voor verantwoordelijkheid. Dat begint als ze een jaar of 17 worden en bij sommigen gaat het nooit meer over.
Maar wel begrijpelijk. Ik krijg zelf claustrofobische gevoelens bij de gedachte aan verantwoordelijkheid... Het makkelijkste is natuurlijk om nooit verantwoordelijkheid te moeten nemen of verantwoordelijk te moeten zijn... maar ja, dat is helaas onmogelijk. Iedereen moet er ooit eens een keer aan geloven...
Oud 28-09-2003, 23:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
It is I Le Clerc schreef op 19-09-2003 @ 23:51:
Wees een vent, zorg dat ze hulp krijgt, en zet zelf een punt achter die relatie. Ze zoekt hoogstwaarschijnlijk een vader, geen vriend.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 00:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marloes17V schreef op 26-09-2003 @ 13:32:
ik vind dat iedereen gewoon lekker moet doen waar hij of zij zin in heeft. Zelf ben ik wel in voor een relatie met iemand van een jaar of 30, als we een beetje op gelijk niveau zitten tenminste.
Aangezien jij nooit op het niveau van een 30 jarige kan verkeren, zal hij zich dus op het niveau van een 17 jarige moeten begeven. Komt op mij aardig zwakzinnig over.

Meisjes van 17 kunnen erg aantrekkelijk zijn, maar ze zijn niet meer dan dat.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 00:02
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
alibabwe schreef op 27-09-2003 @ 15:01:
Catherina Zeta Jones is 34, dat is compleet wat anders dan een meisje van 17 of 19.

Michael Douglas is 59 trouwens, da's dus 25 jaar, minder verschil dan de relatie van "Le Clerc" en "Sombody Special", die nog maar 19 is.

Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 00:05.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 01:51
Verwijderd
Maar somebody special is wel 19, en kan heelgoed zelf beslissen wat goed voor haar is (heb wel meer over dit verhaal gelezen) maar toch ik vind dat leeftijdsverschil gewoon te.

En wat betreft micheal douglas en zeta jones... die zijn allebij al goed volwassen en zitten in dezelfde business. als je 34 bent dunkt me dat je je verstand inmiddels bijmekaar geraapt hebt... (ik bedoel dus wat heeft dit er nu weer mee te maken) het gaat om TIENERS en dertigers e.d.

(das dus tegen degene die douglas aanhaalde)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 01:56
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 29-08-2003 @ 14:04:
Ik ben zelf de dertiger, en ik zie mezelf echt geen relatie hebben met iemand die meer dan tien jaar jonger is dan ikzelf. Ik kan op zich op een wat oppervlakkiger niveau heel goed met jongere mensen opschieten, ben erg jeugdig, zoals dat heet,( met andere woorden, ik ben geen oud zuur wijf geworden met het voortschrijden der jaren), maar een relatie?

Nee, dat zie ik geen standhouden. Dat is namelijk 24/7. Daarvoor is het verschil dan toch echt te groot. Ik ga niet meer uit tot 5 uur 's ochtends, ik doe geen gekke dingen meer met geestverruimende middelen, ik heb al mijn katers wegens onverantwoordelijk drankmisbruik wel gehad, ik vind het niet meer leuk om avontuurlijk op vakantie te gaan met een tentje en een briefje van vijfentwintig op zak. Ik stap niet meer zomaar op de nachttrein naar Parijs om te gaan feesten. Ik vind het niet meer leuk om me raar uit te dossen, ik doe niet meer dwars. Ik ga niet meer een dag weg als de kat niet binnen is. Ik controleer of het gas uit is. Ik let op of ik wel zonnebrandcreme en genoeg drinken bij me heb als ik wegga met een logeerkind als het warm is.

Ik heb dat zorgeloze, dat argeloze niet meer. Ik sta te vaak stomverbaasd te kijken dat ik jullie echt niet meer snap. Dus wat die dertigers moeten met een tiener: ik zie het niet.
En wie nou nog zegt dat zo'n relatie wel kan, lees dit nou es.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 06:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 29-09-2003 @ 02:51:
Maar somebody special is wel 19, en kan heelgoed zelf beslissen wat goed voor haar is
Nou, dat geloof ik dus absoluut niet.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 07:23
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 29-09-2003 @ 02:56:
En wie nou nog zegt dat zo'n relatie wel kan, lees dit nou es.
Hallo; kijk is wat ze leest. Alsof iedereen jonger dan haar zwaar verslaafd en zwaar onverantwoord en dom bezig is.

Ik doe geen gekke dingen meer met geestverruimende middelen, ik heb al mijn katers wegens onverantwoordelijk drankmisbruik wel gehad, ik vind het niet meer leuk om avontuurlijk op vakantie te gaan met een tentje en een briefje van vijfentwintig op zak. Ik stap niet meer zomaar op de nachttrein naar Parijs om te gaan feesten. Ik vind het niet meer leuk om me raar uit te dossen, ik doe niet meer dwars. Ik ga niet meer een dag weg als de kat niet binnen is. Ik controleer of het gas uit is. Ik let op of ik wel zonnebrandcreme en genoeg drinken bij me heb als ik wegga met een logeerkind als het warm is.

Een argument van lik-me-vestje.

Wat dat betreft ken ik zat mensen die stuk jonger zijn, maar wel wijzer dan mevrouw poesiefox. En dat weet ze zelf ook.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 07:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marcade schreef op 29-09-2003 @ 08:23:
Hallo; kijk is wat ze leest. Alsof iedereen jonger dan haar zwaar verslaafd en zwaar onverantwoord en dom bezig is.
Als je als tiener met een gozer hebt die met gemak je vader had kunnen zijn, moet je jezelf toch eens goed af gaan vragen waar je in hemelsnaam mee bezig bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten