Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2003, 19:02
Severus
Severus is offline
Hoi!

Ik heb HetNet als provider, en daar heb ik wat betreft mijn e-mailbox (ik gebruik Outlook Express) nog nooit problemen mee gehad. Maar nou kreeg ik vandaag een e-mailtje van de System Administrator (met als e-mailadres postmaster@hetnet.nl), waarin het volgende stond:

Your mailbox has exceeded one or more size limits set by your administrator.
Your mailbox size is 10278 KB.
Mailbox size limits:
You cannot send or receive mail when your mailbox reaches 10240 KB.You may not be able to send or receive new mail until you reduce your mailbox size.
To make more space available, delete any items that you are no longer using or move them to your personal folder file (.pst).
Items in all of your mailbox folders including the Deleted Items and Sent Items folders count against your size limit.
You must empty the Deleted Items folder after deleting items or the space will not be freed.
See client Help for more information.

Nou, ik ben best wel wantrouwig wat dit betreft. Want:

1. Alle mailboxen zijn zeker groter dan 10278 kb, en ik heb net op HetNet gecheckt, en daar is de maximale grootte voor een e-mailbox 10 MB. 10278 kb is toch niet te doen?! Dan had ik allang véél eerder zo'n e-mailtje moeten hebben gekregen, want mijn e-mailbox is nog eens voller geweest dan hij nu was.

2. HetNet is een Nederlandse provider, en daarvan zou je toch *op z'n minst* verwachten dat ze zo'n e-mailtje in het Nederlands schrijven, inplaats van het Engels!

3. Ik kan nog wel e-mailtjes versturen, maar sinds vandaag kan ik er geen meer ontvangen.

Dus, ik vind het maar verdacht. Ik heb wel een paar dagen geleden de spamfilter van HetNet aangeschaft, maar daar kan het niets mee te maken hebben, vind ik.

Ik heb trouwens inmiddels wel een aantal e-mailtjes gedeleted (ik heb aan meer dan 21 MB gedeleted), maar ik kan nog steeds geen e-mailtjes ontvangen.

Wie kan me vertellen of dit wél of niét pluis is?

Ik hoop zo snel mogelijk een verlossende reactie te horen, en natuurlijk alvast héél erg bedankt voor de moeite!

Groetjes,

Ripper (die zich zorgen maakt)
Oud 16-10-2003, 19:10
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
10278kB is ongeveer 10MB.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:12
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Ripper schreef op 16-10-2003 @ 20:02:
1. Alle mailboxen zijn zeker groter dan 10278 kb, en ik heb net op HetNet gecheckt, en daar is de maximale grootte voor een e-mailbox 10 MB. 10278 kb is toch niet te doen?! Dan had ik allang véél eerder zo'n e-mailtje moeten hebben gekregen, want mijn e-mailbox is nog eens voller geweest dan hij nu was.
10278 kb = 10,287 MB. Ongeveer 10 MB dus. Volgens hetnet is dat ook de maximale grootte van een emailbox. Het klopt dus redelijk. Je zit over de 10 MB heen en moet gewoon nog wat meer mailtjes verwijderen. En die postmaster@[naamvjISP].com/nl is een standaard geautomatiseerde service die je dat meldt. Die krengen zijn bijna altijd in het engels, ook als je een nederlandse isp hebt.
Oud 16-10-2003, 19:19
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 16-10-2003 @ 20:10:
10278kB is ongeveer 10MB.
En jij was eerder
Oud 16-10-2003, 19:19
Severus
Severus is offline
Okee, bedankt iedereen!

Maar toch vind ik het raar, ik had véél meer (het dubbele zelfs) in mijn e-mailprogramma staan, dan komen ze er toch wel erg laat mee. En zoals ik al zei, ik heb al meer dan 21 MB gewist vandaag, dat is dus nog meer dan de maximale grootte van mijn e-mailbox (en ik heb nu nog steeds redelijk wat e-mailtjes in Outlook Express staan, maar ik denk dat het deleten van 21 MB voorlopig wel zat is).

Wie weet hoe ik zelf op mijn computer kan zien hoeveel ik op dit moment in Outlook Express heb zitten? Moet ik daarvoor gewoon op het Bureaublad rechtsklikken op het icoontje van Outlook Express en dan kijken bij 'Eigenschappen'? Of is er een andere manier?

Ik snap trouwens wel niet hoe ze dat kunnen zien, hoeveel mailtjes mijn e-mailbox bevat...

Groetjes,

Ripper
Oud 16-10-2003, 19:24
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
uhm, je mailtjes staan op hun server, dus ze kunnen bijhouden hoe groot jouw plekje op de server is zegmaar.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:34
Severus
Severus is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 16-10-2003 @ 20:24:
uhm, je mailtjes staan op hun server, dus ze kunnen bijhouden hoe groot jouw plekje op de server is zegmaar.
Maar mailtjes die ik al heb ontvangen zouden toch niet meer op de server moeten staan? Zo heb ik bijvoorbeeld nog e-mailtjes uit het jaar 2000 bij de map 'Concepten' staan, die staan toch allang niet meer op hun server? Zodra de e-mailtjes in Postvak IN zijn gekomen en zijn gelezen, staan ze toch niet meer op de server?

Ripper
Oud 16-10-2003, 19:43
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
Ripper schreef op 16-10-2003 @ 20:34:
Maar mailtjes die ik al heb ontvangen zouden toch niet meer op de server moeten staan? Zo heb ik bijvoorbeeld nog e-mailtjes uit het jaar 2000 bij de map 'Concepten' staan, die staan toch allang niet meer op hun server? Zodra de e-mailtjes in Postvak IN zijn gekomen en zijn gelezen, staan ze toch niet meer op de server?

Ripper
Als het een POP3 account is en je niet hebt aangegeven dat ze op de server moeten blijven staan worden ze bij het ophalen idd van de server verwijderd.
Oud 16-10-2003, 19:49
Verwijderd
Je "mailclient", Outlook Express dus, staat wel zo ingesteld dat hij de mail na het ophalen de mail verwijderd van de POP3-server (HetNet)?

Lokaal mails verwijderen heeft namelijk geen zin (tenminste niet als je hebt lopen rommelen in de standaardinstellingen van Outlook Express); het gaat om de ruimte die jij inneemt bij HetNet, fysiek dus.

Hoe doe je dat? Niet zo gek moeilijk.

Ga naar Extra -> Accounts. Dubbelklik op je HetNet email-account, en ga naar tabblad Geavanceerd. In het kader Bezorging heb je de mogelijkheid tot het aanvinken van de optie "Een kopie van de berichten op server achterlaten". Vink die aan, en probeer dan nog eens je post op te halen/versturen.

Als ik me niet vergis verwijdert Outlook Express dan wèl de mail van de host, integenstelling de optiebeschrijving doet vermoeden. Kan het helaas niet voor je testen wegens een overdaad aan luiheid
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 20:06
Severus
Severus is offline
Citaat:
IceManX schreef op 16-10-2003 @ 20:43:
Als het een POP3 account is en je niet hebt aangegeven dat ze op de server moeten blijven staan worden ze bij het ophalen idd van de server verwijderd.
Ja, het is inderdaad een POP3 account en ik heb inderdaad niet aangegeven dat ze niet op de server moeten blijven staan.

Citaat:
Dobermann schreef op 16-10-2003 @ 20:49:
Je "mailclient", Outlook Express dus, staat wel zo ingesteld dat hij de mail na het ophalen de mail verwijderd van de POP3-server (HetNet)?
Ja, want bij Extra -> Accounts -> HetNet -> Geavanceerd -> Bezorging staat niet de optie aangevinkt om een kopie van de berichten op de server achter te laten.

Citaat:
Lokaal mails verwijderen heeft namelijk geen zin (tenminste niet als je hebt lopen rommelen in de standaardinstellingen van Outlook Express); het gaat om de ruimte die jij inneemt bij HetNet, fysiek dus.
Nee, ik heb er gelukkig niet in lopen rommelen.

Citaat:
Ga naar Extra -> Accounts. Dubbelklik op je HetNet email-account, en ga naar tabblad Geavanceerd. In het kader Bezorging heb je de mogelijkheid tot het aanvinken van de optie "Een kopie van de berichten op server achterlaten". Vink die aan, en probeer dan nog eens je post op te halen/versturen.
Okee, bedankt. Ik ga het eens proberen en daarna probeer ik van mijn alternatieve e-mailadres bij Yahoo! een e-mailtje te sturen naar mijn hoofdadres, misschien dat ik dat wel binnen krijg.

Citaat:
Als ik me niet vergis verwijdert Outlook Express dan wèl de mail van de host, integenstelling de optiebeschrijving doet vermoeden. Kan het helaas niet voor je testen wegens een overdaad aan luiheid
Lijkt me sterk, dat de optiebeschrijving eigenlijk het tegengestelde doet van wat er eigenlijk staat. Maar goed, ik zal het toch maar eens proberen.

Groetjes,

Ripper
Oud 16-10-2003, 21:22
Martin
Martin is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 16-10-2003 @ 20:12:
10278 kb = 10,287 MB.

1024 kb = 1 MB
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef op 16-10-2003 @ 21:06:
Lijkt me sterk, dat de optiebeschrijving eigenlijk het tegengestelde doet van wat er eigenlijk staat. Maar goed, ik zal het toch maar eens proberen.

Groetjes,

Ripper
Nja, ik zei ook al dat 't heel wazig klinkt. 't Zou ook maarzo kunnen dat ze dat aangepast hebben ofzo, d'r staat me iets in iedergeval van bij dat er iets raars mee is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten