Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Als er in de wachtkamer, bushalte enz weinig mensen
zijn, zeg ik wel goedemorgen ed, anders gewoon een neutraal gezicht, en evt een glimlach oid. Op straat groet ik geen mensen, tenzij zij mij groeten. Glimlachen wel, als iemand me aankijkt oid... En idd, als ik iedereen zou groeten die ik tegenkom, blijf ik wel bezig, kom vrij veel mensen tegen nl.
|
![]() |
Als ik gewoon door de stad fiets niet.
Als ik in het (stille) buitengebied fiets wel. Als ik in de stad loop niet. Als ik 's ochtends m'n kranten doe (ochtendkrant bezorgen) wel. Als ik ergens buiten de stad aan het wandelen ben wel. Als ik in de bergen ben wel. En het ligt er ook nog aan wie die persoon is (eerste indruk). |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Als een wildvreemde mij gedag zegt, groet ik terug (bijv in trein, bus, op een niet-drukke straat)...Maar ik zie er zelf het nut niet zo van in om iedereen altijd maar aan te kijken en te groeten; je kent de persoon niet, en alhoewel het even beleefd is, wat is dan het punt?
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier wel, tenminste, als je zo dicht langs elkaar moet dat je elkaar met goed fatsoen niet kan negeren (op de stoep, smalle straten, etc), niet als iemand langs de overkant van de weg fietst oid. Ook als je in het bos loopt/fietst oid, maar dat spreekt voor zich. (Ook leuk om vakantiegangers uit het westen te herkennen. *Burning water* en ik: "Haj!" Mensen: "..." Wij: "...vuile westerlingen!"
![]() In de stad niet natuurlijk, dan blijf je bezig... |
![]() |
|
Ik woon in Amsterdam, en daar groet men nog niet eens alle mensen die men kent (tenminste, niet in de kringen waar ik mij in beweeg). Hoewel de waarschijnlijkheid waarmee remotely bekende mensen toch gaan groeten evenredig toeneemt met de afstand van het centrum van de stad.
|
Groeten is vaak een groot woord, meestal glimlach ik zo'n beetje. Als mensen mij groeten zeg ik wel gewoon wat terug, en als ik de hond uitlaat groet ik de meesten ook wel.
|
ik groet mensen altijd wel, behalve als ze zuur kijken. Dan denk ik ; lama! Ik woon ook in een dorp en daar begroet haast iedereen elkaar. Maar ik zit in een stad op school en dan kijken mensen me net aan of het zo raar is om 'hoi' te zeggen!
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Decentrale selectie Geneeskunde 2009 WR | 240 | 23-08-2009 03:10 | |
Verhalen & Gedichten |
Dreamland, deel 1 Verwijderd | 28 | 23-05-2004 18:35 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De ondraaglijke lichtheid clubje | 124 | 27-09-2003 11:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
de communisten doen weer mee! Isa | 91 | 31-01-2003 11:51 | |
Drugs & Alcohol |
Legalisering Drugs. Isa | 28 | 31-12-2001 11:13 | |
ARTistiek |
Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame! Verwijderd | 3 | 05-09-2001 08:05 |