GENEVE - Twee wetenschappelijke onderzoeksinstituten hebben woensdag met een recordsnelheid data via het internet verstuurd. Via een netwerk van 7000 kilometer van het Geneefse CERN naar het Californische Caltech werd een snelheid bereikt van 5,44 gigabits per seconde. Dat staat gelijk aan het downloaden van een dvd-film in zeven seconden. De verbinding was 20.000 keer sneller dan een gewone breedbandaansluiting.
Het oude record stond ook al op naam van CERN. Het instituut wist de snelheid ditmaal meer dan te verdubbelen. Het ultieme doel is om wetenschappers met elkaar te laten samenwerken zonder dat er afstand gevoeld wordt.
alwaysgood schreef op 16-10-2003 @ 19:42: anders mij wel, met mn isdn
kan niks anders, geen kabel, geen adsl, geen draadloos internet omdat ik te ver van bebouwde kom woon
kan niks anders, geen kabel, geen adsl, geen draadloos internet omdat ik te ver van bebouwde kom woon
Manus J. van Alles schreef op 17-10-2003 @ 09:32: Pfff, dat kan je harde schijf niet eens aan
Je hebt thuis ook niet wat aan zo'n lijntje. De andere kant van de lijn wie de downloads aanbiedt moet ook die snelheid hebben. Anders betaal je een bult geld voor niks/weinig
Pruttelpot schreef op 17-10-2003 @ 13:58: Nou, ik ben nu anders lekker een ftp install van clarkconnect 2.0 aan het doen, en dat gaat ook heel snel hooooor! 1 MB per seconde (10mbit)
Maar dat is nog geen 4,8 gb in 7 sec
Kut hè Ik woon in een boerengat waar tot juli 2003 helemaal niks was. Ben echt blij dat ik nu eindelijk ADSL kan krijgen en ik hoop ook voor die talloze andere boerengaten dat ze het krijgen.