Advertentie | |
|
![]() |
|
Je voelt een heleboel bij die herinnering....Stel je eens voor dat, weet ik veel, je vader/oom/opa/buurman je misbruikt heeft. Waarschijnlijk voel je daar weinig bij en zul je het idee ook snel weer vergeten omdat dat niet gebeurd is.
Wat je vertelt over je broer blijft hangen, komt steeds terug. Dat gebeurt niet voor niks meis... Ik kan natuurlijk niet voor jou bepalen of het gebeurd is of niet, maar wat ik de laatste paar jaren geleerd heb, is dat je gevoel niet liegt. NOOIT. Neem jezelf serieus. Ik weet hoe verschrikkelijk het voelt, want je wilt helemaal niet dat iemand uit je gezin met wie je zo'n band hebt, zóiets doet. Maar het gebeurt wel.... Over wat je in je laatste post schreef: probeer op te schrijven wat er rond je achtste gebeurd is en probeer het daarna te lezen alsof het over een ander meisje van acht gaat. Zou je haar dan de schuld geven? En zou je haar afstoten en niet geloven? Of zou je dat meisje van acht geloven en troosten? Je mag jezelf geloven, ook al voelt het heel ellendig. Uiteindelijk schiet je er niks mee op om te blijven ontkennen |
![]() |
|
![]() |
probeer om iemand in vertrouwen te nemen.. het is moeilijk maar probeer om iemand te vinden.. schrijf desnoods een brief aan iemand die je vertrouwd, k schrijf de leerlingbegeleidster ook wel eens brieven omdat k heel moeilijk over mn gevoelens kan praten en dan schrijf k t op en t helpt echt waar!
Good Luck!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
misbruik(t) HelpDavy | 7 | 03-04-2017 21:30 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Misbruikte kinderen in jeugdgevangenis vernederd' koelieboelie | 29 | 01-11-2006 12:31 | |
Psychologie |
seksueel misbruik door kinderen Andora | 113 | 07-06-2005 22:48 | |
Psychologie |
Vragen seksueel misbruik Angelos | 23 | 12-04-2005 19:16 | |
Verhalen & Gedichten |
Literatuur over misbruik Maaike dus | 7 | 06-12-2003 09:59 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Sexueel misbruik door priesters (afbreuk aan christendom) Dissolute | 12 | 20-06-2002 22:01 |