Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2003, 23:05
Verwijderd
Hmmmzz. Okay, ik heb dus een Alpha personal workstation op de kop getikt. Type 600. Volgende specs(50€):
600MHz Alpha 64-bits RISC processor
1GB ECC SDRAM
2x9GB U2W SCSI HDD
een of andere hele vage Cirrus Logic kaart welke twee PCI sloten inneemt.

Wat is er met het ding aan de hand? Er mist een fan, en als er een fan mist, gaattie niet aan. Het doel van de machine is Seti pakketjes crunchen, maar ik moet dus wel eerst het ding gaande hebben.
Zijn er hier peoples die het een en ander aan documentatie kunnen leveren. Ik heb namelijk al gezocht op de desbetreffende websites, maar hier is geen informatie meer over te vinden aangezien alles praktisch E.O.L. is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2003, 23:38
DEChengst
DEChengst is offline
Ik werk fulltime als Tru64 UNIX admin en volgende week ga ik op OpenVMS cursus Ik werk dus dagelijks met Alpha hardware. Stel je vragen zou ik zeggen.
Oud 28-09-2003, 23:53
Verwijderd
Hij start niet omdat er een fan ontbreekt? Kan je niet gewoon een fan plaatsen dan? Of ligt dat niet zo simpel?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 06:44
Verwijderd
nou ik heb dus geen idee wat voor fan erin moet en wat de pinning is . Ik zou graag een omschrijving hebben van het moederbord of een fotootje. Het is echt een raar ding. maar wel 0wnage
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 13:16
DEChengst
DEChengst is offline
HP is weer lekker bezig door alle documentatie goed te verstoppen Met de weinige info die je geeft gok ik erop dat je een Digital Personal Workstation a/au hebt:

http://h18002.www1.hp.com/alphaserve.../userdocs.html

Join anders #alpha op irc.gnu.org daar zitten genoeg freaks

Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 13:19.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 14:20
Verwijderd
wow goed man! Hartstikke thanks.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 10:51
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Draai eens benches van dat ding als ie draait wil je?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten