![]() |
|
De laatste wedstrijd van het seizoen. De beslissing wie de winnaar dit jaar wordt in de eindstand moet nog beslist worden, wie had dat durven hopen na het seizoen van vorig jaar!?
De wedstrijd is in Japan. Misschien we de saaiste ronde van het jaar, maar dit keer wel hopelijk de meeste spanning. Veel punten heeft Schumi niet meer nodig om wereldkampioen te worden. Wordt het Michael Schumacher in zijn Ferrari, of toch nog Kimi Raikkonen met zijn McLaren? Vorig jaar won Michael Schumacher er zijn zoveelste wedstrijd van het seizoen, maar of dat dit jaar een zekerheid is... Het circuit : http://www.suzukacircuit.co.jp/eng/index.html Voor volgend jaar zijn er trouwens al enkele wijzigingen : Vanaf 2004 wordt er nog maar één kwalificatiesessie gereden tijdens de Formule 1. De sessie op vrijdag valt zo weg, maar op zaterdag wordt er een half uur langer gereden. Die beslissing werd genomen tijdens een vergadering van de F1-commissie. Tijdens de qualifying op zaterdag mogen de piloten twee snelle ronden afwerken in plaats van de ene flying lap. De beslissing van de F1-commissie moet wel nog worden goedgekeurd door de wereldraad, die op 15 oktober samenkomt. Maar dit zou enkel maar een formaliteit zijn. De kwalificatiesessie loopt vanaf volgend seizoen op zaterdag tussen 14u tot 15u30. De volgorde voor de eerste snelle ronde wordt bepaald door de uitslag van de vorige race. De traagste bij de eerste flying lap, moet als eerste de baan op voor de tweede kans. Op vrijdag blijven alleen de vrije trainingen over. Tijdens die sessies, van 11u tot 12u en van 14u tot 15u, mag elk team dat niet in de top 4 staat een derde wagen inzetten. Die toegeving werd gedaan door de topteams, omdat de huidige privé-test op vrijdagmorgen volgend jaar geschrapt wordt. De vrije trainingen op zaterdagmorgen blijven van 9u tot 9u45 en van 10u15 tot 11u. Het schema op zondag wordt niet gewijzigd, met de race om 14u en niet in Europese prime time. Ook het testen wordt veranderd en beperkt tot 48 dagen van maart tot eind oktober. Buiten die periode mag zonder beperking getest worden. De winterpauze wordt dus geschrapt. Ook wordt dit jaar de één-motor-per-weekend-regel ingevoerd. Een motor moet dus van vrijdagmorgen tot zondagavond (+/- 700 km) meekunnen. En misschien leuk : http://www.f1academy.be/
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
|
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Wel cool dat ie vanaf de 14e positie start, dan moet ie toch redelijk z'n best gaan doen om in de punten te komen.
Mijn (tegen beter 'weten' in, maargoed ![]() 1. K Raikkonen 2. JP Montoya 3. F Alonso 4. D Coulthard 5. M Webber 6. J Trulli 7. C Da Matta 8. J Verstappen 9. M Schumacher ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Jos Verstappen haalt in de laatste bocht Schumacher in. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het scheelde niet zo heel veel voor Schumi:
01 Barrichello Ferrari Ferrari B 53 1:25:11,743 10 02 Raikkonen McLaren Mercedes M 53 + 11,085 8 03 Coulthard McLaren Mercedes M 53 + 11,614 6 04 Button BAR Honda B 53 + 33,106 5 05 Trulli Renault Renault M 53 + 34,269 4 06 Sato BAR Honda B 53 + 51,692 3 07 da Matta Toyota Toyota M 53 + 56,7 2 08 M.Schumacher Ferrari Ferrari B 53 + 59,4 1 09 Heidfeld Sauber Petronas B 53 + 1:00,1 0 10 Panis Toyota Toyota M 53 + 1:01,8 0 11 Webber Jaguar Cosworth M 53 + 1:11,0 0 12 R.Schumacher Williams BMW M 52 + 1 ronde 0 13 Wilson Jaguar Cosworth M 52 + 1 ronde 0 14 Firman Jordan Ford B 51 + 2 ronden 0 15 Verstappen Minardi Cosworth B 16 Kiesa Minardi Cosworth B 50 + 3 ronden 0 Als Raikkonen een plaatjes omhoog ging en Schumi eentje omlaag, dan was het een stuk anders geweest ![]() Maar dat is niet zo, dus behaalde hij vandaag zijn zesde wereldtitel. Volgend jaar weer iemand anders graag ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zoals coronel het al zei "Als m'n tante klootjes had, dan was het m'n oom geweest"
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
|
![]() |
|
K vond de actie Schumi - Da Matta wel geinig... Volges mij schatte Schumi het rempunt van Da Matta totaal verkeerd in (t zag er iig niet uit als een echte brake-test) en dus moest ie ff vol in de ankers. Daardoor werd z'n band nog bijna lek gereden door z'n broertje. Ik denk dat als dit zijn wereldtitel had gekost, Da Matta nog wel wat kritiek over zich heen had gekregen...
![]() Als we kijken naar Jos kunnen we alleen maar blij zijn dat dit seizoen voorbij is... Wellicht zien we hem volgend jaar terug bij Jaguar (en anders wel Jordan). Het lange wachten is weer begonnen voor het nieuwe seizoen weer van start zal gaan. ![]()
__________________
Zuur...
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Wat is er in gods naam mis met het welbekende 'als' 'dan' geklets achteraf? ![]() Schumi verklooide het bijna zelf nog met die actie bij Sato... Zoals Mol al aangaf: "Zodra Schumacher onder druk staat maakt ook hij soms rare fouten...".
__________________
Zuur...
|
![]() |
|
schumi had lichtjes geluk deze race. Bijna crash met zijn broertje, maar in het totaal is hij wel verdient wereldkampioen
![]() Mooi seizoen, eindelijk nog eens spanning! Op naar het volgende
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
|
![]() |
|
Schumi kampioen ole ole! Voor de zesde keer, nog nooit gepresteerd
![]() ![]() Makkelijk voor Schumacher was het niet. Eerst een touché tussen hem en Sato en toen nog die breaktest van Da Matta. Maar goed hij komt uiteindelijk toch op 1 puntje uit. Ook een verdienste hoor als je vanaf de 19e plaats naar voren moet rijden, zeker met het feit dat slechts 4 wagens uitvielen (waarvan er 2 waarschijnlijk nog voor Schumacher waren geëinidigd). Maar Schumacher mag ook zijn wereldtitel in de laatste race te danken hebben aan zijn teamgenoot Rubinho. Stel dat die was uitgevallen en Schumacher buiten de punten was geëindigd had het dus anders kunnen lopen. Maar goed, als als... Schumacher is weer wereldkampioen... misschien wel voor de laatste keer??? ![]() En waar zou Jos nou heengaan? Jordan? Jaguar? BAR en Sauber zitten al "vol". Heeft Jordan trouwens al een andere coureur naast dat andere stoeltje waar Jos kans op maakt. Die gekke Stoddart denkt maar dat-ie het best bij Minardi kan blijven ![]() Al met al heb ik een fantastisch seizoen gezien met bizarre races en spanning in het wereldkampioenschap tot de laatste race. Zo hoort het! ![]()
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
|
![]() |
|
De Schumi's hebben wel een feestje gebouwd...
http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2003471498,00.html |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|