Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2003, 19:22
moon
moon is offline
Ik heb het moment het gevoel dat het leven er zonder mij vandoor gaat. Ik sta stil in de tijd terwijl het leven doorgaat. Heel rot gevoel. Alsof ik stil sta en de rest van de mensen mij inhaalt. Het is alsof ik op geen enkele manier vooruit kom en steeds in hetzelfde vast blijf zitten, terwijl de rest van de wereld voorbij gaat. Soms heb ik het gevoel alsof ik in een soort glazenhuis op zit gesloten. Iedereen loopt voorbij maar ziet mij niet zitten, ik kan alleen de mensen zien, die doorgaan met hun leven terwijl ik opgesloten zit.
Iemand die zich hier enigszins in herkent? zo ja, hoe ga je er dan mee om? kan je dat gevoel weer stoppen? en hoe dan?
Oud 22-09-2003, 19:52
Nona
Nona is offline
Nee, eigenlijk herken ik het niet. De laatste tijd voel ik me juist tegenovergesteld; ik ga heel snel door nieuwe dingen heen, ontwikkel en ga vooruit met vallen en opstaan. Niet hetzelfde, maar misschien kan het helpen.

Ik ben de laatste tijd namelijk een heleboel nieuwe dingen begonnen. Nieuwe studie, nieuwe bezigheden, nieuwe vrienden, nieuwe vereniging en een bepaalde vrijheid die OV-kaart heet. Daardoor heb ik het gevoel dat ik niet stil sta en juist vooruitgang maak.

Misschien is dat wat jij zo ongeveer moet doen. Ga wat nieuwe dingen doen, leer iets nieuws, al is het nog zo onbelangrijk. Denk aan wat je zelf wilt en zelf leuk vindt. Als het je bevalt ga je ermee door, als je er niets aan vindt begin je zo weer iets anders dat je leuker lijkt.

Het lijkt vast moeilijk om die stappen te nemen, dat ken ik wel. Maar gewoon doen zou ik zeggen, anders komt er nooit iets van. Niet te veel denken, niet te veel aarzelen! Zet hem op!
Oud 22-09-2003, 20:06
Fade of Light
Fade of Light is offline
Nee, wel dat ik weer naar een utopisch verleden ga, waar ik als een klein mannetje geen zorgen had....*coming up for air - George Orwell*
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 20:16
Verwijderd
ik heb t ook..
en sja wat je dr aan doet.... geen id...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 20:21
Kazanka
Kazanka is offline
Herkenning, no further comment for now
Oud 22-09-2003, 22:08
Danny
Danny is offline
Het gevoel..opgesloten te zitten in 'iets', herken ik wel. Om meteen bij je vraag terecht te komen.. de oplossing. Lastig. Kun je iets meer vertellen over je gevoelen? En over de glazen omheining? Heb je zelf enig idee wat het daar doet?

Sinds wanneer is het er, voelt het zo? Is het ooit anders geweest? zo ja .. wat was er anders aan de situatie waarin je op dat moment leefde?

Sterkte.

Danny
Oud 22-09-2003, 22:25
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
paar jaar terug had ik dat ook wel. gewoon arrogant zijn en kiezen voor je eigen manier van leven.

Ik doe alles blijkbaar in wat langere of meer stapjes, lijkt het wel.
Dat betekent nog niet dat ik stil sta.

Niet dat dat veel helpt voor je gevoel, maja
Oud 26-09-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 22-09-2003 @ 20:22:
kan je dat gevoel weer stoppen?
jazeker. het heeft met je uitstraling en zelfvertrouwen te maken.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 22:28
miss Elise
miss Elise is offline
herken t zeker.
en als je dat gevoel hebt is t tijd om je leven weer in JOU handen te krijgen.
dus je gaan afvragen wat wil ik nou echt? waar hou ik nou echt van? waar kan ik echt van genieten? van wie hou ik echt?
en beginnen met 'kleine' vragen als: wat vind ik leuk om te doen? van wat voor muziek hou ik?
en bedenk vragen die je zelf beantwoord wil hebben.

bij mij werkte dat heel goed. had zelf idd ook t idee dat mijn leven met mij op de loop ging. dat ik er geen grip meer op, dat ik onzichtbaar was.

suc6!! big kiss Elise

ps verwacht niet meteen resultaat door een paar vragen te beantwoorden, het doel is dat je jezelf beter leert kennen, en dta kan alleen over langere tijd.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 12:49
Demiurge
Demiurge is offline
Ik herken het wel, maar heb er geen moeite mee... ik zit al een tijdje in zo'n gevoel... weinig verandering om me heen, en ik wil het ook niet.. ik vind het allemaal wel prima zo
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 14:09
Scatterheart
Scatterheart is offline
Ik herken het. Er is uit te komen. Helemaal op eigen kracht. Heb alleen geen idee waar je moet beginnen.
Oud 27-09-2003, 20:32
metallica
metallica is offline
Ja ik ken het wel, maar vind het niet echt erg.
Ik heb dan niet echt het gevoel dat ik in de werkelijkheid zit en dat vind ik prima.
Oud 28-09-2003, 11:00
moon
moon is offline
Bedankt voor jullie reacties. Uit jullie reacties maak ik op dat je gewoon door moet gaan waar je mee bezig bent, en dat is ook zo, als je stopt met de dingen waar je mee bezig bent, dan kom je helemaal niet vooruit dan blijf je helemaal stil staan. Misschien is het een oplossing om je met een aantal nieuwe dingen bezig te houden? dan blijf je iniedergeval niet steeds in het oude vastzitten en heb je het gevoel dat er wat vooruit gang komt. Ik denk en heb ervaren dat je het gevoel van stil staan in de tijd (alsof je niet verder komt,stil blijft staan), wel weer terug kunt draaien. Moeilijker vind ik het (persoonlijk) om de realiteit ook terug te vinden.
Oud 28-09-2003, 14:50
Verwijderd
Dit gevoel van dat iedereen je voorbijgaat in het leven heb ik ook! En het voelt ook alsof ik zelf helemaal niet verder kan komen... En ik kom ook niet echt verder.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 14:55
pessek plenske
pessek plenske is offline
Citaat:
12Trix schreef op 28-09-2003 @ 15:50:
Dit gevoel van dat iedereen je voorbijgaat in het leven heb ik ook! En het voelt ook alsof ik zelf helemaal niet verder kan komen... En ik kom ook niet echt verder.
uuh ik ben n x door mn broers opgesloten in een reis koffer...
maar ik denk niet dat je dat bedoelt... verder heb ik er geen last van haha
Oud 28-09-2003, 17:06
Verwijderd
ik herken ook wel zoiets, het leven gaat wel maar ik ga niet mee ofzo. ik ben er wel maar doe niks, heel raar geen idd wat ik er mee moet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten