Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2003, 18:44
hallowww
hallowww is offline
hallo allemaal,

ik hebt een groot probleem, want ik heb geen echte vrienden. Ik zit hier heel erg mee. Tot voor kort kon het me weinig schelen, maar nu vind ik het heel erg. Ik weet niet wat ik fout doe maar ik ben na sgool altijd alleen.
Op sgool zelf in de pauze enzo zijn er wel een aantal mensen met wie ik omga maar hun willen allemaal niet uit en ik denk niet dat ze eens wat leuks met me willen doen.
Ik weet niet wat ik heb maar ik voel me altijd ook zo alleen, want ik ben altijd alleen!!!!
Ook wil ik op een sport ofso om vrienden te maken maar ben ik hier niet al te oud voor????
Wie weet er een oplossing????

mzzls,

jongen van 16

<<< ik had dit eerst in het veerkeerde forum gepost nl. levensbeschouwing sorry daarvoor>>>>
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2003, 18:48
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
dat heb ik ook.
tja, wat doe je eraan.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 18:53
Eend
Eend is offline
gewoon op een sport gaan!
Leeftijd maakt echt niets uit, waarom vind je 16 eigenlijk te oud?
Ik hoop juist snel mensen van die leeftijd in mn team te krijgen, omdat juist rond die leeftijd er weinig mensen zich aanmelden.
Oud 28-09-2003, 18:55
sublime
sublime is offline
ga dingen ondernemen, ind een sport bijvoorbeeld. waarom zou je daar te oud voor zijn?

heb zelf het probleem ook gehad, maar nu ik studeer heb ik echt zoiets van jaaa ik ga dingen ondernemen! en dat maakt echt een verschil. als je ergens heen gaat omdat je het leuk vind, kom je al snel mensen tegen die 'bij je passen' > op school moet je dat toch maar afwachten.

btw, doe wat aan je nederlands ajb > school met een g
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 19:11
Verwijderd
jij zegt dat je denkt dat ze niets leuks met je willen doen.. maar je kunt nooit weten watiemand anders denkt... dus misschien zou je eens moeten vragen óf ze iets leuks willen gaan doen... nee heb je.. ja kun je krijgen..(misschien is dat wat makkelijker gezegd dan gedaan.. ik weet niet of je onzeker bent oid..)

@sublime: als je sgool schrijft dan ben je 'vet cool'.. schijnt..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 19:12
sublime
sublime is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 28-09-2003 @ 20:11:

@sublime: als je sgool schrijft dan ben je 'vet cool'.. schijnt..
*waar gaat het heen met de wereld?*

Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 19:13
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Crosspost met F&L. Foei.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 19:16
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-09-2003 @ 20:13:
Crosspost met F&L. Foei.
Aangezien dit meer een topic voor psych van F&L is,
laat ik 'm open, denk dat hij op F&L gesloten wordt idd.
(of hallowww verwijdert 'm zelf)
Oud 28-09-2003, 19:20
Quiana
Quiana is offline
Waarom zou je te oud zijn om te sporten? Niemand is
te oud om iets nieuws te proberen, tenzij je dat om bijv
medische redenen niet (meer) kan.

Ik vind het juist een goed initiatief, zo zoek je iig mensen
op, en kan je dus vrienden maken...

Wat betreft de vrienden op school, je denkt dat ze niks
leuks met je willen doen, maar heb je dat ook daadwerkelijk
gevraagd, of trek je die conclusie al bij voorbaat?

Misschien vinden ze uitgaan niet leuk, maar er zijn (gelukkig)
nog zát dingen te doen naast uitgaan, probeer die eens uit...

En verder, je instelling (en uitstraling) hebben ook
vrij veel invloed op het 'vrienden maken',
als je er niet bij voorbaat al van uit gaat dat het toch
niks wordt ed, kan dat in je voordeel werken..
(voor het geval dat je bijv zo denkt, hoeft niet zo te zijn
natuurlijk)
Oud 28-09-2003, 20:18
Nona
Nona is offline
Tja, om thuis te gaan zitten en erover na te gaan denken heeft redelijk weinig zin. Mensen voelen zich pas met je verbonden als je vaak bij ze bent en ze je leren kennen. Anders blijf je 'a stranger in a crowd'. Dus stap op iemand af met wie je denkt iets gemeen te hebben. Ga met hem of haar praten, spreek wat af en leer elkaar kennen. Er zijn genoeg mensen die daarvoor open staan. Op een zeker moment gaat diegene graag met je om (en jij ook met de ander) en daar is je vriendschap al!
Oud 28-09-2003, 20:26
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
tsjah 'echte vrienden' kun je moeilijk zo ineens krijgen.

en wat versta je onder 'echte vrienden'?
mensen waar je je problemen mee deelt enz. en gewoon gezellig mee doet?
of mensen waarmee je je 1x per week helemaal klem zuipt?

ga op school ofzo anders eens met andere mensen praten die je al dan niet kent.
ga op stap.
ga de stad in.
ga bij een clubje.
stap gewoon op mensen af die je wel aardig lijken, maak dr een praatje mee.
maar ga je niet afhankelijk opstellen of mensen achterna lopen ofzo.
tenslotte is t ook erg not done om de 'macho' uit te gaan hangen (tenzij je je in bepaalde milieu's bevind natuurlijk )
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 09:12
elledc
elledc is offline
Is het dan een schande om geen vrienden te hebben?
Ik heb er ook geen, ik heb er wat zelf voor gekozen maar ik voel me lekker zo.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 09:28
tacidvs
tacidvs is offline
Zorg dat mensen reden hebben jouw vriend te zijn (en in het vervolg ook alles anti-negatief benaderen)
Oud 29-09-2003, 09:44
Verwijderd
Haha, dat heb ik ook. (mijn vriend ging zelfs twijfelen of ik wel echt van m houd, omdat ik de enige ben die dicht bij me staat en dat ik daardoor denk (ofzo) dat ik van m hou.. heel raar )
En ja, soms vind ik het klote, op andere momenten minder. Ga iig op een sport en waarom zou je te oud zijn? Mijn vader ging op zn 50e ofzo nog leren paardrijden dus...

Naja, succes!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 11:03
Zelma
Zelma is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 29-09-2003 @ 10:28:
Zorg dat mensen reden hebben jouw vriend te zijn (en in het vervolg ook alles anti-negatief benaderen)
yeah!! dat is de instelling!!! Iedereen verdient een vriend...
Oud 29-09-2003, 15:24
Verwijderd
Ik heb het ook enigzins. Aan de ene kant wil ik niet zo zijn, wil ik gewoon ook veel (oppervlakkige) vrienden hebben, maar aan de andere kant ben ik het liefst alleen. Ik voel me ALTIJD opgelaten als ik bij mensen sta, alsof ik mezelf opdring, en dan loop ik liever weg. Eigenlijk komt dat neer op: ik wil best sociale contacten, maar ik durf het niet.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 16:23
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Zelma schreef op 29-09-2003 @ 12:03:
yeah!! dat is de instelling!!! Iedereen verdient een vriend...
jezus ratelband hou je snep
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 19:26
hallowww
hallowww is offline
sorry dat ik crossposting doe maar ik had het bij het verkeerder onderwerp gepost!! sorry daarvoor.

En allemaal bedankt voor de tips ik ga proberen met anderen te praten enzo maar het gaat goed als ik alleen met iemand praat maar als er slechts al 1 iemand bijkomt sla ik compleet dicht en zeg ik niets meer omdat ik dan niets meer weet te vertellen!!!! wat valt hieraan te doen??????

p.s. iedereen schrijft sgool i.p.v. school op msn. ik deed dat als een van de eersten !!
oh ja en ik ben onzeker ook!!!!!!

Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 19:29.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 19:31
*[FairyGirl]*
*[FairyGirl]* is offline
Bijv. vragen of de persoon waar je mee aan 't praten was je wil voorstellen aan de nieuwe persoon.
Dan is er meteen een beetje openheid.

Ik ken je gevoel trouwens ook hoor.
Ik heb redelijk wat 'oppervlakkige vrienden', en maar 2 mensen die ik na schooltijd wel eens opbel om wat af te spreken.
Maar ga gewoon op een sport die je leuk vindt. Te oud ben je absoluut niet, en op die manier maak je snel contact omdat je in ieder geval al een interesse deelt met elkaar.
Oud 29-09-2003, 19:40
sublime
sublime is offline
Citaat:
hallowww schreef op 29-09-2003 @ 20:26:

p.s. iedereen schrijft sgool i.p.v. school op msn. ik deed dat als een van de eersten !!
yeah and that's something to be proud of

@Liefkleinmeisje: dat van wel sociale contacten willen, maar niet durven ken ik echt heel goed. Alhoewel het iets beter begint te worden, weet ik heel vaak niet wat ik moet zeggen als ik nieuwe mensen ontmoet en ik durf zeker niet zomaar op iemand af te stappen. Heel irritant.
Zo langzamerhand begin ik vaker de gok te wagen, je moet jezelf gewoon voorhouden dat je niet snel iets belachelijks zegt, zolang je het een beetje oppervlakkig houdt. heb ooit een artikel gelezen waarin werd gezegd dat die cliche zinnen eigenlijk een code zijn voor "heej ik wil met je praten" > klinkt stom, maar zit wel wat in. Ik heb de afgelopen tijd heel veel mensen ontmoet en op een gegeven moment komen de cliche openingsvragen je de neus uit "heej wat voor studie ga jij doen?" "waarom heb je voor geschiedenis gekozen?" "waar kom je vandaan" enz. maar zo kom je er achter of je iets gemeen hebt en verder kunt praten.

wat ik hiermee wil zeggen, probeer de stap te durven zetten, ik weet hoe eng het is, maar inmiddels weet ik ook hoe goed het voelt als je het wel gedaan hebt en er een nieuwe vriend(in) bij hebt..

zelf ben ik er ook nog lang niet, ben heel onzeker en denk altijd namens anderen wat ze van me vinden, maar ik heb nu wel de stap gezet dat ik toch iets makkelijker een gokje durf te wagen en dat voelt echt goed!

echt, je zult verbaasd staan hoe makkelijk je een gesprek hebt. en als mensen echt niet op je zitten te wachten, merk je dat vanzelf, maar dan zit jij waarschijnlijk ook niet op hen te wachten omdat jullie nix met elkaar te bepraten hebben!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 19:43
Verwijderd
Ik heb ook geen vrienden. En het zal wel aan mij liggen, aangezien het altijd al zo geweest is.
Meestal heb ik zo één goede vriendin, maar nu zijn die oude vriendschappen nogal verwaterd. Als ik dan eens vraag om terug af te spreken, hebben ze geen tijd...
Ik heb ook altijd het gevoel dat ik me opdring bij anderen, wat eigenlijk ook wel zo is.
Ik zit nu mijn tweede jaar op een nieuwe school en heb geen vrienden. Ik weet niets te zeggen tegen anderen, echt niets. Ik heb dan ook een nogal saai leven, dus ja, wat valt er dan te vertellen??
Vorig jaar had ik wel een goede vriendin, maar die verliet de school na enkele weken...dus da's ook al weer verwaterd.

Mijn probleem is ook dat ik de meeste mensen nogal saai vind.
In mijn klas zitten er mss 3 mensen die ik beter zou willen leren kennen, maar die mensen hebben al hun vrienden en ze wonen ook zo ver van me.
Mijn vriendengroepje waar ik wekelijks mee uitging is helemaal uit elkaar gevallen.
Ik heb vorig weekend eens met andere mensen uitgeweest, maar het was nogal saai.

Zo kan ik nog wel even doorgaan....

Ik zal zo saai overkomen zeker??
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 19:44
pessimistje
pessimistje is offline
Als je 16 bent ben je echt niet te oud om te sporten hoor, je bent eerder te jong om niet te gaan sporten.
Als je echt niemand hebt kan je nog proberen hier op het forum contact te zoeken met mensen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 19:58
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef op 29-09-2003 @ 20:43:
Ik heb ook geen vrienden. En het zal wel aan mij liggen, aangezien het altijd al zo geweest is.
Meestal heb ik zo één goede vriendin, maar nu zijn die oude vriendschappen nogal verwaterd.
Heb ik op zich ook nooit echt gehad, want ik was raar. Ik heb/had een beetje het gevoel dat de wereld geen behoefte aan mij had, en omkeerd ook niet
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 20:11
bassgirl
bassgirl is offline
ik ook nietecht, wel mensen uit de buurt waar ik veel mee optrek zijn wel zo'n beedje vrienden, maar bv op school niet...kan met iedereen wel goed opschieten, maar dat was het zeg maar.

de vrienden van mn vriend ken ik nou ook wel zijn wel heel aardig enzo, maar 't zullen geen vrienden worden. en wat ik ooit d8 dat het vriendinnen waren die lulde echt alles door wat je maar kunt bedenken en zeken me echt compleet af opeens tja best wazig i know, toen vond ik 't ook erg, maar nou kan 't me niet meer zoveel schelen
Oud 29-09-2003, 21:22
Another Way
Another Way is offline
Ik heb ook geen echte vrienden, maar wel een heeeele hoop kenissen. Ik ben te afstandelijk om 'echte' vrienden te maken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2003, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 29-09-2003 @ 22:22:
Ik heb ook geen echte vrienden, maar wel een heeeele hoop kenissen. Ik ben te afstandelijk om 'echte' vrienden te maken
idd, afstandelijk en gesloten. Daardoor gaan mensen denken dat je ze afhoudt (wat misschien ook zo is ), en dat je helemaal niet zit te wachten op goede vrienden.
Beetje vicieuze cirkel denk ik
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 22:06
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
als je dat weet van jezelf, kun je dat dan niet veranderen als je wil?
Oud 30-09-2003, 14:20
LUAP
LUAP is offline
Ok, eerst wil eventjes zeggen dat je NOOIT te oud bent om op een sport te gaan.
En dat je geen 'vrienden' hebt ,Tsjaah dat is wel een probleem.
Misschien ligt het aan jezelf, ben je wel open genoeg tegen anderen? ben je wel jezelf in de klas? weten mensen wat je interessen zijn?? ik probeer hiermee te zeggen dat je aan mensen moet laten weten wie je bent ...bijvoorbeeld: naar welke muziek je luisterd enzo dat soort kleine dingetjes.
En 90% kans dat er iemand is in je klas of op je school die dezelfde interessen heeft.
Oud 30-09-2003, 16:39
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Dat ken ik dat je niet de stap wil/durft te nemen om mensen echt goed te leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 16:40
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 30-09-2003 @ 17:39:
Dat ken ik dat je niet de stap wil/durft te nemen om mensen echt goed te leren kennen.
jep, maar ik wil bewust niet close met mensen worden
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 17:03
telluriet
telluriet is offline
Uhm... ben ik de eerste die dit verhaal met een behoorlijk grote korrel zout neemt? Net 2 daagjes lid, debiele manier van posten voor een 16-jarige. Misschien doet hij het om zichzelf als een of andere mongool voor te doen ofzo... ?
Oud 30-09-2003, 17:05
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Mwaah dat ken ik ook wel ja, ik heb wel een paar vrienden maar ik heb niet echt behoefte aan een vriendenkring van 20 lui. Verder heb ik wel een heleboel kennisen waar ik bijvoorbeeld een middagje mee optrek als ik ze toevallig tegenkom o.i.d, maar er zijn maar heel, heel erg weinig mensen die ik echt vertrouw en als echte vriend zie.
Oud 30-09-2003, 19:29
hallowww
hallowww is offline
@telluriet: waar bemoei jij je mee het is waar duzzz houd je kop en als je het niet gelooft moet je maar niets posten!!!!!!!!!!!

en mensuh die wel serieus beantwoorden: thanks voor de steun en hulp !!!!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 20:08
Verwijderd
ik heb een hoop vrienden. vrienden waar ik écht op kan rekenen. die voor me door het vuur zouden gaan, waar ik alles voor zou doen....

toch, voel ik me vaak alleen, onbegrepen en eenzaam.... er zijn maar een paar mensen die dit begrijpen. <sigh>
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 22:23
L*c
L*c is offline
ik wil wel je vriend zijn...
PM me anders maar
Oud 30-09-2003, 22:25
L*c
L*c is offline
hm.... telluriet is niet aardig
Oud 30-09-2003, 22:28
Verwijderd
Ach ja.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 00:14
rockyj
rockyj is offline
Gewoon af en toe een praatje gaan maken met mensen, en op een gegeven moment blijf je misschien wel hangen en sta je zomaar niet alleen in de pauze

Ohja, als je gaat sporten, mijn ervaring is dat mensen meestal niet echt openstaan voor nieuwe mensen die niets willen leren.
Dus als je gaat sporten moet je wel actief gaan meedoen, anders denk ik dat je het niet leuk gaat vinden. (of je moet natuurlijk een natuurtalent zijn)
Oud 01-10-2003, 09:49
Zelma
Zelma is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-09-2003 @ 17:23:
jezus ratelband hou je snep
hmm, deze vergelijing is wel een beetje heel snel gelegd he?? Dit was een voorbeeld van een positieve opmerking, en als jij Emiel alleen maar assioceert met positiviteit heb jij volgens mij een beetje een vertekend beeld op de werkelijkheid....
Oud 01-10-2003, 11:32
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
hallowww schreef op 28-09-2003 @ 19:44:
.
Op sgool zelf in de pauze enzo zijn er wel een aantal mensen met wie ik omga maar hun willen allemaal niet uit en ik denk niet dat ze eens wat leuks met me willen doen.
Denk je dat alleen, of heb je het ook echt gevraagd, of ze iets 'leuks' willen doen.

Zoek een baantje, vakkenvullen ofzo. Zoek een sport, of een hobby, die niet individueel is. Dan heb je al wat makkelijker contact met mensen.

Maar echte vrienden, tja, daar gaat wel wat meer tijd in zitten. Dat groeit.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 17:22
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
L*c schreef op 30-09-2003 @ 23:25:
hm.... telluriet is niet aardig
Oud 01-10-2003, 17:49
Nona
Nona is offline
Citaat:
telluriet schreef op 01-10-2003 @ 18:22:
Wat jij waarschijnlijk vergat toen je postte, was dat veel mensen een andere nick aanmaken om zulke persoonlijke dingen te posten. Om zichzelf en hun imago te beschermen. Natuurlijk is het soms ongeloofwaardig dat iemand hier net binnenkomt en meteen dat soort verhalen gaat posten. Maar andere mensen maken een nick speciaal daarvoor. Dan is het allemaal al heel wat logischer, nee?
Oud 01-10-2003, 18:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Zelma schreef op 01-10-2003 @ 10:49:
hmm, deze vergelijing is wel een beetje heel snel gelegd he?? Dit was een voorbeeld van een positieve opmerking, en als jij Emiel alleen maar assioceert met positiviteit heb jij volgens mij een beetje een vertekend beeld op de werkelijkheid....
Ratelband houdt vast wel meer in dan positieve uitstraling, maar dit is zijn kenmerk. Daar heeft hij ook voor gekozen. En daar associeerde ik jou mee ja. OVerdreven positief gedoe...DAT is pas een vertekend beeld op de werkelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 18:32
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 01-10-2003 @ 18:49:
Wat jij waarschijnlijk vergat toen je postte, was dat veel mensen een andere nick aanmaken om zulke persoonlijke dingen te posten. Om zichzelf en hun imago te beschermen. Natuurlijk is het soms ongeloofwaardig dat iemand hier net binnenkomt en meteen dat soort verhalen gaat posten. Maar andere mensen maken een nick speciaal daarvoor. Dan is het allemaal al heel wat logischer, nee?
Daar heb je zowaar een punt, ik trek mijn opmerking in.
Oud 02-10-2003, 13:18
Zelma
Zelma is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 01-10-2003 @ 19:21:
Ratelband houdt vast wel meer in dan positieve uitstraling, maar dit is zijn kenmerk. Daar heeft hij ook voor gekozen. En daar associeerde ik jou mee ja. OVerdreven positief gedoe...DAT is pas een vertekend beeld op de werkelijkheid.

Nu gaat het dus over een goede middenweg zien te vinden tussen positiviteit en negativiteit... Als de persoon van deze topic in de shit zit vind ik dat je daar wel wat positiefs over kwijt moet kunnen, als jij nou een of ander idioot verhaal komt waar geen positieve kant aan zit in mijn ogen krijg je heus wel een afzeikende reactie... try!
Oud 02-10-2003, 13:59
Joël
Joël is offline
Ik heb hetzelfde probleem... En ik denk dat lid worden van een (sport)vereniging niet de oplossing is, al kan het wel een deel van de oplossing zijn. Als je namelijk een stil en verlegen persoon bent (zoals ik bijvoorbeeld), en moeite hebt met het leggen van sociale contacten, zal je ook actief aan jezelf moeten gaan werken. Anders blijft het contact met anderen alsnog oppervlakkig...
Oud 02-10-2003, 21:01
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
komt me bekend voor
Oud 02-10-2003, 21:07
miss Elise
miss Elise is offline
heb ook tijdenlang t zelfde probleem gehad. bij mij kwam t omdat ikke nie mezelf durfte te zijn, en daardoor n grote afstand tot andere creeerde. had dat eerst helemaal nie door. pas vorig jaar ofzo. gaat nu wel goed
heb jij misschien ook zoiets?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 21:34
NL
NL is offline
heey Hallowww stuur mij ff een pm met je msn adres ofzow
dan kunnen wij vrienden worden en wat afspreken ofzo
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 00:00
Frondish
Frondish is offline
Citaat:
hallowww schreef op 29-09-2003 @ 04:14:
hallo allemaal,

ik hebt een groot probleem, want ik heb geen echte vrienden. Ik zit hier heel erg mee. Tot voor kort kon het me weinig schelen, maar nu vind ik het heel erg. Ik weet niet wat ik fout doe maar ik ben na sgool altijd alleen.
Ik weet niet wat ik heb maar ik voel me altijd ook zo alleen, want ik ben altijd alleen!!!!
Ook wil ik op een sport ofso om vrienden te maken maar ben ik hier niet al te oud voor????
Wie weet er een oplossing????

mzzls,

jongen van 16

<<< ik had dit eerst in het veerkeerde forum gepost nl. levensbeschouwing sorry daarvoor>>>>
same here.. ik ben ook altijd overal alleen.. al vanaf dat ik op school zit
Reageren

Regels voor berichten