Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2003, 16:31
desiree1986
desiree1986 is offline
Hoi allemaal!!
Vandaag heb ik voor €20 foto's laten scannen in een zaak in mijn woonplaats (want we hebben zelf geen scanner en op school is die nog niet aangesloten..). Zelf vind ik dit vrij veel uiteraard, vooral omdat ik waarschijnlijk nog eens zal moeten scannen. Mijn vraag is nu, hoeveel geld hebben jullie (tot nu toe) aan je profielwerkstuk besteed en hebben jullie een (gedeeltelijke) vergoeding gekregen??

Alvast bedankt,
Desirée
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2003, 16:40
Verwijderd
Zou je dan niet even aan een klasgenoot te vragen of je daar mag scannen?? Ik dacht dat toch behoorlijk veel mensen een scanner hebben tegenwoordig? Of aan je vader/moeder vragen of die op het werk niet toevallig een scanner heeft

Voor mij een een profielwerkstuk nog niet aan de orde overigens.
Maar jij moet dat dus allemaal zelf betalen?

Ik weet ook niet waarvoor je scant , maar kun je eigenlijk ook niet gewoon de plaatjes kopieren en opplakken?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 17:16
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
We zijn ons (moet in tweetallen) aan het orienteren, dus informatie zoeken.. School is wel bereid een toestel te kopen waarmee je m.b.v. zonlicht elektrolyse kan uitvoeren en dat kost 180 euro ... Kunnen ze verder ook nog wel in lessen gebruiken...

Zelf zou ik er helemaal niets aan uitgeven, betaal genoeg collegegeld en dan maar geen plaatjes ...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 17:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb voor mn pws een boek nodig dat niet in de bieb te krijgen is. Ik ben zelf in het bezit van een verouderde versie maar die nieuwe versie die kost 65 euro Zou je daarvan (een gedeelte) vergoed krijgen van de school. Immers als je practicum doet met dure materialen dan krijg je dat ook van school. Weet iemand hier misschien iets over, of verschilt dat per school?
Oud 03-10-2003, 17:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-10-2003 @ 18:24:
Ik heb voor mn pws een boek nodig dat niet in de bieb te krijgen is. Ik ben zelf in het bezit van een verouderde versie maar die nieuwe versie die kost 65 euro Zou je daarvan (een gedeelte) vergoed krijgen van de school. Immers als je practicum doet met dure materialen dan krijg je dat ook van school. Weet iemand hier misschien iets over, of verschilt dat per school?
ik denk dat dat heel erg verschilt per school.
ook zal het er van afhankelijk zijn of het van belang is voor anderen. denk je dus dat anderen er nog iets aan hebben als het bijvoorbeeld in de mediatheek komt te staan of is het een onderwerp wat niet veel mensen zullen tegenkomen?
maar leg het je begeleider, directeur of mediatheekbiebmiep eens voor. wie weet...

zelf ga ik niks aan m'n pws besteden. foto's kan ik zelf inscannen of anders bij mensen uit m'n klas, daarvoor ga ik niet naar een professionele zaak. en je kan uiteraard ook gewoon plakken!
en verder wordt het bij mij waarschijnlijk gewoon een schriftelijk gebeuren, dus geen praktica ofzo.
Oud 03-10-2003, 19:56
desiree1986
desiree1986 is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 03-10-2003 @ 17:40:

Ik weet ook niet waarvoor je scant , maar kun je eigenlijk ook niet gewoon de plaatjes kopieren en opplakken?
Ik scan omdat het boek groter is dan A4, en ik wil wel kleurenfoto's natuurlijk!!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, maar meer reacties zijn nog altijd welkom.

Groetjes,
Desirée
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 20:05
wissie
wissie is offline
Eén of twee euro voor een paar kopieën, verder niets.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 20:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
desiree1986 schreef op 03-10-2003 @ 20:56:
Ik scan omdat het boek groter is dan A4, en ik wil wel kleurenfoto's natuurlijk!!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, maar meer reacties zijn nog altijd welkom.

Groetjes,
Desirée
maar is 't niet mogeljik dat je dan bij een klasgenoot die dingen inscant? 't is echt duur om het bij zo'n zaak te laten doen!
of dat je anders op school zegt dat die scanner wordt aangesloten, omdat jij anders niet verder kan. doen ze het niet, dan heb je extra kans op een vergoeding van je kosten (kbedoel: je kan dan aantonen dat je het ook via goedkoper hebt geprobeerd)
Oud 03-10-2003, 20:31
minette
minette is offline
Citaat:
linda85 schreef op 03-10-2003 @ 21:24:
maar is 't niet mogeljik dat je dan bij een klasgenoot die dingen inscant? 't is echt duur om het bij zo'n zaak te laten doen!
of dat je anders op school zegt dat die scanner wordt aangesloten, omdat jij anders niet verder kan. doen ze het niet, dan heb je extra kans op een vergoeding van je kosten (kbedoel: je kan dan aantonen dat je het ook via goedkoper hebt geprobeerd)
sorry ik snap hie rniet veekl van maark wou ff zeggen in de bieb is het maar 25 cent ofzo... dus je hebt wle veel te veel betaald denk ik......
Oud 03-10-2003, 20:33
minette
minette is offline
ahaa ik snap het! haha
of eigenlijk niet maajrha wie gaat er naar de bios voor legally blond?
Oud 03-10-2003, 20:40
Verwijderd
Citaat:
minette schreef op 03-10-2003 @ 21:33:
of eigenlijk niet maajrha wie gaat er naar de bios voor legally blond?

Scannen kan je ook in delen doen, dan aan elkaar/op elkaar plakken en dat dan weer gebruiken, gaat vaak ook best goed.

Zelf heb ik jammer genoeg geen pw hoeven maken (oude stijl), die van mijn oudste zusje heeft alleen het uitprinten gekost (voor zo ver ik weet). Scannen ed heb ik voor d'r gedaan.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 20:41
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Niet zo heel erg veel...

- Telefoonkosten, misschien 20 euro.
- Tot een boekje laten maken door een copyservice: 10 euro ofzo.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 20:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-10-2003 @ 21:40:

Scannen kan je ook in delen doen, dan aan elkaar/op elkaar plakken en dat dan weer gebruiken, gaat vaak ook best goed.

Zelf heb ik jammer genoeg geen pw hoeven maken (oude stijl), die van mijn oudste zusje heeft alleen het uitprinten gekost (voor zo ver ik weet). Scannen ed heb ik voor d'r gedaan.
Met die ben ik het wel eens.

En over het PWS, ik heb ook (deels) oude stijl gedaan.
Best jammer, dat PWS lijkt me nou juist een leuk onderdeel van de tweede fase.
Maar ik ga dus zelf een soort PWS maken.
Denk zelfs wel meer dan één.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 21:51
Verwijderd
Ik ben deze week op profielwerkweek geweest en dat was dus echt supergaaf! Met AK, gingen we naar de Ardennen. Moutainbaiken, tokkelen en s'avonds gewoon lekker zuipen en gezellig doen. Zo'n weekje weg koste wel bijna 200 euro, maar het was wel een week die me lang bij zal blijven
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 23:12
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 03-10-2003 @ 21:46:
Met die ben ik het wel eens.

En over het PWS, ik heb ook (deels) oude stijl gedaan.
Best jammer, dat PWS lijkt me nou juist een leuk onderdeel van de tweede fase.
Nee, het pws is nou niet echt een leuk onderdeel van de 2e fase... Eerder onnodig tijdverdrijf...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 23:33
lucy48
lucy48 is offline
Ik heb er in totaal, met zn tweeen dus, ongeveer 20 euro aan uitgegeven, wat ik overigens nog steeds even terug moet vragen op school
Oud 03-10-2003, 23:38
QuestGamer
QuestGamer is offline
0 euro.

Wij hadden een relaxte leraar die profielwerkstukken onzin vond dus dat ging vrij gemakkelijk.

Maar ik vind meer dan 10 euro sowieso belachelijk als het verplicht is.
Oud 04-10-2003, 09:29
Philemon
Philemon is offline
Ik weet nog nie hoeveel ik er aan uit ga geven, maar zoals het nu lijkt wordt het helemaal vergoed. Mijn profielwerkstuk wordt namelijk een spel op het internet (je moet het preciese nog maar niet vragen), maar het komt er op neer dat het ook gebruikt gaat worden voor scholen.. daarom wordt het allemaal vergoed..
En wordt er een professioneel webdesigner bij geroepen om die website en alles te maken..scheelt mij duz weer tijd..
Oud 04-10-2003, 09:42
Verwijderd
Citaat:
YPrue schreef op 04-10-2003 @ 00:12:
Nee, het pws is nou niet echt een leuk onderdeel van de 2e fase... Eerder onnodig tijdverdrijf...
Waarom? Ik denk dat je er enorm veel van leert, ook voor later. En ik vind een werkstuk maken altijd nog beter en leuker dan het uit het hoofd leren van 3 boeken. Bovendien heb je hier zelf vaak nog een beetje inspraak in.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 09:56
Verwijderd
€1,50 voor het inbinden van het verslag
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 19:45
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-10-2003 @ 10:42:
Waarom? Ik denk dat je er enorm veel van leert, ook voor later. En ik vind een werkstuk maken altijd nog beter en leuker dan het uit het hoofd leren van 3 boeken. Bovendien heb je hier zelf vaak nog een beetje inspraak in.
Ik vind dat men er op school veel te veel waarde aan hecht. In principe is het niet meer dan een gewoon werkstuk (alleen dan wat dikker), maar je moet er wel heel veel tijd in investeren.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 19:56
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Veel kopieren maar verder... Niet zo heel veel denk ik.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 20:05
Verwijderd
Ik heb, tot nu toe, nog helemaal niks uitgegeven aan ons profielwerkstuk. Degene met wie ik samenwerk volgens mij ook niet. Belachelijk trouwens als je er echt veel geld aan uit moet geven om een goed resultaat te krijgen. Dit hoort gewoon bij je examen, daar zou je niet nog eens extra voor moeten betalen vind ik. Zoals m'n ouders altijd al zeggen: school is al duur genoeg...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 21:28
Verwijderd
€15,30 winst aan een treinkaartje dat ik van school en van de NS (75%) vergoed kreeg.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 22:43
MacArt
MacArt is offline
ik ga iets bouwen.. ik scaht de kosten op 100 a 300 euro.. maar 't kan ook wel meer worden.
dusss
Oud 04-10-2003, 23:23
Verwijderd
Pff, helemaal niets afgezien van die 60 blaadjes papier die we hebben volgeprint

Ik snap ook niet waarom zoveel mensen er zo moeilijk over doen, het is gewoon een uitgebreid werkstuk. En om heel eerlijk te zijn, er is weinig dat een scholier kan onderzoeken wat nog nooit onderzocht is
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 00:03
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
niks, alleen printkosten. dat profielwerkstuk was ook neit zo'n big deal bij ons. gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 10:40
Veenbes
Veenbes is offline
Tot nu toe niets, misschien vervoerskosten maar die krijgen we hopelijk terug van school. Oh ja kopieerkosten, maar die zijn waarschijnlijk te verwaarlozen.
Oud 05-10-2003, 14:25
the tourist
the tourist is offline
Wij hebben er nog bijna niks aan gedaan, maar de kosten zullen best hoog worden denk ik. We moeten o.a. 8 of 16 videobanden voor een digitale camera hebben (ong. €7,- per stuk)...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 14:36
M@rco
M@rco is offline
€0,000000000000000000000000000000.

Nou ja, uitprinten zal vast wel wat geld kosten (inkt, blaadjes), maar ja. Boeiend.
Oud 05-10-2003, 21:37
Gothic
Gothic is offline
waarschijnlijk alleen uitprinten...
Oud 06-10-2003, 19:09
suikerprinses
suikerprinses is offline
Tijd = geld.. En ik moet er minimaal 80 uur aan besteden
Maarre... verder, net als iedereen alleen de blaadjes en de inkt. Ja en misschien wat tijdschriftjes
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 19:43
ellen16
ellen16 is offline
Haha niets! Ik ga er gewoon geen geld aan uitgeven, uit principe niet.
Oud 06-10-2003, 19:53
Verwijderd
Alleen treinkaartje naar Rotterdam en entree voor het NAI. Natuurlijk ook de volgeprinte velletjes en inkt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:04
x-Jola-x
x-Jola-x is offline
pff jah.. vink eigenlijk wel veel! ik ga er eigenlijk van uit dat ut nix kost maja, alleen papier bij ons (compositie maken) maja... misschien had je beter kunnen vragen of je ff bij iemand anders mocht scannen

greetzz
Oud 10-10-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Flindertje schreef op 06-10-2003 @ 20:09:
Tijd = geld.. En ik moet er minimaal 80 uur aan besteden
Maarre... verder, net als iedereen alleen de blaadjes en de inkt. Ja en misschien wat tijdschriftjes
als we zo gaan redeneren maak ik elke minuut dat ik leef verlies.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 13:06
Verwijderd
opzich ben ik nu met m'n profielwerkstuk bezig en heb ik d'r nog geen geld aan uitgegeven ow jawel een russische cd gekocht in Rusland van 160 roebel (was een dubbelcd) even omrekenen voor jullie 33 roebel is 1 euro. dus..shit kan niet rekenen doe maar zelf. maar das alles
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 13:35
Verwijderd
Citaat:
marrrtuuh schreef op 13-10-2003 @ 14:06:
opzich ben ik nu met m'n profielwerkstuk bezig en heb ik d'r nog geen geld aan uitgegeven ow jawel een russische cd gekocht in Rusland van 160 roebel (was een dubbelcd) even omrekenen voor jullie 33 roebel is 1 euro. dus..shit kan niet rekenen doe maar zelf. maar das alles
jij bent ook uitreken lui

33 roebel is 1 euro

160/33 = 4.84

dus dat is €4.84

zo

en nu even ontopic
ik heb nog niks aan mijn profielwerkstuk besteed...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 14:06
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Niks.
Oud 13-10-2003, 15:18
-Daniël-
-Daniël- is offline
1 euro

voor 4 snelhechtertjes
en dat was het wel

met 3 personen.
Oud 13-10-2003, 15:57
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 05-10-2003 @ 15:25:
Wij hebben er nog bijna niks aan gedaan, maar de kosten zullen best hoog worden denk ik. We moeten o.a. 8 of 16 videobanden voor een digitale camera hebben (ong. €7,- per stuk)...
Het wordt zo´n €65,-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten