Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2003, 10:58
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Getsie, je kent het vast wel; Zondagochtend. De ochtend om er met je tasje op uit te gaan, gevuld met foldertjes over God...

Precies....Jahofagetuigen!

Wat doe jij? Zeg je dat je geen interesse hebt of luister je (het ene oor derin, door het andere er weer net zo hard uit) en neem je de folder aan?

Ik heb namelijk niet het lef om tegen die mensen te zeggen dat ik niet geinteresseerd ben
Oud 28-09-2003, 11:02
Thomas
Thomas is offline
- Dag meneer, wij komen het woord van God brengen.

- Ja bedankt, zet maar naast de deur neer.

Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:04
Thomas
Thomas is offline
Om ook nog even serieus te reageren. Als er van die mensen aan de deur komen dan zeg ik gewoon eerlijk dat ik niet in hun God geloof en dat ik dit ook nooit zal doen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:08
Miracle
Miracle is offline
Daar heb ik echt nog nóóit last van gehad
Oud 28-09-2003, 11:09
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Wawl schreef op 28-09-2003 @ 12:02:

Zoiets heeft mijn broer ook een keer gezegd

Had ik t lef maar...
Oud 28-09-2003, 11:10
sinsere
sinsere is offline
Ik zou die mensen nooit belachelijk maken, want het is hun levensovertuiging .. Zeg gewoon netjes dat ik niet geinteresseerd ben en wens ze succes.
Oud 28-09-2003, 11:12
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Een keer gehad, had later pas door dat het een jehova was :]

Maar ach, beetje zonder van het papier voor die foldertjes, vinnik.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:14
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
M|ST schreef op 28-09-2003 @ 12:10:
Ik zou die mensen nooit belachelijk maken, want het is hun levensovertuiging .. Zeg gewoon netjes dat ik niet geinteresseerd ben en wens ze succes.
ze maken jou ook belachelijk, aangezien ze denken dat jij een kloteleven hebt zonder hun geloof...

mijn moeder stuurt ze altijd beleefd weg.. ik heb nog nooit echt de kans gehad om iets komisch tegen ze te zeggen
Oud 28-09-2003, 11:22
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 28-09-2003 @ 11:58:
Precies....Jahofagetuigen!
Jehovah's Getuigen....

Anyways, hier komen ze nooit op zondag langs. Verder helpt het door beleefd en resoluut te zeggen dat je geen interesse hebt. Die mensen willen ook alleen maar iedereen redden, kan je ook wel een beetje respect voor hebben, mits zij ook respect voor jou hebben, uiteraard.
Oud 28-09-2003, 11:46
Verwijderd
vind het prima dat die mensen geloven, maar laat ze in godsnaam niet langs deuren gaan. kom op zeg, t geloof is iets van jezelf. je kan het met anderen delen, maar doe dat in de kerk ofzo. mijn moeder heeft aan de deur gezegd tegen die types:
Schrap dit adres maar uit jullie adressenbestand, want ik heb er geen zin meer in.

*grijnst*

sindsdien zijn ze niet meer langsgeweest
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons werd er dus ook een keer op zondagochtend aangebeld dus mn vader doet open, en een paar uur later stond ie er nog, normaal is ie nooit geitereseerd maar nu heeft ie echt een uur of zo staan luisteren, was hem kwijt
Oud 28-09-2003, 11:47
Verwijderd
hier was laatst ook al een topic over
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:59
Verwijderd
Citaat:
FireCracker schreef op 28-09-2003 @ 12:14:
ze maken jou ook belachelijk, aangezien ze denken dat jij een kloteleven hebt zonder hun geloof...

mijn moeder stuurt ze altijd beleefd weg.. ik heb nog nooit echt de kans gehad om iets komisch tegen ze te zeggen
Dat heeft niets met belachelijk maken te maken. Zij geloven dat de wereld spoedig zal vergaan en willen zo veel mogelijk mensen de kans geven om ook in 'het paradijs' te komen. Opzich is dat een hele nobele gedachte... Dat het voor mij, en voor heel veel andere mensen, zo niet werkt en dat ik daar niet in geloof, is een ander verhaal. Maar ik kan me echt kwaad maken om al die zogenaamde hilarische dingen die jullie dan [zogenaamd] tegen die mensen zeggen. Heb een beetje respect..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:01
telluriet
telluriet is offline
Hinderlijke lui zijn dat
Oud 28-09-2003, 12:05
Somebody Special
Somebody Special is offline
Zoals hier boven al stond maar dan iets anders..

Als mijn vriend open zou doen:

'Dag meneer, wij komen God bij U brengen'
'Zet 'm maar in de gang'

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt en heb er het lef ook niet voor om zoiets te zeggen.
Ik denk dat ik ze gewoon hun verhaal zou laten doen en als het klaar is zou zeggen dat ik geen interesse heb. (best lullig eigenlijk )
Oud 28-09-2003, 12:08
Balance
Balance is offline
ik zeg gewoon 'nee sorry, ik ben niet geïnteresseerd' en heb daarna geen last meer van ze.
voet tussen de deur en dat soort trucjes heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk.
Oud 28-09-2003, 12:09
zwoesj
zwoesj is offline
Hier komen ze nooit.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:10
Thomas
Thomas is offline
Voet tussen de deur heb ik wel eens meegemaakt. Toen deed ik de deur weer open en verzocht die kerel vriendelijk om op te stappen.
Met citaat reageren
RayMania
RayMania is offline
Was van de week ook bij mij aan de deur.
Wou nog topic openen, maar dacht...fuck it.

Iig, stond die vent er zo.

Man: "Zijn je ouders er".
Ik: "Nee, werken" (waren thuis).
Man: "Oh, bla bla bla".
Ik: "Ja, sorry moet naar school".
Man: "Oh, euhmm, geef dit aan je ouders".

5 minuten zoeken naar foldertje, zucht.

Man: "Asjeblieft, kom andere keer langs".
Ik: "Dat hoeft niet hoor, daag".
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
nou.. ze komen het je gewoon opdringen, weinig respectvol.. Of hoort dat ook bij die levensovertuiging?? En als je zegt dat je niet geïnteresseerd bent dan blijven ze maar door zeveren, net als dat Hare Krisna-gebeuren. Heel vermoeiend.
Oud 28-09-2003, 12:24
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Geen idee, dan slaap ik altijd.
Oud 28-09-2003, 12:27
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
dreen schreef op 28-09-2003 @ 12:08:
Oud 28-09-2003, 12:27
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Meisje uit mijn klas is Jehova's Getuige. En zij loopt ook rond om 'het woord van God te verspreiden'. Ik vind dat daar niks mis mee is. Als je het niet wil zeg je gewoon nee.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:31
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Ik stuur ze altijd vriendelijk weg. Heb het nog maar een keer gehad trouwens. Ik zag ze met de Wachttoren zwaaien, vandaar dat ik wist dat het Jehova´s waren... (heb er een boek over gelezen, erg interessant)

Ik vind het best dat die lui geloven, maar daar hoeven ze mijns inziens andere mensen niet mee lastig te vallen. En ik geloof toch niet in de Apocalyps...
Oud 28-09-2003, 12:33
Verwijderd
ik ga de discussie aan met die mensen. daarbij laat ik duidelijk merken dat ik tegen religie ben en soms als ik in een ouwehoer-bui ben doe ik alsof ik een satans aanbidder ben
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:35
Maan_man
Maan_man is offline
Ow een keer kwam er ook z'n mannetje aan de deur ik had niks beters te doen dus ging maar een beetje staan luisteren. Na een half uur ging hij mij uit de bijbel voor lezen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:46
CrazY G
CrazY G is offline
mij god, wat heb ik een hekel aan die mensen. Ze komen altijd op een ongelegen moment en doe je de deur open beginnen ze meteen tegen je te preken. Je kan er geen woordt tussen krijgen, dus luister ik maar gewoon. Vind het een beetje zielig om ze af te kappen en de deur dicht te gooien.
Ze gaan je ook vragen stellen waar je absoluut geen zin hebt om op in te gaan. Ja dan wordt ik een beetje pissed van die mensen, ik heb respect in wat ze geloven, maar ik wil niet op deze met de deur in huis vallen methode gedwongen worden om te luisteren naar hun denkbeelden

En bovendien schrijven ze je huisnr op, want me moeder had een keer die magazines van ze aangenomen en nu komen ze ons elk jaar terroriseren.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:47
ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
dreen schreef op 28-09-2003 @ 12:08:
Oud 28-09-2003, 12:49
Silver rain
Silver rain is offline
nah die mensen komen hier nooit langs
Oud 28-09-2003, 12:54
Forza_vitess
Forza_vitess is offline
nou en? laat die mensen toch lekker geloven

ik erger me meer aan die moslim aanbidders die zo graag aandacht willen door, door een gebouw te vliegen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 28-09-2003 @ 12:02:

Dag meneer. Wij komen het licht brengen

*Doet de lamp aan*

'Nee dank je, we hebben nog'

Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Xia schreef op 28-09-2003 @ 12:59:
Dat heeft niets met belachelijk maken te maken. Zij geloven dat de wereld spoedig zal vergaan en willen zo veel mogelijk mensen de kans geven om ook in 'het paradijs' te komen. Opzich is dat een hele nobele gedachte... Dat het voor mij, en voor heel veel andere mensen, zo niet werkt en dat ik daar niet in geloof, is een ander verhaal. Maar ik kan me echt kwaad maken om al die zogenaamde hilarische dingen die jullie dan [zogenaamd] tegen die mensen zeggen. Heb een beetje respect..
Ik kan me d'r ook kwaad om maken, maar sommige van 'die' mensen behandelen 'ons' ook niet met respect. ( En ik spreek uit ervaring.) Maar goed, ik scheer ze maar niet allemaal over één kam, want ik ken ook 'normale' Jehova's getuigen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 13:01
qghp
qghp is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 28-09-2003 @ 13:33:
ik ga de discussie aan met die mensen. daarbij laat ik duidelijk merken dat ik tegen religie ben en soms als ik in een ouwehoer-bui ben doe ik alsof ik een satans aanbidder ben

donderdagavond kwam ik ze tegen in de stad, en ik vertelde ze dat ik geloofde in de heilige sperzieboon, en ze dachten ook nog dat ik serieus was
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 13:03
Machiavelli
Machiavelli is offline
Mijn broer heeft ze een keer uitgenodigd om een keer langs te komen wanneer hij meer tijd had om te discuseren erover. Hij heeft ze nooit meer gezien.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 14:01
Kamilla
Kamilla is offline
Ze komen hier bijna nooit. En als ze komen zou ik gewoon vriendelijk zeggen dat ik geen interesse heb. Maar bij mijn vriend thuis komen ze bijna elke week, en dan steeds weer word er gezegd dat ze geen interesse hebben, maar ze blijven komen, dat lijkt me toch wel erg vervelend.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 14:16
Verwijderd
die grap van 'zet maar in de keuken' is zo a-grappig...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 14:18
Verwijderd
ik ben ze nog nooit tegengekomen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 14:44
Anne
Anne is offline
Ik heb ze nog nooit aan de deur gehad op zondag. Wel een keer op maandag, en toen luisterde ik heel geïnteresseerd en zei toen dat ik al geloofde, dus dat ze me niet meer over hoefde te halen.
Mijn godsdienstleraar ging trouwens altijd tegen ze in. Dan noemden zij bepaalde teksten uit de bijbel en dan reageerde hij daar zo op dat het er opeens op neer kwam dat Jezus zichzelf opgehangen had omdat hij graag dood wilde. Ofzo. Maar erg leuk als een godsdienstleraar én dominee dat doet.
Oud 28-09-2003, 15:07
red_and_black
red_and_black is offline
ik probeer ze te overtuigen dat satanisme beter is, meestal lukt t niet en loopt t uit op een rel
Oud 28-09-2003, 15:30
Verwijderd
Citaat:
red_and_black schreef op 28-09-2003 @ 16:07:
ik probeer ze te overtuigen dat satanisme beter is, meestal lukt t niet en loopt t uit op een rel
Bel me maar als het weer rellen wordt
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 15:47
wissie
wissie is offline
Ik ben één keer in discussie gegaan met zulke mensen die aan de deur kwamen, dat doe ik nooit meer. Ik zeg gewoon dat ik geen belangstelling heb, en weiger de folder(s) die ze me willen geven en als ze dan niet weggaan (wat ze dus nooit doen) dan probeer ik vriendelijk te blijven, maar dat is moeilijk. Ik zou nooit de deur dicht gooien, maar ik probeer ze zo snel mogelijk op een nette manier weg te krijgen.

Een vriendin heeft een keer interesse getoont uit beleefdheid, en die kwam er niet meer vanaf. Ze moest een folder aannemen en toen heeft ze beloofd het te lezen, en een paar dagen later kwamen ze weer om te vragen of ze het al had gelezen en wat ze ervan vond
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 17:20
the tourist
the tourist is offline
Ze zijn hier al heel lang niet meer geweest, en al helemaal niet op zondag. Geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 17:22
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Oud 28-09-2003, 17:37
marlies
marlies is offline
Citaat:
red_and_black schreef op 28-09-2003 @ 16:07:
HARD maar ik moet er toch stiekem om lachen
Oud 28-09-2003, 17:41
Verwijderd
Als ik op weg naar school ben, loopt er altijd een Jehova's Getuige in het centrum, ik kom het dus altijd tegen en hij probeert me altijd een foldertje te geven. Ik bedank hem dus elke dag vriendelijk en wens hem een prettige dag
Om mensen af te gaan snauwen om iets wat ze doen en in hun ogen goed is, en jou geen kwaad doet... kinderachtig.
Mja, ik heb wel eens gehad dat ze gewoon bijna bij me naar binnen stapten, dat was echt brutaal. Toen heb ik ook echt duidelijk tegen die man gezegd dat ik hem nog niet binnen had gevraagd en zijn voet dus buiten hoorde te blijven.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 18:01
Laïs
Laïs is offline
Als ze komen,zeggen we gewoon dat we geen interesse hebben.
Ik zou ze nooit belachelijk maken.
Oud 30-09-2003, 14:01
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik zeg: "Sorry, geen interesse!" en doe de deur dicht als ze dat hebben geaccepteerd.

BTW: ik maak de zondagochtend nooit mee
Oud 30-09-2003, 14:10
Boogie
Boogie is offline
Bij mij komen ze door de week 's avonds
Oud 30-09-2003, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 30-09-2003 @ 15:01:
Ik zeg: "Sorry, geen interesse!" en doe de deur dicht als ze dat hebben geaccepteerd.

BTW: ik maak de zondagochtend nooit mee
En als het de soort is die een voet tussen de deur zet ff extra hard dichtslaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten