Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2003, 09:26
Kamilla
Kamilla is offline
Sorry, voor de wat rare titel misschien, maar wist zo gauw geen betere.

Mijn vriend en ik zijn al bijna 2 jaar samen. Omdat hij vaak thuis zit in het weekend en niet echt weggaat, en hij vaak bij mij slaapt (ook door bepaalde redenen) kom ik vaak om één uur naar huis omdat hij anders zo lang alleen thuis zit. De laatste weken zit ik er nogal mee dat ik altijd maar zo vroeg naar huis ga, terwijl het bijvoorbeeld nog hartstikke gezellig is in het café waar ik vaak zit of dat ik een keer zin heb om uit te gaan. Maar als ik uit wil gaan moet ik dat van te voren 'afspreken', dat hij daar rekening mee kan houden, dus bijvoorbeeld 2 weken van te voren zeggen. Nu heb ik dus tegen hem gezegd dat ik graag wat meer 'vrijheid' wil in het weekend, omdat ik zo het idee heb dat ik een beetje opgesloten wordt. Ik ga bijna nooit uit en ben altijd vroeg thuis, en dat vind ik een beetje zonde van mijn 'jeugd', om het even vreemd te zeggen. Ik heb dit gisteren tegen hem gezegd en hij zei dat 'ie het idee had dat hij aan de kant geschoven werd in het weekend, dus nu ben ik weer aan het twijfelen of ik er wel goed aan gedaan heb door dit te zeggen, of stel ik me aan? Wat vinden jullie?

Het is dus niet zo dat ik nu voortaan elk weekend pas hartstikke laat thuis kom of dat we nooit meer bij elkaar slapen ofzo..

Laatst gewijzigd op 07-10-2003 om 09:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2003, 09:32
Verwijderd
Citaat:
koemeeltje schreef op 07-10-2003 @ 10:26:
Nu heb ik dus tegen hem gezegd dat ik graag wat meer 'vrijheid' wil in het weekend, omdat ik zo het idee heb dat ik een beetje opgesloten wordt. Ik ga bijna nooit uit en ben altijd vroeg thuis, en dat vind ik een beetje zonde van mijn 'jeugd', om het even vreemd te zeggen. Ik heb dit gisteren tegen hem gezegd en hij zei dat 'ie het idee had dat hij aan de kant geschoven werd in het weekend, dus nu ben ik weer aan het twijfelen of ik er wel goed aan gedaan heb door dit te zeggen, of stel ik me aan? Wat vinden jullie?
Je hebt een vriend en die komt, als ik het begrijp, dan ook bij jou thuis. Dan is het natuurlijk niet leuk als hij thuis op je zit te wachten en jij tot laat in de nacht uitgaat...

Waarom neem je hem niet eens mee?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 09:34
Hawahaai
Hawahaai is offline
Als ik het goed begrijp slaapt hij dus bij jou, maar hij gaat niet met je mee uit. Ik zou hem op een gegeven moment voor de keuze zetten: of mee uit gaan, of gewoon thuis slapen.
Dit lijkt me niet echt werken. Natuurlijk mag je rekening houden met elkaar, maar jij mag ook doen waar je zin in hebt en moet niet alles door hem laten tegenhouden...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 09:38
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
gewoon flink en stappen gaan

want zoals je zelf al zegt je verneu*t zo je hele jeugd!!

Je vriend kan mee of lekker alleen thuis zitten!!

ps. Waarom gaat hij nooit mee???
Oud 07-10-2003, 09:38
Kamilla
Kamilla is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-10-2003 @ 10:32:
Je hebt een vriend en die komt, als ik het begrijp, dan ook bij jou thuis. Dan is het natuurlijk niet leuk als hij thuis op je zit te wachten en jij tot laat in de nacht uitgaat...

Waarom neem je hem niet eens mee?
Hij heeft nooit zin om mee te gaan, de vriendengroep waar hij veel mee weg ging is totaal uit elkaar gevallen, als hij dan mee gaat zit hij vaak alleen met een paar mensen die die eigenlijk niet zo aardig vind. Die oplossing heb ik al vaak zat geprobeerd.

En hij zit inderdaad bij mij thuis, hij slaapt in het weekend vaak bij mij en dan komt hij rond 12 uur, half 1 naar mijn huis en dan zorg ik dat ik uiterlijk 1 uur thuis ben. Dan is hij nog wakker. Maar dat slapen is door een bepaalde reden, namelijk dat mijn vader in het weekend bijna het hele weekend weg is en anders mijn zusje en ik veel alleen zijn. Maar dat vind ik niet zo'n groot probleem, om alleen te slapen. Eerst wel, nu niet meer zo.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 09:59
Verwijderd
Citaat:
koemeeltje schreef op 07-10-2003 @ 10:38:
Hij heeft nooit zin om mee te gaan, de vriendengroep waar hij veel mee weg ging is totaal uit elkaar gevallen, als hij dan mee gaat zit hij vaak alleen met een paar mensen die die eigenlijk niet zo aardig vind. Die oplossing heb ik al vaak zat geprobeerd.
Maar waarom doet hij dat dan? Kan hij niet beter bij jou gaan zitten...?

Citaat:
En hij zit inderdaad bij mij thuis, hij slaapt in het weekend vaak bij mij en dan komt hij rond 12 uur, half 1 naar mijn huis en dan zorg ik dat ik uiterlijk 1 uur thuis ben. Dan is hij nog wakker. Maar dat slapen is door een bepaalde reden, namelijk dat mijn vader in het weekend bijna het hele weekend weg is en anders mijn zusje en ik veel alleen zijn. Maar dat vind ik niet zo'n groot probleem, om alleen te slapen. Eerst wel, nu niet meer zo.
Kan hij dan niet wat later naar jou toe gaan...?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 10:29
Kamilla
Kamilla is offline
sarahbressers schreef op 07-10-2003 @ 10:59:
Maar waarom doet hij dat dan? Kan hij niet beter bij jou gaan zitten...?
Hij zit dan wel bij mij, maar verder zijn er dan weinig mensen voor hem, waardoor hij het vaak gewoon niet naar zijn zin heeft, hij wil gewoon niet mee, ik heb het al vaak genoeg gevraagd.

Kan hij dan niet wat later naar jou toe gaan...?
Hij komt rond half 1 naar mij, als ik om 1 thuis kom.

Laatst gewijzigd op 07-10-2003 om 10:33.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 10:42
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
zien jullie elkaar alleen in het weekend?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 10:43
Kamilla
Kamilla is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 07-10-2003 @ 11:42:
zien jullie elkaar alleen in het weekend?
Nee, doordeweeks zien we elkaar bijna altijd op maandag, dinsdag en woensdag of in ieder geval 2 dagen daarvan. En we zien elkaar vaak ook nog wel zaterdagavond, tot een uur of half 10, dus voor ik weg ga. Soms blijft hij dan eten en op zondag zien we elkaar ook bijna altijd, dan gaan we wat doen samen of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 10:49
Verwijderd
Citaat:
koemeeltje schreef op 07-10-2003 @ 10:38:
Mag ik hieruit concluderen dat jij liever bij je vrienden bent dan bij je vriend?

En kan je vriend niet naar zijn eigen huis? (aangezien je het niet zo'n groot probleem vindt om alleen te slapen enzo.)

Ik ken het probleem trouwens wel een beetje, alleen is het bij mij zo dat mijn vriend vaak bij mij thuis zit omdat ik altijd weinig zin heb om naar zijn huis te gaan, want het is een minuut of twintig fietsen. Dus zit hij altijd bij mij en zit ik 's avonds altijd thuis bij hem. Maar dat vind ik niet erg, want ik ga nooit uit.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:04
Verwijderd
Mja, ik zou hem of meenemen of zelf gaan en plezier maken zonder hem. Jij doet nu al zo lang wat hij van jou wil, wanneer ben jij aan de beurt?
Zeg hem eens duidelijk dat jij nu eens echt uit wil en hij maar moet kiezen; of hij gaat mee of hij blijft thuis.

Het is onzin dat hieruit blijkt dat ze liever bij haar vrienden is dan bij haar vriend; ze wil gewoon ook eens met haar vrienden omgaan ipv altijd maar met haar vriend. 't Is toch niet zo dat je vastgelijmd bent aan elkaar en per se alles samen moet doen? Daar zou ik echt gek van worden.

Ik vind niet dat jij hem moet vermaken, dat kan hij zelf ook wel.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:05
Kamilla
Kamilla is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-10-2003 @ 11:49:
Mag ik hieruit concluderen dat jij liever bij je vrienden bent dan bij je vriend?

En kan je vriend niet naar zijn eigen huis? (aangezien je het niet zo'n groot probleem vindt om alleen te slapen enzo.)

Ik ken het probleem trouwens wel een beetje, alleen is het bij mij zo dat mijn vriend vaak bij mij thuis zit omdat ik altijd weinig zin heb om naar zijn huis te gaan, want het is een minuut of twintig fietsen. Dus zit hij altijd bij mij en zit ik 's avonds altijd thuis bij hem. Maar dat vind ik niet erg, want ik ga nooit uit.
Ik zit helemaal niet liever bij mijn vrienden, ik weet niet waar je dat vandaan haalt. En mijn vriend kan wel thuis slapen, maar omdat ik nu toch steeds netjes om 1 uur naar huis kwam, was het geen enkel probleem als mijn vriend bij mij sliep. Omdat ik nu misschien wat vaker later thuis wil zijn, kan hij inderdaad misschien het beste thuis slapen. Het gaat mij er vooral om dat ik als ik het wat later wil maken ik dat altijd van te voren af moet spreken, en dan is het vaak net op die avonden niet gezellig of als ik een keer spontaan uit wil gaan, dan gaat dat niet want dan had ik dat al een week van te voren tegen mijn vriend moeten zeggen (bij wijze van).
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:07
Verwijderd
Citaat:
koemeeltje schreef op 07-10-2003 @ 12:05:
Ik zit helemaal niet liever bij mijn vrienden, ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
waarom vind je het dan erg om voor je vriend naar huis te komen?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:08
Kamilla
Kamilla is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-10-2003 @ 12:04:
Mja, ik zou hem of meenemen of zelf gaan en plezier maken zonder hem. Jij doet nu al zo lang wat hij van jou wil, wanneer ben jij aan de beurt?
Zeg hem eens duidelijk dat jij nu eens echt uit wil en hij maar moet kiezen; of hij gaat mee of hij blijft thuis.

Het is onzin dat hieruit blijkt dat ze liever bij haar vrienden is dan bij haar vriend; ze wil gewoon ook eens met haar vrienden omgaan ipv altijd maar met haar vriend. 't Is toch niet zo dat je vastgelijmd bent aan elkaar en per se alles samen moet doen? Daar zou ik echt gek van worden.

Ik vind niet dat jij hem moet vermaken, dat kan hij zelf ook wel.
Dank je wel.
Ik heb al vaak zat geprobeerd hem mee te nemen, maar dat wil hij gewoon niet, die discussie ga ik ook niet meer aan, want hij gaat toch niet mee. En het is niet zo dat ik hem daardoor bijna nooit meer zie want ik heb hierboven al ergens gezet dat we elkaar vrij vaak zien, en het zal ook heus niet zo zijn dat ik dan voortaan elk weekend pas tegen de ochtend thuis kom. Ik vind het ook wel erg vervelend voor hem dat hij zoveel thuis zit, maar daar hoef ik dan toch niet de 'dupe' van te worden, klinkt misschien erg lullig.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:11
Kamilla
Kamilla is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-10-2003 @ 12:07:
Ik vind het niet erg om voor mijn vriend naar huis te komen, dat zeg ik ook niet. Het is alleen zo dat ik nu de afgelopen tijd bijna elk weekend om 1 uur thuis was en ik nooit echt uit ga of het een keertje later maak. Ik heb altijd dezelfde weekenden en ik ga nooit het weekend in met de instelling van; we zien wel hoe het loopt, want ik weet dan toch dat ik om 1 uur weer thuis zit. Terwijl het misschien wel heel gezellig is, maar ik dan weer weg 'moet'.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:12
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Ik denk persoonlijk eerder dat ze ook nog aandacht aan haar vrienden wil schenken dan om nu te spreken van ' liever bij hen zijn'...zo zuigt dr vriend anders dr hele vriendenleven weg...

[ontopic]

Misschien wordt t tijd dat je je vriend gaat vertellen dat je geen agenda in het weekend wenst bij te houden om te plannen wanneer je thuiskomt, aangezien dat het hele idee achter 'laten we vanavond ns uitgaan' laat verdwijnen...
En als hij wel bij je wil slapen dat je niet weet hoe laat je thuis bent, dus dat je m wel belt als je weggaat, zodat hij dan naar jou kan gaan en als hij toch wenst te slapen dat hij je dan belt met het bericht dat ie niet meer bij jou gaat slapen omdat ie moe is?
Oud 07-10-2003, 11:13
Kamilla
Kamilla is offline
En over een tijdje is het ook weer zo dat ik op zaterdagochtend moet werken, dus dan ben ik vrijdag om half 12, 12 uur weer thuis. Dus dan is dat probleem er niet. Ik werk nu momenteel niet op zaterdagochtend dus nu hoef ik niet persé vroeg thuis te zijn omdat ik er weer vroeg uit moet. Maar dan is het geen probleem, behalve dan de zaterdagavonden.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Ja kom zeg; ze hóeft niet te kiezen tussen haar vriend en haar vrienden, die keuze kan je ook helemaal niet maken.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:16
Kamilla
Kamilla is offline
Citaat:
Sithan schreef op 07-10-2003 @ 12:12:

Misschien wordt t tijd dat je je vriend gaat vertellen dat je geen agenda in het weekend wenst bij te houden om te plannen wanneer je thuiskomt, aangezien dat het hele idee achter 'laten we vanavond ns uitgaan' laat verdwijnen...
En als hij wel bij je wil slapen dat je niet weet hoe laat je thuis bent, dus dat je m wel belt als je weggaat, zodat hij dan naar jou kan gaan en als hij toch wenst te slapen dat hij je dan belt met het bericht dat ie niet meer bij jou gaat slapen omdat ie moe is?
Jij begrijpt het.
Ik moet altijd ver van te voren plannen of ik dat weekend uit wil gaan of later thuis wil komen. Ik heb het ook al tegen hem gezegd en morgen gaan we het er nog wel over hebben, want anders blijf ik er mee zitten en dan barst misschien een keer de bom, en nu kunnen we er nog rustig over praten voordat het echt een groot 'probleem' wordt.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:17
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Wat voor vriend heb jij dat je het gewoon normaal vind dat je alleen nog maar oog hebt voor hem?...Dat slaat toch nergens op.... of mag ik nu ook concluderen uit jou verhaal, dat je vriendenleven is opgezogen en je het doodnormaal zou vinden...

Ik ken zo'n stelletje en om eerlijk te zijn vind ik het in en in triest, het erge is zelfs dat ze zonder elkaar niks wensen te ondernemen...je bent toch geen getrouwd stel van 80 waarvan alle kennissen al overleden zijn zeg.

Laatst gewijzigd op 07-10-2003 om 11:20.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
koemeeltje schreef op 07-10-2003 @ 12:16:
Jij begrijpt het.
Ik moet altijd ver van te voren plannen of ik dat weekend uit wil gaan of later thuis wil komen. Ik heb het ook al tegen hem gezegd en morgen gaan we het er nog wel over hebben, want anders blijf ik er mee zitten en dan barst misschien een keer de bom, en nu kunnen we er nog rustig over praten voordat het echt een groot 'probleem' wordt.
Ik ook hoot, ik vind het eerlijk gezegt niet echt normaal, het is vriend maar dat hij nou zulke eisen gaat stellen. Moet er niet aan denken dat ik een tijd mee krijg van mijn vriendin, in een relatie hoort toch vrijheid. Hij moet zelf ook wat meer met vrienden omgaan lijkt mij. Maar je moet echt wel een keertje later kunnen thuis komen, vooral als het echt leuk is.....
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:20
sunflouwer
sunflouwer is offline
hm, jou vriend blijft dus bij jou slapen omdat je vader weg is...
het komt op mij een beetje over dat hij behalve ' de oppas' ook de vader rol gaat spelen.
" je bent om 1 uur thuis of de volgende maand niet uit!!!"
jij : vriend... ik wil graag uit.
hij: daar komt niets van in jongedame, ik wil het eerst in drievoud schriftelijk aangevraagd zien.
jij : Mag ik dan volgende week uit?
hij : Waar ga je dan naartoe, en met wie, en hoe laat was je van plan thuis te komen?
jij: Met die en die en die, en we gaan naar het cafe, en misschien is het mogelijk dat ik voor deze ene keer in plaats van 1 uur om half 2 thuis kom?

... dit staat hier allemaal wat lullig, en zo bedoel ik het ook eigenlijk Zoals het op mij overkomt is hij gewoon jou plaatsvervangende vader...
tkan natuurlijk dat ik het verkeerd zie, maja, dit lijkt me niet echt een gezonde relatie
Oud 07-10-2003, 11:22
Kamilla
Kamilla is offline
Citaat:
sunflouwer schreef op 07-10-2003 @ 12:20:
hm, jou vriend blijft dus bij jou slapen omdat je vader weg is...
het komt op mij een beetje over dat hij behalve ' de oppas' ook de vader rol gaat spelen.
" je bent om 1 uur thuis of de volgende maand niet uit!!!"
jij : vriend... ik wil graag uit.
hij: daar komt niets van in jongedame, ik wil het eerst in drievoud schriftelijk aangevraagd zien.
jij : Mag ik dan volgende week uit?
hij : Waar ga je dan naartoe, en met wie, en hoe laat was je van plan thuis te komen?
jij: Met die en die en die, en we gaan naar het cafe, en misschien is het mogelijk dat ik voor deze ene keer in plaats van 1 uur om half 2 thuis kom?

... dit staat hier allemaal wat lullig, en zo bedoel ik het ook eigenlijk Zoals het op mij overkomt is hij gewoon jou plaatsvervangende vader...
tkan natuurlijk dat ik het verkeerd zie, maja, dit lijkt me niet echt een gezonde relatie
Het is niet zo dat ik van hem niet later thuis mag komen. Maar omdat hij veel bij mij slaapt en hij vaak thuis zit vind hij het gewoon vervelend als ik dan ook nog is hartstikke laat thuis kom, dan zit hij heel lang alleen. Maar ik voel me hier ook niet zo prettig bij, vandaar dat we het erover gaan hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:23
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
sunflouwer schreef op 07-10-2003 @ 12:20:
Wat natuurlijk ook kan als hij blijft vragen om het van te voren af te spreken...dat je het hele jaar alvast iedere zaterdagavond volplant...want sja afspraken kunnen weleens komen te vervallen nietwaar
Oud 07-10-2003, 11:24
sunflouwer
sunflouwer is offline
Citaat:
Sithan schreef op 07-10-2003 @ 12:23:
Wat natuurlijk ook kan als hij blijft vragen om het van te voren af te spreken...dat je het hele jaar alvast iedere zaterdagavond volplant...want sja afspraken kunnen weleens komen te vervallen nietwaar
Oud 07-10-2003, 11:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
kan hij dan niet op vrijdagavond bij je blijven slapen? of komt dat niet uit ivm werk oid?

ik snap dat jij je een bent in het nauw gedreven voelt, maar ik snap ook wel dat hij zich een beetje in de steek gelaten voelt. hij heeft niet het recht om je thuis te houden, maar je hebt het wel zo ver laten komen dat het standaard is geworden dat hij bij je blijft slapen.
ik vind jullie wat dat betreft slecht bij elkaar passen. jij wilt nog de beest uithangen, terwijl hij het weekend veel liever thuis zit. moeilijk te combineren
op vrijdagavond uitgaan is zeker ook geen optie? zo doen mijn vriend en ik het namelijk... ik ben zaterdags te moe om uit te gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:33
Kamilla
Kamilla is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 07-10-2003 @ 12:29:
kan hij dan niet op vrijdagavond bij je blijven slapen? of komt dat niet uit ivm werk oid?

ik snap dat jij je een bent in het nauw gedreven voelt, maar ik snap ook wel dat hij zich een beetje in de steek gelaten voelt. hij heeft niet het recht om je thuis te houden, maar je hebt het wel zo ver laten komen dat het standaard is geworden dat hij bij je blijft slapen.
ik vind jullie wat dat betreft slecht bij elkaar passen. jij wilt nog de beest uithangen, terwijl hij het weekend veel liever thuis zit. moeilijk te combineren
op vrijdagavond uitgaan is zeker ook geen optie? zo doen mijn vriend en ik het namelijk... ik ben zaterdags te moe om uit te gaan.
Ik werk nu op zaterdagmiddag, maar normaal gesproken werk ik heel de dag. Dus vrijdagavond bij elkaar slapen dat lukt wel, als ik weer op zaterdagochtend moet werken. Dus op vrijdagavond echt uitgaan is geen optie. Dat van dat slapen is een beetje ingewikkeld allemaal, ik vond het eerst niet prettig om alleen te slapen, maar nu heb ik daar niet zo'n last meer van, dus dat is er vanzelf een beetje ingegroeid, maar als ik om 1 uur thuis kom is het geen probleem om bij elkaar te slapen. En dat we slecht bij elkaar passen vind ik er niet zoveel mee te maken, hij is 5 jaar ouder als mij en de vriendengroep van hem is gewoon uitgevallen daardoor zit hij veel thuis omdat hij niet iemand heeft waar hij echt mee weg kan. Het is echt niet zo dat we niet bij elkaar passen, want het is alleen in het weekend dat het problemen geeft en zoals gezegd, ik ben heus niet dan elk weekend pas tegen de ochtend thuis, ik maak heus wel tijd vrij voor mijn vriend.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
koemeeltje schreef op 07-10-2003 @ 11:33:
En dat we slecht bij elkaar passen vind ik er niet zoveel mee te maken, hij is 5 jaar ouder als mij en de vriendengroep van hem is gewoon uitgevallen daardoor zit hij veel thuis omdat hij niet iemand heeft waar hij echt mee weg kan. Het is echt niet zo dat we niet bij elkaar passen, want het is alleen in het weekend dat het problemen geeft en zoals gezegd, ik ben heus niet dan elk weekend pas tegen de ochtend thuis, ik maak heus wel tijd vrij voor mijn vriend.
neej dat bedoelde ik ook niet. ik bedoelde in dat opzicht, dus qua uitgaan. het lijkt mij moeilijk te combineren, uitgaan maar ook je vriend die bij je wilt blijven slapen.
maar als k t goed begrijp vond je vriend uitgaan eerst ook leuk totdat zn vriendengroep uit elkaar viel? waarom gaat hij dan niet met jou mee? (was ook al door iemand anders gesuggereerd las ik). of vindt hij jouw vriendengroep niet leuk? of vind jij dat niet leuk? er zijn toch zat stellen die samen met anderen uitgaan?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:43
Kamilla
Kamilla is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 07-10-2003 @ 12:36:
neej dat bedoelde ik ook niet. ik bedoelde in dat opzicht, dus qua uitgaan. het lijkt mij moeilijk te combineren, uitgaan maar ook je vriend die bij je wilt blijven slapen.
maar als k t goed begrijp vond je vriend uitgaan eerst ook leuk totdat zn vriendengroep uit elkaar viel? waarom gaat hij dan niet met jou mee? (was ook al door iemand anders gesuggereerd las ik). of vindt hij jouw vriendengroep niet leuk? of vind jij dat niet leuk? er zijn toch zat stellen die samen met anderen uitgaan?
Ik ga met hele andere mensen om, veel van hen vindt hij niet aardig. Ik ben vanaf begin af aan veel met hem meegeweest naar het café waar ik vaak zit in het weekend, daar heb ik toen veel mensen leren kennen en ook zijn vrienden. Maar die vriendengroep van hem is dus uit elkaar gevallen en er komen nog maar nauwelijks vrienden van hem in het café. Hij vind het gewoon niet gezellig, omdat hij niet zo goed met mijn 'vrienden' om kan gaan, hij vind het vaak gewoon niet leuk, ik heb al zo vaak geprobeerd hem mee te nemen maar dat wil hij gewoon niet dus dat is geen oplossing. En hij hoeft van mij niet elk weekend te blijven slapen, dat was omdat ik het eerst niet prettig vond alleen te slapen als er verder niemand thuis was behalve mijn zusje, maar dat probleem heb ik niet meer. Maar dat slapen is niet het grootste probleem.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:55
Angeles
Angeles is offline
Op zich kan ik me het wel voorstellen van jou, zaterdagavond is kennelijk de enige avond waarop je nog echt met je vrienden uit kan en dan is het niet echt leuk als je je dan om 1 uur moet "melden". Die opmerkingen dat je "dus" kennelijk liever bij je vrienden zit of dat je voor hem niet naar huis wil komen vind ik nergens op slaan, als je mee uit gaat dan wil je ook wel eens gewoon de tijd vergeten en met je vrienden meedoen inplaats van altijd halverwege moeten afhaken.

Misschien kan je afspreken dat je het om de week zo laat maakt als je wil (hoewel het spontane er dan natuurlijk ook wel vanaf is), of dat hij toch op vrijdag komt slapen inplaats van op zaterdag.

Hij zou het in elk geval niet zo persoonlijk moeten aantrekken, het heeft niks met hem te maken, jij wil gewoon uitgaan met je vrienden. Als zijn vriendengroep niet uit elkaar was gevallen had hij dat misschien ook wel gewild, maar nu heeft hij dat zelf niet meer en vindt hij het raar dat jij dat nog wel hebt.
Oud 07-10-2003, 11:57
Kamilla
Kamilla is offline
Citaat:
Angeles schreef op 07-10-2003 @ 12:55:
Op zich kan ik me het wel voorstellen van jou, zaterdagavond is kennelijk de enige avond waarop je nog echt met je vrienden uit kan en dan is het niet echt leuk als je je dan om 1 uur moet "melden". Die opmerkingen dat je "dus" kennelijk liever bij je vrienden zit of dat je voor hem niet naar huis wil komen vind ik nergens op slaan, als je mee uit gaat dan wil je ook wel eens gewoon de tijd vergeten en met je vrienden meedoen inplaats van altijd halverwege moeten afhaken.

Misschien kan je afspreken dat je het om de week zo laat maakt als je wil (hoewel het spontane er dan natuurlijk ook wel vanaf is), of dat hij toch op vrijdag komt slapen inplaats van op zaterdag.

Hij zou het in elk geval niet zo persoonlijk moeten aantrekken, het heeft niks met hem te maken, jij wil gewoon uitgaan met je vrienden. Als zijn vriendengroep niet uit elkaar was gevallen had hij dat misschien ook wel gewild, maar nu heeft hij dat zelf niet meer en vindt hij het raar dat jij dat nog wel hebt.
Ik heb hem ook duidelijk gezegd dat het niet aan hem ligt, maar het is inderdaad altijd gepland en het spontane is er inderdaad nogal vanaf. Op vrijdag bij elkaar slapen is misschien de beste oplossing en dat we elkaar dan zaterdagavond niet zien, of misschien er voor nog even. Dan zien we elkaar in ieder geval zondag weer.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 13:22
groovy
groovy is offline
je mag ook best eens voor jezelf kiezen hoor...
Ik snap hem ook wel, maarja, tis ook niet echt normaal als je voor hem vroeg thuiskomt..hoe lullig het ook is, doe ook eens iets wat jij leuk vindt

En dan laat je hem idd anders vrijdag slapen? Hebben jullie allebei een beetje je zin
Suc6!!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 13:40
suikerprinses
suikerprinses is offline
Denk dat je gewoon met je vriendje af moet spreken dat hij niet ieder weekend bij je slaapt. Of niet iedere vrijdag-/zaterdagavond. Dan kan hij zelf ook iets leuks doen, en jij hoeft even geen rekening met hem te houden *klinkt botter dan ik het bedoel hoor!* Maar dan kan je gewoon thuiskomen wanneer je dat zelf wil. En volgens mij zal je vriendje dat heus wel begrijpen..
Het probleem is geloof ik alleen dat ie een beetje aan je hangt, nu zijn vriendengroep uit elkaar gevallen is. Maar niet-uitgaan helpt daar toch ook niet tegen. Ik bedoel: je kan toch leuke mensen ontmoeten!?
Gewoon uitgaan en af en toe vroeger naar huis om bij je vriendje te zijn! Beetje afwisselen!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 15:02
Verwijderd
Hij moet eens zelf voor een leven gaan zorgen in plaats van aan jou te hangen. Want zo lijkt het wel alsof jij je eigen leven verliest omdat hij er ook geen heeft. Gewoon niet ieder weekend blijven slapen en niet ieder weekend uitgaan. Dat kan je dan mooi afwisselen. Maar als je echt elk weekend uit wil gaan, tjah, ik weet niet, lijkt me niet echt fijn voor je vriend. Anyway. succes ermee
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 16:06
Kamilla
Kamilla is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 07-10-2003 @ 16:02:
Hij moet eens zelf voor een leven gaan zorgen in plaats van aan jou te hangen. Want zo lijkt het wel alsof jij je eigen leven verliest omdat hij er ook geen heeft. Gewoon niet ieder weekend blijven slapen en niet ieder weekend uitgaan. Dat kan je dan mooi afwisselen. Maar als je echt elk weekend uit wil gaan, tjah, ik weet niet, lijkt me niet echt fijn voor je vriend. Anyway. succes ermee
Dank u! Het is ook niet mijn bedoeling om elk weekend echt uit te gaan, ik hou heus nog wel rekening met mijn vriend. Maar ik heb hem net gesproken en het gaat wel goed komen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 18:38
Studentje
Studentje is offline
Als je af en toe uit wilt gaan, moet je dat gewoon doen. Als je vriend dat verbiedt of zich opeens aan de kant geschoven voelt, is dat zijn probleem en moet ie zich er maar mee redden.
Oud 07-10-2003, 19:24
saartjeh
saartjeh is offline
kvind t ergens wel logisch dat hij vind dat jij t gewoon even moet zeggen, maar 2week van te voren , is ie nou helemaal, dat zou ik never bij niemand goedkeuren. Kun je niet 'of de dag van te voren t afspreken 'of gwoon rond 12uur bellen dattie nie hoeft te komen ofzow, of dat je ook rond 2/3u kan komen maar dan af en toe ofzow. iig dat je goede afspraken maakt en dat hij niet verwacht dat je leven om hem draait, natuurlijk is het heel belangrijk, maar kvind t n btje bezitterig als je zo nix spontaans kunt doen enzow. Het is hoe jij je voelt en hij moet daaruit niet concluderen dat hij zielig is (hij zei dattie zich aan de kant geschoven voelde) naja, kweenie prcies hoe k moet uitleggn, maar hoop dat je iig iets aan hebt

antwoord is n btje kort door de bocht, sry, maar nie eg veel tijd
Oud 08-10-2003, 06:57
damaetas
damaetas is offline
hij stelt zich aan. waarom kan hij niet mee uit?
Oud 08-10-2003, 08:37
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Waar slaat dat nou op?

Ze baalt ervan dat ze zo vroeg terug moet zijn, wat ik me goed voor kan stellen. Dat hij geen vrienden heeft is zijn probleem, en geen reden haar in haar vrijheid te beperken.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 09:05
Unexplained
Unexplained is offline
Ach, een vriend van mij heeft het nog erger. Hij moet elke dag om 23:00 thuis zijn om met z'n vriendin te chatten, anders wordt zij boos. En elk weekend gaat hij naar haar toe (ruim 150 kilometer).

Mijn advies: trek het je niet zo aan. Jouw leven draait om jou. Zijn leven draait om hem. Hij vult zijn leven in zoals hij dat goeddunk, jij het jouwe zoals het jou goeddunkt. De bedoeling van een relatie is mijns inziens het optreden van synergie: een win/win-situatie. Communiceer dit met hem.

Het lijkt mij een wenselijke situatie dat je elkaars leven aanvult, en niet beperkt!!
Oud 08-10-2003, 09:43
Verwijderd
Sorry ik heb niet alles gelezen en dus zeg ik misschien iets wat al eerder genoemd is, maar het eerste wat ik dus dacht was: hij kan toch gewoon gaan slapen en dat je hem een kus geeft als je thuiskomt en lekker bij hem in bed kruipt? Want hij moet zichzelf ook vermaken van half 1 tot 1, nou dan kan ie toch ook gewoon naar bed, slapen en dat jij dan naast m kruipt?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 11:09
Unexplained
Unexplained is offline
Nee, Loontjuh, zo werkt het niet bij de doorsnede tienerrelatie. Beide zijn vaak geil en willen nog even bonken voordat ze gaan slapen.
Oud 08-10-2003, 11:22
Verwijderd
Dat kan toch nog? Het gebeurd vaak dat een van ons (mijn vriend of ik dus) 's nachts wakker word, en de ander daarvan ook wakker wordt en dan hebben we 's nachts sex..

Ik snap niet wat er niet in kan...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 12:30
ZHAzha
ZHAzha is offline
Ik zou gewoon thuis komen wanneer JIJ wilt.

Mijn vriend houd ook niet van uitgaan en we slapen in het weekend altijd bij elkaar.
Maar ik ga gewoon op zaterdag avond uit, en kom rond een uur of 4 thuis en dan kruip ik gewoon tegen hem aan.
geen probleem toch?
Oud 08-10-2003, 12:31
little nemo
little nemo is offline
...is vast al gezegd...maar kan niet vaak genoeg herhaald worden

wie denkt hij wel dat hij is dat hij kan bepalen wanneer je thuis bent?? hij is je vader niet, dat hij nou nooit uit wil is zijn probleem, niet het jouwe...tuurlijk moet je er wel wat rekening mee houden (as in...1x in de week uit ofzo en de andere x met hem de hele avond zijn ofzo) maar je moet gewoon doen wat je zelf leuk vind...

trouwens, als dit lang doorgaat, weet ik vrijwel zeker dat je 'm gaat dumpen omdat je je ~helemaal als 17 jarige~ ontzettend benauwd gaat voelen

dus claimen die vrijheid!!
Oud 08-10-2003, 13:06
Verwijderd
Citaat:
ZHAzha schreef op 08-10-2003 @ 13:30:
Ik zou gewoon thuis komen wanneer JIJ wilt.

Mijn vriend houd ook niet van uitgaan en we slapen in het weekend altijd bij elkaar.
Maar ik ga gewoon op zaterdag avond uit, en kom rond een uur of 4 thuis en dan kruip ik gewoon tegen hem aan.
geen probleem toch?
just what i said
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 17:51
Miss Helena
Miss Helena is offline
Heej Millie,
Ik kan t helemaal begrijpen, heb zelf ook een periode gehad dat ik hiermee zat bij Rick, maar spreek er liever met je op msn over, k? Luf joe wijffie, spreek je snel! xxx Heleen.
Oud 09-10-2003, 09:04
xearo
xearo is offline
je zusje is toch ook thuis. ik weet niet hoe oud ze is maar daar kan die toch ook wat mee gaan doen, spelletjes ofzo. dan heeft hij ook wat te doen en kan jij komen wanneer je wil.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 12:37
Verwijderd
Nu ik dit topic helemaal heb doorgespit valt me een ding op.
Jij wilt alles, hij moet bij jou slapen, en jij wilt lekker zelf bepalen wanneer je komt. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat hij bij jou thuis op jou moet gaan wachten tot mevrouw zin heeft om thuis te komen. Hij is je slaaf niet
Heb je er weleens over nagedacht dat hij speciaal voor jou komt, en dat hij ook andere dingen zou kunnen doen zoals gewoon thuis tv kijken op de bank ipv bij jou thuis op jou te zitten wachten.
Ik vind het tamelijk begrijpelijk dat hij dan ook wil dat jij er bent als hij bij jou thuis op je zit te wachten.
Jij bent het die teveel wil, jij wilt met hem in een bedje liggen, maar je wilt ook uitgaan tot diep in de nacht. Maar hij heeft geen zin om de hele nacht te wachten tot mevrouw eens zin heeft om te komen, te begrijpelijk voor woorden.

De oplossing is heel simpel. Hij moet gewoon niet meer komen op zaterdag, en alleen als jullie het afspreken. Dan weet hij dat jij op tijd komt, en dan weet jij dat je die keer wel op tijd terug moet komen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 13:23
Kamilla
Kamilla is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 09-10-2003 @ 13:37:
Nu ik dit topic helemaal heb doorgespit valt me een ding op.
Jij wilt alles, hij moet bij jou slapen, en jij wilt lekker zelf bepalen wanneer je komt. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat hij bij jou thuis op jou moet gaan wachten tot mevrouw zin heeft om thuis te komen. Hij is je slaaf niet
Heb je er weleens over nagedacht dat hij speciaal voor jou komt, en dat hij ook andere dingen zou kunnen doen zoals gewoon thuis tv kijken op de bank ipv bij jou thuis op jou te zitten wachten.
Ik vind het tamelijk begrijpelijk dat hij dan ook wil dat jij er bent als hij bij jou thuis op je zit te wachten.
Jij bent het die teveel wil, jij wilt met hem in een bedje liggen, maar je wilt ook uitgaan tot diep in de nacht. Maar hij heeft geen zin om de hele nacht te wachten tot mevrouw eens zin heeft om te komen, te begrijpelijk voor woorden, daarom wil ik het met hem erover hebben.

De oplossing is heel simpel. Hij moet gewoon niet meer komen op zaterdag, en alleen als jullie het afspreken. Dan weet hij dat jij op tijd komt, en dan weet jij dat je die keer wel op tijd terug moet komen.
Als je het topic echt goed doorspit is het misschien ook opgevallen dat ik gezegd heb dat als ik inderdaad uit ga, hij of niet bij mij slaapt of al gaat slapen. En ik heb ook nergens gezegd dat ik én bij hem wil blijven slapen én laat thuis wil komen. Als ik inderdaad uit ga, gaat hij heus niet zitten wachten tot ik thuis kom, dat wil ik niet eens en hij ook niet. Dus waar je dat vandaan haalt. Als hij inderdaad bij mij thuis is kom ik gewoon rond half 1, 1 uur naar huis, dat hebben we samen afgesproken. Ik vind alleen dat ik zo een beetje 'aan banden' word gelegd in het weekend.

En dan zeg je ook nog eens dat hij op mij gaat zitten wachten bij mij thuis, hij komt vaak eerder naar mij omdat hij hier dezelfde dingen kan doen als thuis. Eerst ging ik hem vaak ophalen rond half 1, maar de laatste tijd gaat hij gewoon al rond half 12, 12 uur naar mijn huis, daar doet hij hetzelfde als thuis.

Laatst gewijzigd op 09-10-2003 om 13:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten