Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2003, 22:41
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik draai windows 2000, en ik vraag me eens af of het zinvol zou zijn om over te stappn op windows xp.

Ik heb lang zat (half jaar op mn vorige stage) met Xp gewerkt, en vond eht eigenlijk teveel graphische muk.

Wat zijn nou volgens jullie de voordelen van XP tegenover 2000 en andersom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2003, 23:48
M@rco
M@rco is offline
Ik heb liever XP dan 2000 omdat het veel sneller opstart, je kunt themes gebruiken, en het is een stuk gebruikersvriendelijker op een aantal punten. Verder heeft het ook System Restore wat ook nog wel eens van pas wil komen.

Voor de stabiliteit hoef je het niet te laten, XP is even stabiel als 2000. Verder zou ik eigenlijk niet weten waarom iemand 2000 zou kiezen in plaats van XP...
Oud 22-09-2003, 03:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
Iemand zei op dit forum ooit "ik vind Windows 2000 een heel goed OS, ik vind Windows XP alleen nóg beter". Hierin kan ik me goed thuisvinden.

Of je van de grafische extra's houdt is natuurlijk heel persoonlijk, ik vind het mooi. Beter gezegd: ik vind de oude win9x/2000 look gewoon oerlelijk. Windows XP is al een stuk beter naar mijn mening. Maar als je er niet van houdt schakel je het uit, dus dat is geen argument.

Voordelen zijn o.a.:
  • sneller opstarten
  • meer hardwareondersteuning (default drivers)
  • betere ondersteuning voor Games, ook oudere games
  • meer features, zoals software RAID en IPv6
Ook is XP potentiëel stabieler, omdat het driverfailures kan opvangen (indien je SP1 hebt). Zeer goede feature. Ik gebruikte namelijk half instabiele display drivers. Voor SP1 kreeg ik blauw scherm met nv4_disp.dll foutmelding. Na SP1 ging mn beeldscherm terug naar VGA mode en kreeg ik foutmelding. Moet wel opnieuw opstarten, maar krijg dan wel de gelegenheid m'n apps te saven enzo. Vond mari zeer netjes.

Verder kan ik me eigenlijk niet echt een reden voorstellen om 2000 te draaien, mits we licenses (kosten) erbuiten laten. Hooguit dat iemand het niet eens is met de activeringspolicy van MS. Maar dan raad ik dat soort personen aan om eens naar Linux/UNIX te kijken.
Oud 22-09-2003, 07:08
Carriteras
Carriteras is offline
Ik vind Windows XP heel gebruiksvriendelijk. Mooie grafische beelden, en het opstarten gaat ook snel.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 09:27
Verwijderd
Windows 2000 bevalt me beter (alhoewel ik wel XP draai)

Windows XP, al die grafische troep, het staat dan wel uit, maar eht nut zie ik niet zitten.

De netwerk security instellingen werken voor XP ontzettend bagger, je kunt niks meer goed instellen zoals 2k.
En dat is iets wat ik dus juist wel wil...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 09:37
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik vind XP ook wel prima werken. Vooral de mogelijkheid tot theming is zeer krachtig, ik heb dan ook een mooi theme geinstalleerd. Wel is XP volgens mij wat minder stabiel dan Windows 2000, maar dat neem ik voor lief.
Oud 22-09-2003, 09:41
Orion
Orion is offline
Citaat:
McLaren schreef op 22-09-2003 @ 10:27:
De netwerk security instellingen werken voor XP ontzettend bagger, je kunt niks meer goed instellen zoals 2k.
En dat is iets wat ik dus juist wel wil...
Control panel -> Folder options

tabblad 'view'

en dan onderaan 'Use simple filesharing (Recommended)' uitschakelen

dan krijg je weer volledige controle over je filesharing

Of bedoel je dat niet?
Oud 22-09-2003, 09:42
Sentingua
Sentingua is offline
Windows XP is ook in mijn ogen minder stabiel als 2k. Tevens moet ik nog altijd zeggen dat ik voor 2k ga omdat het gewoon minder wizard shit heeft *kots*, aangezien je in 2k veel meer kan regelen vind ik het ook veel fijner

maar dat is mijn mening
Oud 22-09-2003, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Orion schreef op 22-09-2003 @ 10:41:
Control panel -> Folder options

tabblad 'view'

en dan onderaan 'Use simple filesharing (Recommended)' uitschakelen

dan krijg je weer volledige controle over je filesharing

Of bedoel je dat niet?
Wel ongeveer, maar dat vind ik niet genoeg..
(Alhoewel ik dus nu even niet kan kijken of dat het probleem is, zal vanavond eens kijken)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 11:06
Spacey
Spacey is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-09-2003 @ 04:57:

Voordelen zijn o.a.:
Meen dat je nou? win2000 niet eens RAID? en geen ipv6?
Oud 22-09-2003, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Spacey schreef op 22-09-2003 @ 12:06:
RAID niet standaard, gewoon even drivers erbij gooien..
maar ik denk dat de meeste gebruikers toch niet alle standaard XP drivers gebruiken, maar meteen de neiuwste zoeken
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 15:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Spacey schreef op 22-09-2003 @ 12:06:
Jullie lezen niet goed; geen software RAID. Dus RAID0 of RAID1 zonder hardware RAID kaart. Dat kan Windows XP wel (niet systeemschijf though), en windows 2000 - naar mijn weten - niet.

IPv6 voor Windows 2000 weet ik niet; ik dacht het niet. Misschien wel met SP?

En ik zie twee mensen die roepen dat Windows XP minder stabiel is, zonder hier dieper op in te gaan, want ik zou wel eens willen hoeren waarom zij dat ervaren. In hoeverre heb je driverstabiliteit en draaiende apps uitgesloten als factor en in hoeverre is je computer hardware stabiel (prime95)?
Oud 22-09-2003, 15:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Verder kan ik nog twee minpunten bedenken van XP over 2000:
  • Irritante 'feature' (bug!) waardoor je geen write access hebt over mediabestanden, omdat XP een voorbeeldje zit aan te maken, en je daardoor het bestand niet kunt deleten b.v. Erg irritant.
  • Windows (explorer.exe windows) wil ik altijd met statusbar hebben. Maar soms vindt Windows (het OS ) het leuk om die weg te laten. Daar kan ik dus echt niet tegen he..
Maar ik neem ze ter harte. Maar als iemand een fix weet, hoor ik dat graag. Voor het 1e probleem heb ik al eens een registery hack geprobeerd, maar dat crashte m'n explorer vaak.
Oud 22-09-2003, 16:14
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Windows 2000 heeft wel degelijk software raid (http://www6.tomshardware.com/howto/20010906/)
IPV6 zit er ookal standaard in

Muijn ervaring met XP is ook dat W2K iet wat stabieler is. En vooral robuster aanvoelt.

Ik denk dus maar dta ik eht lekker bij W2k ga houden
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 19:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Software RAID dus wel, maar IPv6 niet (standaard).

Hiervoor heb je minimaal SP1 nodig en de technology preview, wat dus "beta" genoemd kan worden:

http://msdn.microsoft.com/downloads/...pv6/readme.asp
Oud 22-09-2003, 20:19
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-09-2003 @ 20:24:
Software RAID dus wel, maar IPv6 niet (standaard).

Hiervoor heb je minimaal SP1 nodig en de technology preview, wat dus "beta" genoemd kan worden:

http://msdn.microsoft.com/downloads/...pv6/readme.asp
Ooh, maar mijn setup cd heeft al SP3 ingepakken
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 00:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 22-09-2003 @ 21:19:
Ooh, maar mijn setup cd heeft al SP3 ingepakken
Ja oke, maar het ondersteunt het dus standaard niet, en ook met de SP blijft het 'beta' software.

Hoe het zit bij XP weet ik ook niet precies, maar daar zou de support beter van moeten zijn heb ik ooit gehoord. Zou het wel willen weten, heb namelijk nergens iets van IPv6 gezien (ook met SP1 niet).
Oud 23-09-2003, 02:38
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ja, over die instabiliteit, ik weet ook niet precies wat het is, maar bij mij is XP dus best wel instabiel, af en toe. Terwijl het verder onduidelijk blijft waar dat aan ligt. Bij 2000 had ik daar nooit last van.

Het verwijderen van mediabestanden dat misgaat: als het de .avi bestanden betreft heb ik wel een fix, volgens mij.
Oud 23-09-2003, 05:29
@pie
@pie is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-09-2003 @ 16:29:
Verder kan ik nog twee minpunten bedenken van XP over 2000:
  • Irritante 'feature' (bug!) waardoor je geen write access hebt over mediabestanden, omdat XP een voorbeeldje zit aan te maken, en je daardoor het bestand niet kunt deleten b.v. Erg irritant.
  • ligt toch echt aan een registersleutel, misschien heb je n foute site te pakken gehad? als ik merk dat het niet werkt wacht ik 3 seconden (file wel geselecteerd houden), dan issie ff aan het denken en kun je m daarna gewoon weghalen..
    Citaat:
    Enlightenment schreef op 22-09-2003 @ 16:29:
  • Windows (explorer.exe windows) wil ik altijd met statusbar hebben. Maar soms vindt Windows (het OS ) het leuk om die weg te laten. Daar kan ik dus echt niet tegen he..
in explorer 'statusbalk' aanvinken, dan naar extra -> mapopties -> weergave -> op alle mappen toepassen

works for me

Laatst gewijzigd op 23-09-2003 om 07:58.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 21:23
Verwijderd
Teletubbie Windows Rulezz (XP)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 21:45
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-09-2003 @ 01:41:
Ja oke, maar het ondersteunt het dus standaard niet, en ook met de SP blijft het 'beta' software.

Hoe het zit bij XP weet ik ook niet precies, maar daar zou de support beter van moeten zijn heb ik ooit gehoord. Zou het wel willen weten, heb namelijk nergens iets van IPv6 gezien (ook met SP1 niet).
En trouwens, je gaat me toch niet vertelen dat je uberhaupt al IPV6 al gebruikt?

Ik niet, en die hebben we de komende jaren ook nog neit nodig waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 21:47
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Dukko schreef op 24-09-2003 @ 22:23:
Teletubbie Windows Rulezz (XP)
Tekletubbie style is dus eignelijk echt de grootste reden om XP gelijk bij het oudvuil te zetten. En longhorn word dat al helemaal. Waarom zou je in godsnaam in je shell 80 verschillende startknop annimaties hebben?!?!?!?!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 22:24
Droyd
Droyd is offline
Ik vind de standaard drivers feature bij xp heel ok...Zo hoef je minder hardware te installen bij een reinstall en mag je wel eens vergeten welke stuurprogramma's je nodig had (vb een apparaat of chipset op je mobo waarbij je absoluut niet weet wat je moet installen)
Theme is overbodig vind ik personelijk
Oud 25-09-2003, 00:16
Verwijderd
Nou, even iets heel anders, toen ik laatst Mandrake 9 RC2 installeerde op een machine, detecteerde Mandrake zelfs mijn MONITOR, en nog geheel correct ook! Dit lukte zèlfs Windows XP (die een absurde shitload aan native drivers aan boord heeft) niet! Hooray for de installatieprocedure van Mandrake.

Maar goed, even ontopic. Ik heb liever XP boven 2000 omdat XP multimedialer is. Games draaien fijner. En, wat Mari ook heel goed opmerkt, met SP1 heb je dat vangnet voor drivererrors. Qua instellingen vind ik XP niet zo gek veel verschillen van 2000; wanneer je "Eenvoudig delen" uitschakelt kun je naar hartelust alles netjes naar wens instellen. En, als ik me goed herinner, mijn 3D-mark-scores waren met XP wat hoger.

Maar wat basis betreft heb ik geen voorkeur. Zowel XP als 2K zijn stabiel -met de gebruiker als variabele, of course-, secure, en prettig wanneer je Internet Explorer en Outlook Express mijdt.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-09-2003 @ 22:45:
En trouwens, je gaat me toch niet vertelen dat je uberhaupt al IPV6 al gebruikt?
Alsof dat zo maf is? XS4ALL biedt het al heel lang aan. En via Endoria kun je ook al ik-weet-niet-hoe-lang een ipv6-tunnel aanvragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2003, 06:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-09-2003 @ 22:45:

Ik niet, en die hebben we de komende jaren ook nog neit nodig waarschijnlijk.
Dobermann was me voor, een vriend van me heeft PowerADSL van XS4ALL en hij wil IPv6 wel proberen, via zijn FreeBSD router. Alleen jammer dat zijn Win2k workstation dat misschien niet gaat trekken, maar met die bètasoftware misschien wel, moet ik nog zien.

Voordeel is dat je geen port forwards meer hoeft in te stellen, nadeel is dat je óf je firewall stricter moet indelen óf genoegen moet nemen met minder security (dwz geen De-Militarized Zone [DMZ] meer).

@Dobermann
Eén ding over XP: weet jij toevallig hoe je bij de welcome screen als Administrator kunt inloggen, zonder in safe mode te booten? Naar mijn weten kan dat met 2 keer control alt del, echter dat werkte bij mij niet.
Oud 25-09-2003, 10:46
@pie
@pie is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-09-2003 @ 07:44:
Eén ding over XP: weet jij toevallig hoe je bij de welcome screen als Administrator kunt inloggen, zonder in safe mode te booten? Naar mijn weten kan dat met 2 keer control alt del, echter dat werkte bij mij niet.
die 2x ctrl-alt-del is ook het enige dat ik kan vinden mbv google.. misschien onderstaande register-tweak?

Citaat:
If you want to log in as Administrator, but it is not show on the Welcome screen:
Hold the Ctrl-Alt key and press Del twice.
This will bring up the normal login and you can log on as Administrator

To unhide the Administrator account so it does show up:

Start Regedit
Go to HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Winlogon \ SpecialAccounts \ UserList
Unhide the Administrator key by giving it a value of 1
bron
Oud 25-09-2003, 16:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nee hij doet 't niet.

Vind ik soms wel irri. Maarja geen groot probleem verder..
Oud 25-09-2003, 16:35
Megadeth
Megadeth is offline
Windows XP.. tja erg leuk hoor maar ik vind het niet echt een serieus OS.

Ten eerste die grafische ongein.. een paar dagen leuk maar daarna is het gewoon irritant om naar te kijken. (mooi dat je ook nog op classic mode kan zetten).

Waar je in 2k snel kan doorklikken hangt hij bij XP even (startmenu).. verder reageerde XP gewoon stukken trager dan 2K. En nee dit ligt niet aan mijn computer (athlon xp 1800+ met 512 MB ram, 80 gig 7200 rpm hdd enz enz).

Hoeveel neemt XP ook alweer kaal in? 1,5 gig ofzo? En dan heb je allemaal onzinnige wizards, themes, geluidjes enz enz..

Mijn mening mag duidelijk zijn -> Win2k
Oud 25-09-2003, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-09-2003 @ 22:47:
Tekletubbie style is dus eignelijk echt de grootste reden om XP gelijk bij het oudvuil te zetten. En longhorn word dat al helemaal. Waarom zou je in godsnaam in je shell 80 verschillende startknop annimaties hebben?!?!?!?!
Mijn moeder kan nu beter met de pc werken dan eerst, en ik kan de functies van 2000 nog gewoon gebruiken. tis alleen de lay-out die het voor de leek heel simpel maken
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 20:41
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Dukko schreef op 25-09-2003 @ 17:39:
Mijn moeder kan nu beter met de pc werken dan eerst, en ik kan de functies van 2000 nog gewoon gebruiken. tis alleen de lay-out die het voor de leek heel simpel maken
Maar als je geen leek wilt, en gewoon basic wilt. En je daarbij meot kiezen tussen 2000 en XP hebben we het hier over

(Jaja, linux is er al hoor mensen)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 08:22
@pie
@pie is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 25-09-2003 @ 21:41:
Maar als je geen leek wilt, en gewoon basic wilt. En je daarbij meot kiezen tussen 2000 en XP hebben we het hier over

(Jaja, linux is er al hoor mensen)
als je echt zo ervaren bent dan kies je nog XP ALLES is uit te zetten als je weet waar je moet kijken.
Oud 26-09-2003, 08:25
@pie
@pie is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-09-2003 @ 17:16:
Nee hij doet 't niet.

Vind ik soms wel irri. Maarja geen groot probleem verder..
via configuratiescherm -> gebruikers kun je instellen dat ie dat ouderwetse intikscherm automatisch laat zien..

in de XP powertoys zit trouwens ook een optie om de administrator op het welcome-scherm weer te geven, misschien dat die een andere regkey aanpast?

anders weet ik het ook niet meer
Oud 26-09-2003, 10:49
ratsja
ratsja is offline
is het raar als ik zeg dat ik 2000 niet langzaam vind bij opstarten ?
Oud 26-09-2003, 11:34
Orion
Orion is offline
Citaat:
ratsja schreef op 26-09-2003 @ 11:49:
is het raar als ik zeg dat ik 2000 niet langzaam vind bij opstarten ?
ja.. je gaat mij niet vertellen dat 2000 bij jou in 30 sec. opstart
Oud 26-09-2003, 11:55
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Orion schreef op 26-09-2003 @ 12:34:
denk het haast wel hoor

en dan tel ik vanaf de boot dan he, vanuit lilo tot bereaublad, durf het niet met zekerheid te zeggen, maar zit niet ver van 30 seconden af hoor
Oud 26-09-2003, 12:07
Verwijderd
Het grootste nadeel vind ik dat Windows XP zo gigantisch groot is Voordeel is dan weer wel dat je nooit met cds hoeft te rommelen als je 'ns nieuwe hardware wil installeren.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 12:10
@pie
@pie is offline
Citaat:
ratsja schreef op 26-09-2003 @ 12:55:
denk het haast wel hoor

en dan tel ik vanaf de boot dan he, vanuit lilo tot bereaublad, durf het niet met zekerheid te zeggen, maar zit niet ver van 30 seconden af hoor
SP4? of win2k zonder SP's? heb de ervaring dat et enorm lang duurt mét SP... verse install zonder SP gaat wel redelijk snel...
Oud 26-09-2003, 14:27
Megadeth
Megadeth is offline
Win2k is niet traag bij opstarten.. misschien 1 minuut vanaf power on tot desktop (ja bij mij laden er nogal wat programma's mee ) maar langer zeker niet..
Oud 26-09-2003, 15:16
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
@pie schreef op 26-09-2003 @ 13:10:
SP4? of win2k zonder SP's? heb de ervaring dat et enorm lang duurt mét SP... verse install zonder SP gaat wel redelijk snel...
sp 4, maar ik zal thuis eens tellen, vanaf de boot, want daar begint het opstarten.
Oud 27-09-2003, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-09-2003 @ 07:44:
@Dobermann
Hm, geen idee. Ik log altijd standaard automagisch in als admin hier
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 05:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
@pie schreef op 26-09-2003 @ 09:25:
via configuratiescherm -> gebruikers kun je instellen dat ie dat ouderwetse intikscherm automatisch laat zien..
Ja dat wil ik niet, vind inlogscherm nl. heel schattig, inclusief de icoontjes.
Citaat:
Orion schreef op 26-09-2003 @ 12:34:
XP doet er hier 9 seconden over vanaf piep (na BIOS) en dat ik inlogscherm ziet.
Citaat:
eXo schreef op 26-09-2003 @ 13:07:
Het grootste nadeel vind ik dat Windows XP zo gigantisch groot is Voordeel is dan weer wel dat je nooit met cds hoeft te rommelen als je 'ns nieuwe hardware wil installeren.
Een gemiddeld modern spel neemt meer ruimte in, wtf is nou 1GB in een modern systeem? Niets toch?! En bij Win98/ME moest je idd de CD dir op je HDD hebben staan, ben je ook weer 500MB kwijt voor w98 in totaal. Maar win2k is wel kleiner dan XP.
Citaat:
Dobermann schreef op 27-09-2003 @ 01:00:
Hm, geen idee. Ik log altijd standaard automagisch in als admin hier
Nou voor de security maakt dat toch niet uit, als iemand via een remote vulnerability binnenkomt kan hij toch wel alles doen (full compromise), heel anders dan bij UNIX/Linux.
Oud 28-09-2003, 11:40
Manuzhai
Manuzhai is offline
Volgens mij kan je het laten zien van Administrator inderdaad instellen ergens, of in Tweak UI (uit de Powertoys), of in de Group Policy Editor, ben even vergeten hoe dat bestand heet, iets .msc iig.

En IPv6 kun je als ik het goed heb installeren met ipv6 install op de commandline, in ieder geval in XP met SP 1.
Oud 28-09-2003, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-09-2003 @ 06:23:
Nou voor de security maakt dat toch niet uit, als iemand via een remote vulnerability binnenkomt kan hij toch wel alles doen (full compromise), heel anders dan bij UNIX/Linux.
I know, maar toch is het niet "done"
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 14:09
Martin
Martin is offline
Citaat:
Waar kan ik dit dan vinden in XP?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 28-09-2003 @ 15:09:
Waar kan ik dit dan vinden in XP?
- Tik in de prompt eens 'ipv6' en lees.

- Je hebt 2 schijven nodig voor softwarematige RAID-0, en beide schijven moeten op 'dynamisch' staan. Vervolgens ga je met schijfbeheer van Windows XP gewoon een striped partitie maken.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 14:27
Martin
Martin is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 28-09-2003 @ 15:25:
- Tik in de prompt eens 'ipv6' en lees.
Dank u
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 17:37
Verwijderd
Citaat:
  • sneller opstarten
  • meer hardwareondersteuning (default drivers)
  • betere ondersteuning voor Games, ook oudere games

Verder kan ik me eigenlijk niet echt een reden voorstellen om 2000 te draaien, mits we licenses (kosten) erbuiten laten. Hooguit dat iemand het niet eens is met de activeringspolicy van MS. Maar dan raad ik dat soort personen aan om eens naar Linux/UNIX te kijken.
Meer hardwareondersteuning kan ik nog wel inkomen. Beter ondersteuning voor games is niet waar. technisch gezien is het namelijk hetzelfde OS met een facial upgrade en meer security hazards.
Er zit in XP géén standaard RAID ondersteuning en géén IPv6. Voor IPv6 heb je drivers nodig. XP Workstations ondersteunen geen volumes. Windows 2000 Pro ondersteund het opzetten van een volume over meerdere schijven probleemloos. In Windows XP kan dit wel, maar met vele beperkingen.

De licentiekosten voor XP en 2000 zijn exact even hoog. Activering heb je alleen last van als je thuis of MKB bent. Grote bedrjiven hebben Volume Licensing.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 19:01
Orion
Orion is offline
Citaat:
deadlock schreef op 28-09-2003 @ 18:37:
Beter ondersteuning voor games is niet waar.

't is toch echt zo dat ik heel veel games onder 2000 niet kon/kan spelen en met XP wel

o.a. de compatibiliteitsopties van XP zijn erg handig
Oud 28-09-2003, 22:40
Verwijderd
die compatibiliteit zat er al in. je moest alleen iets meer van het OS weten om alles goed te krijgen. Daarbij lift XP mee op het success van 2000. Een driver porten van 98 naar 2000 is hels werk(opnieuw beginnen) een driver van 2000 naar XP is een kwestie van registers iets anders aanspreken en een iets diepere integratie van zowel explorer als DirectX. Dat added het speelgoeduiterlijk van XP vinden veel mensen het beter.
Voor die mensen raad ik dan ook MCE(Media Centre Edition) aan. Das nog kinderlijker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten