![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Dit is dus niet één van die veiligste periodes. Zoals ik al zei is de eisprong 14 voordat je weer ongesteld wordt, dus ook 14 dagen na je eerste ongesteldheidsdag (gemiddeld genomen). eventjes toch wat bronnen gevonden: - In het algemeen kan men stellen dat de eisprong veertien dagen voor de menstruatie plaatsvindt en dat de vruchtbare periode duurt van vier dagen voor de eisprong tot n dag erna. (Rutgers stichting) - Ongeveer 11 tot 16 dagen voor de menstruatie is de eisprong (hoelang je cyclus ook is). (over zwangerschappen - Zaadcellen kunnen als ze eenmaal in het lichaam van de vrouw zijn enkele dagen of soms een week in leven blijven. Zo kan een bevruchting ook nog een week na de seksuele gemeenschap plaatsvinden. (ook over zwangerschap). mijn conclusie: - ongesteld duurt ongeveer 7 dagen. - het zou kunnen dat al 4 dagen na die menstruatie je eisprong plaatsvindt. - omdat zaadcellen wel een week in leven kunnen blijven, heb je dus best wel veel kans dat je ongesteld wordt als je vlak na je menstruatie met elkaar naar bed gaat. - het veiligst is het vlak voordat je ongesteld wordt, maar de meeste mensen weten dat niet vantevoren. overigens is die kans veel en veel kleiner als je de pil slikt de eerste maand oid.
|
KIRSTEN: heb jij wel eens opgelet bij je Nederlandse lessen? (taaaaalllfouten)? Hoe durf je iemand met zo'n serieuze vraag zo af te kraken?! Ik heb dat ook niet met bio geleerd hoor, en zit nu in 4 havo en heb geeen bio meer..
Okeej..? Een tijdje geleden zat ik ook heel erg met dezelfde vraag, en ik ben blij dat er toen wat vriendelijker is gereageerd. Overigens heeft Ekki helemaal gelijk, en vind ik het lief van haar dat ze nog andere quote's erin heeft gezet =) Dus, dat spreekt voor zich... Dikke Kus, Mai
||
Citaat:
![]() maar je hebt gelijk.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Lekkerste vrucht?? treinmissen | 62 | 25-12-2004 08:11 | |
Liefde & Relatie |
De Verboden Vrucht stout! | 35 | 17-03-2004 20:49 | |