Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2003, 10:53
miekmuis
miekmuis is offline
Tsjah, momenteel is er een man van 27 verliefd op mij, en misschien wordt dat ooit ook nog wel wat. Ik zie het probleem niet zo. Ik vind een oudere man gewoon fijner dan van die speelse jochies.
Oud 29-09-2003, 12:35
)Vampje(
)Vampje( is offline
Nou ja, ik zit zelf ook in een 30+-periode. Ik ben totaal verkocht aan een man van mijn werk, hij zal wel rond de 45 zijn zelfs.
Ik heb geen idee waarom het momenteel een 'rage' is, misschien is het wel puur toeval.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 12:35
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Chimera schreef op 29-09-2003 @ 08:57:
Als je als tiener met een gozer hebt die met gemak je vader had kunnen zijn, moet je jezelf toch eens goed af gaan vragen waar je in hemelsnaam mee bezig bent.
Dat zeg ik al jaren.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Als je als tiener met een gozer hebt die met gemak je vader had kunnen zijn, moet je jezelf toch eens goed af gaan vragen waar je in hemelsnaam mee bezig bent.
dat bedoel ik dus.
En miekmuis, dat verschil nahja... het gaat hier dus echt om dingen zoals somebody special... (toch?)
En wat poesiefox zei, ik duidde alleen op dat zij heel anders tegen dingen aankijkt, ik zeg heus niet dat iedereen die een jaar of 30 is verstandig en stabiel enzo is.. blah lijk tme ook zo saai maar die mensen wandelen gewoon al zoveel langer op deze aardbol rond....
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 21:00
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 29-09-2003 @ 13:35:

Ik heb geen idee waarom het momenteel een 'rage' is, misschien is het wel puur toeval.
Misschien is er toch wel een verklaring voor, namelijk de radicaal veranderde verhoudingen binnen het gezin en de (vroeger sterk door de kerk bepaalde) sociaal-maatschappelijke context. Met andere woorden: vroeger was er een sterkere impuls vanuit je omgeving om dit soort relaties tegen te gaan.
In een factor toeval geloof ik in dezen niet.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:05
idmind
idmind is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 29-09-2003 @ 02:51:
blaat... en de rest....

(ik bedoel dus wat heeft dit er nu weer mee te maken) het gaat om TIENERS en dertigers e.d.

(das dus tegen degene die douglas aanhaalde)

De TIENERS van nu zijn de DERTIGERS van morgen. (over een jaar of 15). Dan is er nog steeds dat leeftijdsverschil.

En misschien heeft die tiener van Nu dan wel zin in een tiener van Dàn of heeft die tiener van dàn wel zin in een tiener van toen...

Ach wat maakt het uit, zolang het vrijwillig is...
Oud 07-10-2003, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 12:28
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 29-09-2003 @ 02:56:
En wie nou nog zegt dat zo'n relatie wel kan, lees dit nou es.
Dat kun je toch niet baseren op de visie van 1 (!!) dertiger?
Poesiefox is zonder twijfel niet de enige waar het voor geldt.
Maar alsnog zijn er genoeg (ik ken er iig ook 1, dus dan staan we alvast quitte ) dertigers die in veel opzichten nog wèl een enigzins zorgeloze houding hebben. Dat betekent nog niet dat ze gelijk 'retarded' o.i.d. zijn. Je hebt als dertiger natuurlijk meer meegemaakt, meer ervaring en waarschijnlijk ben je ook een stuk stabieler dan een veel jonger iemand.
Maar is dat nou persé slecht?

Een relatie met een ouder iemand hoeft nog niet te betekenen dat je je jeugd opgeeft of dat je je ineens ook als een ouder iemand hoeft te gedragen.

Ik (ookal ben ik 20 en geen 16, ik blijf jong) heb er best vertrouwen in dat het een goede kans van slagen heeft om een relatie te beginnen met iemand van 39. (niet omdat hij 39 is, maar omdat hij LEUK is!)
Ok 20 is jong, 39 is behoorlijk oud, hij had mn vader kùnnen zijn, maar hij is mn vader (goddank) NIET. (Hij scheelt 'gelukkig' 11 jaar met mn moeder )

Ik zal niet doen alsof ik heel volwassen ben voor mijn leeftijd en hij extreem kinderlijk, wel zitten we behoorlijk op 1 lijn (tot nu toe), er zullen heus dingen zijn waaraan je het verschil merkt.
Maar in ieder geval heb ik een stuk meer gemeen met hem dan met mijn ex (die van mijn eigen leeftijd is, 2 jaar ouder).

Of een relatie werkt heeft echt weinig met leeftijd te maken, veel meer met persoonlijkheid.
Als mens bèn je niet je leeftijd. Karakters kunnen bij elkaar passen, ook als de leeftijden ver uit elkaar liggen.

Weet niet wie ik nu in hemelsnaam aan het overtuigen ben, mezelf iig niet
Oud 07-10-2003, 12:33
Fleur
Fleur is offline
Btw als Somebody Special en It is I Le Clerc een fijne relatie met elkaar hebben, wie ben je dan als scholierenforummertje om je daar in negatieve zin mee te gaan bemoeien?
Het heeft weinig zin.
Een relatie kan altijd mislukken, is dat een reden om maar geen relatie meer aan te gaan?
Veel mensen zien hun relatie als 1 grote fout, ZOU kunnen, maar laat ze daar dan zelf achterkomen of anders het tegendeel 'bewijzen'. Ze zijn beide volwassen en kunnen heus wel zelf beslissen met wie ze wel of geen relatie aan gaan.

Je kunt wel heel hard roepen dat het ziek is en dat ze hulp nodig hebben, be my guest, maar wat weet je er nou vanaf en wat denk je er mee te bereiken?

Beetje vertrouwen in de medemens
Oud 07-10-2003, 12:38
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 29-09-2003 @ 00:33:

Ik met mijn 17 jaar wil graag uitgaan, als ik een vriend zou hebben van 30... die heeft dat allemaal gehad... hij is al zovaak uitgeweest dat het voor hem gewoon een andere beleving is dan voor mij. Ik zou geowon iemand willen die echt in mijn belevingswereld zit, en dit lijkt me toch ook veel gezonder
Jij als 17-jarige wil graag uitgaan, maar niet iedere 17-jarige wil dat graag. Daarnaast; dat een 30-er niet meer uit wil gaan omdat hij dat allemaal al heeft gehad is echt de dikste onzin, ik ken een heleboel 29+'ers en allemaal gaan ze nog vrolijk uit.
Jouw belevingswereld verschilt op dat punt dan wel erg veel met een 29+'er en volgens jouw dus ook op andere punten; dat is niet bij iedereen zo.
Als ik kijk naar mezelf (ik ben nu 18) en de dertigers waar ik mee om ga (dat zijn er 11) dan is er op sommige punten nauwelijks verschil en verschil ik zeker meer met mensen van mijn leeftijd.

Dat jíj niet bij een 29+'er zou passen wil niet zeggen dat meteen níemand meer bij een 29+'er past.
Nogmaals; een 29+'er is niet per se saai, serieus een suf, dat denken echt ongelofelijk veel mensen. De 29+'ers die ik ken zijn alles behalve suf; heel erg bezig met muziek, uitgaan, films etc etc. Ik kan ongelofelijk leuk met ze praten.. en 't is geen moment suf.
Mensen overschatten 29+'ers echt, 't zijn nog geen bejaarden hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten