Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar moet er nou direct kots bij? Het is ook zo dat iedereen bij een groep wil horen. Daarom juist is het zo populair om te zeggen dat je anders bent. Hele vraag heeft natuurlijk geen echte inhoud want dan zou je eerst de defenitie van "normaal" moeten geven. En grappig genoeg denken veel mensen daar anders over.
|
ik vind mezelf niet echt anders maar veel mensen zeggen dat ik dat wel ben. k heb een beetje obsessie met armoede en dood en zwaarmoedigheid. k luister veel klassieke muziek en ben veel bezig met politiek en andere culturen en dergelijk....
maar voor de rest ben ik best wel doorsnee ![]()
|
![]() |
Anderen bepalen of jij anders bent of niet.
Maar ik heb het hele topic niet gelezen, dus tja... Vergeleken met de mensen die hetzelfde zijn als mij ben ik totaal niet anders. Maar vergeleken met de mensen die anders zijn dan ik ben ik wel anders. Go figure ![]()
|
![]() |
Ik merk dat ik anders ben, in vergelijking tot ijn vrienden
Ze zijn nog kinderlijk bezig Ze willen van alles terwijl ze weten dat het niet kan Ik ben iets realistischer gewoorden in al die jaren dat ik met ze opgetrokken ben Ergens zal iemadn vast het zelfde zijn als ik, qua realistische gedachten ofzo, maar die ken ik dan nog neit Dus voorlopig noem ik mijn zelf ANDERs
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ja! Ik voel mij uniek (....) Wat kleding/ haarkleur betreft tracht ik meer 'exentriek' dan 'doorsnee' te zijn.. Sommige hobby's zijn niet geheel standaard voor een 17 jarige (yoga, mediteren, aquarellen, dichten e.d.) Anderzijds vertoon ik weer vrij 'standaard'/ 'puberaal' gedrag m.b.t. expirimenteren met drugs, spijbelen, met mate afzetten tegen m'n moeder)... ![]() Desalniettemin voel ik mij, zoals ik al eerder vermelde *UNIEK*! ![]() Joyce
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In psychologisch opzicht ben ik zeker anders dan anderen (in andere opzichten trouwens ook want ik hou niet van massa maar juist om jezelf onafhankelijk te ontwikkelen). Ik WIL dat niet, ik BEN het.
Ik merk dat ik vaak met andere dingen gelukkig ben, kleine dingen, etc. En hele grote, leuke dingen kunnen me niets doen (bijv. toen ik geslaagd was voor Havo). Dit is maar 1 van de voorbeelden waarom mijn psyche anders is. Ik streef niet ernaar om anders te zijn, perfecter te zijn, als iemand anders te zijn. Ik accepteer mezelf. Nu wel. En daarom komt mijn ware aard steeds meer naar boven. Ik ben misschien ook best wel diepgaand en gun mezelf de tijd om iets uit te werken. Mij vallen dingen ook heel snel op. Als ik ergens naar zoek (straatnaambordje ofzo) dan vind ik het. Soms voel ik dingen die niet te zien zijn, of weet ik dat er iets meer is. Als mensen zich niet ok voelen, merk ik het. Omdat de omgeving om me heen dan verandert. En ik probeer ook altijd na te gaan hoe iemand anders zich voelt. Ik weet niet of dat ook psychologisch is... Ook het feit dat ik helemaal op eigen houtje hulp gezocht heb zonder anderen erover te vertellen, is wel een voorbeeld. Maarja, vaag verhaal ![]() |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]Das waar.
Maar moet er nou direct kots bij? [/QUOTE] Omdat enorm veel jongeren beweren volwassener en anders te zijn. Lees elkaars post en wat valt je dan op mensen die anders zijn? Jaa! er zijn andere mensen die precies even anders zijn als jij bent! Nu bedoel ik natuurlijk niet dat iedereen precies hetzeflde is. Maar zoals ik al zie: er zijn verschillende basistypes te onderscheiden. Al heb je een psychische stoornis, zijn er nog velen op deze planeet die dezelfde psychische stoornis hebben.. Behoor je dus tot dat 'basistype'. Ookal ben je in de minderheid, je bent voor 90% niet uniek! Bovendien vind ik het enorm arrogant overkomen om te zeggen: "ik ben zeker anders" en dan komt er vaak een voorbeeld in de categorie: iedereen draagt merkkleren, maar ik niet.. lekker uniek anders ben je dan ik ben ook anders...weet je waarom? ik ben links en al mijn vrienden zijn rechts.. ![]() Laatst gewijzigd op 04-10-2003 om 12:39. |
![]() |
|
Ik ben wel degelijk anders. Ik heb namelijk PDD-NOS dit is een autisme aanverwante stoornis. Hierdoor kan ik anders uit de hoek komen dan 'normale' mensen, en wordt ik ook vaak niet begrepen. Ook ben ik in het verleden heel erg gepest daarom. Zo erg dat ik niet meer wilde leven. Toen ben ik op een soort sociale vaardigheidstraining gegaan, en veel psygologen bezocht. Hierdoor ben ik weerbaarder geworden, en wordt ik nu ik van de middelbare school af ben niet meer gepest.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-10-2003 om 17:12. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Hoe ben jij nou echt? [Reloaded] Verwijderd | 82 | 22-08-2009 20:38 | |
De Kantine |
Hoe ben jij nou het afgelopen jaar veranderd? Dark Phoenix | 55 | 19-08-2007 22:07 | |
De Kantine |
Hoe ben jij nou echt? Verwijderd | 330 | 02-04-2007 11:46 | |
Lifestyle |
Hoe mobiel ben jij? Mr.Ed. | 80 | 06-07-2005 16:52 | |
Muziek |
Ben jij in 2004 naar Lowlands geweest? SimoneK | 44 | 24-12-2004 22:06 | |
Lifestyle |
Hoe tolerant ben jij tegenover andere lifestyle vormen? Verwijderd | 151 | 15-08-2004 22:03 |