Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2003, 16:34
never mind
never mind is offline
ik ben komende donderdag uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij de hema, hebben jullie ervaringen met het werk daar? En tips voor de sollicitatie? Zijn er dingen waar ze daar heel erg op letten enzo?

Danku danku
Oud 08-09-2003, 16:44
Doris
Doris is offline
Bij de hema? Hartstikke leuk!! Ik werk ook bij de hema, en ik heb het er onwijs naar mijn zin. Ik werk in het restaurant van de hema in breda, en het is echt leuk werk...en ik heb leuke collega's. Voor de sollicitatie moet je vooral niet zenuwachtig zijn, gewoon denken: het komt wel goed! En alles op je af laten komen. Dat deed ik ook en ik kon meteen beginnen Nou heel veel succes ermee!!

xxx
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:05
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Een vriendin van me werkt daar, en die heeft het heel erg naar haar zin.

Het verdient alleen voor geen meter
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:14
HaY There!Me again!!
HaY There!Me again!! is offline
ik heb 2 jaar bij de hema gewerkt en ik vond het echt onwijs gezellig!!! ik heb in scheveningen gewerkt in een a-filiaal(kleinste) en twas gezellig!! maar na 2 jaar wouk wel wat anders....het verdient idd nie veel maarja...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:19
feyegirl
feyegirl is offline
heeey hema is egt super gezellig. en over dat sollicitatiegesprek moet je je idd niet druk maken. ik kon ook meteen beginnen. werk er nu al 2,5 jaar en wil egt nog niet weg
kus feyegirl
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 09:01
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik drink elke dag wat bij de Hema

Ok, lekker nutteloos..
Oud 09-09-2003, 15:33
never mind
never mind is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 08-09-2003 @ 18:05:

wat verdient het dan ongeveer?
Oud 09-09-2003, 15:43
Evolution
Evolution is offline
ligt aan hoe oud je bent... ik ben nu nog 15 en verdien er 2 euro nogwat per uur (tjah weet niet precies ) maar over twee weekjes ben k 16, en heb ik al een verhoginkje...
maar k weet dus niej hoe oud je bent...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 15:57
WishfulDreaming
Citaat:
never mind schreef op 09-09-2003 @ 16:33:
wat verdient het dan ongeveer?
Ik geloof dat zij als 17jarige ehmmm tussen de 3,30 en de 3,40 verdient ofzo
Ik ben zelfs geneigd om naar de 3,20 te gaan Maar ik weet het dus niet zeker, ze verdient in ieder geval minder dan ik als 16jarige
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:04
never mind
never mind is offline
nja ik ben 17 dus 3,nogwat? dat is mooi genoeg
Oud 09-09-2003, 16:04
never mind
never mind is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 09-09-2003 @ 16:57:
Ik geloof dat zij als 17jarige ehmmm tussen de 3,30 en de 3,40 verdient ofzo
Ik ben zelfs geneigd om naar de 3,20 te gaan Maar ik weet het dus niet zeker, ze verdient in ieder geval minder dan ik als 16jarige
En jij verdient... en waar?
Oud 09-09-2003, 17:40
WishfulDreaming
Citaat:
never mind schreef op 09-09-2003 @ 17:04:
En jij verdient... en waar?
3,70 in een supermarkt
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 17:47
feyegirl
feyegirl is offline
verdien nu 3.89 bij de hema maar komt ook omdat ik er nu al 2,5 jaar werk en 17 ben
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 20:31
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik weet er niet veel van maar ik heb alleen maar negatieve reacties gehoord in eigen omgeving.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 06:57
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Ik heb bijna 3 jaar bij de hema gewerkt en heb het er altijd heel erg naar mijn zin gehad. behalve dan op het laatst, maar dat lag niet aan de hema, maar aan bepaalde mensen die in ons filiaal werkte.
Voor het sollicitatiegesprek hoef je je geen zorgen te maken. Uit mijn ervaring worden de mensen die uitgenodigd worden altijd aangenomen (tenminste, dat was bij ons altijd zo). Je kreeg bij ons een rekentoetsje over met geld omgaan, maar die was super makkelijk (ik had alles goed), dus ook daar hoef je niet voor te gaan stressen.

Salaris: ik verdiende iets meer dan 5 euro toen ik 19 werd (5,61 ofzo??). Het eerste jaar dat je bij de hema werkt krijg je nog geen volledig salaris, dus iets minder dan leeftijdsgenoten die er al langer werken, maar nog wel boven het minimumloon als ik het me goed herinner. Het verdient niet zo denderend als de horeca, maar op zich toch best nog redelijk hoor.

Laatst gewijzigd op 10-09-2003 om 07:01.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 14:06
never mind
never mind is offline
oke ik heb gesolliciteerd, alles ging wel redelijk dacht ik maar dus niet iedereen die solliciteerde werd aangenomen... Hij had nog een hele stapel liggen en daar werden maar 2 uit gekozen

Rekentoestje ging wel op 2 stomme fouten na... Mja volgens mij was dat nog wel redelijk gedaan, ik zat er ook niet ontsettend veel naast...

Nu maar hopen dat het wat wordt...
Oud 12-09-2003, 10:20
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
hmmm, nah ja, ik was even vergeten dat er bij ons nooit zo gek veel mensen solliciteerden maar in iedergeval succes en als je het niet krijgt gewoon lekker verder zoeken. wie weet vind je wel iets dat zelfs leuker is
Oud 17-09-2003, 16:20
never mind
never mind is offline
JIPPEEE!!!!!
ik ben aangenomen

Begin volgende week zaterdag *spannend!*
Oud 17-09-2003, 17:00
Hagel
Hagel is offline
Ik werk nu 5 jaar en een paar maandjes bij de hema, nog steeds leuk

Weet je al op welke afd. je komt te staan?
Oud 17-09-2003, 19:55
Snufje
Snufje is offline
Zo'n uitgebreid sollicitatiegesprek met een rekentoetsje?! Mij werden een paar vraagjes gesteld en ik was meteen aangenomen..! Ik werk er in januari 2 jaar. Als 17 jarige verdien je (bij ons) 3,31.. Bij ons krijg je niet meer naarmate je er langer werkt.

Maar het is op zich redelijk leuk, maar de dag gaat soms wel langzaam. Ik zou er iig nooit fulltime willen werken, een hele week vind ik veel te veel. Ik werk de zaterdag en dat is genoeg...

Ik werk op afdeling 19, 21, 23 (Lingerie, nachtkleding)
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 20:24
Girl87
Girl87 is offline
Hadden ze mensen nodig (advertentie?) of ben je het gewoon gaan vragen?
Oud 17-09-2003, 22:26
never mind
never mind is offline
Citaat:
Narod schreef op 17-09-2003 @ 18:00:
Ik werk nu 5 jaar en een paar maandjes bij de hema, nog steeds leuk

Weet je al op welke afd. je komt te staan?
jepz food
leek me de leukste afdeling komen lekker veel dingen bij kijken
Oud 17-09-2003, 22:27
never mind
never mind is offline
Citaat:
Girl87 schreef op 17-09-2003 @ 21:24:
Hadden ze mensen nodig (advertentie?) of ben je het gewoon gaan vragen?
gewoon gevraagd, ik kreeg zo'n kant-en-klaar formuliertje die je daar ter plekke invult. Grote winkels zetten zelde advertenties voor doza's, meestal aanbod genoeg
Oud 03-10-2003, 19:48
Dirrtygirl1982
Dirrtygirl1982 is offline
Ik werk sinds een week ook bij de Hema Alleen hoor ik jullie allemaal over rekentoetsjes en afdelingen enzow . Kep niet echt een afdeling, ik werk op zaterdag en af en toe een dagje doordeweeks maar wij werken volgens een rooster. Dus je hebt tijden dat je kassa draait en de rest van de tijd moet je vanuit het magazijn bijvullen enzo, maar dan heb ik steeds een andere afdeling.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 15:43
never mind
never mind is offline
ik heb vandaag mijn eerste werkdag gehad (was wel ontsettend druk maar kreeg goede uitleg, enz)... t was roch wel zwaar..
Je zit met én de kassa (die nieuw is..), én de hema-wostenbroodjes ( maak die maar es snel klaar als er een rij van 100 mensen staat..) , én de broodsnijmachine enzo, én dat geld teruggeven, én je moet opeens aardig doen en prettige daggen, tasje mee?...

Was wel erg gezellig wil hier zeker nog wel eventjes mee door gaan
Oud 04-10-2003, 18:59
#6 is offline
Een paar meisjes uit mn klas werken bij de Hema banketbakkerij ofzo...dan moeten ze dus die taarten/taartjes en broodjes enzo bakken en opmaken....wel leuk geloof ik
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 16:41
never mind
never mind is offline
Citaat:
#6 schreef op 04-10-2003 @ 19:59:
Een paar meisjes uit mn klas werken bij de Hema banketbakkerij ofzo...dan moeten ze dus die taarten/taartjes en broodjes enzo bakken en opmaken....wel leuk geloof ik
dat krijgen wij over een paar maandjes ook in onze hema zelf brood bakken enzo, lijkt me wel leuk

alleen zal ik dan wel wat eerder moeten beginnen
Oud 06-10-2003, 12:27
lana
lana is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 08-09-2003 @ 18:05:
Een vriendin van me werkt daar, en die heeft het heel erg naar haar zin.

Oud 10-10-2003, 12:28
snowflakes
snowflakes is offline
heeeeeeeeeey

ik werk in de coffeeshop van de HEMA...ik ben 17 en ik verdien maar 2,62 euro
FLAUW!!!!!!maar het is wel leuk, je gaat het meest met mensen om op onze afdeling zegmaar...in het restaurant duszzz

kuzzz margreet
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 12:34
miro
miro is offline
Ik heb een aantal jaren geleden een aantal keren vakantiewerk gedaan in t trefpunt en de koffieshop van de Hema. Ach ik had hartstikke leuke collega's maar tegenwoordig hoor ik vaak gezeur over het geroddel e.d. in de kantine (van oud collega's dus) Als bijbaantje is het zeker leuk maar je moet er niet op rekenen dat je veel verdient.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:02
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
never mind schreef op 09-09-2003 @ 17:04:
nja ik ben 17 dus 3,nogwat? dat is mooi genoeg
En wta verdien je nu eigelijk?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 09:56
never mind
never mind is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 10-10-2003 @ 16:02:
En wta verdien je nu eigelijk?
3.50 en het minimum zit om en nabij de 3 euro

Nja ik ben tevreden
Oud 12-10-2003, 09:41
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
margreetjuuuuuh schreef op 10-10-2003 @ 13:28:
heeeeeeeeeey

ik werk in de coffeeshop van de HEMA...ik ben 17 en ik verdien maar 2,62 euro
FLAUW!!!!!!maar het is wel leuk, je gaat het meest met mensen om op onze afdeling zegmaar...in het restaurant duszzz

kuzzz margreet
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2003 voor 17-jarigen bedraagt €2,85 bruto per uur....

Het is 1 juli weer veranderd, weet niet exact wat het is, maar je verdiend dus onder het minimum en dat mag niet..!

Ik werk bij de HEMA en verdien €3,31 als 17-jarige.. Ik krijg nu dus opslag, maar ik weet niet precies hoeveel....
iets van €4 wordt het..
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 10:16
ikbenschipper1
Citaat:
never mind schreef op 11-10-2003 @ 10:56:
3.50 en het minimum zit om en nabij de 3 euro

Nja ik ben tevreden
Is inderdaad netjes verdiend men op 17jarige leeftijd bij ons ook als je begint (okay 5 cent minder)
Word nieuwschierig nu
Watzijn de secundaire arbeids voorwaarde ofwel , heb je recht op adv-uren,vakantieuren, vakantiegeld en winstuitkering en is er een personeels korting oid. weer lekker veel vragen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 14:31
never mind
never mind is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 12-10-2003 @ 11:16:
Is inderdaad netjes verdiend men op 17jarige leeftijd bij ons ook als je begint (okay 5 cent minder)
Word nieuwschierig nu
Watzijn de secundaire arbeids voorwaarde ofwel , heb je recht op adv-uren,vakantieuren, vakantiegeld en winstuitkering en is er een personeels korting oid. weer lekker veel vragen
personeelskorting weet ik je krijgt een vendex pasje, daarmee krijg je 15% korting bij o.a. de v&d, hema, m&smode (niet dat je daar wat aan hebt) en nog een paar winkels.

Ik heb in ieder geval een vier uren contract, het komt er op neer dat ik meestal een halve zaterdag werk (van half 9 tot 1, van 1 tot half 7, van 10 tot 3, enz.). Bij onze hema kan je vakantie erg makkelijk aanvragen, je zet gewoon heel groot in de agenda "Annet vrij!!!!" (in mijn geval dan) en zolang je maar gemiddelt op 4 uren per week zit (en dat zit je dus meestal wel, aangezien je elke week ipv 4, 5 of 6 uur werkt) kan je meestal wel vrij krijgen.

Mhja, ik kan er verder niet zoveel over zeggen
Oud 12-10-2003, 14:34
Thomas
Thomas is offline
Mooi.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 15:31
ikbenschipper1
Citaat:
never mind schreef op 12-10-2003 @ 15:31:
personeelskorting weet ik je krijgt een vendex pasje, daarmee krijg je 15% korting bij o.a. de v&d, hema, m&smode (niet dat je daar wat aan hebt) en nog een paar winkels.

Ik heb in ieder geval een vier uren contract, het komt er op neer dat ik meestal een halve zaterdag werk (van half 9 tot 1, van 1 tot half 7, van 10 tot 3, enz.). Bij onze hema kan je vakantie erg makkelijk aanvragen, je zet gewoon heel groot in de agenda "Annet vrij!!!!" (in mijn geval dan) en zolang je maar gemiddelt op 4 uren per week zit (en dat zit je dus meestal wel, aangezien je elke week ipv 4, 5 of 6 uur werkt) kan je meestal wel vrij krijgen.

Mhja, ik kan er verder niet zoveel over zeggen
Als je je eerste loonstrookje hebt moet je eens kijken of er adv en vakantieuren op staan
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 11:40
Verwijderd
ik werk nu 3 jaar bij de hema op de FOOD is super gezellig, leuke collega's leuk werk! (ook leuk is een wedstrijd broodsnijden houden )
Mijn hoofdafdeling is gebak en brood maar inmiddels word ik vaak overal ingezet als het erg druk is, het enige wat ik nog niet heb gedaan is fotoservice.
veel succes met je nieuwe baan dan maar!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 17:05
Snufje
Snufje is offline
die personeelskorting krijg je niet bij alle hema's. Bij ons krijg je bijv. met het vendex pasje geen korting, omdat wij een onafhankelijke hema zjin.. Wij krijgen 20% korting en dat wordt bij je loonstrookje gerekend.. (bonnen inleveren)
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 18:50
snowflakes
snowflakes is offline
heeeeeeeeey wat flauw zeg!ik verdien echt maar 2,62 en ik ben 17....maar hoe kan ik dat het beste aankaarten bij m'n baas dan?
en misschien komt het er ook door dat ik er nog maar een halfjaar werk...kan het daaraan liggen?

kuz margreet
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 22:12
ikbenschipper1
Citaat:
margreetjuuuuuh schreef op 14-10-2003 @ 19:50:
heeeeeeeeey wat flauw zeg!ik verdien echt maar 2,62 en ik ben 17....maar hoe kan ik dat het beste aankaarten bij m'n baas dan?
en misschien komt het er ook door dat ik er nog maar een halfjaar werk...kan het daaraan liggen?

kuz margreet
Nee is gewoon onmogelijk wan thet is onder het minimum loon van een 17 jarig dit is namelijk:

Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2003 voor 17-jarigen bedraagt €2,85 bruto per uur....

ofwel je diend over je gewerkte uren dat je al 7 bent minimaal 23 cent x gewerkte uren nog te krijgen en vanaf heden dus gewoon minimaal 2,85 bruto , en ga gewoon naar je baas toe en kaart het aan dat je onder het minimumloon verdiend en vraag om uitleg, wil die dat niet geven dan de arbeidsinspectie inschakelen oid.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 12:34
simsalabim
simsalabim is offline
Ik werk ook bij de hema. Deze is bij ons in het dorp pas vorig jaar augustug geopend en ik werk er dan ook al vanaf de opening.
Iedereen heeft dus ook de winkel mee opgebouwd en dat was echt leuk!

Ik verdien nu als 16-jarige 2.96 per uur. Maar bij ons werd er vorig jaar gezegd dat je dat jaar niet zo veel zou verdienen omdat het een aanloop jaar was ofzo??? Weet iemand daar iets van?
Reageren

Regels voor berichten