Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2002, 00:25
dRob
dRob is offline
Nou, bijna een schooljaar erop zitten. Wat beviel jullie nou wel in de schoolkantine en wat niet? de muziek, de verkoop balie, de mensen erachter, de bank, de stoelen, de tv, de gezelligheid, wat ze wel verkopen of wat niet?
En wat zou je willen veranderen?

Ik ben benieuwd en laat even weten op welke school je zit en als je dat niet wilt; de plaatsnaam van de school. Zodat ik een beld kan krijgen van waar het leuk toeven is op scholen en waar niet in het kader van een project van mijn studie.

Fijn om te horen....

R

edit: met het woordje school veranderd de hele wereld

Laatst gewijzigd op 03-05-2002 om 09:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2002, 00:31
dRob
dRob is offline
Ok klopt....topic veranderen in ....Questions ofzo? Maar gaat over het kantinebeleid van vel scholendie kantines gaan zien als de huiskamers van scholieren en wat daar in verkocht moet worden. Maar ook aan wie; dus moet er professioneel personeel komen of niet?

Wie verandert het topic??
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 00:36
rockyj
rockyj is offline
De kantine moeten ze gewoon sluiten en er een speeltuin van maken met frisdrank automaten die niks terugzeggen maar wel wisselgeld teruggeven zodat je dan weer wisselgeld hebt.
Oud 03-05-2002, 09:28
punkyfish
punkyfish is offline
bij ons verkopen ze sinds kort worstenbroodjes, saucijzenbroodjes en appelflappen, maar dat ZUIGT echt, want ze hebben maar één betaalding, dus het is daar echt een gedrang, echt . die appelflappen zijn nog bevroren, echt heel erg lekker . verder moeten we ALLES op school met chipknip betalen, ook heel erg irritant, omdat iedereen dan moet lenen enzo. ik vind het allemaal maar ruk.
Oud 03-05-2002, 10:00
Tofke_H
Tofke_H is offline
het heeft te maken met de school, en daar is een apart forumonderdeel voor
Oud 03-05-2002, 12:28
damaetas
damaetas is offline
de muziek was echt verschrikkelijk, der is echt een apart genre van 'moete'-muzak (moete, zo heet de kantine)
toog is wel handig gemaakt, je kan nemen wat je wil aan de ene kant en zo doorschuiven naar de kassa, somige dingen moet je vragen of ze die voor je klaarzetten daar
geen bank ofzo, gewon stoelen en tafeltjes, in rijen en een paar apart, ook een paar hoge tafels met toogstoelen
euh, best modern ingericht zo met chroom en hout, niet afgewerkt (zo houden ze de prijzen laag) maar best gezellig en bijzonder goed verlicht lekker veel ramen
bediening is wel snel en vriendelijk
grote klok die voorlopt zodat je ni te laat komt in de les als je op het laatste nippertje vertrekt

onze kantine maakt deel uit va de Alma-groep hier in leuven, het is nbtje duurder dan de echte almarestaurants maar toch best goeiekoop.

alleen de openingsuren vallen tegen, van 8u tot 17u dus als je om 8u begint kan je ni ff iets halen, en als je tot 17u les hebt ook ni, en da heeft iedereen wel een paar dagen. gelukkig is er een 24u-automaat maar daar ligt ni zo heel veel in en das natuurlijk duur
Oud 03-05-2002, 16:19
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Pfff wij mogen nie eens meer contant betalen en dan moeten je verplichtt bij alles op school je chipknip gebruiken ( Lees Chipknip zelfs in de automaten !!! en pinnen kan niet, en t eten is veel assortiment maar kwaliteit NUL, worstenbroodjes zijn meestal over datum.......................
Oud 03-05-2002, 16:31
Sommetje
Sommetje is offline
Onze school heeft jarengeleden de plaatselijke krant gehaald, omdat er alleen roze koeken te koop zouden zijn.
Oud 03-05-2002, 16:45
Iduna
Iduna is offline
Onze school (it doesn't matter where...) heeft niet eens een echte kantine...
Je kan er nix kopen... Nou ja er staan 3 automaten met melk, chocomel of yoghurtdrank. En in een automaat zijn de bovenste lagen gevuld met
(stikdure) broodjes... Bovendien moet je ook overal gaan chippen... Stelletje afzetters Ik koop nooit iets btw... Oja, we hebben ook geen muziek

Leuke school he

xxx's Juul
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 16:57
BleuQueen
BleuQueen is offline
bij ons kan je wel wat kopen, alleen bij alle 2 de kantines is het altijd kei druk
Oud 03-05-2002, 22:22
rabecca
rabecca is offline
De hyhiene mag bij ons wel veranderen zeg!
Gatverdamme wat is dat mens wat broodjes gezond etc. maakt smerig!
Er liggen donuts open en bloot van de vorige dag....
ik krijg kaas met schimmel.
ik krijg snoep dat over datum is.
ik krijg een van binnen bevroren saucijzen broodje.
En de pan met water waar de knak worsten voor de "hoddogs"
is echt zó vies!!!
van binnen zit zo`n groenig witte schimmel rand waar aan je ziet waar het water heeft gezeten.
En als ze het dan toch een keer schoon maakt dan wordt dat gedaan zonder water met een on-uitgespoelde schuurspons van 3 jaar oud!
En dan mag je 2 uur na blijven als je naar de supermarkt om de hoek gaat om een VERS broodje gezond te halen.
`T is toch belachelijk

Er zijn lange banken in een U-vorm met een tafel erin en daar zijn er zo`n 16 van.
Ze zitten aan allebei de kanten, maar er is een brede doorgang.
Er staan ook nog 2 automaten 2 tafelvoetbal-dingen.
En héél af en toe is de muziek wel okeej dan staat de radio aan maar als ze cd`s gaan opzetten.....
Dan moeten die wannabe-nep-gangsters die kut muziek hebben en dan kennen we de kou weer in....
Oud 04-05-2002, 15:30
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
rabecca schreef:
En dan mag je 2 uur na blijven als je naar de supermarkt om de hoek gaat om een VERS broodje gezond te halen.
`T is toch belachelijk
Het lijkt me toch dat een mens vrij is om in de pauze naar de supermarkt te gaan. Een mens moet toch zelf kunnen beslissen over zijn/haar eigen voedsel!
Oud 04-05-2002, 16:30
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Het lijkt me toch dat een mens vrij is om in de pauze naar de supermarkt te gaan. Een mens moet toch zelf kunnen beslissen over zijn/haar eigen voedsel!
Nou bij ons mag dat ook niet.
De school is verantwoordelijk voor je tijdens schooltijd...
Want stel dat er iets gebeurt he...

xxx's Juul
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 16:55
Cinamon
Cinamon is offline
uhm
mensen = even nors en kwaaie gezichten als altijd
eten= veel te vet (net als altijd)
muziek= hebben we niet

dat was het
de kantine a la mondrimaan is niet veel dus

bubaaj
Oud 04-05-2002, 18:45
LittleLucille
LittleLucille is offline
um je kunt er gewoon afschuwelijk goed voederen... je krijgt zowat alles *tegen een normale prijs*
muziek tjah soms staat de radio aan...
in de klein pauze is de hele kantine helemaal vol en in de klein word het afgewisseld in 2 uren en dan kun je binnen en buiten zitten duzz vrij rustig.... (s`zomers zitten de meesten buiten in het gras)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 14:04
dRob
dRob is offline
krijg al lekker veel info hier en een aantal dingen vallen me op: in het westen ga veel meer. Kantines verkopen diverse etenswaren, er is muziek en soms zelfs tv maar in de oosten en noorden is dat een stuk minder.
Om een volledig beeld te krijgen toch wel handig als je de naam van de school en en plaatsnaam erbij zet. Volgende week moet ik wat inleveren.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 15:45
Love Crime
Love Crime is offline
ik vind de prijzen wel een beetje hoog: een croissantje ham/kaas kost €0,80
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 13:25
bumblebee
bumblebee is offline
Nadelen aan onze kantine: te duur, (automaten) sjagrijnige congierges (ohnee..we moesten ze kantinebeheerders noemen (!) )...en te weinig stoelen (!)
Voordelen: dartbord, 2 tafelvoetbal-dingen,grafitti-muur (STOER!),hangtafeltjes..
Bnieuwd? whah..kaik op www.annamaria.nl
Oud 07-05-2002, 17:52
just.a.girl
just.a.girl is offline
bij ons heben ze 3 automaten en een kantine waar je dus wostenbroodjes,appelflappen,roze koeken,lolly's enz..kunt halen nadeel is dat t er altijd dringen is en ze heel snel op zijn.verder is onze aula heel saai,licht houten banken,veel te weing.als je met een groepje in de pauze zit kun je bijna nooit allemaal zitten.
verder wel oke.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:05
Darvan
Darvan is offline
eten: pistoletjes van moria, emm koeken, soep, thee, in de zomer ijsjes, en van die worstenbroodjes waar de ingredienten niet te vertrouwen zijn.
1 snoep en 1 drink automaat ook hier op chipknip.
muziek in de aula heeel soms.

voordelen: wij zijn 1 van de 2 derde klassen op dat gebouw en er hebben er een paar geklaagd enz. en nu hebben we ons eigen hok, wat vroeger de drama kelder was. daar wel muziek.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:15
Balance
Balance is offline
ik weet niet of het overal zo is, maar onze 'kantine' is eigenlijk gewoon een balie in de aula waar een concierge achter staat (alleen in de pauze = 50 min. per dag).
we hebben geen muziek en geen tv.
de stoelen en tafels zijn dus gewoon die van de aula.
we hebben ergens anders in de aula wel 2 automaten staan: 1 snoep en 1 frisdrank.
en bij de 'kantine' kan je (als je 10 min. in de rij staat, want de concierge behandelt ieder stuk voor stuk rustig op z'n gemak en dat betekent ook het afrekenen wat met moeite gaat) stroopwafels, kale broodjes, melk, chocomelk en thee halen.
sinds kort zijn er een paar nieuwe dingen bij:
belegde broodjes (€1,05: verschrikkelijk veel boter en dan kaas of ham) echt vies!!!!!
broodje gezond (€1,70)
cup a soup (€0,50)

kvind het allemaal nogal duur, behalve de stroopwafels. (€0,15)
maar 't is verder echt zwaar slecht hiero, dus haal dat westen maar weer naar beneden!

oh ja, wij mogen ook in onze tussenuren of pauzes niet weg... niet dat we ons daaraan houden, maar toch: het mag niet en als je betrapt wordt ben je toch wel de lul! Maar de dichtsbijzijnde supermarkt is hier toch 10 minuten vandaan dus in een pauze lukt het ook niet!
Oud 08-05-2002, 19:14
Sommetje
Sommetje is offline
Bij ons op school heet de kantine de soos. Wij mogen in de pauzes en tussenuren wel de school verlaten. Je kunt je eten dus ook elders kopen. In de pauzes kun je mijn halve school bij de "Albert Heijn" vinden. Daar is het dan erg gezellig.
In de soos zelf kun je in de eerste pauze wat kopen. Er zijn wat vrijwilligers (moeders én vaders van leerlingen van onze leuke school) die dan wat verkopen. Veel is er niet. Het standaardarsortiment bestaat uit roze koeken (0,25 euro), stroopwafels (0,10) en wat andere koeken (0,25 euro). Af en toe is we wat meer te koop. Dan is de soos wat drukker bezocht. Ook kun je wat te drinken (melk, koffie, thee, enz.) kopen. Verder is een automaat voor frisdanken, maar die is meestal leeg.
Er is nog een automaat voor warme dranken. Er is geen muziek in de soos. Zelf vind ik het daar ook niet gezellig. Ik zit met mijn clubje veelal voor de soos. Ik hoop dat ik je daarmee voldoende heb geinformeerd!

(*Wie het gedaan heeft, heeft het gedaan ... en niemand anders*)

Laatst gewijzigd op 10-05-2002 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 17:41
nouk16
nouk16 is offline
Citaat:
*Juliah* schreef:
Je kan er nix kopen... Nou ja er staan 3 automaten met melk, chocomel of yoghurtdrank. En in een automaat zijn de bovenste lagen gevuld met

xxx's Juul
Het valt me op dat bij veel mensen op school alleen automaten zijn. Wij hebben op school ook wel automaten maar alleen voor frisdrank en snoep. We hebben ook een soort ''bar'' waar je melk +andere zuivelprodukten, sauzijzebroodjes(geen idee of goed gespeld is), normale broodjes, croissantjes enz kan kopen.

Muziiek hebben we trouwens niet in de pauzes. Ook worden de broodjes enz,gemaakt vlak voor de pauze is dus geen beschimmeld brood enz dat over de datum is.
(broklede)

Oja, je mag gewoon weg in de pauze als je wilt naar ''NOORD'' zoals we dat noemen. Alleen als je daarna te laat komt heb je een probleem. Ook in de tussenuren mag je gewoon ergens anders wat gaan eten of wat dan ook.

Laatst gewijzigd op 09-05-2002 om 17:45.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 17:52
Veronica
Veronica is offline
bij ons gaat het eigenlijk allemaal wel goed en lekker
Oud 09-05-2002, 21:49
Verwijderd
Citaat:
dRob schreef:
Nou, bijna een schooljaar erop zitten. Wat beviel jullie nou wel in de schoolkantine en wat niet? de muziek, de verkoop balie, de mensen erachter, de bank, de stoelen, de tv, de gezelligheid, wat ze wel verkopen of wat niet?
En wat zou je willen veranderen?

Ik ben benieuwd en laat even weten op welke school je zit en als je dat niet wilt; de plaatsnaam van de school. Zodat ik een beld kan krijgen van waar het leuk toeven is op scholen en waar niet in het kader van een project van mijn studie.

Fijn om te horen....

R

edit: met het woordje school veranderd de hele wereld
welke muziek, welke balie, welke mensen, welke bank, welke gezelligheid? Die is er dus niet bij ons. We hebben wel plastic kuipstoeltjes, en een zwart-wit tv waarop altijd tmf te zien is.

Ze verkopen snoep en frisdrank in automaten. Wat ik zou willen veranderen? De school zou 2 X zo groot moeten worden, met airconditioning.

Ik zit op het Twents Carmel College Locatie Lyceumstraat in Oldenzaal. Maar daar heb je weinig aan, want daar kom je toch nooit

Laatst gewijzigd op 09-05-2002 om 21:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2002, 12:18
Stff
Stff is offline
wij hebben 2 kantines, oude & nieuwe. In de oude worden broodjes (croisantjes 1ste pauze, broodjes worst 2de pauze) verkocht enzo en staat meestal een radio aan ofsow. In de nieuwe kantine staan paar automaten en word elke pauze door de school dj's gedraaid.
Oud 10-05-2002, 13:46
Verwijderd
Sinds ze bij ons nu verse broodjes gezond enzo verkopen daalt de verkoop van worstenbroodjes etc.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 14:31
dRob
dRob is offline
Het is allemaal informatie waar ik wat mee ga doen voor het volgend schooljaar.
Momenteel verkopen ze bij ons op school: geen chips, wel snoep in zakjes (Biggetjes en Zure Matjes enzo) en op woensdag krijgen wij oud brood met een slappe worst.
Met Sinterklaas hebben ze koeken (speculaas) in de kantine.

Vanaf volgend jaar gaan ze alles veranderen en de leerlingen hebben inspraak daarin. Dus willen we een tv en een relax bank hebben in de kantine.
Daarnaast frisdranken verkoop en meer broodjes oftewel meer keuze.
De ouderraad was het niet zo eens met de keuze voor broodjes omdat we dan niet het brood van thuis op zouden eten.
Nu halen we dan ook al dure broodjes bij de benzinepomp op de hoek.

Ik heb het allemaal wel gezien over 2 jaar daar.....misschien een rwstaurant met bediening ooit in de kantine ?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:06
Kat
Kat is offline
De tv's in de ala zijn bijna nooit aan... verder zijn de blauwe m&m's altijd zacht van binnen, echt alsof ze ongeveer 6 dagen in een bak met lauw water hebben liggen rotten. Iulg... Nouwja, en het winkeltje is maar in 2 tussenuren open, das ook wel naar. Verder valt het wel mee.
Oud 11-05-2002, 15:32
zeep007
zeep007 is offline
ze kunnen wel eens meer gaan verkopen dan alleen stomme koekies en boerenbrok...
iedereen eet die boerenbrok wel omdat ze niets anders verkopen maar ik vind het echt slachtafval!!!!!!

het personeel is wel vet tof@!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 19:06
Ditchie
Ditchie is offline
Alles was wel oke...maar nu ga ik weer zeuren..dat we toch van dat vettige voedsel af moeten...onweerstaanbaar lekker
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten