Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2003, 23:50
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Musique schreef op 24-09-2003 @ 23:08:
Houd me ook veel bezig met denken over het leven, de toekomst en de dood. Wordt altijd bang van het feit dat ik ouder ga worden, dat ik nog dingen mee ga maken die misschien spannend/eng of erg zijn. Zit dus vaak in een neerwaartse spiraal (die ik af en toe ook weer omhoog kan buigen).

Kan nog wel ff doorgaan, maar heb niet zo'n zin om alles te vertellen...
Iedereen gaat dood hoor..
Is niks ergs aan.
En als je teveel denkt aan wat je gaat missen, dan mis je het juist.
Maar dat wist je denk ik al
Oud 24-09-2003, 23:57
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 23-09-2003 @ 17:59:
iedereen vindt zichzelf altijd 'verder' 'volwassener' of 'rijper'
hoe je het maar wilt noemen
..want ik heb al zoveel meegemaakt..veel meer dan de meeste van mijn leeftijdsgenoten, die nog zo onbevangen zijn en zo rondhuppelen, terwijl ik een stuk serieuzer ben..

*puke*

iedereen vindt zichzelf uniek of wil dat graag zijn..ook in psychologisch opzicht..
Ik vind het meestal maar onzin...er zijn wel degelijk verschillende basis-types te onderscheiden..

Alleen is het misschien maar beter om je uniek en bijzonder te voelen (eventueel onterecht) ...mensen die dood willen vinden dat meestal niet meer van zichzelf namelijk...
Das waar.
Maar moet er nou direct kots bij?

Het is ook zo dat iedereen bij een groep wil horen.
Daarom juist is het zo populair om te zeggen dat je anders bent.

Hele vraag heeft natuurlijk geen echte inhoud want dan zou je eerst de defenitie van "normaal" moeten geven. En grappig genoeg denken veel mensen daar anders over.
Oud 25-09-2003, 12:31
L*c
L*c is offline
ik vind mezelf niet echt anders maar veel mensen zeggen dat ik dat wel ben. k heb een beetje obsessie met armoede en dood en zwaarmoedigheid. k luister veel klassieke muziek en ben veel bezig met politiek en andere culturen en dergelijk....
maar voor de rest ben ik best wel doorsnee
Oud 25-09-2003, 12:48
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 24-09-2003 @ 22:50:
Nee, ik ben doodnormaal eigenlijk :/
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 12:50
MUTS123
MUTS123 is offline
Iedereen is anders....maar ik wijk niet ongelovelijk af ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 13:16
pessimistje
pessimistje is offline
Ik ben een dagdromer en veel mensen vinden mij raar, dus ik zal wel anders zijn!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 22:36
miss Elise
miss Elise is offline
dacht altidj dat ikke anders dan andere was. maar kom dr steeds meer achter dat dat niet t geval blijkt te zijn
denk dat iedereen wel vreemde en goede eigenschappen heeft, en dat maakt iedereen weer anders
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 22:48
Shitonya
Shitonya is offline
muah sjah geen idee, meeste vinde me wel vaag af en toe, ene moment kenk erg hatelijk, pessimistisch zijn, andere keer vet vrolijk, andere keer grappig, andere keer vet verlegen
Je weet nooit wat je ken verwachten, ik blijf iedereen verbazen
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 23:06
WijfMan
WijfMan is offline
Anderen bepalen of jij anders bent of niet.
Maar ik heb het hele topic niet gelezen, dus tja...

Vergeleken met de mensen die hetzelfde zijn als mij ben ik totaal niet anders.
Maar vergeleken met de mensen die anders zijn dan ik ben ik wel anders.
Go figure
Oud 27-09-2003, 00:17
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
ja, ik voel me altijd anders, (helaas), ik denk over heel andere dingen na, kijk anders tegen dingen na,
en kies vaak een andere weg dan de meeste zullen doen..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 11:54
pidgeon
pidgeon is offline
Ik merk dat ik anders ben, in vergelijking tot ijn vrienden
Ze zijn nog kinderlijk bezig
Ze willen van alles terwijl ze weten dat het niet kan
Ik ben iets realistischer gewoorden in al die jaren dat ik met ze opgetrokken ben

Ergens zal iemadn vast het zelfde zijn als ik, qua realistische gedachten ofzo, maar die ken ik dan nog neit

Dus voorlopig noem ik mijn zelf

ANDERs
Oud 29-09-2003, 17:51
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-09-2003 @ 21:34:
Ok even afgezien van het gezeik "iedereen is uniek", denk je dat je echt anders bent dan anderen (in psychologisch opzicht) of denk je dat je vrij normaal bent?

Fire away
ik weet niet, op een of andere vervelende manier voel ik me anders dan anderen. Omdat ik anders denk en voel. Mensen snappen me niet. Maar of ik nou echt anders BEN, dat weet ik niet, daarvoor zal ik naar een psycholoog moeten en dat wil ik niet. Straks blijk ik psycho te zijn en kan ik helemaal niet meer fatsoenlijk leven
Oud 30-09-2003, 08:13
Verwijderd
Ik ben vrij ruimdenkend, in tegenstelling tot veel mensen tegenwoordig...Daarbij komen ook nog eens een ander schoonheidsideaal en een ander liefdesideaal...
Maar ik kan zo overal tussen cameleoniseren...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 21:55
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-09-2003 @ 21:34:
Ok even afgezien van het gezeik "iedereen is uniek", denk je dat je echt anders bent dan anderen (in psychologisch opzicht) of denk je dat je vrij normaal bent?

Fire away

Ja! Ik voel mij uniek (....) Wat kleding/ haarkleur betreft tracht ik meer 'exentriek' dan 'doorsnee' te zijn..
Sommige hobby's zijn niet geheel standaard voor een 17 jarige (yoga, mediteren, aquarellen, dichten e.d.) Anderzijds vertoon ik weer vrij 'standaard'/ 'puberaal' gedrag m.b.t. expirimenteren met drugs, spijbelen, met mate afzetten tegen m'n moeder)...

Desalniettemin voel ik mij, zoals ik al eerder vermelde *UNIEK*!

Joyce
Oud 01-10-2003, 22:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 29-09-2003 @ 18:51:
ik weet niet, op een of andere vervelende manier voel ik me anders dan anderen. Omdat ik anders denk en voel. Mensen snappen me niet. Maar of ik nou echt anders BEN, dat weet ik niet, daarvoor zal ik naar een psycholoog moeten en dat wil ik niet. Straks blijk ik psycho te zijn en kan ik helemaal niet meer fatsoenlijk leven
JE leeft zoals je leeft en omdat ene badmuts met een papiertje een labeltje op jouw manier van leven plakt, kan je niet meer fatsoenlijk leven? hmmm zeer zeer raar.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 17:22
Verwijderd
In psychologisch opzicht ben ik zeker anders dan anderen (in andere opzichten trouwens ook want ik hou niet van massa maar juist om jezelf onafhankelijk te ontwikkelen). Ik WIL dat niet, ik BEN het.

Ik merk dat ik vaak met andere dingen gelukkig ben, kleine dingen, etc. En hele grote, leuke dingen kunnen me niets doen (bijv. toen ik geslaagd was voor Havo).

Dit is maar 1 van de voorbeelden waarom mijn psyche anders is. Ik streef niet ernaar om anders te zijn, perfecter te zijn, als iemand anders te zijn. Ik accepteer mezelf. Nu wel. En daarom komt mijn ware aard steeds meer naar boven. Ik ben misschien ook best wel diepgaand en gun mezelf de tijd om iets uit te werken.

Mij vallen dingen ook heel snel op. Als ik ergens naar zoek (straatnaambordje ofzo) dan vind ik het. Soms voel ik dingen die niet te zien zijn, of weet ik dat er iets meer is. Als mensen zich niet ok voelen, merk ik het. Omdat de omgeving om me heen dan verandert. En ik probeer ook altijd na te gaan hoe iemand anders zich voelt. Ik weet niet of dat ook psychologisch is...

Ook het feit dat ik helemaal op eigen houtje hulp gezocht heb zonder anderen erover te vertellen, is wel een voorbeeld.

Maarja, vaag verhaal
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 21:05
WijfMan
WijfMan is offline
Wat is iedereen toch anders
Oud 02-10-2003, 21:07
Verwijderd
We are all different. But I am not.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 12:34
Freestyler*
Freestyler* is offline
[QUOTE]Das waar.
Maar moet er nou direct kots bij? [/QUOTE]

Omdat enorm veel jongeren beweren volwassener en anders te zijn. Lees elkaars post en wat valt je dan op mensen die anders zijn? Jaa! er zijn andere mensen die precies even anders zijn als jij bent!

Nu bedoel ik natuurlijk niet dat iedereen precies hetzeflde is. Maar zoals ik al zie: er zijn verschillende basistypes te onderscheiden. Al heb je een psychische stoornis, zijn er nog velen op deze planeet die dezelfde psychische stoornis hebben..
Behoor je dus tot dat 'basistype'. Ookal ben je in de minderheid, je bent voor 90% niet uniek!

Bovendien vind ik het enorm arrogant overkomen om te zeggen: "ik ben zeker anders"
en dan komt er vaak een voorbeeld in de categorie: iedereen draagt merkkleren, maar ik niet..
lekker uniek anders ben je dan

ik ben ook anders...weet je waarom? ik ben links en al mijn vrienden zijn rechts..

Laatst gewijzigd op 04-10-2003 om 12:39.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 12:36
Verwijderd
volgens mij lijkt iedereen gewoon veel op elkaar en is niemand echt 'anders'
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 12:39
Verwijderd
Kben anders, denk dat anderen dat ook van mij denken
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 13:17
Milos
Milos is offline
Ik ben wel degelijk anders. Ik heb namelijk PDD-NOS dit is een autisme aanverwante stoornis. Hierdoor kan ik anders uit de hoek komen dan 'normale' mensen, en wordt ik ook vaak niet begrepen. Ook ben ik in het verleden heel erg gepest daarom. Zo erg dat ik niet meer wilde leven. Toen ben ik op een soort sociale vaardigheidstraining gegaan, en veel psygologen bezocht. Hierdoor ben ik weerbaarder geworden, en wordt ik nu ik van de middelbare school af ben niet meer gepest.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 17:09
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Twilight-Sympho schreef op 04-10-2003 @ 14:17:
Ik ben wel degelijk anders. Ik heb namelijk PDD-NOS dit is een autisme aanverwante stoornis. Hierdoor kan ik anders uit de hoek komen dan 'normale' mensen, en wordt ik ook vaak niet begrepen.
Ik heb zelf het syndroom van Asperger, iets wat ik overigens pas sinds 18 maart weet, dus ik ben in die zin ook anders dan 'normale' mensen.

Citaat:
Twilight-Sympho schreef op 04-10-2003 @ 14:17:
Ook ben ik in het verleden heel erg gepest daarom. Zo erg dat ik niet meer wilde leven.
Ik ben zelf indertijd gepest toen ik in 3 m.a.v.o. zat en heb toen ook zelfmoord overwogen, maar omdat ik vond dat ik dat mijn familie niet aan kon doen heb ik besloten om daarvan af te zien. Ik ben in ieder geval blij voor je dat je er, dankzij de hulp die je hebt gehad, in geslaagd bent om jezelf weerbaarder ten opzichte van anderen op te stellen.

Laatst gewijzigd op 04-10-2003 om 17:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten