Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2003, 13:21
Tofke_H
Tofke_H is offline
De laatste wedstrijd van het seizoen. De beslissing wie de winnaar dit jaar wordt in de eindstand moet nog beslist worden, wie had dat durven hopen na het seizoen van vorig jaar!?

De wedstrijd is in Japan. Misschien we de saaiste ronde van het jaar, maar dit keer wel hopelijk de meeste spanning. Veel punten heeft Schumi niet meer nodig om wereldkampioen te worden.
Wordt het Michael Schumacher in zijn Ferrari, of toch nog Kimi Raikkonen met zijn McLaren?
Vorig jaar won Michael Schumacher er zijn zoveelste wedstrijd van het seizoen, maar of dat dit jaar een zekerheid is...

Het circuit : http://www.suzukacircuit.co.jp/eng/index.html

Voor volgend jaar zijn er trouwens al enkele wijzigingen :

Vanaf 2004 wordt er nog maar één kwalificatiesessie gereden tijdens de Formule 1. De sessie op vrijdag valt zo weg, maar op zaterdag wordt er een half uur langer gereden. Die beslissing werd genomen tijdens een vergadering van de F1-commissie.

Tijdens de qualifying op zaterdag mogen de piloten twee snelle ronden afwerken in plaats van de ene flying lap. De beslissing van de F1-commissie moet wel nog worden goedgekeurd door de wereldraad, die op 15 oktober samenkomt. Maar dit zou enkel maar een formaliteit zijn.

De kwalificatiesessie loopt vanaf volgend seizoen op zaterdag tussen 14u tot 15u30. De volgorde voor de eerste snelle ronde wordt bepaald door de uitslag van de vorige race. De traagste bij de eerste flying lap, moet als eerste de baan op voor de tweede kans.

Op vrijdag blijven alleen de vrije trainingen over. Tijdens die sessies, van 11u tot 12u en van 14u tot 15u, mag elk team dat niet in de top 4 staat een derde wagen inzetten. Die toegeving werd gedaan door de topteams, omdat de huidige privé-test op vrijdagmorgen volgend jaar geschrapt wordt. De vrije trainingen op zaterdagmorgen blijven van 9u tot 9u45 en van 10u15 tot 11u. Het schema op zondag wordt niet gewijzigd, met de race om 14u en niet in Europese prime time.

Ook het testen wordt veranderd en beperkt tot 48 dagen van maart tot eind oktober. Buiten die periode mag zonder beperking getest worden. De winterpauze wordt dus geschrapt. Ook wordt dit jaar de één-motor-per-weekend-regel ingevoerd. Een motor moet dus van vrijdagmorgen tot zondagavond (+/- 700 km) meekunnen.

En misschien leuk : http://www.f1academy.be/
Oud 04-10-2003, 15:13
Verwijderd
Ik denk dat Schumi hier 'gewoon' zijn titel pakt, maar ik vermoed dat ie niet voor de winst zal vechten, maar op safe zal rijden. Ik denk dat Kimi wint, hij zal er alles aan doen om Schumacher van de wereldtitel af te houden.

Wat betreft de veranderingen van de regels: dat maakt me niet zoveel uit, want de testsessies, oefenrondes en kwalificaties volg ik zelden, het mij eigenlijk alleen om de wedstrijden
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 16:23
Verwijderd
Schumi wordt dit jaar gewoon wereldkampioen. Ik vind het nu wel wat minder spannend dan bij Indianapolis, maar het is iig wle een heel stuk spannender dan afgelopen jaar, waar de beslissing 5 races voor het einde er al was.

Wat de nieuwe regels betreft: Net als ^Dragon^ volg ik eigenlijk alleen de race, en niet de kwalificatie en trainingen enz. Ik hoop wel dat het volgend jaar nog spannender zal worden .
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 23:38
QuestGamer
QuestGamer is offline
Het was een erg leuk F1 seizoen met veel spannende races, vooral de afgelopen race (vooral eerste helft) was erg cool. Enigzins jammer (maar eerlijk gezegd wel verdiend) gaat Schumacher waarsch wel zijn wereldtitel pakken. Maar de contructeurstitel zou nog naar McLaren of Williams kunnen gaan?
Ik hoop wel dat Kimi Japan wint, maar de titel zal waarschijnlijk naar Michael gaan

Ik kijk nu alweer uit naar het nieuwe F1 seizoen: de nieuwe kwalificatie lijkt me een goeie verbetering, en Jos gaat misschien eindelijk es bij een wat beter team rijden.

F1 rulez
Oud 05-10-2003, 00:16
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ik denk dat Coulthard Schumie express kapot rijdt waardoor ze op de baan gaan lopen vechten en Verstappen rijdt tegen de auto van Schumie aan en ligt er daardoor ook uit en Raikonen wint en Montoya wordt 2de.
Oud 05-10-2003, 11:45
Mitros
Mitros is offline
Schumi wint gewoon met overmacht, Raikkonen komt niet in de buurt, en Coulthard elimineert zichzelf al bij de start door tegen Montoya aan te rijden, die vervolgens Ralf Schumacher en Mark Webber ook meeneemt

Oja: Villeneuve zal volgend jaar niet voor B.A.R - Honda rijden, dat is gister bekend gemaakt, of Villeneuve in Japan aan de start komt is zeer twijfelachtig, waarschijnlijk mag Takuma Sato instappen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 10:14
mrhanky
mrhanky is offline
Pos. Naam Land Team Tijd
1 J. Trulli Italië Renault 1.30.281
2 R. Schumacher Duitsland Williams 1.30.343
3 M. Schumacher Duitsland Ferrari 1.30.464
4 D. Coulthard Schotland McLaren 1.30.482
5 K. Räikkönen Finland McLaren 1.30.558
6 F. Alonso Spanje Renault 1.30.624
7 R. Barrichello Brazilië Ferrari 1.30.758
8 J.P. Montoya Colombia Williams 1.31.201
9 M. Webber Australië Jaguar 1.31.305
10 N. Heidfeld Duitsland Sauber 1.31.783
11 T. Sato Japan BAR 1.31.832
12 H. Frentzen Duitsland Sauber 1.31.892
13 O. Panis Frankrijk Toyota 1.31.908
14 C. da Matta Brazilië Toyota 1.32.256
15 J. Wilson Engeland Jaguar 1.32.291
16 J. Button Engeland BAR 1.32.374
17 R. Firman Engeland Jordan 1.33.057
18 G. Fisichella Italië Jordan 1.33.313
19 J. Verstappen Nederland Minardi 1.34.836
20 N. Kiesa Denemarken Minardi 1.36.181
Oud 11-10-2003, 17:39
Tofke_H
Tofke_H is offline
Shumi wint morgen vroeg (vergeet niet op te staan om live te kunnen kijken) niet, maar wordt wel wereldkampioen. Waarom zou hij risico's nemen om te winnen en zo eventuel uitvallen en de titel verliezen.
Oud 11-10-2003, 18:14
Verwijderd
Citaat:
mrhanky schreef op 10-10-2003 @ 11:14:
*1e kwalificatie*
Michael Schumacher start morgen als 14e en Barrichello van pole. De oorzaak is de regen, want Schumi kon op de natte baan zijn wagen niet op topsnelheid brengen. Barrichello reed nog wel droog. Jos start als 17e.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 18:27
PV
PV is offline
Wel cool dat ie vanaf de 14e positie start, dan moet ie toch redelijk z'n best gaan doen om in de punten te komen.

Mijn (tegen beter 'weten' in, maargoed ) voorspelling:

1. K Raikkonen
2. JP Montoya
3. F Alonso
4. D Coulthard
5. M Webber
6. J Trulli
7. C Da Matta
8. J Verstappen
9. M Schumacher
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 18:34
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 11-10-2003 @ 19:27:
Wel cool dat ie vanaf de 14e positie start, dan moet ie toch redelijk z'n best gaan doen om in de punten te komen.

Mijn (tegen beter 'weten' in, maargoed ) voorspelling:

1. K Raikkonen
2. JP Montoya
3. F Alonso
4. D Coulthard
5. M Webber
6. J Trulli
7. C Da Matta
8. J Verstappen
9. M Schumacher

Jos Verstappen haalt in de laatste bocht Schumacher in.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 00:09
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 11-10-2003 @ 18:39:
vergeet niet op te staan om live te kunnen kijken
Opstaan ? Kom nou. De echte Formule 1 freak blijft gewoon wakker
Oud 12-10-2003, 00:43
PV
PV is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 11-10-2003 @ 19:34:

Jos Verstappen haalt in de laatste bocht Schumacher in.
mwaha
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 10:19
Verwijderd
Het scheelde niet zo heel veel voor Schumi:

01 Barrichello Ferrari Ferrari B 53 1:25:11,743 10
02 Raikkonen McLaren Mercedes M 53 + 11,085 8
03 Coulthard McLaren Mercedes M 53 + 11,614 6
04 Button BAR Honda B 53 + 33,106 5
05 Trulli Renault Renault M 53 + 34,269 4
06 Sato BAR Honda B 53 + 51,692 3
07 da Matta Toyota Toyota M 53 + 56,7 2
08 M.Schumacher Ferrari Ferrari B 53 + 59,4 1
09 Heidfeld Sauber Petronas B 53 + 1:00,1 0
10 Panis Toyota Toyota M 53 + 1:01,8 0
11 Webber Jaguar Cosworth M 53 + 1:11,0 0
12 R.Schumacher Williams BMW M 52 + 1 ronde 0
13 Wilson Jaguar Cosworth M 52 + 1 ronde 0
14 Firman Jordan Ford B 51 + 2 ronden 0
15 Verstappen Minardi Cosworth B
16 Kiesa Minardi Cosworth B 50 + 3 ronden 0

Als Raikkonen een plaatjes omhoog ging en Schumi eentje omlaag, dan was het een stuk anders geweest

Maar dat is niet zo, dus behaalde hij vandaag zijn zesde wereldtitel. Volgend jaar weer iemand anders graag
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 10:25
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 12-10-2003 @ 11:19:

Als Raikkonen een plaatjes omhoog ging en Schumi eentje omlaag, dan was het een stuk anders geweest

Maar dat is niet zo, dus behaalde hij vandaag zijn zesde wereldtitel. Volgend jaar weer iemand anders graag
aan ALS hebben we in deze maatschappij niets.
Zoals coronel het al zei "Als m'n tante klootjes had, dan was het m'n oom geweest"
Oud 12-10-2003, 10:33
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
K vond de actie Schumi - Da Matta wel geinig... Volges mij schatte Schumi het rempunt van Da Matta totaal verkeerd in (t zag er iig niet uit als een echte brake-test) en dus moest ie ff vol in de ankers. Daardoor werd z'n band nog bijna lek gereden door z'n broertje. Ik denk dat als dit zijn wereldtitel had gekost, Da Matta nog wel wat kritiek over zich heen had gekregen...

Als we kijken naar Jos kunnen we alleen maar blij zijn dat dit seizoen voorbij is... Wellicht zien we hem volgend jaar terug bij Jaguar (en anders wel Jordan). Het lange wachten is weer begonnen voor het nieuwe seizoen weer van start zal gaan.
Oud 12-10-2003, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 12-10-2003 @ 11:33:
Het lange wachten is weer begonnen voor het nieuwe seizoen weer van start zal gaan.
Na een week of 2 a 3 begin je de F1 echt weer te missen jah
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 10:58
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 12-10-2003 @ 11:33:
Ik denk dat als dit zijn wereldtitel had gekost, Da Matta nog wel wat kritiek over zich heen had gekregen...
*wijst naar z'n eigen eerdere post*
Oud 12-10-2003, 11:40
DopeBean
DopeBean is offline
Denk da de kwalifictie volgend jaar wa beter word en idd het wordt weer wachten totdat het maart is voor de volgende race. ma eerst ma afwachten wanneer jos ons goed nieuws kan vertellen as die bij een ander team gaat rijde
Oud 12-10-2003, 13:57
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 12-10-2003 @ 11:58:
*wijst naar z'n eigen eerdere post*
Wat wil je nou met zo'n opmerking?

Wat is er in gods naam mis met het welbekende 'als' 'dan' geklets achteraf?

Schumi verklooide het bijna zelf nog met die actie bij Sato... Zoals Mol al aangaf: "Zodra Schumacher onder druk staat maakt ook hij soms rare fouten...".
Oud 12-10-2003, 14:29
Verwijderd
Jeeeuj...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 14:56
zeep007
zeep007 is offline
nou ja, ik heb niet live gekeken maar net... was toch wel even spannend idd, maar te verwachten dat Schumi kampioen werd....
Mclaren heeft wel een hele sterke race gereden, maar niet sterk genoeg HELAAS...

Kimi's tijd komt nog wel !

Nu maar weer wachten en wachten en wachten...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 21:40
Tofke_H
Tofke_H is offline
schumi had lichtjes geluk deze race. Bijna crash met zijn broertje, maar in het totaal is hij wel verdient wereldkampioen .

Mooi seizoen, eindelijk nog eens spanning! Op naar het volgende
Oud 13-10-2003, 09:07
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Schumi kampioen ole ole! Voor de zesde keer, nog nooit gepresteerd en Ferrari wint voor het vijfde jaar achter elkaar de constructeurstitel, ook mooi maar goed dat kwam ook omdat beide Williamsen de laatste twee races weinig punten hebben gescoord.
Makkelijk voor Schumacher was het niet. Eerst een touché tussen hem en Sato en toen nog die breaktest van Da Matta. Maar goed hij komt uiteindelijk toch op 1 puntje uit. Ook een verdienste hoor als je vanaf de 19e plaats naar voren moet rijden, zeker met het feit dat slechts 4 wagens uitvielen (waarvan er 2 waarschijnlijk nog voor Schumacher waren geëinidigd). Maar Schumacher mag ook zijn wereldtitel in de laatste race te danken hebben aan zijn teamgenoot Rubinho. Stel dat die was uitgevallen en Schumacher buiten de punten was geëindigd had het dus anders kunnen lopen. Maar goed, als als... Schumacher is weer wereldkampioen... misschien wel voor de laatste keer??? Nou ja, hangt allemaal af van de nieuwe wagen van Ferrari maar ook van Williams en McLaren.
En waar zou Jos nou heengaan? Jordan? Jaguar? BAR en Sauber zitten al "vol". Heeft Jordan trouwens al een andere coureur naast dat andere stoeltje waar Jos kans op maakt. Die gekke Stoddart denkt maar dat-ie het best bij Minardi kan blijven en tuurlijk is dat niet het beste, steeds maar achteraan rijden. En Jos heeft al zelf aangegeven er niet meer te willen rijden.

Al met al heb ik een fantastisch seizoen gezien met bizarre races en spanning in het wereldkampioenschap tot de laatste race. Zo hoort het!
Oud 13-10-2003, 13:44
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2003, 20:45
zeep007
zeep007 is offline
De Schumi's hebben wel een feestje gebouwd...
http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2003471498,00.html
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 19:00
Lionheart
Citaat:
zeep007 schreef op 13-10-2003 @ 21:45:
De Schumi's hebben wel een feestje gebouwd...
http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2003471498,00.html
Nice
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten