Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2002, 12:18
jonasvanh
jonasvanh is offline
hoi ik ben jonas van brugge waar wij(ik samen met andere activisten) een bos bezetten omdat het niet zou omgekapt worden wie hier nog extra tips voor heeft reageer gerust
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2002, 12:59
Slither
Slither is offline
Citaat:
jonasvanh schreef:
hoi ik ben jonas van brugge waar wij(ik samen met andere activisten) een bos bezetten omdat het niet zou omgekapt worden wie hier nog extra tips voor heeft reageer gerust
Tip 1: gebruik interpunctie...

Je zou je met zware kettingen vast kunnen ketenen aan de bomen, posten oprichten ín de bomen, of, als je tijd en zin teveel hebt; een guerilla oorlog kunnen plannen (tot op zekere hoogte ).
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 13:06
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
jonasvanh schreef:

graaf je in, in de grond...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 18:07
dopehead
dopehead is offline
waar woon je mischien doe ik mee houd van querilla warfare
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 16:15
Finntroll
Finntroll is offline
ga in een boom zitten en wacht tot dat ze hem omzagen!!!!
Oud 21-01-2002, 16:28
Kupu
Kupu is offline
ja of vlieg naar de maan! Dan trek je ook veel aandacht
Oud 21-01-2002, 16:40
independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
jonasvanh schreef:
Licht de autoriteiten in waar je mee bezig bent, waarschuw de pers... Informeer verder ook de buurtbewoners en mobiliseer zoveel mogelijk mensen...

ps. Succes met je actie!

Oud 21-01-2002, 16:52
jonasvanh
jonasvanh is offline
jah bedankt we hebben echt wel al de hele buurt achter ons staan dat is echt wel heel goed en wij zitten in brugge dat is de eerste keer dat dat in belgie gebeurt dus daar staan we ook al goed bij maar we zoeken meer tips van hoe maak ik dat ze mij niet een boom halen
alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 16:55
drama
drama is offline
Citaat:
jonasvanh schreef:
jah bedankt we hebben echt wel al de hele buurt achter ons staan dat is echt wel heel goed en wij zitten in brugge dat is de eerste keer dat dat in belgie gebeurt dus daar staan we ook al goed bij maar we zoeken meer tips van hoe maak ik dat ze mij niet een boom halen
alvast bedankt
Koel, een soort actiekamp? Idd, mobiliseer mensen, zorg voor publiciteit en houdt vol.

Jammer dat het ver weg is, anders had ik wel een kijkje willen nemen

Oud 21-01-2002, 16:56
drama
drama is offline
Probeer anders 's wat info te vergaren bij Groen Front! die doen wel meer van dit soort acties.
Oud 21-01-2002, 16:58
jonasvanh
jonasvanh is offline
ok maar waar kan ik groen front vinden hebben zij een site ???
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 18:26
extinction
extinction is offline
Citaat:
jonasvanh schreef:
ok maar waar kan ik groen front vinden hebben zij een site ???
www.groenfront.nl

Als ik me niet vergis is er een tijdje terug in Brugge ook een boombezetactie geweest, ik weet niet in hoeverre dat is afgelopen, maar op de site van Groenfront staat meer.
Bij de link actie oid staat veel info hoe je bomen kan bezetten, maar het handigst is gewoon om te zorgen dat je mensen hebt die op de grond blijven en je van spullen kunnen voorzien. Het beste is het om een hut te maken boven in bomen, je moet uiteraard de hoogste en stevigste boom uitzoeken, en je moet een frame maken (dit kan je het best thuis al doen) van hout of ijzer. Dit geheel hijs je de boom in, je zet het vast met touw en dekt het geheel af met grote zeilen. Maak een touwlift met een emmertje eraan ofzo, zodat je de boom niet de hele tijd uit hoeft, en waarin vrienden en medestanders eten en andere dingen in kunnen doen. Licht de pers in, strooi affiches rond en maak het bekend bij de gemeente. Zorg van te voren dat je je goed voorbereid hebt, en dat je evt vragen goed kunt beantwoorden als die gesteld worden. Staat nogal knullig als je niet weet waar je het nou eigenlijk voor doet. Als je het doorzet kom ik misschien wel langs. Appels brengen ofzo
Succes.
Oud 21-01-2002, 18:31
extinction
extinction is offline
Oh, en handig is het ook om een boom of bomen uit te zoeken die dicht bij elkaar staan. De brandweer wil nog wel eens langskomen, en handig is het dan om min of meer over te springen/lopen/vliegen naar een andere boom. Ik raad je aan om je wel te zekeren ofzo want ik denk niet dat het de bedoeling is dat je naar beneden stuitert.
Je zou je ook nog bovenin een boom kunnen vastketenen maar erg handig is dat niet, want als ze je eruit willen halen, zagen ze gewoon wat takken af, of ze gebruiken van die teringoogdruppels die gigantisch prikken.
Oud 21-01-2002, 18:35
extinction
extinction is offline
Links bovenaan op de pagina van Groenfront staat 'ga naar'. Daar klik je op en dan op 'doe het zelf!site' Dan krijg je alle info die je nodig hebt.
Oud 21-01-2002, 18:40
jonasvanh
jonasvanh is offline
bedankt maar we hebben al verschillende boomhutten(+-10) die verbonden zijn met walk-aways en toch wel bedankt
ps als je op de site van groen front vanonder kijkt zie je iets over het lapersfortbos awel daar gaat het om
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 18:48
extinction
extinction is offline
Citaat:
jonasvanh schreef:
bedankt maar we hebben al verschillende boomhutten(+-10) die verbonden zijn met walk-aways en toch wel bedankt
ps als je op de site van groen front vanonder kijkt zie je iets over het lapersfortbos awel daar gaat het om
Aha, ja, dat bedoelde ik, is dat nog steeds aan de gang?
Cool.
Ik was van plan om daar heen te gaan, maar ik dacht dat het onderhand al afgelopen was, omdat ik niet gedacht had dat iemand dat in de winter vol kan houden.

Een hele tijd terug was er een docu op tv over dinges Butterfly, een meisje van EarthFirst, die 2,5 jaar in een boom (Luna) heeft gezeten. Die boom was alleen ongelooflijk hoog, dus daarom kregen ze haar er niet uit, maar met walk-aways moet het toch ook lukken om te blijven zitten?
Oud 22-01-2002, 18:31
jonasvanh
jonasvanh is offline
ja ik heb het boek al gelezen van haar:"luna's erfennis" echt prachtig en nie te moeilijk moet je echt eens lezen

inderdaad in de winter is het echt moeilijk om te kunnen overleven in een boomhut maar er hebben er een paar een kacheltje in hun boomhut staan, maar je hebt ook veel last van je adem die aanslaat op de binnenkant van je hut(condensatie) maar ik denk dat we nu wel het ergste overwonnen hebben hoor

nu in 2002 zullen ze ook waarschijnlijk niet ontruimen want met "brugge 2002" heeft de stad niet genoeg geld om zo'n ontruiming op touw te zetten want de politie zelf heeft geen ervaring met klimtechnieken enz. dus gaan ze proffesionele klimmers van het leger moeten vragen dus we zitten daar nog een tijdje "save"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten