Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2003, 21:42
Gwen.
Gwen. is offline
Joh dat heb ik nou nog nooit van iemand gehoord. Hebben ze ook nog een motivatie gegeven bij het feit dat je geen suiker zou mogen eten?
Advertentie
Oud 09-10-2003, 06:16
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef op 08-10-2003 @ 22:42:
Joh dat heb ik nou nog nooit van iemand gehoord. Hebben ze ook nog een motivatie gegeven bij het feit dat je geen suiker zou mogen eten?
nee. op het papier staat : 'Probeer de eerste 2 weken hoge concentraties suiker te vermelden, dus geen cola maar bijvoorbeeld spa rood of sap, en geen snoep maar een appel ofzo?"

misschien in verband met bactierien? kans op infectie groter en die willen ze zo klein mogelijk houden? nou ja, ik heb in ieder geval wel meteen een snoepdieet.
Oud 09-10-2003, 07:28
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
XzeoN schreef op 09-10-2003 @ 07:16:
nee. op het papier staat : 'Probeer de eerste 2 weken hoge concentraties suiker te vermelden, dus geen cola maar bijvoorbeeld spa rood of sap, en geen snoep maar een appel ofzo?"

misschien in verband met bactierien? kans op infectie groter en die willen ze zo klein mogelijk houden? nou ja, ik heb in ieder geval wel meteen een snoepdieet.
Als je echt gruwelijk zin hebt ik een snickers zou ik hem gewoon eten.. Stukjes afbreken en niet afhappen en zo min mogelijk langs je lip eten en daarna spoelen.. (en in een appel zit ook onwijs veel suiker, dus als dat op je papiertje staat zijn ze niet echt slim)
Oud 09-10-2003, 13:45
Verwijderd
ik kreeg ook het advies om suikers zoveel mogelijk te verwijden in de eerste weken...

ik had trouwens nog een vraagje over die anti-bacteriele zeep...zijn er nog bepaalde merken die heel goed zijn en andere die duidelijk minder zijn of maakt het niet uit?
Oud 09-10-2003, 18:27
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
is hier iemand die ooit zelf zn wenkbrauw gepierced heeft?

heb het net namelijk geprobeert, wil de mijne meer naar het midden. maar ik kreeg er geen ringetje of zelfs geen zweerknopje door omdat het gaatje te dun was.
had een veiligheidspeld gebruikt om het te prikken.

wat zou ik er anders voor kunnen gebruiken wat dikker is en toch scherp genoeg?
Oud 10-10-2003, 08:45
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef op 09-10-2003 @ 19:27:

heb het net namelijk geprobeert, wil de mijne meer naar het midden. maar ik kreeg er geen ringetje of zelfs geen zweerknopje door omdat het gaatje te dun was.

doe het maar gewoon niet... een jongen die ik ken had het ook geprobeerd en het is vrij moeilijk om het helemaal perfect te doen, helemaal als je een dikkere naald gaat gebruiken... & ontstekingen staan heeeel lelijk in je gezicht
Oud 10-10-2003, 16:14
pillbox tales
pillbox tales is offline
Citaat:

(maria: unicura )

en bij de apotheek kun je vaak naalden kopen van 1,6 tot 2,? mm (1,6 is standaard maat voor piercings) t probleem is alleen dat ze vaak in grote(re) aantallen verkocht worden, zit je straks dus met 20 naalden
voordeel is wel dat ze steriel verpakt worden (heet dat zo? iig, ze zijn betrouwbaar, veiligheidsspelden zijn not done )
je moet trouwens niet de naald eruit halen en dan een ringetje (of staafje) er doorheen proberen te halen, de huid trekt namelijk zo snel samen als de wond nog zo vers is dat dit onmogelijk gaat lukken dus proberen dit op dezelfde manier te doen als t in piercshops gebeurt (met holle buisjes)

eh, ja, die zou je zelf dus moeten maken, of ze op een amerikaanse piercingsite bestellen (per 5 voor 15 dollar en 10 voor 25) krijg je alleen torenhoge verzendkosten, baaad... (zal de link binnenkort wel opzoeken, zit nu niet op mn eigen computer)

Laatst gewijzigd op 10-10-2003 om 16:17.
Oud 10-10-2003, 21:08
Verwijderd
Ieeeh brrrr ik krijg helemaal pijn in mn buik als ik lees dat mensen zichzelf piercen.

Brrrrrrr
Oud 10-10-2003, 21:34
XzeoN
XzeoN is offline
ik heb vandaag een big mac, een snickers, een milkshake en e2 warme chocolade melk op.

na de big mac & de milkshake heb ik m'n mond goed schoongespoeld en die piercing schoongemaakt.

maar nu merk ik dat er de hele tijd plakspul op m'n piercing komt te zitten als ik m naar voren duw. het lijkt uit het gaatje te komen? wat is dat? gaat ie nu ontsteken? ik hoop het niet
Oud 10-10-2003, 21:44
Toddek
Toddek is offline
Je moet gewoon zowiezo geen big mac eten.
Oud 10-10-2003, 21:45
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
WampieTrash schreef op 10-10-2003 @ 22:44:
Je moet gewoon zowiezo geen big mac eten.
sorry, ik ben geen vegetarier.

als je daarop doelde althans
Oud 10-10-2003, 21:50
Toddek
Toddek is offline
neuh ik doelde erop om te zeggen dat de mc donalds gewoon fout is.
Oud 10-10-2003, 21:57
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
WampieTrash schreef op 10-10-2003 @ 22:50:
neuh ik doelde erop om te zeggen dat de mc donalds gewoon fout is.
ja dat kan wel zijn, en ik respecteer je mening, maar ik weet nou nog steeds niet wat er aan de hand is met m'n piercing. kan het misschien deel zijn van het genezingsproces of misschien door het roken?
Oud 11-10-2003, 12:08
Toddek
Toddek is offline
Citaat:

je kan naalden kopen bij de apotheek.
maar als je het met een veiligheids speld doet moet je die er een tijdje in laten zitten (halve dag ofzo) en dan kan je er wel een ringtje in doen.
Oud 11-10-2003, 14:25
MissEvil
MissEvil is offline
Citaat:
XzeoN schreef op 09-10-2003 @ 07:16:
ja, bij mij stond er precies hetzelfde, maar ik eet en drink nog steeds hetzelfde als wat ik at en dronk voordat ik die piercing liet zetten, en ik heb (nog) nergens last van.
Er stond ook dat je de eerste 4 uur nadat je em had laten zetten niet moest roken, maar dat zag ik iets te laat

Maar ik heb donderdag mijn piercing laten zetten (lip) mar dat staafje is zo lang. Hij steekt er een stuk uit en dat plaatje in je mond zegmaar zit ook niet echt strak. De bovenkant zit wel tegen mijn lip aan, maar de onderkant steekt een beetje schuin achteruit ofzo
Is dat erg of hadden jullie dat ook? Zal wel gewoon komen omdat die te lang is zeker?
Oud 11-10-2003, 17:03
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
@ marshall, pillbox tales en wampietrash: thnx
Oud 11-10-2003, 17:37
MissEvil
MissEvil is offline
Mag je eigenlijk wel gewoon alchohol drinken?
Oud 11-10-2003, 18:29
pillbox tales
pillbox tales is offline
Citaat:
MissEvil schreef op 11-10-2003 @ 18:37:
Mag je eigenlijk wel gewoon alchohol drinken?
Het mag, maar is niet erg bevordelijk voor het genezingsproces.
Oud 11-10-2003, 18:34
MissEvil
MissEvil is offline
Citaat:
pillbox tales schreef op 11-10-2003 @ 19:29:
Het mag, maar is niet erg bevordelijk voor het genezingsproces.
ok bedankt
Maar in dat spul waarmee je moet spoelen zit ook alchohol?
Oud 12-10-2003, 10:26
cha0s
cha0s is offline
ben m'n oor weer verder aan 't oprekken, zit nu 'n musketon doorheen.
Oud 12-10-2003, 10:39
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
XzeoN schreef op 10-10-2003 @ 22:34:

maar nu merk ik dat er de hele tijd plakspul op m'n piercing komt te zitten als ik m naar voren duw. het lijkt uit het gaatje te komen? wat is dat? gaat ie nu ontsteken? ik hoop het niet
Ranzig he? Dat is nou pus. Ik had er ook heel lang last van, 2 a 3 weken en toen ging ik aan de Unicura en toen was het na een week over, maar het is gewoon een natuurlijke reactie van je lichaam op een gaatje erin dat vies is, want het wordt natuurlijk vies van eten en drinken en bacteria in de lucht. Gewoon 3 x per dagen wassen met zeep. na het eten etc. even spoelen en doorzetten.
Oud 12-10-2003, 11:54
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
MissEvil schreef op 11-10-2003 @ 19:34:
ok bedankt
Maar in dat spul waarmee je moet spoelen zit ook alchohol?
Ja, maar als je alcohol drinkt komt het in je bloed waardoor wondjes minder vlug helen, omdat bloed verdund word. Spoelen is wat anders, alcohol OP de wond maakt het schoon.

(in ieder geval dit is mij verteld )
Oud 12-10-2003, 13:40
pillbox tales
pillbox tales is offline
hoe rek je een beetje snel je oor op?

heb er tijdje een navelpiercing in gehad, door steeds n iets grotere veiligheidsspeld in mn oor te doen (tot aan kilt-spelt ofzo)

maar k heb geen zin meer om met veiligheidsspelden rond te lopen, dus iemand een andere manier? (en dan bedoel k niet materiaal halen bij n piercshop )
Oud 12-10-2003, 14:32
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
hoe wordt een tragus peircing gezet?
en moet je "flapje" nog aan speciale maten voldoen?
k wil graag tragus, maar mn flapje is niet super grott ofzo...
Oud 12-10-2003, 15:56
Malden
Malden is offline
Heb zelf spulletjes gemaakt om door men oor te duwen. van buisjes van balpennen tot afgeknipte drinkrietjes,
goedkoop en valt niet zo op.
Oud 12-10-2003, 17:03
pillbox tales
pillbox tales is offline
Citaat:
Malden schreef op 12-10-2003 @ 16:56:
Heb zelf spulletjes gemaakt om door men oor te duwen. van buisjes van balpennen tot afgeknipte drinkrietjes,
goedkoop en valt niet zo op.
ja maar dan moet t alsnog eerst opgerekt worden...
Oud 12-10-2003, 18:01
Malden
Malden is offline
Met breinaalden werkt het ook
Oud 12-10-2003, 19:04
pillbox tales
pillbox tales is offline
ja laat k even een breinaald door mn oor heen duwen, smakelijk

Oud 12-10-2003, 19:40
Malden
Malden is offline
?
Je rekt gewoon mbv die breinaald en dan steek je er iets door... toch simpel?
Oud 12-10-2003, 20:43
Mio
Mio is offline
wil iemand mij misschien helpen¿
waar kan ik zo'n ringetje kopen voor me lip, die een staafje als sluiting heeft¿ zo'n glad ringetje, zonder bolletje zeg maar. ik kan die dingen op de een of andere manier nergers vinden...

help!
Oud 12-10-2003, 21:29
pillbox tales
pillbox tales is offline
Citaat:
Mio schreef op 12-10-2003 @ 21:43:
wil iemand mij misschien helpen¿
waar kan ik zo'n ringetje kopen voor me lip, die een staafje als sluiting heeft¿ zo'n glad ringetje, zonder bolletje zeg maar. ik kan die dingen op de een of andere manier nergers vinden...

help!
waterloopplein

en lowlands had nog mooiere, dan was t een heel licht gebogen staafje, zodat t geheel weer n ROND ringetje werd
Oud 12-10-2003, 22:50
XzeoN
XzeoN is offline
Mag je zwemmen met een piercing die je een week hebt? of moet je gewoon het chloorwater vermijden?
Oud 12-10-2003, 23:07
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
XzeoN schreef op 12-10-2003 @ 23:50:
Mag je zwemmen met een piercing die je een week hebt? of moet je gewoon het chloorwater vermijden?
vermijden
Oud 13-10-2003, 00:08
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef op 12-10-2003 @ 11:39:
Ranzig he? Dat is nou pus. Ik had er ook heel lang last van, 2 a 3 weken en toen ging ik aan de Unicura en toen was het na een week over, maar het is gewoon een natuurlijke reactie van je lichaam op een gaatje erin dat vies is, want het wordt natuurlijk vies van eten en drinken en bacteria in de lucht. Gewoon 3 x per dagen wassen met zeep. na het eten etc. even spoelen en doorzetten.
ik weet niet of het pus is? het blijft aan m'n piercing plakken en vormt op een gegeven moment een korstje. als ik m'n piercing duw zeg maar dan trekt het los van m'n huid maar blijft t op m'n piercing zitten. hoe vaak ik m'n piercing ook schoon maak het blijft komen. misschien is het gewoon het genezingsproces? ik heb van die piercer meteen unicura meegekregen en ik maak het 2 keer per dag schoon en spoel m'n mond ook nog eens met listerine.

dus. ik hoop dat het nu aan het genezen is en ik hoop dat het ook snel ophoudt want het is ontzettend irritant en ik wil de hele tijd eraan pulken.
Oud 13-10-2003, 08:19
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
XzeoN schreef op 13-10-2003 @ 01:08:
hoe vaak ik m'n piercing ook schoon maak het blijft komen. misschien is het gewoon het genezingsproces?
nee, dat is pus
Oud 13-10-2003, 11:11
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
pillbox tales schreef op 12-10-2003 @ 20:04:
ja laat k even een breinaald door mn oor heen duwen, smakelijk

een haaknaald kan ook, zijn niet zo groot maar toch alweer een stuk dikker dan een normaal oorstekertje.
Ik zou er zoiezo niet gelijk een boomstronk doorheen rausen want dan onstaat er direct littekenweefsel.
Oud 13-10-2003, 12:02
MissEvil
MissEvil is offline
Citaat:
ik weet niet of het pus is? het blijft aan m'n piercing plakken en vormt op een gegeven moment een korstje. als ik m'n piercing duw zeg maar dan trekt het los van m'n huid maar blijft t op m'n piercing zitten. hoe vaak ik m'n piercing ook schoon maak het blijft komen. misschien is het gewoon het genezingsproces? ik heb van die piercer meteen unicura meegekregen en ik maak het 2 keer per dag schoon en spoel m'n mond ook nog eens met listerine.

dus. ik hoop dat het nu aan het genezen is en ik hoop dat het ook snel ophoudt want het is ontzettend irritant en ik wil de hele tijd eraan pulken.
Is dat van dat spul wat zegmaar een geel korstje wordt?
Dat heb ik ook, en ze zei tegen mij dat dat normaal was, en dat je dat gewoon weg moest halen als je die piercing schoonmaakt.

Hoelang mag je eigenlijk niet zwemmen dan?
Oud 13-10-2003, 14:34
Palmboompje
Palmboompje is offline
Het zal vast wel ergens in dit topic staan maar kheb geen zin om alles door te lezen

Hoe duur is een navelpiercing ongeveer?
Oud 13-10-2003, 14:46
MissEvil
MissEvil is offline
Citaat:
Palmboompje schreef op 13-10-2003 @ 15:34:
Het zal vast wel ergens in dit topic staan maar kheb geen zin om alles door te lezen

Hoe duur is een navelpiercing ongeveer?
Die van mij was geloof ik iets van 70 euro, maar ik weet het niet zeker, het is al een tijd geleden dat ik em liet zetten
Oud 15-10-2003, 13:07
pillbox tales
pillbox tales is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 13-10-2003 @ 12:11:
een haaknaald kan ook, zijn niet zo groot maar toch alweer een stuk dikker dan een normaal oorstekertje.
Ik zou er zoiezo niet gelijk een boomstronk doorheen rausen want dan onstaat er direct littekenweefsel.
maar dat kan je er toch niet in laten zitten? en als je t er te snel uithaalt, lukt t dan nog wel om er (tijdelijk) een piercingringetje doorheen te krijgen?
Oud 15-10-2003, 19:31
Malden
Malden is offline
zo doen dat je het voorwerp dat je er eigenlijk in wilt er direct op volgt. het er tegen houden dat als je de haaknaald eruit haalt het voorwerp er direct in zit...
je moet natuurlijk niet met die haaknaald blijven rondlopen he
Oud 16-10-2003, 08:07
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
ik weet niet of het pus is?
Is het "waterig" of wit/gelig(niet doorzichtig)?

In het eerste geval is het wondvocht (als in witte bloedlichaampjes), in het tweede geval pus (als in dode bacteriën en andere rotzooi).
Oud 16-10-2003, 12:57
Verwijderd
hetzelfde spul als dat wat uit een puistje komt

en nou kan ik wel een plaatje laten zien maar die is nogal smerig...
Oud 16-10-2003, 13:01
Gwen.
Gwen. is offline
Ik wil misschien mijn lippiercing eruit halen, dicht laten groeien en vervolgens opnieuw laten piercen. Ik vind het ringetje dat ik er momenteel in heb zitten vrij groot, en dat vind ik wel mooi maar ook gevaarlijk in drukke gelegenheden. Als hij strak om je lip zit blijft er natuurlijk minder snel iemand in hangen. Omdat hij scheef gepiercet is kan er alleen een groot ringetje in, omdat hij achter lager zit dan aan de voorkant. Ik wilde namelijk een ringetje en knopje kunnen dragen maar ik vind een ringetje toch eigenlijk veel leuker. Iemand een idee hoe lang ik er tussen moet houden tussen de tijd dat ik mijn oude piercing er uit haal en een nieuwe laat zetten?

Smiley/scrumperpiercing, die ik heel graag wilde, kan btw niet bij mij omdat mijn lip over mijn tandvlees heenvalt en dan zie je hem dus niet.
Oud 17-10-2003, 10:49
Fortisi
Fortisi is offline
Citaat:
Lilliej schreef op 04-10-2003 @ 11:39:
pff, k wil heeeel erg graag een tragus piercing, maar ik wil eerst even weten hoe ze hem piercen.
En hoe gevoelig is het?
Thnx alvast

o, en is er een grotere kans voor infecties? *zoeits had mn pappa gehoord* En grote kans op uitgroeien?
Citaat:
hoe wordt een tragus peircing gezet?
en moet je "flapje" nog aan speciale maten voldoen?
k wil graag tragus, maar mn flapje is niet super grott ofzo...
Het wordt gewoon gezet zoals een normale piercing, klemmetje erop, naald erdoorheen en daarna de piercing, ik heb gehoord dat sommige het hebben laten schieten maar volgens mij is dat alleen geschikt voor je oorlellen.

Hoe gevoelig het is hangt er vanaf, bij mijn deed het zeker geen pijn, maar een prettig gevoel was het ook niet, maar bij twee meisjes die ik ken deed het wel pijn.

Voor zover ik weet is er geen grotere kans op infecties, bij mij infecteerd echt alles, behalve die tragus-piercing, zolang je het maar goed schoonhoudt moet alles goed gaan.

Volgens mij groeien alleen piercings uit die door het vel zitten, je tragus is gewoon kraakbeen (maar ik ben natuurlijk geen expert)

Of je tragus groot genoeg is moet je bij de piercer zelf vragen, bij mij was alleen de linker groot genoeg
Oud 17-10-2003, 13:00
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
Citaat:
Fortisi schreef op 17-10-2003 @ 11:49:
Het wordt gewoon gezet zoals een normale piercing, klemmetje erop, naald erdoorheen en daarna de piercing, ik heb gehoord dat sommige het hebben laten schieten maar volgens mij is dat alleen geschikt voor je oorlellen.

Hoe gevoelig het is hangt er vanaf, bij mijn deed het zeker geen pijn, maar een prettig gevoel was het ook niet, maar bij twee meisjes die ik ken deed het wel pijn.

Voor zover ik weet is er geen grotere kans op infecties, bij mij infecteerd echt alles, behalve die tragus-piercing, zolang je het maar goed schoonhoudt moet alles goed gaan.

Volgens mij groeien alleen piercings uit die door het vel zitten, je tragus is gewoon kraakbeen (maar ik ben natuurlijk geen expert)

Of je tragus groot genoeg is moet je bij de piercer zelf vragen, bij mij was alleen de linker groot genoeg
Thnx
k zal het eens aan mn ouders laten lezen
misschien mag het dan wel
Hihi.
Kusje
Oud 17-10-2003, 13:07
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Ik heb die van mij gewoon laten schieten, maar kgeloof niet dat ze dat overal zomaar doen.. leek mij een stuk minder pijnlijk dan het laten piercen..
Oud 17-10-2003, 17:25
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
nou ik had dus laatst mijn oor zelf gestretched.
khad zown spike gekocht en gewoon erdoorheen geragt..
tis vet gaan ontsteken en m'n oor leek wel een opgeblazen fietsband

hier is fotoow.. ik heb um er toen maar uitgehaald was vet ontstoken zag er ook ranzig uit dat gat..
maarjah misschien had ik ut verkeerd gestrechted ofzo..
ik wil hem overnieuw doen..
iemand tips ideeen hoe ik dat nou moet doen?
Oud 17-10-2003, 17:37
vixen
vixen is offline
Mja, misschien dat ding eerst ontsmetten en het iets rustiger aandoen..
Oud 17-10-2003, 17:55
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 17-10-2003 @ 18:25:
nou ik had dus laatst mijn oor zelf gestretched.
khad zown spike gekocht en gewoon erdoorheen geragt..
tis vet gaan ontsteken en m'n oor leek wel een opgeblazen fietsband
[afbeelding]

hier is fotoow.. ik heb um er toen maar uitgehaald was vet ontstoken zag er ook ranzig uit dat gat..
maarjah misschien had ik ut verkeerd gestrechted ofzo..
ik wil hem overnieuw doen..
iemand tips ideeen hoe ik dat nou moet doen?
Misschien inderdaad eerst ontsmetten en dan een gewone tongpiercing erin duwen, dat laten helen en dan steeds groter gaan. Ik had laatst ook zon opgezwollen oor, vol met pus. Heb gewoon de piercing eruit gehaald en die bult er helemaal uitgeknepen en vol met sterilon gegoten en de peircing er weer in gedaan, na 1 dag had ik nergens meer last van.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten