Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2002, 15:02
Faery
Faery is offline
Zomer, vakantie, Frankrijk, zwemmen, shirts, warm weer en alle schijt die er bij komt kijken.

Ik zie er zo ontiechelijk tegenop. Ik durf niet en ik wil niet. Wáárom mag ik niet thuis blijven? Drie weken alleen thuis blijven zal me echt beter af gaan dan 3 weken in Frankrijk rondlopen.

Vorig jaar werden m'n ouders kwaad omdat ik steeds 'chagerijnig' was, ik verziekte hun vakantie en ik moest maar eens vrolijk mee doen met de anderen. Toen heb ik nog wel gezwommen en meegedaan met anderen, toen vielen de littekens nog best, iig, vergeleken met nu - ff afgezien van de vele reacties die ik er van anderen op kreeg.

Hoe gaat dit dit jaar? Vorig jaar liep ik al de hele tijd rond met zelfmoordplannen, kraste af en toe (vraag me af hoe ver ik zou zijn gegaan als ik m'n mes wél had meegenomen) - hoe moet het nu? Het gaat nu heel.. anders. Slechter wil ik niet zeggen, want ik voel me veel minder vaak klote. Maar toch wel bijna elke dag - niet constant, soms ook maar een kwartier ofzo, soms ook een hele dag aan een stuk door dat ik niet praat en compleet in mezelf ben gekeerd.

Hoe dan ook... hoe zal het dit jaar gaan? Aangezien m'n ouders een stuk strenger zijn geworden omtrend m'n alcoholgebruik ( paar weken trug is het nogal behoorlijk fout gegaan - dronken, veel gesneden, me vader had me gevonden.. :/) zal de makkelijke oplossing om problemen vergeten door te zuipen niet echt meer kunnen.

Ga ik deze zomer weer rond lopen als een zombie, gek worden omdat ik met niemand kan praten, m'n computer (neej joh, kben niet verslaaaaaafd :] ) en vrienden missen...? Damn, ik wil echt niet. Ik ga me daar isoleren, weiger echt te gaan zwemmen ofzo, ... *sjugt*

*post nuttig maken*
Wie ziet er net zo als ik ontzettend op tegen de zomer ? - doe mij maar koud weer, binnen zitten en vooral niet persé bij anderen moeten zijn
Oud 29-04-2002, 15:07
AtHell
AtHell is offline
wiew mag u ook al 3 weken met ouders mee ik zie dat u alle problemen en bijkomstigheden al heeft opgenoemd dus dat zal ik niet nog eens doen maar iig ík weet dat ik dr ook tegen opzie heb ik u al eens verteld en dr over gepraat ofzo mja t word vast heel leuk en prettig...

koud en slecht weer is heerlijk niet van dat "vrolijke naar buitengaan gezeik"...

(doet verder geen moeite om post nuttig te maken)
Oud 29-04-2002, 15:08
Verwijderd
*houdt van de zomer*

Sorry ik blijf meestal wel thuis (ga dus niet echt op vakantie), maar vind het heerlijk om buiten in de natuur rond te lopen bij mooi weer

En als ik al op vakantie ben, loop ik meestal ook ergens alleen buiten rond. Mjah, ik geniet gewoon van de natuur, wat kan ik zeggen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 15:13
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
.... *knuf*...

tja.. vakantie.. ik zit ook liever alleen thuis, maar mn ouders lope al zow te zeiken dattik me isoleer van alles, en dattik veels te veel voor mezelf hou.. :/
mjah, neem iig geen mes meej als je op vakantie gaat.. en niet snijde als je gezopen heb...
hmm.. kweetut ook nie...
mjah, sterkte
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 15:35
A loved one
A loved one is offline
Ik zie op tegen de zomer. Strakke shirtjes en verplicht bruin worden, me in een badpak hijsen en gaan zwemmen... kan het niet altijd winter zijn?

Love
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 16:23
dystopia
dystopia is offline
Rede te meer om het niet erger te maken dan het al is en dus te stoppen met automutilatie. Neem aan aantal boeken mee over van alles en nog wat. Bijv. iets leuks iets dat je interesseert, iets over de computer maar misschien nog beter: psychologische boeken, misschien over automutilatie of iets anders, over alcoholmisbruik..zoiets
Oud 29-04-2002, 16:56
PV
PV is offline
tja als je toch echt mee moet van je ouders kan je net zo goed tegen jezelf zeggen: dan ga ik er ook een leuke tijd van maken ook, al is het maar om mn ouders op die manier te pesten (ze verwachten misschien al dat je het niet leuk vindt?).
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 17:33
Megalomaniace
Megalomaniace is offline
mja, ik zie iig ook op naar de zomer, 'k ben wel ondertussen gestopt met automutilatie, vooral omdat m'n ma het had ontdekt, maar de littekens zijn niet om aan te zien, na ja, 'k zie wel hoelang ik het volhou om in een trui te lopen, zolang het niet té warm wordt.

Veel sterkte!
Oud 29-04-2002, 19:22
Faery
Faery is offline
@dystopia: ik zit al vol met littekens... niet lullige witte streepjes, was het maar waar. Snijden 'telt' pas bij me als het brede open wonden zijn... wat dus resulteert in vage roze dikke littekens. Dat ik er daar nu zown 40 van heb - m'n binnenkant (mja.. kant van m'n pols ofsow) van m'n onderarm niet meegerekend. Het maakt geen hol uit of ik nu wel of niet doorga, .. een aantal zitten er al een jaar en gaan echt niet weg ofzo. :/

@PV: me ouders willen heus wel dat ik het leuk heb, dat is het niet. 'Tiz meer dat ze niet weten om te gaan met me wanneer ik me dus wél klote voel.
Oud 29-04-2002, 19:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Faery schreef:
@dystopia: ik zit al vol met littekens... niet lullige witte streepjes, was het maar waar. Snijden 'telt' pas bij me als het brede open wonden zijn... wat dus resulteert in vage roze dikke littekens. Dat ik er daar nu zown 40 van heb - m'n binnenkant (mja.. kant van m'n pols ofsow) van m'n onderarm niet meegerekend. Het maakt geen hol uit of ik nu wel of niet doorga, .. een aantal zitten er al een jaar en gaan echt niet weg ofzo. :/
Natuurlijk maakt dat wel een hol uit. Kijk, het zal ook niet makkelijk voor je zijn maar is het geen idee om hulp te zoeken? Zodat je hier vanaf komt? Zoek anders eens informatie misschien bestaan er wel middelen tegen bepaalde littekens.
Oud 29-04-2002, 20:24
Faery
Faery is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Natuurlijk maakt dat wel een hol uit. Kijk, het zal ook niet makkelijk voor je zijn maar is het geen idee om hulp te zoeken? Zodat je hier vanaf komt? Zoek anders eens informatie misschien bestaan er wel middelen tegen bepaalde littekens.
Ik heb 2x per week gesprekken met m'n psych.

En ja, ik weet ook wel dat er middeltjes zijn tegen littekens, maar dat heeft natuurlijk niet echt nut als ik blijf snijden. En ik denk niet dat ik überhaupt wel wíl stoppen met snijden; vint het wel best zo eigenlijk :/
Oud 29-04-2002, 20:49
PV
PV is offline
Citaat:
Faery schreef:
@PV: me ouders willen heus wel dat ik het leuk heb, dat is het niet. 'Tiz meer dat ze niet weten om te gaan met me wanneer ik me dus wél klote voel.
Hmz maar jij denkt nu bij voorbaat al dat t een klote vakantie wordt.. als je met een positievere gedachte meegaat wordt 't misschien ook wat leuker..
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 21:01
Faery
Faery is offline
Citaat:
PV schreef:

Hmz maar jij denkt nu bij voorbaat al dat t een klote vakantie wordt.. als je met een positievere gedachte meegaat wordt 't misschien ook wat leuker..
Ik ben niet zo'n ster in positief denken

... tuurlijk, tiz heerlijk om in je eentje door de bossen/bergjes te wandelen daar, maar niet 3 weken achter elkaar. Ik vind het gewoon te lang
Oud 30-04-2002, 19:25
Anne
Anne is offline
Ik vind de zomer wel heel leuk, want dan is het lekker warm. En dat is dan ook meteen het enige pluspunt. In de zomer gaan mensen er van uit dat je korte kleding draagt. Mijn benen zijn veel te dik en ik heb (nu al) spataderen, dus ik durf bijna geen korte broek aan. Op mijn armen zitten littekens, dus lange mouwen zouden veel beter voor me zijn en daar komt ook bij dat mijn buik en bovenarmen gewoon te dik zijn voor blote truitjes. Opmerkingen van m'n moeder (hou je buik in, val eens af), zwemmen en het feit dat iedereen altijd vrolijk is.... ik háát het! En mijn vorige zomer was een regelrechte ramp
Oud 30-04-2002, 20:07
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Faery schreef:

Ik heb 2x per week gesprekken met m'n psych.

En ja, ik weet ook wel dat er middeltjes zijn tegen littekens, maar dat heeft natuurlijk niet echt nut als ik blijf snijden. En ik denk niet dat ik überhaupt wel wíl stoppen met snijden; vint het wel best zo eigenlijk :/
Hey ik vind 't echt rot voor je weet je.. ik weet ook dat het niet makkelijk is te stoppen maar alsjeblieft ga nou niet denken van: 'et is al zo erg, dus stoppen maakt niet uit je ziet t toch al' want echt, je zegt het zelf al: er zijn middeltjes tegen.

Ik kan je niet helpen. Ik hoop echt dat je psych. je de goede richting op stuurt en dat dat helpt.. en voor de zomer. Ik raad iedereen die snijd aan om in een longsleeve rond te lopen ipv. een warme trui. Met een longsleeve rondlopen is helemaal niet gek ofzo. Ik loop zelf veel liever in een longsleeve rond dan in een t-shirt. Ook kun je iets proberen van armbandjes ed. indien je het deed bij je polsen, that is.
Oud 03-05-2002, 21:27
kleine wicca
kleine wicca is offline
eey iedreen

jah,...ik wordt altijd wel blij van de zomer opzich, en de meeste van me vrienden weten het wel, alleen ik heb ook geen zin met me ouders op valantie te gaan.
Moet ik ze juist als iedreen blij is gaan uitleggen waar die littekens tog van komen,,,.............nee dank je.....
Vorig jaar viel et wel mee..hmm..jah prikkeldraad, rozenstruik, dat soort dingen, maar dat zullen ze nu niet meer geloven, en ik weet nog niet hoe ik het ga verbergen, elke keer op het strand alleen maar zwemmen en op et strand zelf je halve benen in et zand stoppen?? nah........
mah jah
En tis ook niet egt lekker dat drank kennelijk voor jou een soort uitweg is, ik begrijp et wel (ik heb zelf een paar keer vóór een enge situatie net zoveel gedronken dak niet meer helemaal helder was, dan lijkt et iets minder eng he?)
Egt heeeeel veeel sterkte deze zomer en ik snap je zoo goed, egt hoor!!
Oud 03-05-2002, 23:04
Verwijderd
Hmmzzz ik vind de zomer ook aan de ene kant een kuttijd: iedereen wil bruin worden, gezeik over uiterlijk, strand& zee waar ik een hekel aan heb etc maar aan de andere kant heb ik wel weer zin in festivals enzow....
Ik denk dat als je maar iets hebt om naar uit te kijken, iets leuks in de zomer, dat het dan allemaal iets minder moeilijk wordt...
En je moet vooral denken: doe nix wat je zelf niet wilt...
Luister niet naar anderen als ze alleen maar lopen te zeiken, nee is nee en wat jij wilt is het belangrijkste...
En met je vrienden kan je ook andere dingen afspreken dan zwemmen bijv buiten gaan sporten, tafeltennissen, voetballen, basketballen, in de tuin zitten kletsen, stadten, winkelen....
Als laatste: je problemen los je zowieso niet op door te gaan zuipen, dus wees blij dat je dat niet meer kan doen....daar heb je echt helemaal geen reet aan....
Sterkte en geef niet op, de zomer gaat weer voorbij en dan isset weer winter, denk er maar aan dat het met de jaren weer beter wordt.....
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 08:40
BlackMystery
BlackMystery is offline
tjah bekijk het van deze kant
heb die lijdensweg ook moete verdragen
tot ik opdenduur niets anders meer deed dan op men bed liggen
en wegglippen voor een sigaret
voor de rest wou ik nergens mee heen
boeide me allemaal niet
heb ik ruzie gehad en willen ze dit jaar niet meer op vakantie met me
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 15:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
uuhmm... misschien vertellen dat j opeens niet meer van zwemmen houdt??

k weet het ook niet... je zult waarschijnlijk toch moeten, misschien dat je iig kan regelen dat je volgend jaar niet meer mee hoeft??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten