![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ja ik doe aan sport.. 3 x per week hockey ik.. mijn zus trouwens is ook wel een beetje stevig en mijn moeder ook mss zit het wel in de familie.. maar ik kan gewoon niet van snoep afblijven.. ik weet ook niet hoe dat komt.. als ik naar de stad ga ofzo... Over onzeker: ik weet niet of ik dat wel kan hoor.. zo ben ik gewoon niet denk ik ik heb dan het gevoel dat ik niet mezelf ben.. ik weet het nog allemaal maar niet.. trouwens wel goed van jou! laatste tijd voel ik me heel raar.. weet niet echt waar dat vandaan komt ![]() ![]() echt in ieder geval heel heel erg bedankt voor het advies ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
iemand ervaring met die afslankpleisters, ik ken z evan tv en ik zag ze toevallig inde aanbieding bij blokker voor 30 pleisters (30 dagen) voor maar 20 euro en vandaag zag ik precies hetzelfde merk weer van di evreselijke slechte nederlandse reclame voor 59 voor 60 dagen
omdat t maar 20 euro kost lijkt t me wel intressant om te proberen, t onderdrukt je honger las ik (en dat is dus idd precies mijn probleem, en ik heb denk ik gewoon mn maag te ver uit laten rekken dus ik heb bijna altijd trek) maar goed, iemand ervaring? ![]() |
![]() |
|
![]() |
geen ervaring met pleisters, maar ik persoonlijk vertrouw dat soort hulpmiddelen nooit. Je moet het toch een keer zelf leren, tenzij je de rest van je leven met die pleisters wil rondlopen.
Ik zou die 20 euro aan iets leukers besteden ![]()
||
Citaat:
|
Ik heb wel meegelezen op dit topic, maar eigenlijk nooit wat gepost. Maar het valt me heel erg op dat iedereen hier vooral let op gewicht, terwijl mij dat toch niet belangrijk lijkt. Ik vind het veel belangrijker hoe ik eruitzie, of ik veel vet heb bijvoorbeeld. Ik denk dat je daar beter op kan letten, dan op hoeveel je weegt. Dat wou ik alleen ff zeggen
maarja dat is mijn mening
||
Citaat:
Je hebt wel enigszins gelijk. Gewicht zegt lang niet alles; botten en bouw, vet etc, telt allemaal mee en is bij een ieder in een andere proportie.
||
![]() |
Citaat:
k eet all1 savonds. soms. en k drink all1 water. soms en soms kots k of gebruik laxeerpilluh. soms volges mn vriendin moet k hulp zoeku. maarja, k heb antwoord gegevu op je vraag xje, angel |
![]() |
|
Hoi iedereen,
Ik zou wel minder willen eten maar ik moet dan ook juist vaak aan lekker eten en snoep denken. Ik probeer wel te lijnen maar het is moeilijk me eraan te houden. Heeft iemand tips voor mij om wel te lijnen maar op een manier dat je minder aan snoep en junk food denkt? En voor Angel, Mag ik vragen hoelang je bent en hoeveel je weegt? Een vriendin van mij heeft anorexia en misschien kan ik je een paar tips geven als je dat zou willen. Met mijn vriendin gaat het echt heel slecht maar misschien heb je nog iets aan een paar tips. GreetZ!
||
![]() |
Citaat:
en het blijft natuurlijk ook gewoon een stukje motivatie en het echt, maar dan ook echt heel graag willen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 'k zou je eisen niet te 'streng' maken, anders heb je straks misschien te weinig mensen... ![]() |
![]() |
|
![]() |
@ Wishful Dreaming:
Ik weeg 76,6 op dit moment wat volgens de bmi normen nog geen overgewicht is bij mijn lengte van 1,78 m. Toch wil ik terug naar de 65 kg, omdat ik me daar in het verleden het lekkerst, gezondst en fitst bij voelde (als ik het niet haal en blijf steken op de 70 ofzo, vind ik het ook niet erg, maar toch het liefst die 10 kilo eraf), dus op zich wil ik redelijk veel afvallen. Tja, ik wil je best helpen denk ik (wil dan wel even precies weten wat de bedoeling is, of het dieet wat je voor ogen hebt een beetje makkelijk te volgen is voor mij, aangezien ik ook te maken heb met rare werktijden en familie die mee-eet), maar ik wil dan wel gaan sporten, dus ik weet niet of je veel aan me hebt, aangezien bijna iedereen aan wie je het vraagt wil blijven/gaan sporten om te lijnen.
||
Citaat:
@[DORIEN] Prima, jij hebt tenminste een streven wat 6 kilo of meer is, dus ik zou het wel fijn vinden als je me hielp ![]() En nouja, hier ergens staat wat ik er dus van verwacht, een beetje uitwijken mag natuurlijk wel, en dat sporten.. ach, ik heb irl ook iemand gevonden die niet sport dus het moet wel lukken ![]() ![]() Maar ik wil wel snel beginnen, als in zondag/maandag met de eerste personen dan.. (als er daarna nog wat bijkomt kan dat natuurlijk wel ) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik weeg 65/66kg bij 1.75m, ik heb dus absoluut geen overgewicht, maar ik wil gewoon (heel) graag 62kg wegen (ook ivm trouwen). Of gewicht er makkelijk af gaat, is niet alleen afhankelijk van of je teveel of te weinig weegt. En ook niet alle mensen met 'overgewicht' hebben evenveel overgewicht ed (en mensen hebben allemaal een andere bouw). Het gaat er bij niemand op dezelfde manier en met hetzelfde tempo af, mensen zijn nou eenmaal mensen en geen computers. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben 1.62 en 62 kilo.. Ik wil graag naar de 57 a 58 kilo..
Ik ben sinds dinsdagavond gestopt met snoepen ![]() Maar aangezien ik gek ben op chocola zat ik te denken aan die slimfast-chocolade-repen.. Wie heeft ze wel eens geprobeerd? En smaakt het ook echt naar chocola of niet?
||
![]() |
Citaat:
Ik ben zelf ontzettend verslaafd aan chocolade en geef mezelf 1 dag in de week waarop ik chocolade mag eten. Ik maak chocolademelk van magere melk, zoetstof en cacaopoeder, ik eet chocoladevla van optimel (geen vet, minder suiker) en 's avonds bij een heerlijk kopje thee neem ik 1 chocolade reep (liefst klein formaat, eventueel normaal, maar niet zo'n megareep) en maak er een sport van hier zo lang mogelijk over te doen zodat ik er ook echt van geniet en na die reep niet nog steeds trek heb in nog meer chocolade. Misschien een idee?
|
Verwijderd
|
Er bestaat ook suikervrij chocomelpoder...en suikervrije chocola...maar daar zit weer veel vet in. En idd, chocoladevla van optimel (zit btw helemaal geen suiker in
![]() Kleine reepjes, kleine zakjes chips, enz. is idd handig, doe ik ook altijd. Als je eenmaal begint moet het op, als het een klein iets is, maar ook als het een groot iets is. En iets nieuws open maken doe je toch iets minder snel dan door eten. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daar zat ik dus ook aan te denken; het is vrij moeilijk betrouwbare conclusies te verkrijgen uit je onderzoek omdat mensen zo verschillend zijn. Stel dat leonoor en ik allebei meedoen en precies hetzelfde eten en bewegen, tot in de kleinste details...dan nog hebben we waarschijnlijk een verschil in snelheid van stofwisseling waardoor 1 van ons toch sneller afvalt en dit heeft dan niets met onze eet/beweeggewoontes te maken. Om het onderzoek zo betrouwbaar mogelijk te maken zou je duizenden mensen nodig hebben om een goed gemiddelde te krijgen, maar dat is denk ik een beetje onmogelijk ![]()
|
![]() |
Naja, doordeweeks snoep ik gewoon niet (of iets kleins, liefst suikervrij en minder vet), maar ik plan gewoon 1 dag in de week dat ik wel mag snoepen (maar dan wel beperkt)
Niet dat het zo is dat ik me die dag helemaal vol ga eten, want dat werkt dan natuurlijk ook niet
||
![]() |
Citaat:
Qua sporten zou ik dan 3 keer in de week 45 minuten willen, maar niet super fanatiek hoor, gewoon een middelmatig tempo, want mijn conditie is nog niet helemaal op peil. Maandag beginnen komt voor mij het beste uit, dus laat het me maar weten , ook als je eventueel email adressen enzo nodig hebt ![]()
|
Ja ik weet dat je bijna gelijke mensen moet hebben maar die ga ik dus ook een beetje zoeken
![]() Mn biologielerares vond het goed, dus laat het maar zo ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je lerares het goed vindt, dan zul je er iig geen onvoldoende om krijgen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik eet het volgende: 's ochtends: 1 boterham met zoet beleg en een glas milk en fruit om 10 uur: 1 boterham, een liga evergo en water 's middags: 2 boterhammen, een appel en water na schooltijd: een mueslibol of boterham, twee plakjes ontbijtkoek met dun halvarine en een glas light frisdrank 's avonds: eet ik gewoon mee met wat de pot schaft en een schaaltje vla ofzo rond half negen: een peer (of iets anders van fruit), water en in het weekend: een paar toastjes, een beetje chips of zoiets Tussendoor eet ik heel soms een of twee blokjes chocola omdat ik het gewoon anders niet volhoud. Het is alleen voor jou een beetje rot want ik gym wel altijd op school en ik fiets wel naar school iedere dag een half uur in totaal en ik ga wel eens zwemmen maar echt sporten kan ik het niet noemen (misschien vind jij het wel sporten, ik beweeg iig genoeg). Als je me nodig hebt hoor ik het wel, bovenstaand patroon houdt ik wel vol, zeker anderhalve maand. Kijk maar in welke groep je me indeelt. er is trouwens wel iets raars met onze weegschaal, die klopt volgens mij niet, geeft te hoog aan. Ik geef je dan maar gewoon de gewichten volgens onze weegschaal dan kan je iig zien hoeveel ik afval en daar gaat het toch om lijkt me. Ik weeg nu dan 69 kilo en ben 1,72 lang. Ik zou graag terug willen daar 65 kilo en het allerliefste 63 maar met 65 ben ik al ontzettend tevreden. Ik hoor het wel, iig succes en groetjes, Dana
||
Citaat:
![]()
|
Ojeeee ik heb een idee...
Al weet ik niet of er mensen aan mee willen werken.. Zoals Leonoor al zei is niet iedereen hetzelfde Dus de enige persoon met wie je jezelf kan vergelijken is.. jezelf ![]() Zijn hier mensen bereid om eerst twee weekjes op hun eten te letten en daarna te gaan sporten + op eten letten, dan zie je zelf ook het verschil waarschijnlijk en merk je hoe belangrijk sport is ![]() Misschien? Iemand ![]() (ik ga het zelf ook doen btw) |
![]() |
|
![]() |
Wat is ziek zijn toch leuk (not)..
Ben aangekomen, puur omdat ik zoveel ijs heb gegeten ivm m'n keel.. slikken deed pijn, en dan is er niks lekkerders dan ijs. Verder is m'n dieet gewoon helemaal niks geworden, omdat ik sommige dingen niet kon eten omdat 't dan pijn deed aan m'n keel. Heb dus voornamelijk vla enzo gegeten. Maargoed, ik ben dus weer grotendeels beter, klaar om er tegenaan te gaan! @Denise01: Ik denk dat 't gewoon pubertijd is.. iedereen verandert, is onzeker. Maar als je toch vind dat 't zo niet goed gaat, raad ik je aan naar 't psych forum te gaan ![]() @WishfulDreaming: Ik denk niet dat ik aan dat nieuwe plan kan meedoen. Als ik nu weer stop met sporten, begin ik er niet aan. Als ik eenmaal bezig ben moet ik heel streng zijn, anders gaat 't weer helemaal mis. Sorry ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ach ja, waarom ook niet? ![]() ik moet je alleen wel vertellen dat je voor mij niet echt een makkelijke maand hebt uitgekozen; ik heb 2 etentjes en 3 verjaardagen en ja, dan ga ik niet op blaadjes sla kauwen ![]() Maar als dat voor je onderzoek geen problemen geeft als ik voor de rest mijn best doe, dan wil ik wel meedoen hoor.
||
Citaat:
|
Bedankt voor jullie adviesen.
Bij mij helpt kauwgom inderdaad ook wel een beetje om niet aan eten te denken. En water drink ik tegenwoordig ook al veel meer dan eerst. Toch heb ik het gevoel dat er niets veranderd aan mijn gewicht (misschien komt het nog). Maar ik zal erop proberen te letten dat ik minder snoep. Dat zal alvast stukken schelen denk ik. GreetZ
||
Citaat:
en niet iedereen hoeft eerst niet te sporten en dan wel, maar een paar is wel handig ![]() en daantje, goed joh.. het niet zwemmen is dan maar voor 2 weekjes, dus daarna kan je weer volop wel zwemmen ![]() Jullie krijgen een mail, morgen. Als ik het red ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik wil graag beginnen met hardlopen, maar
a) ik heb zwakke enkels en knieen b) ik stel het steeds uit, wilde al in de zomer beginnen maar toen was het te heet, nu wordt het steeds kouder. Hoe krijgen jullie jezelf zover om toch de sportschoenen aan te trekken, ook al heb je geen zin?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
wishfuldreaming:
Je hebt er vast wel aan gedacht maar nog even een tip voor de zekerheid; inventariseer van iedereen hoeveel ze sowieso normaal bewegen. Bijvoorbeeld, ik ga dan wel die 2 weken niet sporten, maar moet wel 3 keer in de week 18 km fietsen naar mijn werk en terug en ben op mijn werk ook veel in de weer. Je kan dus niet zo goed nagaan hoe het lijnen zou gaan als ik helemaal niet zou bewegen (ben niet van plan 2 weken thuis te blijven van mijn werk ![]() Je zou dan zelfs misschien nog na kunnen gaan of iemand die totaal niet beweegt sneller afvalt door iets meer te gaan bewegen dan degene die normaal gesproken toch ook al veel beweegt.
||
Citaat:
![]() Maar heel belangrijk is het niet, want het gaat niet daarom, het gaat gewoon om het feit of er een verschil is tussen wel sporten en niet sporten. Je weet het antwoord al, maar het moest via een onderzoekje ![]() Maar ik ga em erbij zetten ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben dus in korte tijd (denk zo 1,5 week) bijna 5 kilo aangekomen! Ik drink de laatste 1,5 week zo 2,5 liter water per dag maar het lijkt wel dat ik daar door juist aan kom! Want verder eet ik gewoon net zoals daarvoor geen andere maaltijden of extras. Ik let er zelfs meer op. Fiets elke dag ong 5km en voetbal ook nog 2x in de week. Hoe raak ik nu weer die 5 kilo kwijt??? Ik heb zelf echt het idee dat ik door het vele water drinken aangekomen ben (vooral me buik heb echt een dikkere buik nu gekregen)
S Ochtends onbijt ik altijd met 2 broodjes met sandwich spread, op school het ik meestal een pistoletje gezond en dan nog 2 meegenomen broodjes van thuis. Tussendoor een sultana volkoren. Als ik weer thuis kom een broodje of een cup a soep. Met het avondeten eet ik gewoon met de pot mee en savonds afentoe nog een koek. Verder wel gewoon fruit tussendoor. Snap er echt niks van dat ik in zo korte tijd in 1x zoveel ben aangekomen! Want heb echt niks veranderd aan me eetgewoontes, kon altijd eten wat ik wou. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus als jij 2,5 liter water extra in je lichaam hebt, weeg je ook 2,5 kg meer. Daar komt bij dat je gewicht van moment tot moment kan wisselen (3 kg speling dacht ik?). Dan is er nog iets van spierweefsel kweken wat zwaarder is dacht ik, maar dat weet ik niet zeker, dan moet je even de zoek-functie gebruiken ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote Voeding en Gezondheid topic #36 Verwijderd | 500 | 08-03-2005 16:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
hoeveel calorieen nodig? Buskruitje | 23 | 28-01-2005 18:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hoeveel Kcal beckham1990 | 3 | 21-09-2004 16:30 | |
Lichaam & Gezondheid |
Gezond dieet Elmoo | 2 | 04-04-2004 15:44 | |
Lichaam & Gezondheid |
afvallen Gianluca * | 5 | 12-02-2004 19:47 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic # 17 Verwijderd | 250 | 09-11-2003 18:16 |