Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2002, 09:54
a_bonneur
a_bonneur is offline
als een meisje ongesteld is, is ze dan vruchtbaar? en wanneer is ze nou precies niet vruchtbaar? hoe kun je dat uitrekenen?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 21:42
kirsten
kirsten is offline
Heb jij wel ooit opgelet tijdens de lessen biologie, of leren ze je in jouw school geen biologie over hoe baby's onstaan??? Tijdens de menstruatie wordden de eicel en de gegroeide baarmoederwand afgebroken, daarom komt er bloed uit je. In het begin van de menstruatie is er natuurlijk nog een waterkansje (who knows wanneer het eitje eruit komt???), maar op het einde is er geen kans meer op zwangerschap.
Net na de menstruatie (een weekje) is er geen kans op zwangerschap, vermits het eitje er net uit is.

De ciclus duurt meestal 3 weken (tussen twee mestruaties) en de eisprong vind meestal plaats in de tweede week. Je moet er ook rekening meer houden dat zaadcellen een paar dagen blijven leven binnen in je. Dus meestal geen kans op zwangerschap de eerste drie dagen na de mestruatie.
Oud 01-05-2002, 09:01
tacidvs
tacidvs is offline
kirsten is wel een beetje onaardig, tenzij a_bonneur wél biologie heeft . Is inderdaad correct, maar dit is 'wishfull thinking', om het zo eens te zeggen. De praktijk is altijd naarder dan de theorie.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 18:34
ekki
ekki is offline
Citaat:
kirsten schreef:
Heb jij wel ooit opgelet tijdens de lessen biologie, of leren ze je in jouw school geen biologie over hoe baby's onstaan???
Ik vraag me af of jij wel goed opgelet hebt bij die lessen, want je vertelt hier al voor de 2e keer (of misschien wel vaker) iets dat niet waar is. Als ik jou was zou ik maar 'ns goed op gaan letten, want anders raak je per ongeluk door je domheid toch nog een keer zwanger.

Citaat:
Tijdens de menstruatie wordden de eicel en de gegroeide baarmoederwand afgebroken, daarom komt er bloed uit je. In het begin van de menstruatie is er natuurlijk nog een waterkansje (who knows wanneer het eitje eruit komt???), maar op het einde is er geen kans meer op zwangerschap.
Net na de menstruatie (een weekje) is er geen kans op zwangerschap, vermits het eitje er net uit is.

De ciclus duurt meestal 3 weken (tussen twee mestruaties) en de eisprong vind meestal plaats in de tweede week. Je moet er ook rekening meer houden dat zaadcellen een paar dagen blijven leven binnen in je. Dus meestal geen kans op zwangerschap de eerste drie dagen na de mestruatie.
Tsja, dit klopt dus niet. Je kan vlak na je menstruatie wel degelijk vruchtbaar worden (gequote uit een andere topic):

Dit is dus niet één van die veiligste periodes.
Zoals ik al zei is de eisprong 14 voordat je weer ongesteld wordt, dus ook 14 dagen na je eerste ongesteldheidsdag (gemiddeld genomen).

eventjes toch wat bronnen gevonden:

- In het algemeen kan men stellen dat de eisprong veertien dagen voor de menstruatie plaatsvindt en dat de vruchtbare periode duurt van vier dagen voor de eisprong tot n dag erna. (Rutgers stichting)

- Ongeveer 11 tot 16 dagen voor de menstruatie is de eisprong (hoelang je cyclus ook is). (over zwangerschappen

- Zaadcellen kunnen als ze eenmaal in het lichaam van de vrouw zijn enkele dagen of soms een week in leven blijven. Zo kan een bevruchting ook nog een week na de seksuele gemeenschap plaatsvinden. (ook over zwangerschap).

mijn conclusie:
- ongesteld duurt ongeveer 7 dagen.
- het zou kunnen dat al 4 dagen na die menstruatie je eisprong plaatsvindt.
- omdat zaadcellen wel een week in leven kunnen blijven, heb je dus best wel veel kans dat je ongesteld wordt als je vlak na je menstruatie met elkaar naar bed gaat.
- het veiligst is het vlak voordat je ongesteld wordt, maar de meeste mensen weten dat niet vantevoren.

overigens is die kans veel en veel kleiner als je de pil slikt de eerste maand oid.
Oud 03-05-2002, 11:06
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Citaat:
mijn conclusie:
- ongesteld duurt ongeveer 7 dagen.
- het zou kunnen dat al 4 dagen na die menstruatie je eisprong plaatsvindt.
- omdat zaadcellen wel een week in leven kunnen blijven, heb je dus best wel veel kans dat je ongesteld wordt als je vlak na je menstruatie met elkaar naar bed gaat.
- het veiligst is het vlak voordat je ongesteld wordt, maar de meeste mensen weten dat niet vantevoren.
Hier bedoel je hoogstwaarschijnlijk 'zwanger'
Oud 03-05-2002, 11:14
my baby
my baby is offline
ik heb oooit ergens gelezen dat er een kleine kans bestaat dat je als je ongesteld bent WEL zwanger kan raken..

of het waar is weet ik niet maar dat stond er iig wel.

dikke kus my baby
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:19
bumblebee
bumblebee is offline
KIRSTEN: heb jij wel eens opgelet bij je Nederlandse lessen? (taaaaalllfouten)? Hoe durf je iemand met zo'n serieuze vraag zo af te kraken?! Ik heb dat ook niet met bio geleerd hoor, en zit nu in 4 havo en heb geeen bio meer..
Okeej..? Een tijdje geleden zat ik ook heel erg met dezelfde vraag, en ik ben blij dat er toen wat vriendelijker is gereageerd. Overigens heeft Ekki helemaal gelijk, en vind ik het lief van haar dat ze nog andere quote's erin heeft gezet =)
Dus, dat spreekt voor zich...

Dikke Kus, Mai
Oud 07-05-2002, 18:31
ekki
ekki is offline
Citaat:
Smiley_Knorretje schreef:

Hier bedoel je hoogstwaarschijnlijk 'zwanger'
mjah, als het niet gewenst is ben je eigenlijk ook 'niet-gesteld'(=ongesteld) .

maar je hebt gelijk.

Regels voor berichten