Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb het ook enigzins. Aan de ene kant wil ik niet zo zijn, wil ik gewoon ook veel (oppervlakkige) vrienden hebben, maar aan de andere kant ben ik het liefst alleen. Ik voel me ALTIJD opgelaten als ik bij mensen sta, alsof ik mezelf opdring, en dan loop ik liever weg. Eigenlijk komt dat neer op: ik wil best sociale contacten, maar ik durf het niet.
|
![]() |
|
![]() |
sorry dat ik crossposting doe maar ik had het bij het verkeerder onderwerp gepost!! sorry daarvoor.
En allemaal bedankt voor de tips ik ga proberen met anderen te praten enzo maar het gaat goed als ik alleen met iemand praat maar als er slechts al 1 iemand bijkomt sla ik compleet dicht en zeg ik niets meer omdat ik dan niets meer weet te vertellen!!!! wat valt hieraan te doen?????? p.s. iedereen schrijft sgool i.p.v. school op msn. ik deed dat als een van de eersten !! oh ja en ik ben onzeker ook!!!!!! Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 19:29. |
![]() |
|
![]() |
Bijv. vragen of de persoon waar je mee aan 't praten was je wil voorstellen aan de nieuwe persoon.
Dan is er meteen een beetje openheid. Ik ken je gevoel trouwens ook hoor. Ik heb redelijk wat 'oppervlakkige vrienden', en maar 2 mensen die ik na schooltijd wel eens opbel om wat af te spreken. Maar ga gewoon op een sport die je leuk vindt. Te oud ben je absoluut niet, en op die manier maak je snel contact omdat je in ieder geval al een interesse deelt met elkaar.
||
Citaat:
![]() @Liefkleinmeisje: dat van wel sociale contacten willen, maar niet durven ken ik echt heel goed. Alhoewel het iets beter begint te worden, weet ik heel vaak niet wat ik moet zeggen als ik nieuwe mensen ontmoet en ik durf zeker niet zomaar op iemand af te stappen. Heel irritant. Zo langzamerhand begin ik vaker de gok te wagen, je moet jezelf gewoon voorhouden dat je niet snel iets belachelijks zegt, zolang je het een beetje oppervlakkig houdt. heb ooit een artikel gelezen waarin werd gezegd dat die cliche zinnen eigenlijk een code zijn voor "heej ik wil met je praten" > klinkt stom, maar zit wel wat in. Ik heb de afgelopen tijd heel veel mensen ontmoet en op een gegeven moment komen de cliche openingsvragen je de neus uit "heej wat voor studie ga jij doen?" "waarom heb je voor geschiedenis gekozen?" "waar kom je vandaan" enz. maar zo kom je er achter of je iets gemeen hebt en verder kunt praten. wat ik hiermee wil zeggen, probeer de stap te durven zetten, ik weet hoe eng het is, maar inmiddels weet ik ook hoe goed het voelt als je het wel gedaan hebt en er een nieuwe vriend(in) bij hebt.. zelf ben ik er ook nog lang niet, ben heel onzeker en denk altijd namens anderen wat ze van me vinden, maar ik heb nu wel de stap gezet dat ik toch iets makkelijker een gokje durf te wagen ![]() echt, je zult verbaasd staan hoe makkelijk je een gesprek hebt. en als mensen echt niet op je zitten te wachten, merk je dat vanzelf, maar dan zit jij waarschijnlijk ook niet op hen te wachten omdat jullie nix met elkaar te bepraten hebben! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb ook geen vrienden. En het zal wel aan mij liggen, aangezien het altijd al zo geweest is.
Meestal heb ik zo één goede vriendin, maar nu zijn die oude vriendschappen nogal verwaterd. Als ik dan eens vraag om terug af te spreken, hebben ze geen tijd... ![]() Ik heb ook altijd het gevoel dat ik me opdring bij anderen, wat eigenlijk ook wel zo is. Ik zit nu mijn tweede jaar op een nieuwe school en heb geen vrienden. Ik weet niets te zeggen tegen anderen, echt niets. Ik heb dan ook een nogal saai leven, dus ja, wat valt er dan te vertellen?? Vorig jaar had ik wel een goede vriendin, maar die verliet de school na enkele weken...dus da's ook al weer verwaterd. ![]() Mijn probleem is ook dat ik de meeste mensen nogal saai vind. In mijn klas zitten er mss 3 mensen die ik beter zou willen leren kennen, maar die mensen hebben al hun vrienden en ze wonen ook zo ver van me. Mijn vriendengroepje waar ik wekelijks mee uitging is helemaal uit elkaar gevallen. Ik heb vorig weekend eens met andere mensen uitgeweest, maar het was nogal saai. Zo kan ik nog wel even doorgaan.... Ik zal zo saai overkomen zeker?? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik ook nietecht, wel mensen uit de buurt waar ik veel mee optrek zijn wel zo'n beedje vrienden, maar bv op school niet...kan met iedereen wel goed opschieten, maar dat was het zeg maar.
de vrienden van mn vriend ken ik nou ook wel zijn wel heel aardig enzo, maar 't zullen geen vrienden worden. en wat ik ooit d8 dat het vriendinnen waren die lulde echt alles door wat je maar kunt bedenken en zeken me echt compleet af opeens tja best wazig i know, toen vond ik 't ook erg, maar nou kan 't me niet meer zoveel schelen
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Beetje vicieuze cirkel denk ik ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ok, eerst wil eventjes zeggen dat je NOOIT te oud bent om op een sport te gaan.
En dat je geen 'vrienden' hebt ,Tsjaah dat is wel een probleem. Misschien ligt het aan jezelf, ben je wel open genoeg tegen anderen? ben je wel jezelf in de klas? weten mensen wat je interessen zijn?? ik probeer hiermee te zeggen dat je aan mensen moet laten weten wie je bent ...bijvoorbeeld: naar welke muziek je luisterd enzo dat soort kleine dingetjes. En 90% kans dat er iemand is in je klas of op je school die dezelfde interessen heeft.
|
Uhm... ben ik de eerste die dit verhaal met een behoorlijk grote korrel zout neemt? Net 2 daagjes lid, debiele manier van posten voor een 16-jarige. Misschien doet hij het om zichzelf als een of andere mongool voor te doen ofzo... ?
||
Citaat:
|
Gewoon af en toe een praatje gaan maken met mensen, en op een gegeven moment blijf je misschien wel hangen en sta je zomaar niet alleen in de pauze
Ohja, als je gaat sporten, mijn ervaring is dat mensen meestal niet echt openstaan voor nieuwe mensen die niets willen leren. Dus als je gaat sporten moet je wel actief gaan meedoen, anders denk ik dat je het niet leuk gaat vinden. (of je moet natuurlijk een natuurtalent zijn)
||
Citaat:
||
Citaat:
Zoek een baantje, vakkenvullen ofzo. Zoek een sport, of een hobby, die niet individueel is. Dan heb je al wat makkelijker contact met mensen. Maar echte vrienden, tja, daar gaat wel wat meer tijd in zitten. Dat groeit. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Nu gaat het dus over een goede middenweg zien te vinden tussen positiviteit en negativiteit... Als de persoon van deze topic in de shit zit vind ik dat je daar wel wat positiefs over kwijt moet kunnen, als jij nou een of ander idioot verhaal komt waar geen positieve kant aan zit in mijn ogen krijg je heus wel een afzeikende reactie... try!
|
Ik heb hetzelfde probleem... En ik denk dat lid worden van een (sport)vereniging niet de oplossing is, al kan het wel een deel van de oplossing zijn. Als je namelijk een stil en verlegen persoon bent (zoals ik bijvoorbeeld), en moeite hebt met het leggen van sociale contacten, zal je ook actief aan jezelf moeten gaan werken. Anders blijft het contact met anderen alsnog oppervlakkig...
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Geen vrienden buiten school, wel willen uitgaan Worteltjes | 7 | 16-04-2010 20:41 | |
Liefde & Relatie |
Geen vrienden Cha-H | 36 | 17-01-2010 17:15 | |
Psychologie |
Geen (echte) vrienden Steefiej | 27 | 29-05-2008 18:57 | |
Liefde & Relatie |
school-->>geen vrienden poehbeer | 15 | 17-05-2007 08:25 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
ik heb geen vrienden!!! hallowww | 15 | 29-09-2003 10:05 |