Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2003, 17:38
hallowww
hallowww is offline
hallo allemaal,

ik hebt een groot probleem, want ik heb geen echte vrienden. Ik zit hier heel erg mee. Tot voor kort kon het me weinig schelen, maar nu vind ik het heel erg. Ik weet niet wat ik fout doe maar ik ben na sgool altijd alleen.
Op sgool zelf in de pauze enzo zijn er wel een aantal mensen met wie ik omga maar hun willen allemaal niet uit en ik denk niet dat ze eens wat leuks met me willen doen.
Ik weet niet wat ik heb maar ik voel me altijd ook zo alleen, want ik ben altijd alleen!!!!
Ook wil ik op een sport ofso om vrienden te maken maar ben ik hier niet al te oud voor????
Wie weet er een oplossing????

mzzls,

jongen van 16
Advertentie
Oud 28-09-2003, 17:53
Verwijderd
Misschien als jij een paar 'pauze'vrienden uitnodigd om leuke dingen te doen. En op sport kun je altijd gaan, wrom zou je daarvoor te oud zijn?
Oud 28-09-2003, 18:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
100% herkenning.

Maar dit hoort op Psychologie, niet F&L...
Oud 28-09-2003, 18:33
Envy
Envy is offline
Ga iets doen na schooltijd, sporten ofzo. Waarom zou je daar te oud voor zijn?
Oud 28-09-2003, 18:37
Isa
Isa is offline
ik heb het ook alleen word ik morgen ook nog eens het huis uitgekcikt
Oud 28-09-2003, 18:45
metallica
metallica is offline
Ik ken het, maar zou geen oplossing weten. Ik ben er een paar maanden geleden achtergekomen dat het aan mij ligt. Dat ik geen mensen toelaat en ze op afstand hou. Misschien moet je eens nagaan hoe het bij jou zit.
Oud 28-09-2003, 19:09
kate_temp
kate_temp is offline
Ik heb dit ook gehad. Ik had het er laatst over met me moeder en die zij dat je vrolijker moet zijn. Ja, dan denk je gelijk, maar dat ben ik! Ik ben vrolijk! Ja, naar jouw idee, maar op andere kun je heel anders over komen. Je kunt bijvoorbeeld verlegen overkomen, maar ook dom, aggressief, of je bent juist heel mooi en mensen voelen zich te lelijk in je buurt?!

Mijn tip: (hielp bij mij) Gedraag je op school ook zoals je je thuis gedraagd. Gezellig, los, jezelf!! Zeg niet:"dat vind ik ook" terwijl het helemaal niet zo is. "Ga ook niet achter iemands kont aanlopen" Als je een keer alleen loopt in de pauze is ook niet erg, hoor. Dan komen er juist meer mensen naar je toe, omdat je dan toch alleeen loopt. Of ga gewoon is op een andere plaatst in de klas zitten. Breng er verandering in! En wees jezelf. Zo maak je vriend(in)en. En ook nog eens vriend(in)en die bij je passen!! Omdat je jezelf bent!

Oke, ik hoop dat je er wat aanhebt. Ga jezelf in ieder geval niet zielig vinden omdat je geen vriend(in)en hebt. Dit helpt absoluut niet, dan straal je uit van: "kom niet hier, ik heb geen vriend(in)en"!!

-x-x-x-x-
Oud 28-09-2003, 19:09
grensgeval
grensgeval is offline
ik het herken het ook wel een beetje... ik heb eigenlijk maar 1 echte vriend ... dus als iemand iets weet zeg het mar
Oud 28-09-2003, 19:11
lovetear
lovetear is offline
Is de vraag nou hoe je vrienden maakt?
Oud 28-09-2003, 19:26
Verwijderd
alsje in de klas zit gewoon met de mensen om je heen gaan praten enz. ik weet niet, t klinkt zo simpel
Oud 28-09-2003, 19:33
GoddeS
GoddeS is offline
je eens anders opstellen..

toon interesse of ga op een teamsport
Oud 28-09-2003, 19:34
GoddeS
GoddeS is offline
en nee nooit te oud om op een sport te gaan
om vrienden te leren kennen..
ze heb ik het ook gedaan toen ik ging verhuizen
vorig jaar...
Oud 28-09-2003, 19:35
Verwijderd
Citaat:
kate schreef op 28-09-2003 @ 20:09:
Ik heb dit ook gehad. Ik had het er laatst over met me moeder en die zij dat je vrolijker moet zijn. Ja, dan denk je gelijk, maar dat ben ik! Ik ben vrolijk! Ja, naar jouw idee, maar op andere kun je heel anders over komen. Je kunt bijvoorbeeld verlegen overkomen, maar ook dom, aggressief, of je bent juist heel mooi en mensen voelen zich te lelijk in je buurt?!

Mijn tip: (hielp bij mij) Gedraag je op school ook zoals je je thuis gedraagd. Gezellig, los, jezelf!! Zeg niet:"dat vind ik ook" terwijl het helemaal niet zo is. "Ga ook niet achter iemands kont aanlopen" Als je een keer alleen loopt in de pauze is ook niet erg, hoor. Dan komen er juist meer mensen naar je toe, omdat je dan toch alleeen loopt. Of ga gewoon is op een andere plaatst in de klas zitten. Breng er verandering in! En wees jezelf. Zo maak je vriend(in)en. En ook nog eens vriend(in)en die bij je passen!! Omdat je jezelf bent!

Oke, ik hoop dat je er wat aanhebt. Ga jezelf in ieder geval niet zielig vinden omdat je geen vriend(in)en hebt. Dit helpt absoluut niet, dan straal je uit van: "kom niet hier, ik heb geen vriend(in)en"!!

-x-x-x-x-
beter kon ik het niet zeggen
Oud 28-09-2003, 20:32
Verwijderd
De meeste mensen hebben niet veel echte vrienden
Vrienden lrijg je niet door je anders te gedragen, want dan ben jij jezelf niet meer. Je moet gewoon mensen vinden met wie je het goed kunt vinden.
Oud 28-09-2003, 22:41
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 28-09-2003 @ 15:32:
Vrienden lrijg je niet door je anders te gedragen, want dan ben jij jezelf niet meer.
Hmm, iemand die bijv. altijd asociaal is moet niet anders gedragen omdat hij dan zichzelf niet meer is?

16 is niet te oud om op een sport te gaan, en in ieder geval heb je door wat er mis is i.p.v. het te ontkennen. Er is nog hoop
Oud 29-09-2003, 10:05
Tofke_H
Tofke_H is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=613657

crossposting mag niet.

Regels voor berichten