Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2003, 17:11
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 26-09-2003 @ 17:51:

veel haar nu kwijt

volgens mij ben ik nog net niet kaal
Zolang er geen kale plekken te zien zijn en de haaruitval na flink borstelen en een stuk of drie keer wassen is "gestopt", is er niets om je zorgen om te maken.
Oud 26-09-2003, 17:30
Verwijderd

ik wilde t eerst blauw verfen maar dat werd vet vies donker groen grauw, snel maasr rood geverfd

het geld naar voor die knottyboy is overgemaakt, denk dat ik ze volgende week binnen heb (hoop ik!)
Oud 26-09-2003, 17:44
Ramble On
Ramble On is offline
Wooooooooooooooooooooow
Oud 26-09-2003, 21:46
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 26-09-2003 @ 18:30:
[afbeelding]
[afbeelding]

ik wilde t eerst blauw verfen maar dat werd vet vies donker groen grauw, snel maasr rood geverfd

het geld naar voor die knottyboy is overgemaakt, denk dat ik ze volgende week binnen heb (hoop ik!)

OMFG

ik mis mn dreads
die van jou zijn echt supergaaf
Oud 26-09-2003, 22:43
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 26-09-2003 @ 19:07:
Mooooi
Oud 27-09-2003, 10:36
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
[afbeelding]
[afbeelding]

wauw!!!!!
Oud 27-09-2003, 10:41
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
[B
het geld naar voor die knottyboy is overgemaakt, denk dat ik ze volgende week binnen heb (hoop ik!) [/B]
Heb je mijn geld al ontvangen ik heb het gistermiddag ofzo overgemaakt? Weet niet of ze in het weekend storten maar het komt er iig aan.
Oud 27-09-2003, 15:36
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef op 27-09-2003 @ 11:41:
Heb je mijn geld al ontvangen ik heb het gistermiddag ofzo overgemaakt? Weet niet of ze in het weekend storten maar het komt er iig aan.
mooi

thnx voor de reacties op mn haar, ben dr nou al 9 maanden heel blij mee en ze zijn al goed vervilt, alleen soms echt haken aanvallen als ik mn haar was of als ik ga zwemmen, vandaar die grote hoeveelheid elastiekjes
Oud 27-09-2003, 15:43
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ik heb in totaal nog 4 elastiekjes in me haar, bij een puntje, en bij 3 beginseltjes waar een te groote pluk los haar zat en waar het dread balletje niet uitzichzelf in de dread wouw blijve zitte.
Oud 27-09-2003, 15:53
Verwijderd
heb echt net de knottyboy stuff binnen gekregen

dat wordt ff testen, ben benieuwd

Laatst gewijzigd op 27-09-2003 om 16:26.
Oud 27-09-2003, 16:27
Verwijderd
geen idee of ik jullie geld al heb aangezien ik mn dagafschrift nog niet heb gehad

die gum werkt trouwens goooehoooed!!!! tis echt net lijm, je zet zo al je losse haartjes met een druppel vast
de wax en shampoonog niet echt getest
Oud 27-09-2003, 19:14
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 27-09-2003 @ 17:27:
die gum werkt trouwens goooehoooed!!!! tis echt net lijm, je zet zo al je losse haartjes met een druppel vast
*wordt blij*

Enneuh hoe kom je in godsnaam aan die krullen in je dreads? Na 9 maanden ben je je permanentkrullen toch wel kwijt??
Oud 28-09-2003, 14:36
Jules
Jules is offline
Citaat:
Qamra schreef op 27-09-2003 @ 20:14:
*wordt blij*

Enneuh hoe kom je in godsnaam aan die krullen in je dreads? Na 9 maanden ben je je permanentkrullen toch wel kwijt??
Ik had ze toen ook nog, ze zijn nu eigenlijk pas krulloos (na 1 jaar en 2 maanden)

Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 14:42.
Oud 28-09-2003, 17:28
Verwijderd
olg, annemarie en liesbeth kunnen jullie ff je adres pmen??

san:
ik had ze die nacht net ingedraaid en vastgezet met stuk of 5 elastiekjes erin , dan komt er gewoon beetje een draai in. ze zijn trouwens soms stijl soms niet ligt ernet aan wat ik met mn haar had gedaan of als ik t net gewassen heb dan is t superstijl, maar t moment dat ik t vast gezet heb niet meer
Oud 28-09-2003, 17:37
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 28-09-2003 @ 18:28:
san:
ik had ze die nacht net ingedraaid en vastgezet met stuk of 5 elastiekjes erin , dan komt er gewoon beetje een draai in. ze zijn trouwens soms stijl soms niet ligt ernet aan wat ik met mn haar had gedaan of als ik t net gewassen heb dan is t superstijl, maar t moment dat ik t vast gezet heb niet meer
Aaaaaaha.. Wel ontzettend mooi!!! Staat je echt prachtig (wat staat jou niet prachtig )
Oud 28-09-2003, 21:41
regardless
regardless is offline
wauw echt super mooi!
mortischa!

vraagje: ik heb al aarig veel uitgroei en ik draai het ook wel bij, alleen de touwtjes van de eerste keer zitten nog wel in me dreads.. kan ik die er gewoon in laten zitten of moet ik die eruit knippen?

aah ik wil ook krullen in me dreads!
echt die van jou zijn super mooi mortischa!

mag je ze btw na 3 maanden al verven?
Oud 29-09-2003, 10:56
Zelma
Zelma is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 19-09-2003 @ 19:37:
Neeee Het ontkleuren was heel goed gelukt, mn dreads voelden ook harder dan eerst enzo..dus ik had ze gedroogd. Een paar waren wel aan de onderkant uit elkaar gevallen maar de rest was wel mooier geworden.
Toen ging ik mn haar dus met die andere kleur verven. Ten eerste heeft de kleur niet op alle plaatsten gepakt. Mn uitgroei is wel best wel fel maar aan de achterkant zie je heel veel stukken blond. Maar goed, dat vind ik niet eens zo erg.
Het ergste is dat heel veel dreads compleet uit elkaar zijn gevallen Ik snap echt niet hoe dat kan, ok ze waren nog niet echt aan het vervilten (op een paar onderaan na) maar ook niet echt uit elkaar vallend ofzo. Ik heb er vanmiddag zelfs over gedacht ze allemaal uit te kammen omdat het er echt niet uitziet. iig, ze zijn nog steeds niet helemaal droog (ik heb ze wel heel lang gefohnt) dus ik laat ze goed drogen en kijk dan wel wat er nog te redden valt
je overdrijft... het ziet er cool uit! (beter een beetje fout en uniek dan perfect....)
Oud 29-09-2003, 16:36
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Zelma schreef op 29-09-2003 @ 11:56:
je overdrijft... het ziet er cool uit! (beter een beetje fout en uniek dan perfect....)
En toch ben ik eigenwijs en gaan ze overnieuw
Oud 29-09-2003, 17:12
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
regardless schreef op 28-09-2003 @ 22:41:
wauw echt super mooi!
mortischa!

vraagje: ik heb al aarig veel uitgroei en ik draai het ook wel bij, alleen de touwtjes van de eerste keer zitten nog wel in me dreads.. kan ik die er gewoon in laten zitten of moet ik die eruit knippen?

aah ik wil ook krullen in me dreads!
echt die van jou zijn super mooi mortischa!

mag je ze btw na 3 maanden al verven?
Als het haar achter dat touwtje in dreads zit kan je ze er gerust uit knippen. en uitgroei moet kompleet bij te houden zijn zonder touwetjes of stiekjes, dat kloksgewijs over je hoofdhuid wrijven heeft bij mij een einde aan het priegelen met stiekjes gemaakt.
Oud 29-09-2003, 18:17
Verwijderd
Mpff, mijn silkies komen nogal los. Nu ja, drie in mijn nek er uit moeten halen en één van voren op mijn hoofd.
Ik zou het natuurlijk er opnieuw in kunnen draaien, maar denk dat ik er een echte dread ga van maken.

Mijn vraag is nu: hoe da ik dat het best?
Het plukje haar hangt nog redelijk samen doordat het een week samengeperst was door het fake haar.
Moet ik het nu toch uit elkaar trekken en dan achterwaarts kammen? Of moet ik het gewoon crêperen en draaien?
Moet er een elastiekje in? Moet het eerst ngg gewassen worden, het is reeds een week niet gewassen geweest.

Grtz Phensic
Oud 29-09-2003, 18:45
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
phensic schreef op 29-09-2003 @ 19:17:
Mpff, mijn silkies komen nogal los. Nu ja, drie in mijn nek er uit moeten halen en één van voren op mijn hoofd.
Ik zou het natuurlijk er opnieuw in kunnen draaien, maar denk dat ik er een echte dread ga van maken.

Mijn vraag is nu: hoe da ik dat het best?
Het plukje haar hangt nog redelijk samen doordat het een week samengeperst was door het fake haar.
Moet ik het nu toch uit elkaar trekken en dan achterwaarts kammen? Of moet ik het gewoon crêperen en draaien?
Moet er een elastiekje in? Moet het eerst ngg gewassen worden, het is reeds een week niet gewassen geweest.

Grtz Phensic
Touperen, draaien en dan een föhn van 1800 watt erop zetten.. Geen idee wat voor materiaal ze gebruikt hebben, dus veel kan ik er niet over zeggen..

Je kan er ook gewone vlechtjes van maken, die vallen niet zo op..
Oud 29-09-2003, 19:21
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 29-09-2003 @ 18:12:
ZEG

wanneer komt jouw foto nou?
Oud 29-09-2003, 19:36
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Firefly schreef op 29-09-2003 @ 20:21:
ZEG

Ja, ik ben inmiddels ook wel erg benieuwd naar die dreads van hem!
Oud 29-09-2003, 20:15
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
ZEG

ja, idd
Oud 30-09-2003, 10:40
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
ZEG

Sorry sorry maar ik ben de laatste tijd nogal druk met school en heb nog geen tijd gehad fotos te maken bij iemand met n webcam Geduld geduld mensen
Oud 30-09-2003, 12:40
Verwijderd
volgens mij heeftie geeneens dreads
Oud 30-09-2003, 16:58
Verwijderd
ik heb zojuist alle knottyboypakketjes op de post gedaan, en ik had gerekend op 5 euro verzendkosten max, maaar de potjes passen niet door de brieven bus dus nu moest ik 5,50 voor alleen al de verzendkosten betalen en noggges 2 euro voor het doosje waar ze ingingen! mja..
en nu ben ik ook nog es vergeten de instructies drbij te doen, dus die typ ik ff over.

shampoo:

*de eerste maand als de dreads gezet zijn niet met shampoo wassen
*iedere week met knottyboy wassen ( de blok op nat haar insmaeren over de huid)
*de andere keren wassen met 1 deel azijn en 10 delen water vermend, dit kan je net zo vaak doen als je zlf wilt ( na gebruik kun je er ook een klein beetje eau de toilet opspuiten)

als je haar droog is, de dreads tussen je handen goed door elkaar wrijfen
daarna de wax gebruiken (maar NIET op nat haar, moet helemaal droog zijn)

de wax

*de je nagel een kleine hoeveelheid uit het potje halen
*even warm wrijven (de wax wordt dan soepeler)
*in het haar masseren (draaiende beweging)
*bij iedere dread herhalen
* 1x per week gebruiken
*als na verloop van thij de dreads mooi glad en hars zijn, alleen op e aangroei de wax indraaien
NIET OP NAT HAAR

de gum

op de punten van de dread 1 druppen inwfijven
NIET OP NAT HAAR
Oud 30-09-2003, 19:57
Ramble On
Ramble On is offline
Goed gelukt zo te zien Ziet er mooi uit!
Oud 30-09-2003, 20:23
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 30-09-2003 @ 20:43:
[afbeelding]

[afbeelding]

Met dank aan Olga, die zo vriendelijk was om ze gratis opnieuw te doen nadat ze de vorige keer mislukt waren. Nogmaals bedankt!
staat je leuk ik vind het leuker dan met die gekleurde erdoor
Oud 30-09-2003, 21:39
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ze zien er inderdaad goed uit
Oud 01-10-2003, 00:02
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 30-09-2003 @ 13:40:
volgens mij heeftie geeneens dreads
haha je zou het haast denken

@ bloempjuh: mooie draadjes!
Oud 01-10-2003, 10:21
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
mn dreads worden de dag na het waxen super pluizig, en alsk ze dan poos niet heb gewaxed, dan zijn ze minder pluizig.
Naja, en dr zijn een paar plukjes haar niet helemaal in de dreads gedaan
eeeen.
verder vind ik ze stoerrrr
Enn.
Ze beginnen muf te ruiken volgens mijn ouders, alleen niemand anders ruikt dat
Maarruh, waar kan je droogshampoo kopen?

@ Bloempje Moooooi
Oud 01-10-2003, 12:44
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
Citaat:
Lilliej schreef op 01-10-2003 @ 11:21:

Maarruh, waar kan je droogshampoo kopen?

[/B]
Bij de Kruidvat, maar je moet wel ff zoeken, ze verstoppen m expres... Het is een groenige bus, eigen merk.

(Met dank aan weezz)

ik heb je pakketje trouwens net gekregen, Mortischa, ben er echt blij mee

Laatst gewijzigd op 01-10-2003 om 12:56.
Oud 01-10-2003, 14:18
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Lilliej schreef op 01-10-2003 @ 11:21:
Ze beginnen muf te ruiken volgens mijn ouders, alleen niemand anders ruikt dat
Ja dat had ik ook, zegt mn moeder: "ik ruik je haar vanaf hier" (3 meter verderop) terwijl mensen die eraan wilden ruiken juist zeiden:"valt best mee".
De dag na het uitgaan stinken ze trouwens erger dan normaal, maar dat trekt na 1 dagje wel weg.
Oud 01-10-2003, 14:43
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 30-09-2003 @ 20:43:
[afbeelding]

[afbeelding]

Met dank aan Olga, die zo vriendelijk was om ze gratis opnieuw te doen nadat ze de vorige keer mislukt waren. Nogmaals bedankt!
Ze zijn mooier dan vorige keer, zeker weten!!

Erg leuk!
Oud 01-10-2003, 15:33
elsjeuh
elsjeuh is offline
heeyzz ,ik wil graag dreads mah ik weet niej wa voor soort ik moet nemen!!

ik wil ze wél graag bij een kapper late zette!!!!

hebbe jullie tips!!??

xxxxxxxxxxxxiesszz thnx
Oud 01-10-2003, 16:14
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
elsjeuh schreef op 01-10-2003 @ 16:33:
heeyzz ,ik wil graag dreads mah ik weet niej wa voor soort ik moet nemen!!

ik wil ze wél graag bij een kapper late zette!!!!
Heb je soorten dan? Buiten echt en nep?

Als je nep wilt, moet je niet naar de kapper gaan. Voor echt is het je eigen keuze..
Oud 01-10-2003, 16:15
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 01-10-2003 @ 16:44:
Ghe dank je

Ik heb btw de spullen van Mortisha, PM je adres even als je wilt enzo?
PM je bankrekeningnummer dan, ik ga geen geld opsturen via de post, als je het niet heel erg vind ..
Adres komt eraan!
Oud 01-10-2003, 16:38
muckymouse
muckymouse is offline
ik bied bij deze ook mijn dreadmaak kunsten aan
is misschien wel handig voor de mensen aan de andere kant van t land

voorbeeldjes
Oud 01-10-2003, 18:31
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 01-10-2003 @ 15:18:
Ja dat had ik ook, zegt mn moeder: "ik ruik je haar vanaf hier" (3 meter verderop) terwijl mensen die eraan wilden ruiken juist zeiden:"valt best mee".
De dag na het uitgaan stinken ze trouwens erger dan normaal, maar dat trekt na 1 dagje wel weg.
stappen doe ik toch niet

Ja, dat zeiden mn ouders gisteren ook
Naja, ik ruik niets, en mn vrienden ook niet.
Een vriendin ging helemaal met dr neus in mn haar, en zei dat het nu een beetje muf rook, maar dat mag ook wel na n maandje denk ik
vandaag is het weer lekker uitgewaaid dus

@ liesbethlykke

Oke, k zal weven gaan zoeken dit weekend
Oud 01-10-2003, 20:28
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Mijn mam vond ze zelfs wel lekker ruiken
Wel pas nadat ik al die knotty boy spullen had, daarvoor wasde en waxte ik me haar vrijwel niet.

Weetje wat ik trouwens echt niet snap? dat een kapper zaak die dreads hadden gezet bij een ex van me, aanraade om ze met murrays te waxen Gekke mensen... maarja die mensen hadden zelf gene dreads dus echt verstand ervan zullen ze wel niet hebben.
Oud 01-10-2003, 21:15
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 01-10-2003 @ 21:28:
Weetje wat ik trouwens echt niet snap? dat een kapper zaak die dreads hadden gezet bij een ex van me, aanraade om ze met murrays te waxen Gekke mensen... maarja die mensen hadden zelf gene dreads dus echt verstand ervan zullen ze wel niet hebben.
Ja, de Hairpolice raadt idd Murray's aan. Ik was daar een keer om shampoo te kopen en toen zei die kapster dat Murray's goed was en ze vroeg het ook nog aan een meisje met hele mooie dikke dreads die daar zat en die waxte ook met Murray's zei ze.
Oud 01-10-2003, 21:23
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Maar zowiezo, ik snap niet dat mensen murrays fijn vinden om te gebruiken, als je net je haar heb gewaxed heb je de volgende 3 dagen en vettige kop voelt zooo vies aan
Oud 01-10-2003, 21:33
Ramble On
Ramble On is offline
Ik heb het ook wel es gebruikt en bij mij voel het juist na 1 dag alweer droog.
Oud 02-10-2003, 15:13
regardless
regardless is offline
ja dat heb ik tegenwoordig ook, dan word het al wer heel snel droog.
maar ik heb nog steeds geen geld voor andere wax.
dus ik moet het nog bij murrays houden
Oud 02-10-2003, 17:38
Ramble On
Ramble On is offline
En ik kan nergens andere wax vinden. Iemand die een specifieke zaak in Amsterdam weet? Ik wil met mn nieuwe draadjes (over 2 weken ofzo) toch wel goed beginnen.
Oud 02-10-2003, 18:04
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 02-10-2003 @ 18:38:
En ik kan nergens andere wax vinden. Iemand die een specifieke zaak in Amsterdam weet? Ik wil met mn nieuwe draadjes (over 2 weken ofzo) toch wel goed beginnen.
Waarom zou je niet gewoon die knotty boy van www.dreadlocks.nl bestellen??
Oud 02-10-2003, 18:12
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 02-10-2003 @ 19:04:
Waarom zou je niet gewoon die knotty boy van www.dreadlocks.nl bestellen??
Ja want die is ge-wel-dig

echt
Oud 02-10-2003, 18:39
Ramble On
Ramble On is offline
Wel duur, mja misschien doe ik dat dan maar als die echt zo geweldig is. Had ik me misschien beter op kunnen geven voor dat pakket van Mortischa, maarja daar isset nu te laat voor.
Oud 02-10-2003, 18:43
Ramble On
Ramble On is offline
Temporary sold out...

Regels voor berichten