![]() |
|
Hoi!
Ik heb HetNet als provider, en daar heb ik wat betreft mijn e-mailbox (ik gebruik Outlook Express) nog nooit problemen mee gehad. Maar nou kreeg ik vandaag een e-mailtje van de System Administrator (met als e-mailadres postmaster@hetnet.nl), waarin het volgende stond: Your mailbox has exceeded one or more size limits set by your administrator. Your mailbox size is 10278 KB. Mailbox size limits: You cannot send or receive mail when your mailbox reaches 10240 KB.You may not be able to send or receive new mail until you reduce your mailbox size. To make more space available, delete any items that you are no longer using or move them to your personal folder file (.pst). Items in all of your mailbox folders including the Deleted Items and Sent Items folders count against your size limit. You must empty the Deleted Items folder after deleting items or the space will not be freed. See client Help for more information. Nou, ik ben best wel wantrouwig wat dit betreft. Want: 1. Alle mailboxen zijn zeker groter dan 10278 kb, en ik heb net op HetNet gecheckt, en daar is de maximale grootte voor een e-mailbox 10 MB. 10278 kb is toch niet te doen?! Dan had ik allang véél eerder zo'n e-mailtje moeten hebben gekregen, want mijn e-mailbox is nog eens voller geweest dan hij nu was. 2. HetNet is een Nederlandse provider, en daarvan zou je toch *op z'n minst* verwachten dat ze zo'n e-mailtje in het Nederlands schrijven, inplaats van het Engels! 3. Ik kan nog wel e-mailtjes versturen, maar sinds vandaag kan ik er geen meer ontvangen. ![]() Dus, ik vind het maar verdacht. Ik heb wel een paar dagen geleden de spamfilter van HetNet aangeschaft, maar daar kan het niets mee te maken hebben, vind ik. Ik heb trouwens inmiddels wel een aantal e-mailtjes gedeleted (ik heb aan meer dan 21 MB gedeleted), maar ik kan nog steeds geen e-mailtjes ontvangen. ![]() Wie kan me vertellen of dit wél of niét pluis is? Ik hoop zo snel mogelijk een verlossende reactie te horen, en natuurlijk alvast héél erg bedankt voor de moeite! ![]() ![]() ![]() Groetjes, Ripper (die zich zorgen maakt)
|
![]() |
|
![]() ![]() Maar toch vind ik het raar, ik had véél meer (het dubbele zelfs) in mijn e-mailprogramma staan, dan komen ze er toch wel erg laat mee. En zoals ik al zei, ik heb al meer dan 21 MB gewist vandaag, dat is dus nog meer dan de maximale grootte van mijn e-mailbox (en ik heb nu nog steeds redelijk wat e-mailtjes in Outlook Express staan, maar ik denk dat het deleten van 21 MB voorlopig wel zat is). Wie weet hoe ik zelf op mijn computer kan zien hoeveel ik op dit moment in Outlook Express heb zitten? Moet ik daarvoor gewoon op het Bureaublad rechtsklikken op het icoontje van Outlook Express en dan kijken bij 'Eigenschappen'? Of is er een andere manier? ![]() Ik snap trouwens wel niet hoe ze dat kunnen zien, hoeveel mailtjes mijn e-mailbox bevat... ![]() Groetjes, Ripper
||
Citaat:
![]() ![]() Ripper
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Je "mailclient", Outlook Express dus, staat wel zo ingesteld dat hij de mail na het ophalen de mail verwijderd van de POP3-server (HetNet)?
Lokaal mails verwijderen heeft namelijk geen zin (tenminste niet als je hebt lopen rommelen in de standaardinstellingen van Outlook Express); het gaat om de ruimte die jij inneemt bij HetNet, fysiek dus. Hoe doe je dat? Niet zo gek moeilijk. Ga naar Extra -> Accounts. Dubbelklik op je HetNet email-account, en ga naar tabblad Geavanceerd. In het kader Bezorging heb je de mogelijkheid tot het aanvinken van de optie "Een kopie van de berichten op server achterlaten". Vink die aan, en probeer dan nog eens je post op te halen/versturen. Als ik me niet vergis verwijdert Outlook Express dan wèl de mail van de host, integenstelling de optiebeschrijving doet vermoeden. Kan het helaas niet voor je testen wegens een overdaad aan luiheid ![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Groetjes, Ripper
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Windows Restore virus Lychee | 5 | 14-04-2011 15:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vaccin tegen baarmoederhalskanker wie zou 'm willen ? Octopussy | 52 | 13-11-2006 08:25 | |
Games |
Spui je gal over Diablo LOD (V2) DR.Avalanche | 500 | 23-01-2005 11:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven: "Evolutie of schepping?" BiL@L | 13 | 03-12-2003 11:02 | |
Flora & Fauna |
50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood Kupu | 87 | 13-10-2002 08:48 |