|
|
Bekijk resultaten poll: Moeten de sluiers verboden worden in Nederland? | |||
Ja en óók een doekje over alleen je haar... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
25 | 28.09% |
Ja, maar je mag wel alléén je haar bedekken.. |
20 | 22.47% |
Alleen de Niqaab's. |
6 | 6.74% |
Nee |
38 | 42.70% |
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind dat alleen een hoofddoek of kleine sluier die alleen het haar en de randen van het gezicht en de kin bedekt moet kunnen. Meer besluiering is mijns inziens eigenlijk nergens aanvaardbaar, behalve in de beslotenheid van de eigen woning. Daar mag iedereen natuurlijk dragen wat hij of zij zelf wil.
Voor de rest kan ik me eigenlijk alleen maar sociale situaties bedenken waarin een volledige bedekking van het gezicht onacceptabel zou zijn. Overigens moet ook wel gezegd worden dat ik onder andere omstandigheden dan deze wel meer toegestaan zou hebben, maar vanwege de negatieve beeldvorming over moslims tegenwoordig is het misschien beter om op dit moment even een stapje terug te doen wat betreft die tolerantie. Onnodige polarisatie moet verboden worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoofddoek oke, sluier nee! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En waarom hebben mensen problemen met hoofdoeken? Waar slaat het op? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dan zie je immers nog steeds iemands gezicht, en dat is gewoon belangrijk in de wederzijdse communicatie. Ik kan niet praten met iemand waarvan ik het gezicht niet eens kan zien. Een hoofddoek belemmert het contact bij bv. een gesprek niet; een sluier wel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oftewel: ![]() En waarom mag je wel je haren bedekken, en je benen en je armen en je buik en je rug enz. maar is het bedekken van de hals met een sluier meteen weer extreem? En waarom is halfbloot niet extreem? En decolleté en een blote buik bevordert de communicatie ook écht niet!!! Wederom ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wil zo iemand echter in een kinderdagverblijf werken en vervolgens de vaders niet te woord staan dan vind ik dat ook absoluut niet kunnen. Dus die meiden van die rechtszaak laatst mogen van mij ook wel even door elkaar geschud worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hallo, wake up, dit is Nederland. Hier is het normaal dat je iemands gezicht ziet. Oh ja: ik erger me minstens even erg aan gigantische kruizen. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-10-2003 om 18:26. |
![]() |
||||
Citaat:
als zij zich prettig voelen bij de islamitische cultuur die moederschap goed vind laat ze. Dat is ook Nederlands ideaal!!! Mensen die zelf mogen beslissen wat ze dragen en denken. Citaat:
als we van die strekking uitgaan mag er nooit vernieuwen optreden omdat het niet normaal is in nl. Citaat:
|
![]() |
||
[QUOTE]
Citaat:
Maar het gaat om het feit dat vrouwen steeds vaker zwaar gesluierd rondlopen. Een sluier over het hoofd en de nek -maar waarbij het gezicht totaal vrij is- daar heb ik geen problemen mee. Maar als ik een vrouw rond zie lopen met alleen twee oogjes en de rest bedekt, dat staat normale omgang tussen mensen in de weg. Verder ben ik het met sommige islam.kledingvoorschriften erg eens. Zoals dat een vrouw het grootste gedeelte van haar lichaam bedekt en zorgt dat de vormen niet te duidelijk zichtbaar zijn. Laatst gewijzigd op 17-10-2003 om 18:28. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Daar zit een flink verschil tussen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In privé-situaties, waaronder ik ook het over straat lopen reken, zie ik niet in waarom dat verboden zou moeten worden. Wat dat betreft sluit ik me aan bij Isa en Yousra, dat overdreven sletterig geklede personen evenmin uitnodigen tot een normale omgang. Ik begrijp dat aan tolerantie soms grenzen zitten, maar ik vind het overdreven mensen op andere gronden dan veiligheid en het goed kunnen uitoefenen van een beroep bepaalde kleding niet te mogen laten dragen. |
![]() |
|
in Nl dragen we geen dingen over ons haar voor het geloof, dus kom je gezellig bij de kaaskopclub hier, dan doe je dat af , en dan probeer je normaal tedoen tegen je nieuwe collega landgenoten...
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
???? hallo wat een IDIOTE stelling, wie zijn jullie (de mensen die niet NEE ingevult hebben) wel niet om te bepalen hoe andere mensen zich moeten kleden???
in nederland heb je zoiets als vrijheid van expressie en vrijheid van godsdienst; de staat mag zich dus niet bemoeien met de wijze waarop mensen hun godsdienst uitoefenen (teminste, zolang andere er geen last van hebben, anders zijn restricties wel mogelijk) is er ooit iemand geweest die last had van een gevaarlijke hoofddoek?? als die meisjes die dingen willen dragen, laat ze dan dat is hun keuze en daar heb je je maar niet mee te bemoeien trouwes, waar leg je die grens dan?? als 't regent zie ik menig nederlander ook met een stuk stof over z'n hoofd op straat, mag dat dan weer wel?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je alleen twee ogen ziet, kun je niet normaal een gesprek voeren, want je ziet de gezichtsuitdrukkingen niet. Dus jij vindt het gewoon dat een kleuterjuf met een niqaab loopt? Dan zien die kleintjes alleen maar een doek, en niet hun lerares. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vrouwen dragen meestal thuis geen hoofdoek ![]() En fuck waar bemoei jij ermee? Wat gedraag je je 'anti westers'. ![]() ![]() En dan zeggen mensen van moslims dat ze anti westers zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Wat is er mis met geloof dat dat niet geuit mag worden? Is het dan zo storend om aan iemand af te kunnen lezen welk geloof hij/zij aanhangt? Ligt dat probleem niet eerder bij jou? Waarom is het bedekken van je lichaam (incl. haar en hals) meteen een extreme uiting van geloof? Is het niet mijn recht om te bedekken wat ik wil net zogoed als dat het jouw recht is om te tonen wat jij wil? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoofd bedekken CzechStudent | 192 | 26-11-2004 21:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofddoekjes, II Joostje | 152 | 07-10-2004 17:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat is er mis met een hoofddoekje? Love & Peace | 203 | 07-07-2004 17:18 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 | |
Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout? Verwijderd | 173 | 06-03-2004 21:04 | |
Baden-Wurttemberg verbiedt leraren hoofddoek te dragen ThaFox | 196 | 18-11-2003 14:02 |