![]() |
|
Doden bij aanslag op hotel Bagdad
12-10-2003 Bij een bomaanslag op het Bagdad Hotel in de Iraakse hoofdstad zijn zeker tien doden gevallen. In het hotel, waar onder meer agenten van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA hun hoofdkwartier hebben, zouden veel Amerikanen verblijven. Over de identiteit van de slachtoffers is nog niets bekend. Een getuige heeft het persbureau AP verteld dat hij gezien heeft dat twee auto's met grote snelheid op het hotel afreden en explodeerden toen ze een betonnen muur ramden. Het hotel staat in een drukke wijk, waar op het moment van de aanslag veel mensen op straat waren. Zondag is in Irak een gewone werkdag. Op een soortgelijke manier is in augustus het hoofdkwartier van de VN in Bagdad opgeblazen. Daarbij vielen meer dan 20 doden, onder wie de Braziliaanse topdiplomaat en VN-gezant Sergio Vieira de Mello. http://www.omroep.nl/nos/nieuws/doss...0_aanslag.html
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind r overigens niks goed aan die aanslagen, maar ik ben niet verbaasd en heb daarom wat gemengde gevoelens. Vergelijk het maar met Milosevic in Den Haag. Ik wil graag dat ie berecht word, maar ook dat ie de internationale gemeenschap via het Tribunaal voor schut zet vanwege de TE politieke lading van het Tribunaal.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Offers moeten er worden gebracht om uit de onderdrukking te komen
![]() Met elke aanslag op de amerikanen of hun helpertjes ben ik weereens blij, omdat ik weet dat er dan steeds meer mensen de pest krijgen aan bush, in irak en in de VS. En soms kun je conflicten niet vreedzaam oplossen, want de VS trekt zichzelf niet vrijwillig terug, daarvoor hebben ze te groote economische belangen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik wil geen partij kiezen voor terroristen, maar ik begrijp hun motieven heel goed. Desalniettemin wijs ik geweld af, zeker als er onschuldige mensen bij gedood worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
1: er zijn mensen dood, dat is toch niet flex.... 2: als de Amerikanen oprotten krijg je weer Sadam...Worden de Irakezen daar beter van? Ok, de Amerikanen zitten er naar mijn mening niet zozeer om een democratie te vestigen, zij vinden de olie veel interessanter, maar zij zijn nog lang niet zo tiranniek als Sadam en volgers.. 3: Terrorisme zorgt voor ontwrichting maar is een laffe manier van mensen doden/dingen aandoen... Ze zijn te laf om zichzelf te laten zien en doden daarbij ook onschuldigen 4: dat klopt, maar als je niet opteedt tegen dit soort akties wordt het er niet veel beter op in Irak.. Zo...even mn stoom afgeblazen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||||
Verwijderd
|
checko schreef op 16-10-2003 @ 10:22:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het hele alnd is nu helemaal kapot en de VS buit het uit, de vraag is wat is beter, Saddam of de VS. Onderdrukking en een zekere mate van een normale samenleving onder Saddam, of onderdrukking en uitbuiting met een lamgelegde infrastructuur onder de VS. Ik weet wat ik zou kiezen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kom op! Doe je ogen eens open. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De VS laat mensen martelen in Afrika, je kunt er maanden de gevangnis in zonder een advocaat te zien of te weten waarom, guantanomo bay verwijs ik je ook graag naar, de regimes ontwrichtingen overal in de wereld op openbare manier geprobeerd en niet openbare manier. Politieke moorden, spionage, het helpen van dictaturen. Het beinvloeden vn verkiezingen. Allemaal dingen die de VS doet, de groote moraal ridder ![]() Doe je ogen open en ontdek dat de VS net zo min is als Saddam, maar een veel goter mondiaal gevaar is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben geen groot voorstander van de VS, maar ze proberen natuurlijk altijd zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken en dat kan je van het sadamregime niet zeggen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze proberen niet om weinig slachtoffers te maken, ze nemen het in koop om er zelf beter van te worden ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar de Amerikanen zullen in Irak niet zo'n schrikbewind gaan voeren als Sadam....oke...de Amerikanen worden er zelf stukken beter van en de Irakezen zullen het nooit rijk krijgen, maar er mag nu weer geschreven en gezegt worden wat men wil (behalve als het pro-sadam is naturlijk ![]() korte toevoeging trouwens che ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is nog maar zeer de vraag. Ik zou persoonlijk liever m'n grote mond houden en een dak boven m'n hoofd, maar dat is een persoonlijke keuze. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|