Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2003, 22:12
Preaper
Preaper is offline
Ik heb vandaag een erg leuke computerkast op de computerbeurs in Eindhoven gekocht(www.interexpo.nl). Hij heeft de volgende features.
  • midtower
  • 300W (merkloze ) voeding (die nieteens een I/O switch heeft...)
  • vier 5 1/2 bays (waarvan 2 afgwerkt met een speciala CD-rom klepje)
  • twee 3 1/4 bays (waarvan 1 afgewerkt tot diskettestation. Arght!! )
  • drie temperatuur censoren(HDD, CPU, Kast temp.) + LCD scherm om ze op af te beelden
  • Plexiglas window in X shape
  • Intake fan in window, met 4 blauwe leds.
  • twee USB verbindingen, en een koptelefoon + mic aansluiting aan de voorkant.
  • de mogelijkheid om nog 4 extra fans aan te brengen

En dit alles voor €65 euri.

Is dit een goede aanschaf geweest, of vinden jullie van niet?

Even wat pics:

Laatst gewijzigd op 26-09-2003 om 22:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2003, 23:19
Verwijderd
Ziet er stoer uit!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 23:57
Verwijderd
Mnee, persoonlijk vind ik 't niets.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 12:40
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 27-09-2003 @ 00:57:
Mnee, persoonlijk vind ik 't niets.
Dat is jammer. Wat vind je er niet mooi aan dan?
Oud 27-09-2003, 17:33
Verwijderd
Een window valt niet in mijn smaak en vind het niet "strak" genoeg, maar tis allemaal kwestie van smaak.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:55
CryptapiX
CryptapiX is offline
beetje standaard mod..
standaard mods vind ik al ERG
verder heeft iedreen die kast omdat ze zelf niet kunne modden..

mijn keus zou het dus duidelijk niet zij ngeweest
Oud 27-09-2003, 18:22
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 27-09-2003 @ 18:55:
beetje standaard mod..
standaard mods vind ik al ERG
verder heeft iedreen die kast omdat ze zelf niet kunne modden..

mijn keus zou het dus duidelijk niet zij ngeweest
Moet je eens voorstellen wat jij van een normale kast moet vinden . Zo een had ik gehad, als ik deze niet tegen kwam .
Oud 27-09-2003, 18:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Zeker weten mooi ding, maar die diskettedrive ontsiert het geheel. Jammer, geen schoonheidsprijs.
Oud 27-09-2003, 18:58
Preaper
Preaper is offline
Misschien mod die drive wel in een plantenbak ofzo . Kan ik er een hangplant in doen .
Oud 27-09-2003, 21:07
Orion16
Orion16 is offline
Leuk ding Ik vind het juist tof dat fabrikanten zulke 'premodded' cases op de markt brengen ipv. dat saaie computergrijs. Een paar jaar terug had je nog helemaal niet veel te kiezen. Plus dr zijn ook mensen die niet willen/kunnen modden.

// enlight: niet onnodig quoten please

Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 05:57.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 22:24
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 27-09-2003 @ 22:07:
Leuk ding Ik vind het juist tof dat fabrikanten zulke 'premodded' cases op de markt brengen ipv. dat saaie computergrijs. Een paar jaar terug had je nog helemaal niet veel te kiezen. Plus dr zijn ook mensen die niet willen/kunnen modden.
Ik vind het uiteraard leuker als iemand zijn mod zelf gemaakt heeft. Maar om een leuke kast te gaan afkraken omdat hij prefab is vind ik onzin.
Oud 27-09-2003, 22:29
ice-dive
ice-dive is offline
Hadden ze veel van dat soort kasten? (en ook zonder voeding?) zoja, ga ik morge ook effe langs!
Oud 28-09-2003, 05:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
ice-dive schreef op 27-09-2003 @ 23:29:
Hadden ze veel van dat soort kasten? (en ook zonder voeding?) zoja, ga ik morge ook effe langs!
Zijn genoeg (web)winkels die ditsoort kasten leveren hoor, zien er echt yummie uit.
Oud 28-09-2003, 09:28
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-09-2003 @ 06:58:
Zijn genoeg (web)winkels die ditsoort kasten leveren hoor, zien er echt yummie uit.
Heb je een paar winkels voor me dan (website's). Ik zoek er 1 zonder voeding, miditower, en niet TE duur!
Oud 28-09-2003, 12:36
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Preaper schreef op 27-09-2003 @ 19:22:
Moet je eens voorstellen wat jij van een normale kast moet vinden . Zo een had ik gehad, als ik deze niet tegen kwam .
normaal is beter dan pre modided
Oud 28-09-2003, 13:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 28-09-2003 @ 13:36:
Dat lijkt me wel heel erg subjectief, en het merendeel van de mensen zal het opzeker niet met je eens zijn.

Dat er meer eer en 'blits' en 1337-achtige shit gehaald kan worden met zelf modden vind ik totaal irrelevant, elitair gedoe. Originele mods zijn wel leuk, maar het is meer een pats-wedstrijd als ik door GoT topics browse.
Oud 28-09-2003, 14:42
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-09-2003 @ 14:54:
Dat lijkt me wel heel erg subjectief, en het merendeel van de mensen zal het opzeker niet met je eens zijn.

Dat er meer eer en 'blits' en 1337-achtige shit gehaald kan worden met zelf modden vind ik totaal irrelevant, elitair gedoe. Originele mods zijn wel leuk, maar het is meer een pats-wedstrijd als ik door GoT topics browse.
ik kan dr nix aan doen
maar als ik een casemod zie sdie uniek is en niet iedreen heeft vind ik die vaak wel mooier als een standaard fabrieks mod..
ik heb het oiezo niet op fabrieksmods omdat het gewoon verneuken van de casemod scene is..
dan vind ik die kast als ie nog niet gemod is nog mooier dan zoiets die iedreen heeft..
goed zal ik wel enigste zijn met die mening hier..
Oud 28-09-2003, 14:44
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef op 28-09-2003 @ 15:42:
ik kan dr nix aan doen
maar als ik een casemod zie sdie uniek is en niet iedreen heeft vind ik die vaak wel mooier als een standaard fabrieks mod..
ik heb het oiezo niet op fabrieksmods omdat het gewoon verneuken van de casemod scene is..
dan vind ik die kast als ie nog niet gemod is nog mooier dan zoiets die iedreen heeft..
goed zal ik wel enigste zijn met die mening hier..
Nou ja, in zoverre snap ik het wel dat 't natuurlijk niet leuk is voor iemand die zelf een reut bloed, zweet en tranen in zijn kast heeft zitten, en vervolgens een fabrikant ziet komen met pre-modded kasten. Ergens heb je daar wel een beetje gelijk in; het doet een beetje afbreuk aan het imago van een gemodde kast.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 28-09-2003 @ 15:44:
Nou ja, in zoverre snap ik het wel dat 't natuurlijk niet leuk is voor iemand die zelf een reut bloed, zweet en tranen in zijn kast heeft zitten, en vervolgens een fabrikant ziet komen met pre-modded kasten. Ergens heb je daar wel een beetje gelijk in; het doet een beetje afbreuk aan het imago van een gemodde kast.
Daarentegen zou ik het juist alleen maar meer bijzonder vinden als iemand met een orgineel idee aankomt dan het standaard vanaf de loopband uit de fabriek komt. Dat benadrukt toch dat het eigenhandige werk bijzonder is en daarom voor mij ook wat meer aanspreekt.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 17:52
ice-dive
ice-dive is offline
Nou, vandaag naar beurs geweest in Eindhoven. Overal dezelfde kasten, en ik heb die van Preaper ook zien staan. Ik vond hem nou niet echt zo mooi, en ook de gedachte dat bijna ALLE kasten dezelfde window hadden. Maar Preaper, had jij ook die kast van Plexiglas gezien? Die zag er zeker wel bruut uit! (met al dat groen etc.) Zoiets vind ik ook wel leuk...
Oud 28-09-2003, 18:21
SuperS
SuperS is offline
ziet er leuk uit, ik zag net op een site iemand die z'n pc had omgeboud tot aquarium ook wel leuk
Oud 28-09-2003, 18:29
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-09-2003 @ 14:54:
Originele mods zijn wel leuk, maar het is meer een pats-wedstrijd als ik door GoT topics browse.
En heilig schennis. Perfect werkende SGI machines mollen om er een PCtjuh in te bouwen.

*snik*
Oud 28-09-2003, 21:28
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
stiekem vind ik deze kast niet echt mooi
Hij's een beetje lomp gevormd vinnik eigenlijk, en inderdaad, die floppy bay ziet er neit uit.
Is eigenlijk net zo'n Xenon ding
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 23:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je doet het toch voor jezelf, of niet? Maakt het nou uit wat anderen hebben! Pats-gedoe. Pf..
Oud 28-09-2003, 23:34
Verwijderd
Case mods van dit soort zijn voor sneue gasten die denken dat ze het dan helemaal zijn als ze hem hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2003, 00:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 29-09-2003 @ 00:34:
Case mods van dit soort zijn voor sneue gasten die denken dat ze het dan helemaal zijn als ze hem hebben
Generalisatie
Oud 29-09-2003, 04:42
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-09-2003 @ 00:22:
Je doet het toch voor jezelf, of niet? Maakt het nou uit wat anderen hebben! Pats-gedoe. Pf..
Natuurlijk doe je het "niet alleen" voor jezelf. Je doet 't om je PC te laten zien, t.o.v. vrienden, familie en kennissen. Je sleept je bak mee naar LAN-party's, etcetera.

Kom op Enlightenment, <Oboema-mode>laat die bekrompen geest van je eens wapperen</Oboema>
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 08:49
Verwijderd
je hebt er teveel voor betaald,
die case is te koop voor 45,-
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 09:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Lijkt me sterk, Target (groothandel,importeur) bied ditsoort kasten aan voor €45 ex. BTW.
Oud 29-09-2003, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-09-2003 @ 10:44:
Lijkt me sterk, Target (groothandel,importeur) bied ditsoort kasten aan voor €45 ex. BTW.
Ja, maar wie zegt dat iedereen het koopt via Target
Bij ons zit een electronica winkel dat toevallig deze case ook verkoopt, maar dan voor 45,-

Dit is volgens mij een codegen kast..

Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 13:26
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
McLaren schreef op 29-09-2003 @ 09:49:

www.goedkoperkanwel.nl staat ie zelfs voor 40 euro met voeding erbij....

ik wilde eerst ook zoiets gaan kopen, maar niet deze. Ik geef er niet veel om hoe de computer eruit ziet dus vind ik het beetje onzin om te gaan modden enzo dus zou zo'n kast wel een optie zijn omdat het er toch beter uitziet als een witte koelkast.

ik vind die kast wel wel cool alleen ja die floppydrive dat is het minpunt eraan
Oud 29-09-2003, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-09-2003 @ 01:00:
Generalisatie
Nope, is een standaard koop geval. Al hij hem nou zelf had gebouwd, ok, best dat vind ik wat anders.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 15:28
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
ice-dive schreef op 28-09-2003 @ 18:52:
Nou, vandaag naar beurs geweest in Eindhoven. Overal dezelfde kasten, en ik heb die van Preaper ook zien staan. Ik vond hem nou niet echt zo mooi, en ook de gedachte dat bijna ALLE kasten dezelfde window hadden. Maar Preaper, had jij ook die kast van Plexiglas gezien? Die zag er zeker wel bruut uit! (met al dat groen etc.) Zoiets vind ik ook wel leuk...
Die was echt megabruut. Maar duur . Met een leuke plexiglas waterreservoire in de 5 1/2 bay zou die echt 1337 zijn .
Oud 29-09-2003, 15:28
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 28-09-2003 @ 13:36:
Daar ben ik het zeker neit mee eens. Zelf gemod mag dan beter zijn als premodded, maar premodded is enit slechter als normaal.
Oud 29-09-2003, 15:29
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 28-09-2003 @ 22:28:
stiekem vind ik deze kast niet echt mooi
Hij's een beetje lomp gevormd vinnik eigenlijk, en inderdaad, die floppy bay ziet er neit uit.
Is eigenlijk net zo'n Xenon ding
Hey is een Xenon ding
Oud 29-09-2003, 15:30
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 29-09-2003 @ 00:34:

Ja, net zoals mensen die hun huis gaan versieren met plantjes en schilderijen. Dat zijn patsers.
Oud 29-09-2003, 15:31
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 29-09-2003 @ 05:42:
Natuurlijk doe je het "niet alleen" voor jezelf. Je doet 't om je PC te laten zien, t.o.v. vrienden, familie en kennissen. Je sleept je bak mee naar LAN-party's, etcetera.

Kom op Enlightenment, <Oboema-mode>laat die bekrompen geest van je eens wapperen</Oboema>
Ik ga nooit naar LAN's.
Oud 29-09-2003, 15:32
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
McLaren schreef op 29-09-2003 @ 09:49:
Weet je zeker dat het dezelfde variant is ? En incl BTW?
Je hebt ook van deze kasten zonder LCD of fan(met led).
Oud 29-09-2003, 16:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 29-09-2003 @ 15:26:
Nope, is een standaard koop geval. Al hij hem nou zelf had gebouwd, ok, best dat vind ik wat anders.
Je had het over het gedrag/instelling van iedereen die zo'n ding koop, dat ze dan "denken dat ze heel wat zijn". Als je een hele doelgroep negatief bestempeld zonder goede onderbouwing, heet dat generalisatie.
Oud 29-09-2003, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-09-2003 @ 17:55:
Je had het over het gedrag/instelling van iedereen die zo'n ding koop, dat ze dan "denken dat ze heel wat zijn". Als je een hele doelgroep negatief bestempeld zonder goede onderbouwing, heet dat generalisatie.
Kom op Mari Jij weet toch ook wel dat mensen een casemod écht niet hebben omdat ze het zelf zo mooi vinden. Hoe vaak kijk jij tijdens een fel online-potje UT2k3 of CS naar je behuizing? Ik in ieder geval nooit. Denk dat er maar heel weinig zijn die het níet doen, in ieder geval niet méde doen, omdat ze het gaaf vinden dat ze bij anderen kunnen opvallen.

Het geeft wél veel voldoening als je een mod zelf hebt uitgevoerd. Ik heb zelf ook een aantal blowholes in m'n kast gemaakt, om met een extra fan m'n HD te kunnen koelen. Het ziet er vreselijk uit, maar ik heb het wél zelf gedaan, en het werkt zwaar goed
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:55
Preaper
Preaper is offline
Ik wil zoiets alleen in mijn kast bouwen om mezelf te uiten. Dat iemand anders het lelijk zou vinden, is jammer maar kan me geen bal schelen. Bovendien neem ik mijn kast nooit meer naar LAN's(omdat ik er gewoon ook nooit naartoe ga ). Ik zou hem hoogsten showen aan vrienden, maar die zouden het alleen leuk vinden, maar er voor de rest niets om geven.
Oud 30-09-2003, 03:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-09-2003 @ 17:59:
Kom op Mari Jij weet toch ook wel dat mensen een casemod écht niet hebben omdat ze het zelf zo mooi vinden. Hoe vaak kijk jij tijdens een fel online-potje UT2k3 of CS naar je behuizing? Ik in ieder geval nooit. Denk dat er maar heel weinig zijn die het níet doen, in ieder geval niet méde doen, omdat ze het gaaf vinden dat ze bij anderen kunnen opvallen.
Nou ik kan niet voor (alle) anderen spreken, maar ik doe het echt niet om te patsen. Voor wie, voor mn aaivriendinnetjes die ik mentaal moet bijstaan om hotmail te gebruiken? Als ik zeg "hoe vind je mn mod" dan kijken ze naar het aquarium.

Ik vind het gewoon supergeil m'n desktop, 4 desktop putertjes en nog wat servertjes, alles in mooie kasten en 2 hele mooie bureau's. Supercool als we gaan gamen met z'n 4-en.

Duur? Welnee, gewoon slim aankoopmanagement en op het juiste moment bij de juiste webshop/groothandel inkopen.
Oud 30-09-2003, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef op 29-09-2003 @ 16:32:
Weet je zeker dat het dezelfde variant is ? En incl BTW?
Je hebt ook van deze kasten zonder LCD of fan(met led).
Ja, en inc. voeding..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-09-2003 @ 04:35:
Nou ik kan niet voor (alle) anderen spreken, maar ik doe het echt niet om te patsen.
Ja, maar jij bent een meisje!

Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 15:25
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
McLaren schreef op 30-09-2003 @ 10:36:
Ja, en inc. voeding..
Niet-woei . Maar ik heb hem zelf nog niet voor die prijs gevonden.
Oud 30-09-2003, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-09-2003 @ 04:35:
Ik vind het gewoon supergeil m'n desktop, 4 desktop putertjes en nog wat servertjes, alles in mooie kasten en 2 hele mooie bureau's. Supercool als we gaan gamen met z'n 4-en.
Raar dat jij dan niet snapt dat mensen het niet zo cool vinden als er kant en klare prefab mods op de markt komen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 16:59
CryptapiX
CryptapiX is offline
tjah nogmaals.. ik ben anti fabrieks mod..

mensen denken uren na over een casemod, stoppen er heel veel tijd in.. zijn uren aan zoeken naar geschikte frees/zaag/laser machines enz..
en dan komt er zon randdebiel met een van de lopende band af gerolde kast.. die er in princiepe vaak strakker uitziet (maarja.. in een fabriek met 13813641471268 kasetn tegelijk is dat ook niet zo moeilijk)..

als ik naar een lan ga, zie ik zovaak premodded kasten..
op een of andere manier denk ik dan "daar heb je weer zoon mongool die ff komt patsen met zn kast"...
en gek genoeg zijn het ook altijd mensen met een premodded case die er helemaal trots op zijn en het tegen iedreen vertellen..
gewoon :r

[edit]ik lees het nu nogmaals, i kzie dat ik af en toe wat lomp overkom.. hier is in geen geval opzettelijke flame in de richting van de TS bedoeld[/edit]

ik ben blij dak me case zelf heb gemod..
binnekort nieuw zijpaneel + lasercutten en ik ben weer blij

Laatst gewijzigd op 30-09-2003 om 22:08.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 17:00
Verwijderd
Ik ben het dan ook met Cryptapix eens.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik snap jullie wel, hoor.

Was vroeger met auto's misschien ook wel. Mensen die er zelf veel aan knutselden. Dat was populair. En toen begon design steeds meer fabrieks-af te worden. Oneerlijk zou je kunnen zeggen, maar niet iedereen wil zo heel erg veel moeite doen, maar wil wel een mooie kast hebben. Wat is daar mis mee?

Kijk, als je zelf hebt gemod is dat gewoon beter, tuurlijk. Niet alleen omdat het mooier of origineler is, maar omdat jij dat gewoon hebt gefixed. Dat is net als je b.v. een eigen woonboot hebt gebouwd, oom van mij gedaan. Oude tanker, en daar een hele grote supermooie woonboot van gemaakt. Echt cool is dat, zou veel minder cool zijn als ie 'em kant en klaar had gekocht.

Maar dat betekent niet die kant-en-klare dingen geen bestaansrecht of gehaat moeten worden ofzo. Het is mooi, mooier dan een saaie grijze kast, duh! En ook niet duur, zoiets kan door een fabriek goedkoop gemaakt worden. En zelfgemaakte casemods hebben ook meet features zoals podlight hdd meters en casefan controls enzo. Casemodding is ook meer een cultuur, dan een techniek om aanpassingen aan je PC te doen. Respect daarvoor, maar als je de kant-en-klare mods afzeikt dan geef je eigenlijk schaamteloos toe dat je teveel moeite hebt gedaan voor je eigen mod, en dat is niet goed. Ik zou juist trots zijn "ik heb de mijne zelf gemaakt". Wat mij betreft mag het pats-gehalte een stuk minder, maarja wat wil je op een forum als GoT.
Oud 02-10-2003, 16:07
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
ik ben het met enlightenment eens
btw het gaat mij niet zozeer om hoe de case eruit ziet, meer om wat er in zit

stelletje computecase discriminerende mensjes hier

het is dom om een niet zelf gemaakte case af te zeiken, omdat gewoon niet iedereen even handig is of er zin in heeft om te modden. natuurlijk zijn zelfgemaakte casemods orgineler, maar zeker niet mooier
Reageren

Regels voor berichten