Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2003, 16:23
Verwijderd
Komend weekend strijkt het GP circus neer in de VS, op het circuit van Indianapolis, een circuit met een lang recht stuk en voor de rest allemaal bochten (duh).

De WK-stand geeft aan dat het nog heel erg spannend kan gaan worden. Michael Schumacher staat bovenaan, gevolgd door Montoya en Raikonen. Raikonen wordt denk ik sowieso geen wereldkampioen.

Terug naar de race. Michael Schumacher maakt wel een goede kans om hem te winnen, omdat het nogal een snel circuit is, en daar zijn de Ferrari's goed in...

[edit]
De WK-stand @ this moment:

Drivers' Championship 2003

Pos Driver Nationality Team Points

1 Michael Schumacher German Ferrari 82

2 Juan Pablo Montoya Colombian Williams-BMW 79

3 Kimi Räikkönen Finnish McLaren-Mercedes 75

4 Ralf Schumacher German Williams-BMW 58

5 Rubens Barrichello Brazilian Ferrari 55

5 Fernando Alonso Spanish Renault 55

7 David Coulthard British McLaren-Mercedes 45

8 Jarno Trulli Italian Renault 24

9 Mark Webber Australian Jaguar -Cosworth 17

10 Jenson Button British BAR-Honda 12

11 Giancarlo Fisichella Italian Jordan-Ford 10

12 Cristiano da Matta Brazilian Toyota 8

13 Heinz-Harald Frentzen German Sauber-Petronas 7

14 Olivier Panis French Toyota 6

14 Jacques Villeneuve Canadian BAR-Honda 6

16 Marc Gene Spanish Williams-BMW 4

17 Nick Heidfeld German Sauber-Petronas 2

18 Ralph Firman British Jordan-Ford 1

[/edit]

Laatst gewijzigd op 24-09-2003 om 16:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2003, 17:11
Verwijderd
Montoya eerste
Schumi tweede
Trulli derde

Verstappen negende

Meestal komen mijn voorspellingen toch niet uit, dus Verstappen gaat gewoon in de punten rijden!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 21:26
Gambino
Gambino is offline
1e Montoya
2e M. Schumacher
3e R. Schumacher

Verstappen wordt 11e. Hij schijnt naar
jaguar te gaan volgend jaar
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 22:27
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
1. JPM
2. Raikkonen
3. Ralf Schumacher
4. Alonso
5. Webber
6. Trulli
7. Button
8. Da Matta

12. Josje (Op dit circuit heeft ie helemaal geen kans, snelheid en Minardi gaat nu eenmaal niet samen is ook dit jaar maar weer gebleken )

13. Baumgartner
14.Kiesa (op 4 ronden en 2 ronden achter op Jos )

M. Schumacher valt dus uit...
Oud 25-09-2003, 14:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Uitslag race;
1. JPM
2. M.Schumi
3. Ralf
4. Rubinho
5. DC
6. Alonso
7. Panis
8. Webber

Kimi valt uit en ligt eruit voor het wereldkampioenschap.
Jos valt ook uit

Las van de week dat Kiesa zei dat Jos naar Jaguar gaat??? ...
Oud 25-09-2003, 14:41
@pie
@pie is offline
Het wordt echt close dit jaar, zowel M schumacher als montoya kunnen goed uit de voeten op dit circuit.. beide hebben ze een goeie betrouwbare wagen, en beide hebben ze dr zin in.. ik denk dat montoya de pole pakt, maar door aandringen van schumacher (welke maakt niet uit, zowel ralf als michael kunnen m op stang gaan jagen) maakt ie een fout en spint ie

uitslag:
1) MSchumacher
2) RSchumacher
3) RBarrichello
4) JPMontoya
5) FAlonso
6) KRaïkkonen
7) JTrulli
8) JButton

hmmm MS wereldkampioen
Oud 25-09-2003, 19:16
phmpruim
phmpruim is offline
1 JP Montoya
2 M Schumacher
3 R Schumacher

Uiteindelijk wordt Williams kampioen bij de constructeurs en gaat MSchumacher aan de haal met de coureurstitel, met een kleine voorsprong (1 of 2 punten)
Oud 26-09-2003, 07:27
mrhanky
mrhanky is offline
Lang leve het geruchtenseizoen.
Ik las laatst dit, ik las laatst dat... Als nou eens al die geruchten waar werden reed jos in een Ferrari

Als ze zondag zo eindigen ben ik een tevreden man. (let vooral ook op alonso, LOL)
Oud 27-09-2003, 21:01
Ilsuh
Ilsuh is offline
Raikkonen wint, voor Montoya en Barrichello wordt derde...

1. Raikkonen
2. Montoya
3. Barrichello
4. Ralf Schumacher
5. Michael Schumacher
6. Alonso
7. Button
8. Villeneuve

MONTOYA WORDT AAN HET EIND VAN HET SEIZOEN WERELDKAMPIOEN!!!! geloof me, echt waar...
Oud 27-09-2003, 21:11
PV
PV is offline
1. K Raikkonen
2. R Schumacher
3. F Alonso
4. R Barrichello
5. J Trulli
6. D Coulthard
7. M Schumacher
8. J Verstappen
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 22:56
Tofke_H
Tofke_H is offline
1. K Raikkonen
2. M Schumacher
3. JP Montoya
4. F Alonso
5. R Barichello
6. R Schumachter
7. J Trulli
8. D Coulthard

En ik kan de wedstrijd weer niet live zien Canvas (Belgie 2) zend de wedstrijd volledig uit rond middernacht...
Oud 28-09-2003, 10:00
Lachmetmij
Lachmetmij is offline
1. JP Montoya
2. K Raikkonen
3. F Alonso
4. R Barichello
5. R Schumacher
6. J Trulli
7. M. Schumacher
8. D Coulthard

Montoya gaat wereldkampioen worden!!!!
Oud 28-09-2003, 10:07
Mitros
Mitros is offline
Uitslag:

1. M Schumacher
2. K Raikonen
3. R Schumacher
4. J Trulli
5. F Alonso
6. O Panis
7. J Button
8. N Heidfeld
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:12
mrhanky
mrhanky is offline
Nu weet ik het zeker, Villeneuve wil volgend seizoen niet meer meedoen.

met uitspraken als de volgende maak je je niet bepaald populair meer. Gefrustreerd door z'n slechte prestaties mayb?

http://www.f1racing.nl/news.php?ID=63524
Oud 28-09-2003, 11:18
marrel
marrel is offline
1 raikonen (hoop ik pleace
2 montoya
3 couldhard (hoop ik maar zal wel niet
4 ralf schumacher
5 allonso
6 m schumacher (laat hem uitvallen pleace

en o wat ben ik altijd slecht in voorspellen
Oud 28-09-2003, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 27-09-2003 @ 23:56:
1. K Raikkonen
2. M Schumacher
3. JP Montoya
4. F Alonso
5. R Barichello
6. R Schumachter
7. J Trulli
8. D Coulthard

En ik kan de wedstrijd weer niet live zien Canvas (Belgie 2) zend de wedstrijd volledig uit rond middernacht...
heb je ook geen rtl5 dan in belgie?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:01
Orion2003
Orion2003 is offline
Na de kwalificatie van gister denk ik wel dat raikonen een goede kans maakt. Zeker nu dat montoya en m schumacher er ver achter staan. Ik hoop en denk de volgende uitslag:

1 raikonen
2 barichello
3 montoya
4 alonso
5 r schumacher
6 m schumacher
7 coulthard
8 trulli

Bij de laatste race staan raikonen, m schumacher en montoya nagenoeg gelijk, maar helaas zal de ferarri in Japan snel zijn en zal m schumacher alsnog de titel winnen. Hopelijk valt hij dan uit en zal raikonen de titel binnen halen, met montoya daar pal achter.
Oud 28-09-2003, 14:31
zeep007
zeep007 is offline
1 raikkonen
2 barrichello
3 montoya
4 coulthard
5 m. schumacher
6 alonso
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 19:47
Verwijderd
Spannende race tot nu toe, vooral door de regen

Button op nummer 1, Frentzen op 2. Schumi lijkt opnieuw Weltmeister te worden. Ik hoop dat ie nog een paar plaatsjes zakt voor de spanning
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 20:42
Verwijderd
Jeuj
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 20:45
mrhanky
mrhanky is offline
1 punt genoeg nxt race

schumi for champion DAAAAAAAAAAAAG MONTOYA
Oud 28-09-2003, 21:44
zeep007
zeep007 is offline
het was dan wel spannend maar niet leuk,,, * ik ben ook nooit tevreden*. RAIKKONEN HAD MOETEN WINNEN
Nou ja, heel simpel, schumi valt in Japan uit en Raikkonen wint...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 22:04
Mitros
Mitros is offline
Wat een toprace
Echt een juweeltje
En Schumi heeft de Wereldtitel praktisch binnen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 22:54
Verwijderd
mooiste race van het seizoen. Kan er niet over uit
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 22:58
Verwijderd
rot maar op, nog een keer Schumacher

niet dat het mij zoveel interesseert , maar toch had ik liever een keer iemand anders gezien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2003, 23:18
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 28-09-2003 @ 12:52:
heb je ook geen rtl5 dan in belgie?
Op een legale manier niet nee.
Heb hem gevolgd op de Franstalige Belgisch TV. En nu kijk ik hem opnieuw op Belgie 2 (Canvas)

Maar het was een mooie race . Geweldige inhaalactie's!
Oud 29-09-2003, 06:24
Verwijderd
Was een mooie race, maar ik vind het minder mooi het Schumi voor de 6e keer Wereldkampioen wordt. Het is natuurlijk een fantastische prestatie, maar van mij mag er volgend jaar wel iemand anders kampioen worden. Al die extra regels van de FIA hebben dus geen moer geholpen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 06:54
Verwijderd
Ik had een klein stukje van de race gemist, heeft Schumacher nou nog een drive-through gekregen vanwege het inhalen bij gele vlag?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 07:37
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Nixje schreef op 29-09-2003 @ 07:24:
Was een mooie race, maar ik vind het minder mooi het Schumi voor de 6e keer Wereldkampioen wordt. Het is natuurlijk een fantastische prestatie, maar van mij mag er volgend jaar wel iemand anders kampioen worden. Al die extra regels van de FIA hebben dus geen moer geholpen.
Zeker heeft het wel geholpen.
Leg vorig seizoen es naast dit seizoen.

Vorig seizoen was ferrari superdominant, en dit jaar hebben ze er toch echt heel hard voor moete knokken. Vorig jaar was ie 5 races voor het eind al kampioen. Dus kom nou niet met dat die regels niet geholpen hebbe. Dan heb jij de formule1 vorig jaar en dit jaar niet goed gevolgd.
Oud 29-09-2003, 07:38
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 29-09-2003 @ 07:54:
Ik had een klein stukje van de race gemist, heeft Schumacher nou nog een drive-through gekregen vanwege het inhalen bij gele vlag?
Nee, hij was er al voorbij voor de streep waar die gele vlag zwaaide.

(aanvulling bron: formula1.nl)

Datum: 29 September 2003

Schumi haalde niet in onder geel

Veel mensen zaten gister vol verbazing naar de TV te kijken, want waarom kreeg Juan Pablo Montoya wel een drive-through penalty voor z'n akkefietje met Barrichello, en Michael Schumacher, die toch duidelijk inhaalde onder het zwaaien van een gele vlag, geen?

De FIA legt uit: Er is gewoonweg geen straf voor inhalen als je een gele vlag ziet, wel als je dat doet onder geel. Michael zat niet in de gele zone, toen hij Panis inhaalde. Hij haalde hem in vóór de gele zone.

De FIA hield de Duitser dus geen hand boven het hoofd, en trad dus terecht niet op, al kwam het wel zo over. Het kijkend publiek was niet de enige die er zo over dacht. Ook Ron Dennis ging meteen op hoge poten naar de raceleiding, maar werd naar huis gestuurd met hetzelfde verhaal.

Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 10:32.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 12:25
mrhanky
mrhanky is offline
Daar was er weer 1

Oud 29-09-2003, 12:31
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 29-09-2003 @ 13:25:
Daar was er weer 1

[afbeelding]
Als je niet weet dat ie op een podium staat te srpingen zou je denken dat het Jorden is

M. Schumacher gaat natuurlijk gewoon kampioen worden, en volgend jaar is het Alonso
Oud 29-09-2003, 12:44
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 29-09-2003 @ 13:31:
Als je niet weet dat ie op een podium staat te srpingen zou je denken dat het Jorden is

M. Schumacher gaat natuurlijk gewoon kampioen worden, en volgend jaar is het Alonso
Ik denk dat volgend jaar kimi of montoya kampioen wordt. Of Schumacher moet doorgaan en ferrari moet weer goede ontwikkeling doen. Want dan weet ik het zo net nog niet hoe alles gaat lopen.
Oud 29-09-2003, 12:56
Freggol
Freggol is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 29-09-2003 @ 08:38:
Nee, hij was er al voorbij voor de streep waar die gele vlag zwaaide.

(aanvulling bron: formula1.nl)

Datum: 29 September 2003

Schumi haalde niet in onder geel

Veel mensen zaten gister vol verbazing naar de TV te kijken, want waarom kreeg Juan Pablo Montoya wel een drive-through penalty voor z'n akkefietje met Barrichello, en Michael Schumacher, die toch duidelijk inhaalde onder het zwaaien van een gele vlag, geen?

De FIA legt uit: Er is gewoonweg geen straf voor inhalen als je een gele vlag ziet, wel als je dat doet onder geel. Michael zat niet in de gele zone, toen hij Panis inhaalde. Hij haalde hem in vóór de gele zone.

De FIA hield de Duitser dus geen hand boven het hoofd, en trad dus terecht niet op, al kwam het wel zo over. Het kijkend publiek was niet de enige die er zo over dacht. Ook Ron Dennis ging meteen op hoge poten naar de raceleiding, maar werd naar huis gestuurd met hetzelfde verhaal.
Vond het maar typisch hoor
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Spunker schreef op 29-09-2003 @ 13:56:
of kan je er niet tegen dat M schumacher zo slim/goed is
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 13:29
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Zo is het nou eenmaal. De baan is verdeeld in vakken zegmaar en die gele vlag geldt voor bepaalde baanvakken dan en schumacher zat er nou eenmaal al voor voordat hij het gele vlag baanvak in ging, dus dat heeft nix met typisch te maken. Volg jij de regels wel goed?
Oud 29-09-2003, 13:30
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 29-09-2003 @ 14:28:
of kan je er niet tegen dat M schumacher zo slim/goed is
Je was me net ff voor met je reply
Oud 29-09-2003, 14:59
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik vind het een beetje jammer dat Schumi nu zover voor staat in het WK... 2 of 3 puntjes voorsprong was veel spannender geweest voor de laatste race. Niet dat Schumi t niet verdiend om te winnen ofzow maar ik had het liever toch net iets anders gezien. Nu krijg je niet zo'n gevecht dat ze er alles voor riskeren om elkaar voorbij te gaan. Als Schumi weer wereldkampioen wordt zou ik hier echt veel meer vrede mee hebben dan de titels van de afgelopen 2 seizoenen. Nu heeft ie er echt tot de laatste race voor moeten knokken, en daar gaat het eigenlijk gewoon om.

Stiekum hoop ik dus dat ie uitvalt en dat Kimi de titel pakt door te winnen in Suzuka, maar ik zie dat niet gebeuren.
Dus Schumi voor de 6e keer wereldkampioen... Eigenlijk zou ik dan als ik hem was meteen stoppen. Echt op je hoogtepunt, en niet hetzelfde riskeren als Mika Hakkinen dat ie dus volgend seizoen niet of amper meer op t podium komt. Dat is ook weer niet Schumi waardig...

Trouwens, het silly-season is weer aardig op zijn hoogtepunt aangekomen. Veel plekken zijn er al vergeven voor volgend seizoen maar er gaan veel geruchten dat er nogal wat verrassende verschuivingen plaats gaan vinden...

http://www.f1newswire.net/2004lineup.php

Hier staat een zeer realistisch overzicht over hoe de grid er volgend seizoen er weleens uit zou kunnen gaan zien.
(Mooiste is natuurlijk de plek van Jos bij Jaguar die steeds dichterbij lijkt te komen. Hij wordt door vrijwel iedereen als grootste kanshebber genoemd voor het 2e zitje bij Jaguar. )
Oud 29-09-2003, 16:26
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 29-09-2003 @ 15:59:
(Mooiste is natuurlijk de plek van Jos bij Jaguar die steeds dichterbij lijkt te komen. Hij wordt door vrijwel iedereen als grootste kanshebber genoemd voor het 2e zitje bij Jaguar. )
Voorspelling: Jaguar rijdt volgend jaar achteraan
Oud 29-09-2003, 17:24
Verwijderd
Citaat:

geloof je het nu wel?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:34
Verwijderd
Ze hadden meer vlaggetjes moeten zwaaien
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 07:19
mrhanky
mrhanky is offline
Coulthard schakelde bijna Schumacher uit (bron, www.f1racing.nl)

Aandachtige kijkers zullen tijdens de race in Indianapolis wel gemerkt hebben dat de wagen van Michael Schumacher sporen van een aanrijding op de flank van zijn F2003-GA droeg. De Duitser verklaarde achteraf dat deze van het voorwiel van Coulthard waren en de wereldkampioen was niet te spreken over de actie van de Schot.

“Ik zat al aan zijn binnenkant en was hem al bijna voorbij toen hij plots de deur dichtgooide. We konden niet anders dan elkaar even raken. Het was echt heel krap. Ik weet echt niet wat hem bezielde,” aldus een misnoegde Schumacher.

“Wanneer iemand al zo ver naast je zit laat je doorgaans een beetje ruimte, maar hij duwde me echt naar de binnenkant van de bocht. Ik had daardoor geen andere keuze dan even de kerb te raken.”

De Duitser liep gelukkig geen schade op tijdens zijn duel met Coulthard en kon rustig de race winnen.

Coulthard is dus ook al niet zo´n lieverdje.

Het was me niet eens opgevallen hoe het gebeurd was, maar wel dat ie aan z´n sidepod geraakt was.
Oud 30-09-2003, 08:37
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 30-09-2003 @ 08:19:
Coulthard schakelde bijna Schumacher uit (bron, www.f1racing.nl)

*knip*

Coulthard is dus ook al niet zo´n lieverdje.

Het was me niet eens opgevallen hoe het gebeurd was, maar wel dat ie aan z´n sidepod geraakt was.
Sorry hoor maar dit vind ik echt een belachelijke beschuldiging ten opzichte van Coulthard. Als Schumacher het heeft over dezelfde actie als dat ik voor ogen heb (einde rechte stuk met z'n tweeen door de bocht en eindelijk een David met de grootste ballen) dan mag die Schumacher echt niet zeiken. Wanneer dit al niet meer mag kunnen we net zo goed stoppen met F1. Straks komen er nog regels dat je een rijder voorbij moet laten gaan zodra deze ook maar een beetje harder lijkt te kunnen gaan. Couldhart leverde gewoon een goed gevecht met Schumacher en dan kan het gewoon gebeuren dat je elkaar raakt.

En het was zeker niet een actie bedoeld om Schumacher van de baan af te rijden, dan had hij dit wel op een andere manier gedaan. Schumacher moet niet mensen gaan beschuldigen van practijken waar hij al meerdere malen op is veroordeeld. HIJ was het die zowel Villeneuve als Hill van de baan wilde rammen om het kampioenschap binnen te halen. Bij Hill lukte die actie, en ik geloof 2 jaar later tegen Villeneuve lukte deze actie niet en Jacques werd wereld kampioen.
Oud 30-09-2003, 14:26
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mooie wedstrijd waarvan van alles gebeurde maja dat kwam ook door de regen.
Het hele seizoen zag je dat Williams, McLaren en Renault ontzettend sterk waren, kwam vooral door de Michelin band, maar uitgerekend als het wereldkampioenschap beslist wordt, gaat het regenen en heeft de Bridgestoneband van de Ferrari uiteraard meer voordeel!
Ook een leuke carrièrebeëindiging voor Heinz Harold Frentzen en had toch niet verwacht dat Jos de race zou uitrijden na zo'n rot-weekend.
Nou Schumi mot in Japan, waar de Ferrari altijd heel sterk is, minimaal 7e worden. Mot te doen zijn. Voor de spanning is het natuurlijk minder dat Schumi nu gewonnen heeft omdat Montoya nu eruit ligt en Raikkonen nu per se MOT winnen en Japan en Schumi dan uitvallen, maja het is en blijft Schumacher, als-ie er moet staan, dan staat hij er!
Oud 30-09-2003, 15:35
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 30-09-2003 @ 15:26:

Nou Schumi mot in Japan, waar de Ferrari altijd heel sterk is, minimaal 7e worden. Mot te doen zijn.
Correctie>>> 8e (1 punt) is ook genoeg. Schumi heeft dan evenveel punten als kimi. En dan tellen ze het aantal overwinningen, en dat is dus in het voordeel van Der Michael
Reageren

Regels voor berichten