Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2003, 20:50
missunderstood
missunderstood is offline
ok.. hier komt mn verhaal.. het is voor het eerst in mn leven dat ik hier iets over ga zeggen... naja schrijven...
ik heb een soort van herinnering dat ik toen ik klein was ..een jaar of vier oud.. ik in mn kamertje lag en me broer binnen kwam.. en ik hem moest pijpen... nu heb ik dit altijd een soort van weggeduwt in mn gedachten maar toen ik een jaar of 13 was kwam het weer terug.. en toen weer weggeduwd.. maar nu komt het steeds weer terug.. het vage is.. dat ik nou niet weet of het nou echt gebeurd is.. ben bang dat ik het misschien wel gedroomd heb ofzo echt heel vaag. soms zie ik de 'herinnering'namelijk letterlijk voor me ogen gebeuren.. en dan weet ik niet of het dan nog wel waar kan zijn omdat ik het in het echt natuulijk niet van buiten af kan zien... ik zit er nu al heel lang mee te tobben en weet eigenlijk niet wat ik ermee moet doen.. ik kan me ook alleen een keertje herinneren en voorderest niet.. ik heb er best wel moeite mee maar ik weet eg nie wat ik ermee moet.. ik vind het heel erg maar wat als het nou echt een droom van vroeger was die steeds terug komt?? of kan dat niet en is het echt gebeurd... naja hoop dat iemand me kan helpe
Advertentie
Oud 08-10-2003, 20:52
Verwijderd
erover praten, dat helpt, echt waar.
met iemand die jij vertrouwt.
succes
Oud 08-10-2003, 20:58
missunderstood
ja maar.. wat als het nou niet gebeurd is???
het lijkt me wel vaag dat het niet zo is want als 4 jarig meisje is het wel vreemd om te drome zeg maar.. maar aan de andere kant.. kan het verder ook zo goed met me broer vinde .. tis zo ingewikkeld
Oud 08-10-2003, 21:50
Fuzzly
Fuzzly is offline
Probeer met een vriend of iemand er over te hebben,ga misschien eerst naar je broer en vraag het na of het gebeurt kan zijn.
Oud 08-10-2003, 22:21
Verwijderd
Er over praten.. het helpt meestal heel goed...
met iemand die je vertrouwdt ofzo...

Maar ik denk dat als je het aan je broer zou vragen hij het waarschijnlijk gaat ontkennen...of juist niet...

hmmm moeilijke situatie...
Oud 08-10-2003, 23:07
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
ik zelf herriner dingen in de vorm van dromen vaak.
Maar dromen die ik verzonnen heb vergeet ik redelijk snel.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik denk dat het best wel echt gebeurd kan zijn.
Dromen komen sowieso ergens vandaan , als je denkt dat het echt gebeurd is zal dat wel zo zijn denk ik.

Erg lastig.
Oud 09-10-2003, 08:49
Verwijderd
Aan je broer zou ik het niet vragen.. (en trouwens.. als jij vier was.. hoe oud was hij dan??) hij zal het ten eerste ontkennen of hij dwingt je het voor jezelf te houden... en als het niet zo is.. is de band (die je misschien hebt) voorgoed weg.. en dat wil je ook niet denk ik..

Als ik jou was zou ik naar de vertrouwenspersoon gaan op school.. of misschien naar de moeder van een vriendin ofzo (je eigen moeder zal het waarschijnlijk voor je broer opnemen.. want je gelooft niet dat je kind zoiets doet en dan is het makkelijker te denken dat het slachtoffer liegt.. snap je)

Ik denk dat het altijd de moeite waard is om te onderzoeken of het echt is gebeurt..

Oja ik vraag me ook af.. ben je bang omdat je de gevoelens als echt ervaart.. of omdat je die gedachte hebt.. (dus ben je bang voor de situatie of voor dat het echt is gebeurt?)

Wat je ook doet.. veel succes..
Oud 09-10-2003, 12:44
Verwijderd
Bedenk erbij dat als het niet waar is, je het leven van je broer een zware klap geeft. Ik heb geen idee hoe je erachter zou moeten komen of het echt is gebeurd of niet, maar ik weet wel dat je ermee moet uitkijken als je niet weet of het een hersenspinsel is of niet.

Hoeveel jaar verschil jij met je broer van leeftijd?
Oud 09-10-2003, 12:48
missunderstood
Citaat:
Cytherea schreef op 09-10-2003 @ 09:49:
Oja ik vraag me ook af.. ben je bang omdat je de gevoelens als echt ervaart.. of omdat je die gedachte hebt.. (dus ben je bang voor de situatie of voor dat het echt is gebeurt?)
hij is 10 jaar ouder dan ik .. dus hij was 14 of 15.. maar ik ben dus echt bang dat het gewoon echt is gebeurd.. (gewoon ook omdat hij best wel oversext is.. zeg maar.. ) maar ik durf het gewoon nie te zeggen omdat ik bang ben om iemand te kwetsen.. het is wel vreemd want ik heb nie echt dat ik boos kan zijn omdat ik het niet bewust meer kan herinneren.. en ik was zo klein dat ik het nog nie snapte.. maar ik heb dus niet boosheid die anderen wel hebben..omdat ik het dus zegmaar weet door die herinnering!! tog heb ik wel eg het gevoel dat het wel is gebeurt.. eg heel kut.. maar ik kan het eigenlijk nie zeggen.. omdat er toen ik ouder was, (8 jr) ook iets is gebeurt met een broer.. en ik heb het idd dat ik daar zelf schuldig aan ben... dus dat is ook een reden waarom ik het nie wil zeggen..bang dat het andere aan het licht komt.. heb fucked up jeugd gehad..
Oud 09-10-2003, 16:16
Verwijderd
dan moet je onder hypnoze wil je er serieus achter komen.

en dan is de kans nog niet 100% dat je erachter komt. of je vraagt het hem.
Oud 11-10-2003, 16:49
Steleto
Steleto is offline
Je voelt een heleboel bij die herinnering....Stel je eens voor dat, weet ik veel, je vader/oom/opa/buurman je misbruikt heeft. Waarschijnlijk voel je daar weinig bij en zul je het idee ook snel weer vergeten omdat dat niet gebeurd is.
Wat je vertelt over je broer blijft hangen, komt steeds terug. Dat gebeurt niet voor niks meis...

Ik kan natuurlijk niet voor jou bepalen of het gebeurd is of niet, maar wat ik de laatste paar jaren geleerd heb, is dat je gevoel niet liegt. NOOIT.
Neem jezelf serieus. Ik weet hoe verschrikkelijk het voelt, want je wilt helemaal niet dat iemand uit je gezin met wie je zo'n band hebt, zóiets doet. Maar het gebeurt wel....

Over wat je in je laatste post schreef: probeer op te schrijven wat er rond je achtste gebeurd is en probeer het daarna te lezen alsof het over een ander meisje van acht gaat. Zou je haar dan de schuld geven? En zou je haar afstoten en niet geloven? Of zou je dat meisje van acht geloven en troosten?

Je mag jezelf geloven, ook al voelt het heel ellendig. Uiteindelijk schiet je er niks mee op om te blijven ontkennen
Oud 12-10-2003, 15:21
Brenda_88
Brenda_88 is offline
probeer om iemand in vertrouwen te nemen.. het is moeilijk maar probeer om iemand te vinden.. schrijf desnoods een brief aan iemand die je vertrouwd, k schrijf de leerlingbegeleidster ook wel eens brieven omdat k heel moeilijk over mn gevoelens kan praten en dan schrijf k t op en t helpt echt waar!
Good Luck!
Oud 12-10-2003, 19:35
vanieta
vanieta is offline
ik denk dat het maar goed is dat je niet weet wat er is gebeurd.
ga gewoon lekker leven doeii vanny
Oud 15-04-2004, 17:37
kleinedraak
I'll be there for you meissie als je je verhaal kwijt wilt!!!
Lees je prive berichtje maar
Oud 15-04-2004, 17:40
Quiana
Quiana is offline
08-10-2003

Beetje overbodige up, aangezien dat prima over pm kan... (wat
je ook hebt gedaan ).

Regels voor berichten