Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
een paar vragen aan youri... a.) hebben de bijde computers hun schijven gedeelt staan? b.) netbeui geinstaleerd op 98 c.) bestanden en printers delen aan gevinkt in netwerkopties??? d.)\\X (waar X is andere computer naam) werkt niet in ''uitvoeren'' dan gaan we weer verder proberen -de postbode-
||
![]() |
Citaat:
b netbeui is niet geinstaleerd c: bestanden en printers delen staat aangevinkt d ![]() greetz youri
|
je kan ook gewoon de netwerk software van xp op je pa's comp in 98 installeren en hem dan instellen als server dan ben je gelijk van het gezeur af en heb je ook geen sygate meer nodig...
je kan trouwens veel beter winproxy gebruiken inplaats van sygate.. heb ik jaren gebruikt en werkte prima. kon er ook gewoon files mee sturen en ontvangen. je moet dan alleen in elk programma de proxy instelling goed zetten. als je toevallig bij je pa op de pc een firewall hebt staan moet je die natuurlijk ook wel goed instellen anders kan dat ook problemen geven met het sturen en ontvangen van files. ik neem aan dat je bedoeld dat je geen bestanden kan versturen over internet, maar wel gewoon over je netwerk tussen je vader en jou. dus het delen van je schijven heeft verder niks te maken met het ontvangen en versturen van files via internet, dat is alleen maar voor files te delen over het interne netwerk.. dan kun je nog op deze dingen letten. zijn de domeinnamen wel gelijk, mag inprincipe niet zoveel uitmaken als ze het niet zijn maar soms kunnen de computers elkaar dan niet goed vinden.. heb je de computer van je vader bij jou wel als dns ingesteld. en dat netbeui kun je installeren maar heb je inprincipe niet nodig, heb ik nog nooit geinstalleert gehad en alles werkte altijd prima..
|
![]() |
|
|