Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2002, 22:00
madasun
Er was zo'n topic over de Yasmin-pil, maar die kan ik helemaal niet meer vinden . Ik vond dat eigenlijk wel handig, beetje discussies erover. Als iemand 'm kan vinden dan wil ik deze wel weer deleten.

Ik heb zelf 2 maanden de Yasmin-pil geslikt, maar ben vandaag naar de dokter geweest en heb nu Microgynon30. Aangezien trombose bij mij in de familie zit, wilde ik graag overstappen. De dokter vertelde mij dat ik al de 'zoveelste' was die een andere pil wilde. Hij zei dat het wel een goede pil is en dat er nog niets echt bewezen is, maar dat hij het wel snapte.

Zijn er hier nog meiden die de Yasmin-pil slikken of er wat over te zeggen hebben?? En trekken jullie je wat aan van wat op het nieuws komt over die pil?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 08:09
TearSong
TearSong is offline
ik slik ook de yasmin pil en blijf hem gewoon slikken ook. Als trombose in de familie zit moet je inderdaad altijd wel oppassen met de pil, maar ik val niet binnen een risicogroep dus ik denk dat het allemaal geen kwaad kan. Want inderdaad, er zijn wat mensen overleden aan longembolie nadat ze begonnen zijn met het slikken van yasmin, maar dat waren allemaal mensen die rookten! terwijl er in de gebruiksaanwijzing nadrukkelijk staat dat je moet stoppen met roken als je aan yasmin begint. Nou heb ik nooit gerookt dus ik vind het nog steeds een prima pil tot het tegendeel bewezen wordt.

Probleem is dat er in elke pil natuurlijk troep zit, er is er geeneen die echt 'goed' voor je is...
Oud 03-05-2002, 09:42
Verwijderd
op de site van de makers van jasmin en dian 35( zijn dezelfde dus) stond boven jasmin de veiligheid mag niet ter discussie gesteld worden.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 10:19
heldin
heldin is offline
yasmin wordt toch ook afgeraden omdat de bijwerkingen op lange termijn niet duidelijk zijn?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 11:27
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
op de site van de makers van jasmin en dian 35( zijn dezelfde dus) stond boven jasmin de veiligheid mag niet ter discussie gesteld worden.
tsjah........ze verdedigen hun eigen produkt....logisch.
Maar ik heb genoeg gehoord over onderzoeken waaruit bleek dat de 3e en 4e generatiepillen het risico op trombose vergroten.

Je kunt dan gaan beslissen wie je gelooft, maar weet wel dat die farmaceutische bedrijven echt heel commercieel en hard zijn.

Zolang er zoveel twijfel heerst weet ik wel waar ik niet voor kies.

Laatst gewijzigd op 03-05-2002 om 11:41.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 12:06
madasun
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

Zolang er zoveel twijfel heerst weet ik wel waar ik niet voor kies.
Ja inderdaad, ik dus ook
Maar de dokter zei de hele tijd dat het echt wel een goede pil was, maar dat hij ook niet precies weet wat er wel en niet mee aan de hand is en zolang dat niet duidelijk is, kun je denk ik beter een andere pil nemen.

Maar TearSong, in jou geval heb je ook wel weer gelijk. Ik dacht eerst ook dat ik niet in een risicogroep zat, ik rook niet (nooit gedaan) en mijn bloeddruk is ook goed. Maar ja, aangezien het in de familie zit.

Ja ik vind het allemaal een beetje vaag, ik wacht wel af, maar ik heb nu gewoon Microgynon30. Of zijn daar ook negatieve verhalen over?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 16:21
Verwijderd
Citaat:
madasun schreef:

maar ik heb nu gewoon Microgynon30. Of zijn daar ook negatieve verhalen over?
niet echt volgens mij....
Tis een 2e generatie-pil en die worden het veiligst genoemd qua trombose-risico's.
Ik heb 2 jaar Diane35 geslikt en omdat dat ding slecht voor je lever schijnt te zijn ga ik ook aan microgynon30 beginnen.
Maar ik zie er een beetjuh tegenop want met diane35 had ik nooit bijwerkingen, die paste goed bij me zeg maar.
Maarjaaaah tis gewoon afw8en dus
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 23:29
dreamer
dreamer is offline
Het schijnt dat je van Microgynon30 ook niet zoveel bijwerkingen krijgt (hoewel.. een vriendin van me, dr borsten zijn een cup gegroeid door die pil), maar op zich valt het wel mee. Wanneer begin je eraan?
Oud 05-05-2002, 00:36
aquafemme
aquafemme is offline
Ik vindt het niet kunnen, dat er nog best veel nadelen zijn, en dat ze dan reclame gaan maken, dat je er niet dik van wordt!!!

Echt achterlijk, al die jonge meisjes die net volwassen worden en een schoonheids ideaal hebben, willen allemaal die pil...

ik vindt dat er persoonlijk, veel meer duidelijkheid over moet komen...

Want je gaat toch niet in een regionaal dagblad adverteren om een anticonceptie? *dat gebeurde hier namelijk*

Oud 06-05-2002, 10:18
xsten
xsten is offline
Ik heb dit in dat vorige topic ook al gezegd. Ik slik de Yasmin pil ook al 4 maanden en hij bevalt me prima.
Toen die ophef kwam over trombose enzo en dat er een meisje door de pil overleden was, werd mijn moeder ongerust en moest ik naar de dokter om te vragen of het nog wel zo veilig was om deze pil te slikken.
De dokter heeft toen mijn bloeddruk gemeten en gevraagd of ik rookte. Als dit in orde is en je hebt verder geen rare ziektes zoals trombose in de familie kun je de pil gewoon blijven slikken.
Bij dat meisje zat er waarschijnlijk al zoiets in de familie en waren al de meespelende factoren bij haar negatief (dat ze dus een te hoge bloeddruk had en rookte bijv.). Zij heeft waarschijnlijk te maken gehad met een minder oplettende dokter.
Als je twijfeld of de Yasmin pil nog wel zo veilig is bij jou, moet je gewoon naar je huisarts gaan en hem om advies vragen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 16:08
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik neem Yasmin en heb er geen probleem mee. Maar 'k heb het voor alle zekerheid nog es gevraagd aan de gynaecoloog, en die zei dat elke pil gevaarlijk is als je veel rookt (alleen mijn gemiddelde 10 sigaretten per week vond ze gelukkig nie erg) en als je trombose in de familie hebt. Ze zei dat er van andere pillen ook al mensen zijn gestorven, alleen zetten ze Yasmin wel extra in de spotlights omdat het een nieuwe pil is. Ik neem hem voorlopig verder...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten