Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2003, 12:40
Verwijderd
Ik heb het eerst bij psychologie gehad.. en ik heb het voor mezelf uitgewerkt.. ik weet niet of jullie bekend zijn met mijn probleem maar ik zal het kort samenvatten:

Nadat ik 2 jaar geleden verhuisd ben naar hier (meppel) ben ik voor lul gezet.. naar beneden gehaald.. mn zelf respect weg gehaald en alles..
Ik deed niets terug omdat ik dus "te aardig" ben en geen ruzie wou hebben net nadat ik verhuisd was...

Ik ben er nu opzich overheen.. maar dit jaar vinden ze het toch wel fijn om door te gaan mij gaysom te noemen... anderen vinden het af entoe leuk een snotje in mn cap te doen (as in.. eugh ) of propjes plakband op met te plakken....

Ik kom wel voor mezelf op.. ik zeg dat ze moeten stoppen.. ik ben te soft om iemand een dreun te geven.... ik ben niet klein of iets dergelijks (1.90 81 kilo) maar wil gewoon geen geweld.. totaal daar niets van...

Als ik weer eens gaysom word genoemd vraag ik of die persoon er mee wil stoppen... krijg je van die o zo volwassen opmerkingen "Ach gaysom.. kom er nou maar voor uit.. het is al goed hoor".

2 jaar pesten heeft me wel sterker gemaakt.. ik weet wie ik ben.. maar toch... er zit nog een klein trauma in... en ik blijf me verwonderen over hoe kinderachtig mijn school is.... zo ongelooflijk kinderachtig..

ik heb het zoals ik al eerder zei het voor mezelf opgelost... toch blijft het niet fijn wanneer mensen niet naar je luisteren en toch nog steeds niet respecteren terwijl je niets fout hebt gedaan... en zelfs snot op je kleren doen.. heel fijn tijdens wiskunde was dat trouwens.. gaat hij zeggen dat het van mij is... triest figuur...

Ik baal er gewoon van aangezien het overal gebeurd.. mensen vormen op zo'n manier een beeld van me.. een zeer negatief beeld.. ik probeer er dingen tegen te doen maar het werkt gewoon niet... ze luisteren niet.. en tot geweld zal ik mezelf nooit meer verlagen.. ik heb vorig jaar een keer iemand onderuit geschopt.. die persoon is gestopt maar ik voel me er af en toe nog schuldigs over.. hij heeft niets ernstigs over gehouden... maar die blik in zn ogen... dat nooit : /

Ik snap gewoon niet waarom ze het blijven doen.... willen ze dat de hele school mij maar als een laag iets ziet? Doen ze het omdat ik iets anders ben? (draag andere kleren af en toe... luister andere muziek...) Ik draag me niet homo achtig.. en ook al was het zo... wat dan nog? ik heb ook niets tegen homos.. een maat van mij is erachter gekomen dat hij homo is.. geen problemen mee.. aardige gozer... ben nooit veel met hem omgegaan.. zeg nog gewoon hoi tegen hem... zoals altijd... maar hij wordt geen homo niets genoemd... opzich fijn voor hem... liever ik dan hij.. hij heeft het al moeilijk genoeg met zichzelf gehad...

Op deze manier heb ik dus nog een half jaar (examens) klote periode voor me... ik vraag me dus hoe ik door die botte koppen van hun kan doordringen zodat ze van me afblijven en stoppen met die kinderachtige rotopmerkingen....
Ik doe niets fout.. ik ben altijd aardig tegen iedereen.. ja zelfs tegen die lui, als ze alleen met me zijn zijn het aardige lui.... zit er een andere gozer naast hem in de klas begint het weer opnieuw...

Moet ik naar mn teamleider stappen? Lijkt me weinig dat hij kan doen... schoolpsycholoog heb ik mee gepraten.. en het is mijn probleem niet... het is wel een probleem voor mij.. maar niet mijn probleem.. het is het probleem van die lui dat ze niet stoppen... en dat kan ik dus blijkbaar niet beïnvloeden..

mijn vraag: Wat ik kan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2003, 13:28
tacidvs
tacidvs is offline
Lastige situatie, vervelend... Probeer met de mensen om te gaan die wel normaal doen en negeer de dooshoofden.

Ik begrijp je weerstand tegen geweld, denk ik. Kun je geen lullige dingen terugzeggen? Waarschijnlijk is het gevoel dat je daarbij krijgt het zelfde als bij geweld gebruiken, dus ik weet niet of je daar wat aan hebt. Aan de andere kant, is het wel een oplossing, net als geweld gebruiken. Maar probeer eerst de blaagjes te negeren, en als ze wat doen wat je normaal gesproken niet zo negeren, zoals in je cap te snotten (?) gewoon hardop "zeg peutertje, heb je niks beters te doen" of iets dergelijks.

succes
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 13:38
Last Resort
Last Resort is offline
Ik ben op de basisschool een beetje gepest, en op de middelbare school merkte ik dat een jongen die ik kende van de basisschool mn klas een beetje tegen me op probeerde te zetten. Dat wist ik nog wel te voorkomen, het heeft nog een tijdje doorgesukkeld, maar ik ben inmiddels in de verste verte geen pest object meer.

Als ik jou zo hoor, zit je redelijk in de shit. Ik heb zelf een paar jaar karate en jiu jitsu gehad. Ik heb nog nooit iemand echt een dreun hoeven te verkopen, maar het heeft mn zelfvertrouwen wel een boost gegeven. Ik weet dat ik het kan, mocht het nodig zijn. Ik verbaas me inderdaad over jouw klas, dat soort dingen komen bij ons sinds de tweede niet meer voor. Wij hadden toen ook een soort van pispaal in de klas, ik heb zelf ook weleens mee gepest, maar bij ons is het uit zichzelf opgehouden. We werden volwassen, en hadden wel wat beters te doen. Bij jou denk ik dat je een keer goed boos moet worden, misschien wel slaan. Iemand die snotjes in je pet smeert, is niet goed bij zn hoofd, en kan dus niet al te moeilijk te intimideren zijn. Als het kan, moet je de leider pakken. Ervan uitgaande dat hij niet zo sterk is. Als je de leider weet te pakken, zullen zn helpertjes zich wel even gedeisd houden.

Veel meer tips kan ik je denk ik niet geven. Ik ben er zelf vanaf gekomen door mn zelfvertrouwen op te krikken, dan straal je dat ook uit, en gewoon af en toe een grote bek opzetten. Als iemand een snotje op mij had gesmeerd, had ik em in zn gezicht geroggeld of van zn stoel geflikkerd ofzo. Jij bent te aardig, te rustig, te lief, en je laat over je heen lopen.
Oud 02-10-2003, 13:39
Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 02-10-2003 @ 14:28:
Lastige situatie, vervelend... Probeer met de mensen om te gaan die wel normaal doen en negeer de dooshoofden.

Ik begrijp je weerstand tegen geweld, denk ik. Kun je geen lullige dingen terugzeggen? Waarschijnlijk is het gevoel dat je daarbij krijgt het zelfde als bij geweld gebruiken, dus ik weet niet of je daar wat aan hebt. Aan de andere kant, is het wel een oplossing, net als geweld gebruiken. Maar probeer eerst de blaagjes te negeren, en als ze wat doen wat je normaal gesproken niet zo negeren, zoals in je cap te snotten (?) gewoon hardop "zeg peutertje, heb je niks beters te doen" of iets dergelijks.

succes

Ik denk niet dat zo'n zinnetje veel indruk maakt. Als een paar lui je toch al flink op je huid zitten, doe je daar niks aan. Negeren schijnt goed te zijn, alleen vind ik het totale bullshit. Het wordt er echt niet minder op.
Oud 02-10-2003, 13:46
tacidvs
tacidvs is offline
Ik zei: negeren én met andere mensen omgaan. Verder ben ik het met je eens dat uitstraling erg belangrijk is, maar dat is niet zo praktisch op de korte termijn.

FO_ol schreef ook, dat hij niet van geweld hield...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 13:47
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Het is niet erg om vijanden te hebben. Mensen die op het ene moment je vernederen en op het andere moment aardig doen zijn niet vrienden.

serieus, word eens boos, slaan eens raak. Die gasten luisteren toch niet naar woorden. Als je daar niet van houd, negeer ze dan of geef het aan zo dat ze van school worden getrapt.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 13:49
Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 02-10-2003 @ 14:46:

FO_ol schreef ook, dat hij niet van geweld hield...
hij houdt er toch ook niet van gepest te worden?
Oud 02-10-2003, 13:50
rodina
rodina is offline
Negeren, ze zijn het echt niet waard om aardig, vriendelijk en lief tegen te blijven doen.
Oud 02-10-2003, 14:00
Verwijderd
Inderdaad zoveel mogelijk negeren. Je zit daar op school voor jezelf. Ga lekker om met de mensen die wel normaal kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 14:01
Another Way
Another Way is offline
L&R ?

Maar je moet gewoon van je leren af te bijten, ik was destijds ook te aardig. Die houding veranderde toen ik een van mn pestkoppen bewusteloos sloeg (nou ja, hij lag 10 seconden nock out) Een andere pester heb ik verbaal de grond in getrapt toen ie niet zo lekker in zn vel zat (Zn vader was net dood) Kortom, gewoon pakken die lui, en wel waarbij andere (hun maten) het zien.

Alleen denk ik dat het nu al te laat is voor je, je hebt nog 6 maanden te gaan, en dan is alles over. Je zul die gasten nooit meer van je leven terrug zien (Ja maybe in een bouwput ofzo ) Ik denk dus dat je beter op de toekomst kan focussen dan op het heden
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 14:43
Verwijderd
Probleem is.. ik zit zo in elkaar dat ik anderen geen pijn kan doen.. op geen enkele manier..

Uitstraling zou het niet aan kunnen liggen.. iedereen in mn omgeving (behalve school natuurlijk) vond dat ik er stukken zelf verzekerder uitzag.... mijn ma denkt dat ze misschien jaloers op me zijn.. paar andere lui ook.. maarja... lijkt me stug..

Ik ga niemand meer slaan.. ik heb me er zo kut over gevoeld.. doe ik niet meer.. ook lichamelijk intimideren doe ik niet... vecht sporten zullen mij niet helpen.. ik heb het zelf vertrouwen dat ik nodig heb...

Negeren.. een jaar gedaan.. niet geholpen..
Meppen... Voel ik me te kut..
Duidelijk maken... dringt totaal niet tot ze door..
Schelden... af en toe hun in de zeik zetten... het helpt niet.
En om over iemands pa te beginnen die overleden is... nee.. dat vind ik ook niet goed...

Enige wat ik wil.. is dat zij tot inzien komen hoe ze bezig zijn...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 14:51
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 02-10-2003 @ 15:43:
Probleem is.. ik zit zo in elkaar dat ik anderen geen pijn kan doen.. op geen enkele manier..

Uitstraling zou het niet aan kunnen liggen.. iedereen in mn omgeving (behalve school natuurlijk) vond dat ik er stukken zelf verzekerder uitzag.... mijn ma denkt dat ze misschien jaloers op me zijn.. paar andere lui ook.. maarja... lijkt me stug..

Ik ga niemand meer slaan.. ik heb me er zo kut over gevoeld.. doe ik niet meer.. ook lichamelijk intimideren doe ik niet... vecht sporten zullen mij niet helpen.. ik heb het zelf vertrouwen dat ik nodig heb...

Negeren.. een jaar gedaan.. niet geholpen..
Meppen... Voel ik me te kut..
Duidelijk maken... dringt totaal niet tot ze door..
Schelden... af en toe hun in de zeik zetten... het helpt niet.
En om over iemands pa te beginnen die overleden is... nee.. dat vind ik ook niet goed...

Enige wat ik wil.. is dat zij tot inzien komen hoe ze bezig zijn...
En dat word waarschijnlijk heel lastig...

Ik ben zelf ook ontzettend gepest vroeger.. vanaf basisschool tot en met 2e van de middelbare. Toen werd ik redleijk alternatief en durfden ze niet meer.. maar dta is niet mn advies.. Je zegt eigelijk zelf al dat je alles al zo ongveer hebt geprobeerd dus.. tja.. ik zou het eerlijk gezegt niet weten wat je nog meer kan doen..
Oud 02-10-2003, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Punkygirl schreef op 02-10-2003 @ 15:51:
En dat word waarschijnlijk heel lastig...

Ik ben zelf ook ontzettend gepest vroeger.. vanaf basisschool tot en met 2e van de middelbare. Toen werd ik redleijk alternatief en durfden ze niet meer.. maar dta is niet mn advies.. Je zegt eigelijk zelf al dat je alles al zo ongveer hebt geprobeerd dus.. tja.. ik zou het eerlijk gezegt niet weten wat je nog meer kan doen..

Meppel is een boerengat

Je bent er al alto wanneer je geen spijkerbroek en wit T shirt aan doet bij wijze van spreken
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 14:56
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 02-10-2003 @ 15:53:
Meppel is een boerengat

Je bent er al alto wanneer je geen spijkerbroek en wit T shirt aan doet bij wijze van spreken
whahahaha lol Maar ik zei ook dat dat geeen advies was
Maar bij mij werden ze dus ang voor mn vrienden.. want tja als ik niks ertegen deed zouden hun ze wel eens laten ophouden..
Oud 02-10-2003, 14:56
Verwijderd
Met geweld los je ook niks op, je maakt er alleen een probleem bij. Zo komt al dat zinloos geweld in de wereld, lekker om dat soort dingen te promoten, heel slim. Als je er op los slaat, ben je niet echt veel slimmer bezig dan de mensen die je pesten.

Probeer er boven te staan, idd negeren en met anderen om gaan. (En als je goed contact met die anderen hebt, die anderen eventueel vragen om ook actief tegen het pesten te zijn. Hoe minder meelopers, hoe minder leuk het pesten vaak wordt.)

Pesten gebeurd vaak omdat mensen jaloers zijn, je moeder zou dus best gelijk kunnen hebben. Waarom denk jij dat het anders is? Waarom denk jij dat ze het doen?

Misschien kun je idd naar je teamleider stappen, misschien kan hij ze tot inzicht brengen. Of een andere docent ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 02-10-2003 @ 15:56:
Met geweld los je ook niks op, je maakt er alleen een probleem bij. Zo komt al dat zinloos geweld in de wereld, lekker om dat soort dingen te promoten, heel slim. Als je er op los slaat, ben je niet echt veel slimmer bezig dan de mensen die je pesten.

Probeer er boven te staan, idd negeren en met anderen om gaan. (En als je goed contact met die anderen hebt, die anderen eventueel vragen om ook actief tegen het pesten te zijn. Hoe minder meelopers, hoe minder leuk het pesten vaak wordt.)

Pesten gebeurd vaak omdat mensen jaloers zijn, je moeder zou dus best gelijk kunnen hebben. Waarom denk jij dat het anders is? Waarom denk jij dat ze het doen?

Misschien kun je idd naar je teamleider stappen, misschien kan hij ze tot inzicht brengen. Of een andere docent ofzo.
bedankt
Ik ben inderdaad tegen geweld omdat het niets goeds opleverd... Ik sta er ondertussen al boven.. zoals ik al zei.. ik heb mijn psychologische (zo goed? ) problemen opgelost..

Ik ken wel wat lui op school.. die respecteren mij ook wel.. groeten me.. drink er eens wat.. maar ja.. zij kunnen er ook weinig aan doen

Ik praat nog wel eens met wat meiden.. ga gewoon met ze om.. af en toe een praatje.... groeten.. niet echt iets serieus ofzo... (vind iemand buiten school namelijk erg leuk ) maar waarom zou je op zoiets jaloers zijn? een praatje maken kan iedereen... en verder... tja.. mn uiterlijk?? Ik krijg af en toe te horen dat ik er wel leuk uitzie.. terwijl ik van hun te horen krijg dat ik er als een homo uitzie, wie weet.

Ik vind gewoon dat ze moeten kunnen stoppen wanneer ik dat van ze vraag... en ik vind het ongelooflijk kinderachtig om in een examenklas nog dingen naar anderen te gooien...

Mensen beginnen toch wel rond hun 17/18e volwassen te worden of? : /
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:17
Punkygirl
Punkygirl is offline
Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen die gewoon niet volwassen worden.
Oud 02-10-2003, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Punkygirl schreef op 02-10-2003 @ 16:17:
Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen die gewoon niet volwassen worden.
blijkbaar
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:45
Verwijderd
iig knap dat je er boven staat. Dat scheelt vaak al een hoop.

De mensen waar je mee omgaat kunnen er misschien niet direct iets aan doen, maar ze kunnen zich iig wel afzetten tegen pesten en tegen de pesters.

Waarop kunnen ze jaloers zijn...tja, ik zou het niet weten, ik ken jou en de anderen niet. Toch is het vaak zo dat, ook al lijkt het onmogelijk, dat jaloersheid een oorzaak is. 't hoeft natuurlijk niet, maar 't zou wel kunnen.

Pesten is niet specifiek iets voor kinderen/jongeren, er zijn ook genoeg (teveel) volwassenen die nog pesten...sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo ontzettend sociaal ed...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 02-10-2003 @ 16:45:
iig knap dat je er boven staat. Dat scheelt vaak al een hoop.

De mensen waar je mee omgaat kunnen er misschien niet direct iets aan doen, maar ze kunnen zich iig wel afzetten tegen pesten en tegen de pesters.

Waarop kunnen ze jaloers zijn...tja, ik zou het niet weten, ik ken jou en de anderen niet. Toch is het vaak zo dat, ook al lijkt het onmogelijk, dat jaloersheid een oorzaak is. 't hoeft natuurlijk niet, maar 't zou wel kunnen.

Pesten is niet specifiek iets voor kinderen/jongeren, er zijn ook genoeg (teveel) volwassenen die nog pesten...sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo ontzettend sociaal ed...
Verkeerde opvoeding ofzo : / of omgeving.... genoeg boeren gaten in de buurt.. minder mensen in de omgeving.. minder sociaal over het algemeen..
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:51
Verwijderd
Citaat:
F0_ol schreef op 02-10-2003 @ 16:47:
Verkeerde opvoeding ofzo : / of omgeving.... genoeg boeren gaten in de buurt.. minder mensen in de omgeving.. minder sociaal over het algemeen..
Idd, opvoeding, omgeving, vrienden, dingen die er in iemands leven zijn gebeurd, maar 't verschilt ook gewoon per persoon, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 16:15
Ireentje
Ireentje is offline
Je moet ze een grote bek truggeven, ga er thuis ff voor zitten denk na wie je denkt dat morge een opmerking over je gaan maken en verzin iets goeds trug te zeggen. Pak ze op hun zwakke punten, die heeft namelijk iedereen. Zorg dat je zelfverzekerd overkomt!
Echt zielige mensen bij jou op school waar zit je op school?kom ik eens even langs om ze op hun bek te slaan.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 16:20
Verwijderd
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 02-10-2003 @ 17:15:
Je moet ze een grote bek truggeven, ga er thuis ff voor zitten denk na wie je denkt dat morge een opmerking over je gaan maken en verzin iets goeds trug te zeggen. Pak ze op hun zwakke punten, die heeft namelijk iedereen. Zorg dat je zelfverzekerd overkomt!
Echt zielige mensen bij jou op school waar zit je op school?kom ik eens even langs om ze op hun bek te slaan.
inderdaad dark

Ze zijn te dom om mn opmerkingen te begrijpen.. snappen ze m eindelijk brabbelen ze iets vaags.. lopen ze weg.. beginnen ze volgend uur wel weer...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 16:42
Another Way
Another Way is offline
wat nou als je een klein beetje aanpast, dus minder homo (niet dat ik dat vind hoor) kleren dragen, en je anders opstellen?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 16:44
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 02-10-2003 @ 17:20:
inderdaad dark

Ze zijn te dom om mn opmerkingen te begrijpen.. snappen ze m eindelijk brabbelen ze iets vaags.. lopen ze weg.. beginnen ze volgend uur wel weer...
Kinderachtige kindertjes ...veel succes verder en als je er echt niet meer tegen kan dan roepje wel ff om hulp he?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2003, 16:57
Systematica
Systematica is offline
Weetje, ik herken mezelf in het 'mensen geen pijn kunnen doen'.
Geweld lost niets op, maar iemand geestelijk intimideren wel.
En dan heb ik het over 'een bepaalde blik'. Iemand LANG en STRAK aankijken. Weetje wat er dan gebeurd...??
1. dan worden ze bang, want ze weten niet zo goed wat te doen...
2. op die manier laat je zien dat jij ook niet bang voor hen bent...
3. ze je hopelijk wel met rust zullen laten, want je zet ze zeker wel aan het denken.

Ze zijn blijkbaar nog niet met de legoblokken uitgespeeld.
Als je een meisje was geweest zou ik tegen je zeggen, luister naar wat Hole-muziek en alles omt goed !

Nee, serieus: Mensen MOETEN weten dat er met JOU niet te fucken valt. Neem jezelf hierin serieus. Als je dit niet (verbaal?) uitvecht ben je niet de 'survivor of the fittest'. Doe er wat aan!
Oud 02-10-2003, 17:36
sientjuh
sientjuh is offline
Ah, ik heb zojuist bij pedagogie (ja, dat is ook een middelbareschoolvak hier) iets gehad daarover, maar goed, wat ik helemaal zelf denk:

Je hebt ondertussen de naam gepeste te zijn. Het is heel moeilijk om die te veranderen. Ik denk niet dat je teamleider of mentor of zoiets dat kan doen en ik zal ook even uitleggen waarom ik dat denk (en dan komt de pedagogiestof om de hoek kijken):

Als er in een groep gepest wordt zijn daar verschillende groepen mensen bij te betrekken, de pester, de gepeste, maar ook de rest van de klas en dat moet je niet vergeten. In jouw omgeving wordt gepest omdat je omgeving dit toe laat!
Je mentor of wie dan ook moet dus de mentaliteit die in de loop vann de tijd is ontstaan bij jou in de klas geheel veranderen.
De pester stopt natuurlijk niet zomaar met pesten, ook al wordt hij voor z'n gedrag gestraft, dit gedrag levert hem namelijk te veel voordelen op (respect van de groep, aanzien e.d.)
Daarom is het belangrijk dat de mentaliteit van de groep verandert, als de groep de pester geen respect meer geeft en hem in feite dus niet meer beloont voor z'n pestgedrag, of misschien zelfs straft door niet meer met de pester om te gaan, zal de pester zijn gedrag veranderen. In de praktijk is deze oplossing heel moeilijk, zeker op een middelbare school waar er weinig toezicht is op de groep en waar elke leraar weer anders over iets denkt, daarom raad ik je deze oplossing niet aan.

Als ik jou was zou ik zelf veranderen. Hiermee bedoel ik geen zelfverloochening of dat soort zaken. Ik zou naar een andere omgeving verhuizen (van school veranderen), liefst een waar het verleden je niet achtervolgt, dus een school in een andere stad zodat je helemaal op nieuw kunt beginnen. Verder is er een reden waarom je gepest wordt. Dit klinkt vast heel vertvelend voor je, maar een groep kiest niet zomaar iemand uit voor de functie van pispaaltje. Het is bekend dat mensen die gepest worden, ook al veranderen ze van omgeving, toch steeds opnieuw het pispaaltje worden. Dit komt doordat ze zich anders gedragen dan de andere leden van hun gezelschap.
Ik weet niet goed wat dit bij jou zou kunnen zijn, als je wil kan ik voor je opzoeken wat de verschillende typen slachtoffers van gepest zijn (je hebt er 7 als ik me niet vergis), daar staat ook bij wat er "fout" is aan hun gedrag.

Ik hoop niet dat ik al te afstandelijk en alwetend overkom, want ik heb, eerlijk waar, echt met je te doen.
Omdat je nog maar een halfjaar moet is het helemaal moeilijk om te besluiten wat je zal gaan doen, maar bedenk hoe lang een half jaar kan zijn als je ongelukkig bent! Misschien kan je dan beter echt van omgeving veranderen enzow. Aan de andere kant zul je geen diepgaande vriendschappen opbouwen in dat halfjaar.
Oud 02-10-2003, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 02-10-2003 @ 17:42:
wat nou als je een klein beetje aanpast, dus minder homo (niet dat ik dat vind hoor) kleren dragen, en je anders opstellen?
Was dat nou voor een onzin? Je aanpassen aan mensen die zich zielig gedragen? Bovendien helpt dat vaak voor geen meter. Verder zeggen anderen dat hij zich niet als een homo gedraagt en kleedt (en al deed ie dat).
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 17:46
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-10-2003 @ 18:40:
Was dat nou voor een onzin? Je aanpassen aan mensen die zich zielig gedragen? Bovendien helpt dat vaak voor geen meter. Verder zeggen anderen dat hij zich niet als een homo gedraagt en kleedt (en al deed ie dat).
Nou ik heb het gedaan, en bij mij hielp het.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 02-10-2003 @ 18:46:
Nou ik heb het gedaan, en bij mij hielp het.
Ik ben blij voor je en dat meen ik. Ik heb zelf alleen de ervaring dat het absoluut niet helpt en niet alleen met mezelf.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 18:48
Verwijderd
homo kleding?
nah.. ik draag hele casual kleding...
als het wat anders is het wijd... geen roze strakke shirtjes oid, geen doorschijnende witte broeken met een string... nah...

als je mn fotoboek had bekeken wist je mn kleding wel een beetje

dank je leonoor

en bang.. misschien pesten ze me daarvoor.. misschien is dat de reden.. ik ben dus redelijk gebouwd... misschien draag ik "bedreigende" kleren voor ze.... misschien iets onbekend voor deze primitieve wezens..

ik ben niet bang voor ze.. ze irriteren me enkel.. ze zullen ook nooit echt iets serieus proberen.. dat "kleine" pesten hebben ze 2 jaar lang enkel gedurfd.. en dat doen ze nu ook niet meer...

En het zijn maar een paar lui.. de grootste groep is gestopt.. toch heb je van die lui..

sommigen zien het als een grapje... gewoon te dom in de kop....

sigh
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 18:54
vedetje
vedetje is offline
misschien zijn ze jaloers op je konijn-knuffeltje

ontopic: gewoon een grote bek opzetten, hun terugpakken op hun woorden, en direct een goed antwoord klaar hebben op een opmerking...

als ze je gaysome noemen, compleet negeren, nooit antwoorden als ze je naam niet zeggen, en als ze dan zeggen van waarom reageer je niet moet je heel afwezig antwoorden 'had je het tegen mij dan?' dat raken ze wel beu
(ben ik zo van een lastige bijnaam afgeraakt )
Oud 02-10-2003, 20:09
Verwijderd
Citaat:
slimmerd schreef op 02-10-2003 @ 19:54:
misschien zijn ze jaloers op je konijn-knuffeltje

ontopic: gewoon een grote bek opzetten, hun terugpakken op hun woorden, en direct een goed antwoord klaar hebben op een opmerking...

als ze je gaysome noemen, compleet negeren, nooit antwoorden als ze je naam niet zeggen, en als ze dan zeggen van waarom reageer je niet moet je heel afwezig antwoorden 'had je het tegen mij dan?' dat raken ze wel beu
(ben ik zo van een lastige bijnaam afgeraakt )
zoals ik al zei woorden helpen niet.. ze zijn te dom om ze te begrijpen... mn ma zegt altijd dat "mn bekkie op de juiste plaats zit". Met andere woorden een bijdehandje af entoe..

Ik negeer ze wel.. af en toe een dikke vinger Maar het is meer het feit dat ze niet naar me luisteren en ze me niet serieus nemen..
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 20:36
smuidra
smuidra is offline
vriendin van mij had ook heel veel problemen en toen ze met mij omging hielden ze opeens allemaal hun mond (ik ben als het moet best brutaal hoewel ik het meestal geen oplossing vind).

ontopic: Ik denk dat ze gewoon jaloers zijn op je misschien zelfs om je zelfvertrouwen, maar ze kunnen natuurlijk ook gewoon uittesten wanneer je er genoeg van krijgt en eindelijk gaat rammen en dan het liefst dat jij begint want dan zou jij de schuld krijgen . Denk dat ze gewoon negeren en praten met mentor ofzo. misschien wel het beste is hiertegen anders weet ik het ook niet meer. Ik weet wel dat als je de leider 1 ram geeft iedereen meteen normaal tegen je doet (mits ze erbij staan) maar je hebt gelijk dat je het niet wilt wil ik ook nooit of het moet mij te ver gaan

veel suc6 het komende jaar
Oud 02-10-2003, 21:16
tacidvs
tacidvs is offline
Wat zijn die 16-jarige meisjes toch agressief...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef op 02-10-2003 @ 22:16:
yup
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 08:50
smuidra
smuidra is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 02-10-2003 @ 22:16:
haha zo agressief ben ik echt niet hoor. Los liever iets met me mond op maar als dat eenmaal niet lukt ja dan kan ik wel eens agressief worden inderdaad. Ik weet van mezelf ook heus wel dat het fout is maar ja daar doe ik niets aan .
Oud 03-10-2003, 20:49
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 02-10-2003 @ 15:53:
Meppel is een boerengat

Offtopic: Meppel rules

En ik heb ook geen spijkerbroek en wit t-shirt aan, ben ik dan ook een alto.

Ik ben trouwens ook gepest, maar ik was ook heel stil en verlegen. Toen ik wat meer m´n mond open trok, was het over....nou ja, voor het grootste deel dan. Ik zie er wel wat afwijkend uit, en er zijn altijd brugwuppen die het leuk vinden om je daarmee te pesten he...
Oud 04-10-2003, 20:08
Cinamon
Cinamon is offline
Hm.. Da's altijd vervelend.. Zeer zeker kinderachtig.
Maar ik kan er niet veel op zeggen (wilde toch reageren) dan dat je eraan moet denken dat het nog maar 1 half jaar is en geloof mij, dat is zo voorbij en dan ben je er vanaf.
Tot die tijd, denk ik dat je ze het beste kan negeren of toch een botte, rotte opmerking maken of wat dan ook en niet slaan (is ook nergens voor nodig eigenlijk, tenzij het echt niet meer gaat) en dan hoop ik voor je dat ze toch eindelijk eens ophouden..
Maar goed, veel succes..
Oud 04-10-2003, 20:32
Anna
Anna is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 03-10-2003 @ 21:49:
Offtopic: Meppel rules

Oud 04-10-2003, 22:42
Verwijderd
Ik heb eigenlijk maar een echte tip voor je... namelijk blijf gewoon jezelf, hoe moeilijk dit ook is en bijt er het laatste halve jaartje even doorheen. Zoals ik het begrijp zullen de pesters echt niet meer veranderen dit laatste halve schooljaar.

Ik ben zelf jaren lang gepest, sinds ik eindelijk weg was bij de middelbare school was het gedoe eindelijk over en ben ik enorm blij dat ik gewoon lekker mezelf gebleven ben. De dagen op school heb ik leuk gevonden doordat ik me gewoon lekker op mn schoolwerk concentreerde en geprobeerd heb om niet naar het gepest te luisteren (ok ik geef toe, dit was enorm moeilijk en ik ben er dan ook vaak genoeg aan onderdoor gegaan).

sterkte en liefs, hanne
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 20:01
Verwijderd
Ik weet uit ervaring dat én bijdehante opmerkingen én negeren niet meer helpen als het pesten al een tijdje aan de gang is. Je kan toch maar het beste naar je teamleider gaan denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 06-10-2003 @ 21:01:
Ik weet uit ervaring dat én bijdehante opmerkingen én negeren niet meer helpen als het pesten al een tijdje aan de gang is. Je kan toch maar het beste naar je teamleider gaan denk ik.

het was vorig jaar al bekend.. ze hebben eigenlijk niets gedaan.. eigenlijk alleen wat geregeld met de schoolpsychiater.. ik was er voor mezelf uit.. maar de school veranderde niet.. werd voor mn gevoel enkel erger..

En meppel heeft voor mij weinigs goed opgeleverd : / voor mn broer een leuke baan bij de k*dans, mn zus een vriend.. mn ouders een nieuwe baan...

en voor mij : / tja..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Dr0_ol schreef op 06-10-2003 @ 21:14:
het was vorig jaar al bekend.. ze hebben eigenlijk niets gedaan.. eigenlijk alleen wat geregeld met de schoolpsychiater.. ik was er voor mezelf uit.. maar de school veranderde niet.. werd voor mn gevoel enkel erger..

En meppel heeft voor mij weinigs goed opgeleverd : / voor mn broer een leuke baan bij de k*dans, mn zus een vriend.. mn ouders een nieuwe baan...

en voor mij : / tja..
Arme jij.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 20:28
Verwijderd
Zoals al eerder gezegd is op psych: die jongens zijn te dom om te poepen. Als je met 18 jaar nog snotjes aan iemand zijn kleding smeert, dan heb je een achterstand van een jaar of 6 en valt het nog mee dat je op je 18e in 4 mavo of 5 havo zit..

Het enige wat je dit jaar nog kan doen is ze gewoon negeren.
Je kan praten als brugman tegen een ventje van 12 maar hij gaat 3 seconden later net zo hard weer verder.
Ik weet niet wat voor opleiding je hierna gaat volgen maar zorg dat je de volgende eikel gelijk de mond snoert. Anders blijft die ook weer aan de gang.

Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 06-10-2003 @ 21:28:
Zoals al eerder gezegd is op psych: die jongens zijn te dom om te poepen. Als je met 18 jaar nog snotjes aan iemand zijn kleding smeert, dan heb je een achterstand van een jaar of 6 en valt het nog mee dat je op je 18e in 4 mavo of 5 havo zit..

Het enige wat je dit jaar nog kan doen is ze gewoon negeren.
Je kan praten als brugman tegen een ventje van 12 maar hij gaat 3 seconden later net zo hard weer verder.
Ik weet niet wat voor opleiding je hierna gaat volgen maar zorg dat je de volgende eikel gelijk de mond snoert. Anders blijft die ook weer aan de gang.

Sterkte.
havo5.. wil hierna PABO doen.. ben dol op kids.. en ga graag met mensen om... volwassen dan wel te verstaan... behalve de kinderen die ik les wil geven dan

Door al dit gepest (of door meer) ben ik gewoon erg attent geworden.. ik denk altijd aan andermans gevoelens.. dat heeft me toch een redelijk sociaal persoon gemaakt.. en ik vind het dus niet "eerlijk" dat dus zo'n school mn leven verziekt...

En dan komt het feit ook nog dat alle meiden die je leuk vindt jou ook wel leuk en aardig vinden maar gewoon niet iets met je willen en dat soort dingen...

...............life.............. : /
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Dr0_ol schreef op 06-10-2003 @ 21:32:
havo5.. wil hierna PABO doen.. ben dol op kids.. en ga graag met mensen om... volwassen dan wel te verstaan... behalve de kinderen die ik les wil geven dan
Ik weet niet aan welke klassen je les wil gaan geven maar ben je niet bang dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt? Vooral kinderen in de leeftijd 11/16 vinden dit soort grapjes echt ont-zet-tend grappig.

Citaat:
Door al dit gepest (of door meer) ben ik gewoon erg attent geworden.. ik denk altijd aan andermans gevoelens.. dat heeft me toch een redelijk sociaal persoon gemaakt.. en ik vind het dus niet "eerlijk" dat dus zo'n school mn leven verziekt...
Het is ook niet eerlijk dat een paar pubertjes jou het leven zuur willen maken.

Citaat:
En dan komt het feit ook nog dat alle meiden die je leuk vindt jou ook wel leuk en aardig vinden maar gewoon niet iets met je willen en dat soort dingen...
Vrouwen. onbegrijpelijke wezens
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 06-10-2003 @ 21:44:
Ik weet niet aan welke klassen je les wil gaan geven maar ben je niet bang dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt? Vooral kinderen in de leeftijd 11/16 vinden dit soort grapjes echt ont-zet-tend grappig.

Het is ook niet eerlijk dat een paar pubertjes jou het leven zuur willen maken.

Vrouwen. onbegrijpelijke wezens

Ik verander.. ik zit nu in een mentaal zwakke fase.. en later zal ik die dingen anders zien.. dan zijn het geen leeftijdsgenoten meer...

en vrouwen... tja...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 20:55
Another Way
Another Way is offline
wrom heb je je naam veranderd?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 06-10-2003 @ 21:55:
wrom heb je je naam veranderd?
ey dooie

Gewoon.. omdat ik al in de spellen en alles had veranderd.. vond het wel leuk om het hier ook te doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten