Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
in veel disco's/kroegen is het niet nodig, als je er een beetje oud uit ziet kom je zo binnen.
Ik had een id gejat van iemand anders, die ik maanden heb gebruikt. Ze was 2 keer zo klein en leek totaal niet op mij, ook nog us geboren in curacou ![]() En als ik een nepid wil, heb ik hier wat mensen die dat maken voor geld, trappen ze niet in. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarom niet doen.
|
Cjp pasjes zijn heel makkelijk te vervalsen. Moet je zelf de sticker met je gegevens op plakken en dat plastic eroverheen doen. Als je dus eerst die sticker met je gegevens aanpast, dan plastic erover en klaar is je pas.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
Gewoon een kopietje van je paspoort maken met veranderde gegevens. Gaan ze dan moeilijk doen over het feit dat het een kopietje is dan zeg je dat je je paspoort al een keer bent kwijt geraakt en nu alleen nog maar met een kopietje op zak loopt omdat het geld je niet op je rug groeit en je nog vaker gebruik wilt maken van de diensten van de tent.
Zijn ze dan nog zo bot om je eruit te zetten, ga je gewoon naar een andere shop. Lang leve de concurrentie. Met uitgaansgelegenheden ligt het helaas weer iets anders, meestal is er maar 1 goeie tent...althans. Maar gewoon een ID-kaart inscannen en photoshoppen is iets meer werk maar werkt beter.
||
![]() |
Citaat:
Want je bent gewoon een paspoort of ID-kaart aan het vervalsen, lijkt me toch niet zo maar een kleine overtreding.
|
okee, de tent waar ik heen zou willen gaan omdat iedereen anders er ook heen gaat, heeft een actief Id-laten-zien-beleid. Maakt niet uit of je werkelijk 18 bent, of onder begeleiding, zonder ID kom je zeker niet binnen. Vandaar!
Heel erg bedankt voor alle tips. Ik denk dat ik heel fijn ga kopieren en plakken met paint. Een vriendin van me heeft 't ook een keer voor een ander meisje uit haar basketbalteam gedaan. Trappen er netjes in. En tja, merken ze het wel, ben je gewoon de lul, risico moet je maar nemen. ![]()
|
Altijd gedaan. Werkt heel goed en heel simpel...
gewoon inscannen, met paint een cijfertje kopieeren en natuurlijk niet onderaan (bij de oude id's) vergeten ook het geboortejaar te veranderen. Hehe, dat was toen ik 14/15 was. Maar bij me in de buurt woont een huisdealer die (jawel) alleen maar weed aan 17 en ouder verkocht. Hij vraagt altijd legitimatie ![]()
Laatst gewijzigd op 19-10-2003 om 18:42. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ook al heb je niet eens een kopie bij je, gewoon vragen of je er nu toch in mag en de volgende keren wel een kopie mee zult nemen!!
|
![]() |
Ik zat er ook over te denken om me id te vervalsen voor morguh op thudnerdoeme, ookal si er maar een kleine kans dat ik erniet inkom, dadelijk is het zo en dan heb ik in totaal 70 euro verneukt ofzo
![]()
||
![]() |
Citaat:
Mijn tip, gewoon niets vervalsen en gewoon lekker ergens anders heen gaan tot je wel 18 bent.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alsof jij niet uit wou toen je 16/17 was. En bovendien vind ik het helemaal kut om van die net 18-jarige te horen van: ow daar heb je die jonkies die de avond komen verpesten, terwijl ze er zelf ook al jaren komen. Juist het gemengde publiek van verschillende leeftijden brengt de sfeer er in. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar toen ging ik gewoon naar "discotheken" zoals Dieka, Leren Lampe enzo waar je vanaf je 16de in mag, of naar cafe's die vanaf 16 toelaten. Daarna toen ik 18 werd ging ik nog steeds naar diezelfde discotheken. Pas vanaf mijn 18de ging ik ook steeds vaker uit bij ons in de stad, waar ik de verschillende kroegen leerde kennen. En er zijn genoeg kroegen in de meeste steden waar je vanaf 16 in mag. Waarom moet je dan als 16/17 jarige perse naar een kroeg waar je niet in mag. En waarom zou je strafbare feiten gaan plegen om dat te bewerk stelligen. Hier heb je ook tenten waar je pas in mag vanaf 21 en zelf 1 cafe 25 als ik het goed heb, toen ik 18 was had ik echt niet de drang om daar heen te "moeten". Toen bleef ik ook gewoon bij mijn eigen leeftijds groep hangen. En als je dan een keer op je 17de naar een 18 plus cafe wilde omdat er toevallig wat bekenden waren dan probeerde je dat gewoon. En als het lukte had je geluk, lukte het niet ging je gewoon naar een ander leuk cafe waar je wel in mag. Ik zie gewoon het hele probleem van de TS niet, ik zeg ook niet dat ze niet uit moet gaan. Dat wil bijna iedere jongere. Maar om er papieren voor te gaan vervalsen vind ik wel een beetje te ver gaan. Het toont in ieder geval niet de volwassenheid aan die je wel denkt te hebben om in de eerste plaats naar het "volwassenen" cafe te gaan. Neem dan gewoon je verlies, en probeer het een volgende keer weer, of wacht tot je 18de.
|
Verwijderd
|
^oke, zo denk jij daarover..
ik vind het persoonlijk heel normaal, dat je op je 17e graag naar een discotheek wil, ook al moet je daar 18 voor zijn. En als je oudere vrienden daar regelmatig heen gaan, wil ik daar echt wel papieren voor vervalsen. Oké, het is wel strafbaar, maar meer dan clubs inkomen waar je ouder moet zijn, doe ik niet met die papieren. Dus nee ik zie het probleem er niet van. Maarja ieder zo zijn mening... ![]() |
![]() |
|
![]() |
Tuurlijk doe je niets anders met zulke papieren, dat lijkt me logisch, met een uitgeprinte ID kun je ook weinig anders. Echter zal justitie ook heel anders over denken, ook al komen het kopietje perongeluk tegen. Maar veel risico zul je er idd niet mee lopen. Maar hier is dat ook niet nodig eigenlijk, daarom heb ik er ook geen ervaring mee. Ik ken wel een paar mensen van onder de 17, en die kunnen altijd gewoon doorlopen, behalve op avonden c.q. kroegen die met HBO passen werken, dan vallen ze door de mand.
Maar goede uitgaansgelegenheden nemen ook sowieso geen gekopierde ID of andere pasjes aan, puur om het risico niet te lopen van een controle. Wat op het moment nog wel een "hot" item is ![]() MAar daar zal ik verder niet op ingaan, want de TS meldt al dat "haar" kroeg deze gekopierde ID's wel aanneemt. Maar dan zou ze het net zo goed kunnen proberen met een zelfgemaakte sportschool pas iod.
|
inderdaad, als je had gelezen dan zag je dat de stad waar ik heen wil, en m'n 2e, 3e en 4e keus qua discotheken ook zo'n beetje een ID willen zien. Waarom denk je dat ik 't wil doen?
![]() Maar goed, als jij denkt mij te kennen door te weten dat ik 17 ben, dan moet je dat vooral denken. Beetje jammer dat jij geen recht van spreken hebt. En ik heb m'n HBO-pas, en nu? Dan val ik als nog door de mand, ookal studeer ik.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Dice te jong CoenCouwenberg | 9 | 03-03-2014 18:47 | |
Drugs & Alcohol |
Waar in Haarlem kan je goed Sigaretten halen onder de 16 Aapje023 | 2 | 02-11-2011 16:13 | |
Beleidszaken |
Topic op DK Verwijderd | 111 | 20-02-2011 10:06 | |
Werk, Geld & Recht |
Legitimatie pasje (ID kaart) Undit | 30 | 04-10-2010 13:23 | |
De Kantine |
Vakantiej.. GroOovy Chick'n | 30 | 21-01-2004 13:31 | |
Films, TV & Radio |
Van God Los TAFKAB | 64 | 09-05-2003 09:20 |