Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2003, 20:25
Firefly182
Firefly182 is offline
wel eens gedaan? Trapten ze erin? Weet iemand hoe je dat kan doen? En dan bedoel ik geen kopietje enzo, maar alsof het net echt is.... Ben het toch wel zat om 17 te zijn.

evil me....
Oud 11-10-2003, 20:28
Verwijderd
Een goede scanner, een goed eprinter, en plastic folie, en een geodriehoek, daar kun je al veel mee vervalsen, meer zeg ik niet
Oud 11-10-2003, 23:56
Orion16
Orion16 is offline
Mn nichtje heeft dat wel ns gedaan toen ze rond de 16 was, dr ID laten photoshoppen door haar vriend. en dat was erg goed gelukt
Oud 12-10-2003, 00:13
Verwijderd
Nergens voor nodig. Vanaf het moment dat ik voor het eerst uit wilde gaan (jaartje of 17) kwam ik ook overal binnen zonder problemen, ook al gaf ik toe dat ik nog geen achttien was.
Oud 12-10-2003, 03:04
Verwijderd
Ik heb vroeger weleens mijn ID vervalst. Gewoon even scannen, beetje knippen en plakken (gewoon met paint) om vervolgens 16 te zijn, en biertjes te kunnen kopen

goede oude tijd, tegenwoordig HOEF ik mijn id geeneens meer te laten zien
Oud 12-10-2003, 09:44
rare kwast
rare kwast is offline
ik heb het niet gedaan, ze hebben niet voor niets regels in gevoerd over alcohol gebruik
Oud 12-10-2003, 11:06
Thomas
Thomas is offline
Lijkt me overbodig. Wacht maar tot je 16 bent.
Oud 12-10-2003, 14:05
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Wawl schreef op 12-10-2003 @ 12:06:
Lijkt me overbodig. Wacht maar tot je 16 bent.
Moeilijk he, begrijpend lezen?
Oud 12-10-2003, 14:06
Dropkick-Dick
Dropkick-Dick is offline
Jup. In amerika. Heb er een maand gestudeerd. Ik was toen 17 en mocht dus zelfs niet de minderjarige kroegen binnen. Maar zo'n activiteiten begeleider zei tegen me: "hier heb je een kaartje van de school. Laat een leuke foto maken en vervals je leeftijd. Iedereen denkt dat wij een serieuse organisatie zijn en denken dus dat wij die pasjes hebben gemaakt" Dus nou ja. zo gezegd, zo gedaan.

Die avond gingen we het toch maar proberen. Al die mensen komen aan met rijbewijsen en paspoorten aan. Ik kom aanzetten met zo'n klein kutpasje, en ja hoor: Ik mocht binnen
Oud 12-10-2003, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 11-10-2003 @ 21:28:
Een goede scanner, een goede printer, en plastic folie, en een geodriehoek, daar kun je al veel mee vervalsen, meer zeg ik niet
[slimmeopmerkingmodes ]
misschien verstandig om dan wel kleureninkt in de printer te hebben
[/slimmeopmerkingmodes ]

de meeste mensen hebben ook zo'n doorzichtig raampje in hun portomonnee, doe daar je vervalsde ID in, dan zien ze altijd iets minder detail enz.
Oud 12-10-2003, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 12-10-2003 @ 21:00:
[slimmeopmerkingmodes ]
misschien verstandig om dan wel kleureninkt in de printer te hebben
[/slimmeopmerkingmodes ]

de meeste mensen hebben ook zo'n doorzichtig raampje in hun portomonnee, doe daar je vervalsde ID in, dan zien ze altijd iets minder detail enz.
Nee, juist zwartwit, dan lijkt het heel erg oud en dan kun je zeggen dat je die nog uit 1880 hebt toen je net geboren was
Oud 12-10-2003, 22:41
Verwijderd
in veel disco's/kroegen is het niet nodig, als je er een beetje oud uit ziet kom je zo binnen.
Ik had een id gejat van iemand anders, die ik maanden heb gebruikt. Ze was 2 keer zo klein en leek totaal niet op mij, ook nog us geboren in curacou
En als ik een nepid wil, heb ik hier wat mensen die dat maken voor geld, trappen ze niet in.
Oud 12-10-2003, 23:03
Eyv
Eyv is offline
Heb dr wel eentje, zelf met scanner gemaakt, maar heb em maar 1x hoeven laten zien > trapten er wel in

17 is idd lastige leeftijd
Oud 13-10-2003, 07:18
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
Eyv schreef op 13-10-2003 @ 00:03:
Heb dr wel eentje, zelf met scanner gemaakt, maar heb em maar 1x hoeven laten zien > trapten er wel in

17 is idd lastige leeftijd
crimineeltje
Oud 13-10-2003, 10:19
Verwijderd
ik kom vanaf mn 14e eigenlijk gewoon overal naar binnen...alleen de koffieshops niet...en ik was wel van plan een valse id te maken en toen werd ik opeens 18...

en ik heb 1 tip voor het maken van een valse id...let erop dat je geen cijfers vergeet te veranderen...
Oud 13-10-2003, 16:35
Eyv
Eyv is offline
Citaat:
Marshall schreef op 13-10-2003 @ 08:18:
crimineeltje

ah joh je weet toch
Oud 13-10-2003, 17:55
Roos
Roos is offline
Nee ik kom overal wel binnen...
Oud 13-10-2003, 19:49
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
maria schreef op 13-10-2003 @ 11:19:

en ik heb 1 tip voor het maken van een valse id...let erop dat je geen cijfers vergeet te veranderen...
Oud 13-10-2003, 20:38
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
maria schreef op 13-10-2003 @ 11:19:

ja volgens mij staat t cijfer van je geboortejaar 2 keer op je ID..bij je leeftijd stukkie en onderaan in een rij cijfers geloof ik..
Oud 13-10-2003, 23:07
Eyv
Eyv is offline
Citaat:
blackfairy schreef op 13-10-2003 @ 21:38:
ja volgens mij staat t cijfer van je geboortejaar 2 keer op je ID..bij je leeftijd stukkie en onderaan in een rij cijfers geloof ik..
Ja onderste is t belangrijkst
Oud 14-10-2003, 08:51
Verwijderd
en toch vind het stom om op je 17e een valse id te nemen...

hoewel ik wel net het idee kreeg om mn leeftijd te veranderen naar 15 ofzo...dat zou pas stom zijn
Oud 14-10-2003, 10:56
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
miss_corleone0 schreef op 11-10-2003 @ 21:25:
wel eens gedaan? Trapten ze erin? Weet iemand hoe je dat kan doen? En dan bedoel ik geen kopietje enzo, maar alsof het net echt is.... Ben het toch wel zat om 17 te zijn.

evil me....
Gewoon niet doen. Als er toevallig een controle is en de politie komt er achter dat je nog minderjarig bent en dus niet binnen had gemogen loopt de plek waar je bent het risico om de zaak te mogen sluiten, of ze krijgen een enorme boete.
Daarom niet doen.
Oud 14-10-2003, 11:03
Surjirro
Surjirro is offline
Cjp pasjes zijn heel makkelijk te vervalsen. Moet je zelf de sticker met je gegevens op plakken en dat plastic eroverheen doen. Als je dus eerst die sticker met je gegevens aanpast, dan plastic erover en klaar is je pas.
Oud 14-10-2003, 11:40
Eyv
Eyv is offline
Citaat:
Black Sugar schreef op 14-10-2003 @ 11:56:
Gewoon niet doen. Als er toevallig een controle is en de politie komt er achter dat je nog minderjarig bent en dus niet binnen had gemogen loopt de plek waar je bent het risico om de zaak te mogen sluiten, of ze krijgen een enorme boete.
Daarom niet doen.
Dat is dan dus de schuld van de zaak waar je bent..die weten dat de meeste kopietjes vals zijn en als zij die wel accepteren is dat hun schuld > dat risico nemen ze helemaal zelf! Officieel is een kopietje namelijk geen geldige legitimatie.
Oud 14-10-2003, 11:41
Eyv
Eyv is offline
Citaat:
Surprise schreef op 14-10-2003 @ 12:03:
Cjp pasjes zijn heel makkelijk te vervalsen. Moet je zelf de sticker met je gegevens op plakken en dat plastic eroverheen doen. Als je dus eerst die sticker met je gegevens aanpast, dan plastic erover en klaar is je pas.
Jaa maar ik weet niet welke tent zo dom is om een cjp pasje als geldige legitimatie te accepteren
Oud 14-10-2003, 16:36
Another Way
Another Way is offline
Mij vragen ze niet om ID
Oud 14-10-2003, 16:57
Studentje
Studentje is offline
Wat voor straf staat er eigenlijk op het vervalsen van id-bewijzen?

Maar goed, ik heb het nooit nodig gehad, ik kwam altijd overal binnen.
Oud 14-10-2003, 17:00
Verwijderd
dan pakken ze um af en kom je er niet in
Oud 14-10-2003, 17:01
zeehond23
zeehond23 is offline
en als je een klootzak bent bellen ze de politie en kom je je cel niet meer UIT!
Oud 14-10-2003, 17:03
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
omajunk schreef op 14-10-2003 @ 18:00:
dan pakken ze um af en kom je er niet in
Ik bedoel meer de straf of de boete die oom agent je oplegt.
Oud 15-10-2003, 12:56
drama
drama is offline
Gewoon een kopietje van je paspoort maken met veranderde gegevens. Gaan ze dan moeilijk doen over het feit dat het een kopietje is dan zeg je dat je je paspoort al een keer bent kwijt geraakt en nu alleen nog maar met een kopietje op zak loopt omdat het geld je niet op je rug groeit en je nog vaker gebruik wilt maken van de diensten van de tent.

Zijn ze dan nog zo bot om je eruit te zetten, ga je gewoon naar een andere shop. Lang leve de concurrentie. Met uitgaansgelegenheden ligt het helaas weer iets anders, meestal is er maar 1 goeie tent...althans.

Maar gewoon een ID-kaart inscannen en photoshoppen is iets meer werk maar werkt beter.
Oud 15-10-2003, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 14-10-2003 @ 18:03:
Ik bedoel meer de straf of de boete die oom agent je oplegt.
Meestal geven ze zoiets niet door aan de politie...
doen ze ut wel, tja dan heb ik geen id hoeveel de boete zal zijn.
Oud 15-10-2003, 22:56
Verwijderd
ik kwam altijd overal in, vanaf mijn 13e, nou moet ik zeggen dat er toen nog niet zo heel actief gecontroleerd werd.
over vervalsen,

wij vervalsten streepkaarten bij een discotheek in de buurt(worden nu jammer genoeg niet meer gebruikt).
Dat was lekker goedkoop drinken
Oud 16-10-2003, 09:56
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
omajunk schreef op 15-10-2003 @ 17:22:
Meestal geven ze zoiets niet door aan de politie...
doen ze ut wel, tja dan heb ik geen id hoeveel de boete zal zijn.
Geven ze dat niet door?

Want je bent gewoon een paspoort of ID-kaart aan het vervalsen, lijkt me toch niet zo maar een kleine overtreding.
Oud 16-10-2003, 17:01
Verwijderd
ja ok, maar zij weten ook wel dat je dat alleen gebruikt om binnen te komen in bepaalde clubs en niet omdat je een 1 of andere illegale bent...
ennuh naja de mensen die ik ken en zijn gesnapt, hebben er verder geen gezeik mee gehad...
Oud 17-10-2003, 21:38
Firefly182
Firefly182 is offline
okee, de tent waar ik heen zou willen gaan omdat iedereen anders er ook heen gaat, heeft een actief Id-laten-zien-beleid. Maakt niet uit of je werkelijk 18 bent, of onder begeleiding, zonder ID kom je zeker niet binnen. Vandaar!

Heel erg bedankt voor alle tips. Ik denk dat ik heel fijn ga kopieren en plakken met paint. Een vriendin van me heeft 't ook een keer voor een ander meisje uit haar basketbalteam gedaan. Trappen er netjes in. En tja, merken ze het wel, ben je gewoon de lul, risico moet je maar nemen.
Oud 17-10-2003, 22:54
suikerprinses
suikerprinses is offline
nooit gezeik gehad met leeftijd.. *pfieuw*

daarom ook geen zin om mn idee te vervalsen. heb m sowieso nooit bij me..
Oud 18-10-2003, 17:16
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Flindertje schreef op 17-10-2003 @ 23:54:
nooit gezeik gehad met leeftijd.. *pfieuw*

daarom ook geen zin om mn idee te vervalsen. heb m sowieso nooit bij me..
Oud 19-10-2003, 09:40
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
nooit nodig geweest.
ik ben eigenlijk nog nooit geweigerd.
ik krijg meestal sigaretten en drank ook gewoon mee.
Oud 19-10-2003, 18:40
Hulk
Hulk is offline
Altijd gedaan. Werkt heel goed en heel simpel...

gewoon inscannen, met paint een cijfertje kopieeren en natuurlijk niet onderaan (bij de oude id's) vergeten ook het geboortejaar te veranderen.

Hehe, dat was toen ik 14/15 was. Maar bij me in de buurt woont een huisdealer die (jawel) alleen maar weed aan 17 en ouder verkocht. Hij vraagt altijd legitimatie maar toen ik 16 was kreeg ik ook mee

Laatst gewijzigd op 19-10-2003 om 18:42.
Oud 23-10-2003, 11:23
sugrbabe
sugrbabe is offline
Citaat:
drama schreef op 15-10-2003 @ 13:56:
Gewoon een kopietje van je paspoort maken met veranderde gegevens. Gaan ze dan moeilijk doen over het feit dat het een kopietje is dan zeg je dat je je paspoort al een keer bent kwijt geraakt en nu alleen nog maar met een kopietje op zak loopt omdat het geld je niet op je rug groeit en je nog vaker gebruik wilt maken van de diensten van de tent.
Dat is echt de beste oplossing!!!
Ook al heb je niet eens een kopie bij je, gewoon vragen of je er nu toch in mag en de volgende keren wel een kopie mee zult nemen!!
Oud 23-10-2003, 18:53
Stff
Stff is offline
k heb al een hele tijd de HHSpas van een vriend met mijn foto erop, ben er 22 op maarja, daar kijken ze tog niet naar
Oud 24-10-2003, 15:01
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik zat er ook over te denken om me id te vervalsen voor morguh op thudnerdoeme, ookal si er maar een kleine kans dat ik erniet inkom, dadelijk is het zo en dan heb ik in totaal 70 euro verneukt ofzo majah als ik een kopie maak moet ik het ook weer plastificeren lijkt me en dat gaat niet egt lukken
Oud 27-10-2003, 14:50
Firefly182
Firefly182 is offline
plakplastic! maar als je 't niet hebt dan gaat het lastig ja.... Hoezo kon je niet naar Thunderdome dan? Ook nog te jong?
Oud 28-10-2003, 13:09
D-man
D-man is offline
Citaat:
miss_corleone0 schreef op 17-10-2003 @ 22:38:
okee, de tent waar ik heen zou willen gaan omdat iedereen anders er ook heen gaat, heeft een actief Id-laten-zien-beleid. Maakt niet uit of je werkelijk 18 bent, of onder begeleiding, zonder ID kom je zeker niet binnen. Vandaar!

Heel erg bedankt voor alle tips. Ik denk dat ik heel fijn ga kopieren en plakken met paint. Een vriendin van me heeft 't ook een keer voor een ander meisje uit haar basketbalteam gedaan. Trappen er netjes in. En tja, merken ze het wel, ben je gewoon de lul, risico moet je maar nemen.
Beetje jammer, op deze mannier worden vaak de kroegen voor het oudere publiek verpest. Doordat alle "jonkies" (lees 16-17 jarigen) er ook ineens met al hun vrienden heen willen. En nu zijn er wel 16-17 jarigen die zich wel normaal kunnen gedragen, maar een groot deel kan dat gewoon niet. Ik merk het ook in het cafe waar ik werk. Daar mag je vanaf 16 naar binnen, en ik zie toch een groot verschil met 16-17 jarigen en "volwassenen" van 18-20. hoewel je natuurlijk ook bij de volwassenen mensen hebt die zich niet kunnen gedragen.

Mijn tip, gewoon niets vervalsen en gewoon lekker ergens anders heen gaan tot je wel 18 bent.
Oud 28-10-2003, 17:00
Verwijderd
Citaat:
D-man schreef op 28-10-2003 @ 14:09:
Beetje jammer, op deze mannier worden vaak de kroegen voor het oudere publiek verpest. Doordat alle "jonkies" (lees 16-17 jarigen) er ook ineens met al hun vrienden heen willen. En nu zijn er wel 16-17 jarigen die zich wel normaal kunnen gedragen, maar een groot deel kan dat gewoon niet. Ik merk het ook in het cafe waar ik werk. Daar mag je vanaf 16 naar binnen, en ik zie toch een groot verschil met 16-17 jarigen en "volwassenen" van 18-20. hoewel je natuurlijk ook bij de volwassenen mensen hebt die zich niet kunnen gedragen.

Mijn tip, gewoon niets vervalsen en gewoon lekker ergens anders heen gaan tot je wel 18 bent.
slechte tip.
Alsof jij niet uit wou toen je 16/17 was. En bovendien vind ik het helemaal kut om van die net 18-jarige te horen van: ow daar heb je die jonkies die de avond komen verpesten, terwijl ze er zelf ook al jaren komen. Juist het gemengde publiek van verschillende leeftijden brengt de sfeer er in.
Oud 28-10-2003, 21:12
D-man
D-man is offline
Citaat:
omajunk schreef op 28-10-2003 @ 18:00:
slechte tip.
Alsof jij niet uit wou toen je 16/17 was. En bovendien vind ik het helemaal kut om van die net 18-jarige te horen van: ow daar heb je die jonkies die de avond komen verpesten, terwijl ze er zelf ook al jaren komen. Juist het gemengde publiek van verschillende leeftijden brengt de sfeer er in.
Tuurlijk ging ik wel uit vanaf van mijn 16de (echt uit dan), daarvoor wel naar feestjes natuurlijk.

Maar toen ging ik gewoon naar "discotheken" zoals Dieka, Leren Lampe enzo waar je vanaf je 16de in mag, of naar cafe's die vanaf 16 toelaten.

Daarna toen ik 18 werd ging ik nog steeds naar diezelfde discotheken. Pas vanaf mijn 18de ging ik ook steeds vaker uit bij ons in de stad, waar ik de verschillende kroegen leerde kennen.
En er zijn genoeg kroegen in de meeste steden waar je vanaf 16 in mag. Waarom moet je dan als 16/17 jarige perse naar een kroeg waar je niet in mag. En waarom zou je strafbare feiten gaan plegen om dat te bewerk stelligen.

Hier heb je ook tenten waar je pas in mag vanaf 21 en zelf 1 cafe 25 als ik het goed heb, toen ik 18 was had ik echt niet de drang om daar heen te "moeten". Toen bleef ik ook gewoon bij mijn eigen leeftijds groep hangen. En als je dan een keer op je 17de naar een 18 plus cafe wilde omdat er toevallig wat bekenden waren dan probeerde je dat gewoon. En als het lukte had je geluk, lukte het niet ging je gewoon naar een ander leuk cafe waar je wel in mag.

Ik zie gewoon het hele probleem van de TS niet, ik zeg ook niet dat ze niet uit moet gaan. Dat wil bijna iedere jongere. Maar om er papieren voor te gaan vervalsen vind ik wel een beetje te ver gaan. Het toont in ieder geval niet de volwassenheid aan die je wel denkt te hebben om in de eerste plaats naar het "volwassenen" cafe te gaan. Neem dan gewoon je verlies, en probeer het een volgende keer weer, of wacht tot je 18de.
Oud 28-10-2003, 21:52
Verwijderd
^oke, zo denk jij daarover..
ik vind het persoonlijk heel normaal, dat je op je 17e graag naar een discotheek wil, ook al moet je daar 18 voor zijn. En als je oudere vrienden daar regelmatig heen gaan, wil ik daar echt wel papieren voor vervalsen. Oké, het is wel strafbaar, maar meer dan clubs inkomen waar je ouder moet zijn, doe ik niet met die papieren. Dus nee ik zie het probleem er niet van.
Maarja ieder zo zijn mening...
Oud 28-10-2003, 22:17
D-man
D-man is offline
Tuurlijk doe je niets anders met zulke papieren, dat lijkt me logisch, met een uitgeprinte ID kun je ook weinig anders. Echter zal justitie ook heel anders over denken, ook al komen het kopietje perongeluk tegen. Maar veel risico zul je er idd niet mee lopen. Maar hier is dat ook niet nodig eigenlijk, daarom heb ik er ook geen ervaring mee. Ik ken wel een paar mensen van onder de 17, en die kunnen altijd gewoon doorlopen, behalve op avonden c.q. kroegen die met HBO passen werken, dan vallen ze door de mand.

Maar goede uitgaansgelegenheden nemen ook sowieso geen gekopierde ID of andere pasjes aan, puur om het risico niet te lopen van een controle. Wat op het moment nog wel een "hot" item is

MAar daar zal ik verder niet op ingaan, want de TS meldt al dat "haar" kroeg deze gekopierde ID's wel aanneemt. Maar dan zou ze het net zo goed kunnen proberen met een zelfgemaakte sportschool pas iod.
Oud 30-10-2003, 18:55
Firefly182
Firefly182 is offline
inderdaad, als je had gelezen dan zag je dat de stad waar ik heen wil, en m'n 2e, 3e en 4e keus qua discotheken ook zo'n beetje een ID willen zien. Waarom denk je dat ik 't wil doen?

Maar goed, als jij denkt mij te kennen door te weten dat ik 17 ben, dan moet je dat vooral denken. Beetje jammer dat jij geen recht van spreken hebt.
En ik heb m'n HBO-pas, en nu? Dan val ik als nog door de mand, ookal studeer ik.

Regels voor berichten