Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2003, 16:18
gorgeousgirl
gorgeousgirl is offline
ik heb al bijna 2 jaar een hele lieve vriend, en pasgeleden heeft hij een voorspellende droom gehad zonder dat hij zich dat realiseerde...
Hij droomde dat een oom van hem overleed, en een week later werd er opeens gebeld dat die oom was overleden, een gezond iemand die opeens overleed zonder eerst ziek te zijn. na dit telefoontje kaartte ik mijn vriend aan dat hij deze situatie eerder had gedroomd. Hij vond het: "Niet leuk dat je me daar aan herinnerd!"
Ikzelf geloof heilig in voorspellende dromen en er zijn ook al wat dromen van mij uitgekomen. Ales een drom belangrijk is dan blijft die mij zowiso bij.
Hoe kan ik hem overtuigen dat 'er bang voor zijn' hem niet zal helpen, dat hij er gewoon in moet geloven?
Kus
Moi
Oud 14-10-2003, 16:59
Verwijderd
Phoe, dat is heel moeilijk. Ikzelf heb ook last van precognitie, en tja je moet het gewoon accepteren. Probeer gewoon eens met hem erover te praten, precognitie kan eng zijn; maar heeft zo zijn voordelen, ook al zijn die voordelen vaak tegelijk nadelen.

Het niet accepteren zal alleen leiden tot meer angst ervoor denk ik.
Oud 14-10-2003, 21:02
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Toen ik op studiereis was had ik gedroomd dat mijn ouders alletwee kanker hadden en terminaal waren...heel scary...ik zat toen ook best vaak te denken tel dat er nu van een van ons iets met haar familie gebeurd...dan kun je er niet heen' dus opzich is het logisch dat ik dit droomde, het was geen voorspellende droom ofzo.....dag erna bleek de vader van een meisje uit onze groep in het ziekenhuis te zijn opgenomen met spoed omdat hij darmkanker of zoiets had....moest toen toch even aan mn droom denken...
Oud 14-10-2003, 21:49
AngelLena
AngelLena is offline
Je zult die angst niet weg kunnen nemen. Alleen hijzelf kan dat doen door het te accepteren dat dingen gaan zoals ze gaan en niet zonder reden. Als hij eenmaal 1 droom heeft gehad die voorspellend was, volgen er meer, daar kan je hem wel voorzichtig op voorbereiden, maar om slapeloosheid te voorkomen wel er ff bij vermelden dat ze niet altijd slecht hoeven te zijn. Meer kan je niet doen behalve hem steunen in het proces dat hij moet leren omgaan met en wennen aan zijn gave.
Oud 16-10-2003, 18:51
gorgeousgirl
gorgeousgirl is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 14-10-2003 @ 21:49:
Je zult die angst niet weg kunnen nemen. Alleen hijzelf kan dat doen door het te accepteren dat dingen gaan zoals ze gaan en niet zonder reden. Als hij eenmaal 1 droom heeft gehad die voorspellend was, volgen er meer, daar kan je hem wel voorzichtig op voorbereiden, maar om slapeloosheid te voorkomen wel er ff bij vermelden dat ze niet altijd slecht hoeven te zijn. Meer kan je niet doen behalve hem steunen in het proces dat hij moet leren omgaan met en wennen aan zijn gave.
Ik ben bang dat hij dit niet zo makkelijk zal accepteren en er over na zal gaan denken. Hij zelf is er nogal van overtuigd dat datgene wat je in dromen ziet gewoon toeval is. Ikzelf geloof er dus wel in maar hij is niet makkelijk om te overtuigen. Hij is ook bang voor geesten, en er was een tijd dat ik bezig was met wicca en dat kwam er bij hem ook niet is. Hij begreep het niet en wilde er dan ook niets over horen.
Ook is hij erg bang voor het feit dat ik de 'aanwezigheden' om me heen kan voelen. niet zien. maar hij wil het er niet over hebben, en ik heb zelf nog een lange weg denk ik voordat ik er niet meer bang voor ben, ondanks dat ik dit al mijn hele leven heb. maar het is hinderlijk dat hij dat niet begrijpt, en zich er ook niet in wil vediepen omdat hij het eng vind
Oud 16-10-2003, 20:46
Frondish
Frondish is offline
Zo heb ik een tijdje geleden alweer:

Ik weet niet of jullie je het nog kunnen herrineren van dat vliegtuig dat uitelkaar viel waarvan een paar stukken in het water vielen.. hier in nederland.

Maar ik had 4 of 5 dagen van te voren gedroomd.. dat ik op de plaats was waar ik op vakantie was en dat ik een vliegtuig in zee zag storten.

Als je daar achteraf over nadenkt dan denk je dit had ik kunnen weten
Oud 16-10-2003, 21:35
gorgeousgirl
gorgeousgirl is offline
Citaat:
SynoP schreef op 16-10-2003 @ 20:46:
Zo heb ik een tijdje geleden alweer:

Ik weet niet of jullie je het nog kunnen herrineren van dat vliegtuig dat uitelkaar viel waarvan een paar stukken in het water vielen.. hier in nederland.

Maar ik had 4 of 5 dagen van te voren gedroomd.. dat ik op de plaats was waar ik op vakantie was en dat ik een vliegtuig in zee zag storten.

Als je daar achteraf over nadenkt dan denk je dit had ik kunnen weten
Maar je moet soms selectief zijn met wat je gelooft uit je dromen, en niet alles wat je droomt moet je letterlijk nemen! Vaak droom je juist symbolen.
Oud 16-10-2003, 22:56
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
gorgeousgirl schreef op 16-10-2003 @ 18:51:
Ik ben bang dat hij dit niet zo makkelijk zal accepteren en er over na zal gaan denken. Hij zelf is er nogal van overtuigd dat datgene wat je in dromen ziet gewoon toeval is. Ikzelf geloof er dus wel in maar hij is niet makkelijk om te overtuigen. Hij is ook bang voor geesten, en er was een tijd dat ik bezig was met wicca en dat kwam er bij hem ook niet is. Hij begreep het niet en wilde er dan ook niets over horen.
Ook is hij erg bang voor het feit dat ik de 'aanwezigheden' om me heen kan voelen. niet zien. maar hij wil het er niet over hebben, en ik heb zelf nog een lange weg denk ik voordat ik er niet meer bang voor ben, ondanks dat ik dit al mijn hele leven heb. maar het is hinderlijk dat hij dat niet begrijpt, en zich er ook niet in wil vediepen omdat hij het eng vind
Je kan er zoals ik zei weinig aan doen. Dit is een proces wat hijzelf door moet gaan. Hij geeft duidelijk aan nog niet klaar te zijn voor wat hij meemaakt en stoot het af. Heel logisch op zich. Je hebt een vorm van eng vinden en een vorm van eng vinden en die 2 zijn heel verschillend. De ene vorm zegt dat je er nog niet klaar voor bent om er dieper op in te gaan, de andere vorm zegt dat je er aan moet wennen daar het te onderzoeken. Hij behoort waarschijnlijk tot de eerste categorie. En daar kan jij helemaal niets aan doen. In dit geval zal jij moeten accepteren dat hij er nog niet klaar voor is en dat het weinig zin heeft om hem er alsnog in de drukken. Dat effect werkt alleen maar averechts. Dus ik zou zeggen, laat em maar even, Als zijn tijd gekomen is komt hij er zelf wel mee.

Regels voor berichten