Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2003, 18:34
Boosoog
Boosoog is offline
http://www.nieuwrechts.nl/lonsdale/actieschema.html

LONSDALE ACTIE SCHEMA!

Als een Marokkaan iets steelt, dan horen we van alle kanten dat het een individu betreft en dat je niet de hele groep erop aan moet kijken. Dat is prima, maar dat zou ook moeten betekenen dat men niet alle Lonsdale-dragers over een kam moet scheren. Deze absurde discriminatie komt helaas op steeds meer scholen voor! Nieuw Rechts is tegen deze kledingpolitie! Het verbieden van een kledingmerk lost niets op. Als de directeur van je school dezelfde ridicule plannen heeft, zoals het verbieden van Lonsdale en kisten, dan is het tijd om samen met Nieuw Rechts in actie te komen. 1. Zorg voor pamfletten om op te hangen op school tegen deze indoctrinatie 2. Vraag het leerlingenstatuut op bij de administratie van de school of zoek het op de internetpagina van de school. 3. Verspreid het artikel van politie Haaglanden (klik hier <http://www.nieuwrechts.nl/indemedia/1053967901.html>) 4. Dien een klacht in tegen dit selectieve verbod (zie voorbeeldbrief), verwijs hierin naar het schoolreglement. (bijvoorbeeld via een standaard klachtbrief, klik hier <http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1046450059.html>) 5. Wordt er ook Turks of Marokkaans gesproken op school? Eis handhaving van schoolreglementen waarin staat dat er slechts Nederlands op school mag worden gesproken of opname in het schoolreglement van deze regel. Hiermee probeer je discussie eigen kant op te sturen. Hulp nodig? Laat het Nieuw Rechts weten! Aarzel niet! We helpen je met het opstellen van een brief of het maken van pamfletten! Meer over Lonsdale in ons Lonsdale-dossier <http://www.nieuwrechts.nl/dossiers/5.html>
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2003, 18:43
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Boosoog schreef op 18-10-2003 @ 19:34:
Als een Marokkaan iets steelt, dan horen we van alle kanten dat het een individu betreft en dat je niet de hele groep erop aan moet kijken.
Ik hoor voornamelijk dat we "de Marokkaanse gemeenschap" hierop aan moeten spreken en elke Ali wordt dan ook van de straat geschraapt om bij talkshows mee te gaan zitten praten (oftewel voor gek worden gezet).

Citaat:
5. Wordt er ook Turks of Marokkaans gesproken op school? Eis handhaving van schoolreglementen waarin staat dat er slechts Nederlands op school mag worden gesproken of opname in het schoolreglement van deze regel.
Wat heeft dit met het dragen van Lonsdale-kleding te maken??? Zo bevestig je wel zelf je eerder genoemde vooroordeel.

Maar van mij mogen jullie lekker je truitjes blijven dragen hoor.

Mare...Nieuw Rechts???
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Yousra schreef op 18-10-2003 @ 19:43:
Mare...Nieuw Rechts???
Hmja, een of andere idiote afscheidingsbeweging van de LPF
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 18:50
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
[Deze absurde discriminatie komt helaas op steeds meer scholen voor! Nieuw Rechts is tegen deze kledingpolitie! (...) Hulp nodig? Laat het Nieuw Rechts weten! Aarzel niet!
Helpen jullie ook bij een dreigend sluierverbod?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 18:51
Verwijderd
Lonsdale rulezzzzzzzz

Arme gabbertjes toch
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 18:53
Tiño
Tiño is offline
nee ,helemaal niet , is dacht ik een nieuwe(duhhh) rechtse partij van ontevreden twintigers en dertigers onder leiding van de door Leefbaar Rotterdam weggegooide Michiel Smit , tja ...iets probeert te bereiken, ik geef ze wel een kans...er is immers behoefte aan ,en ik denk dat er zeker wel goede standpunten tussen zitten, ze moeten alleen oppassen dat ze niet als NAZI partij gezien worden ,want dan valt een groot deel van de kiezers af...
Maar ik laat mn lonsdale kleding niet verbieden,daar ik deze niet bezit, maar mn Fred Perry polo's hou ik zeker aan...
Oud 18-10-2003, 18:58
Boosoog
Boosoog is offline
Het dragen van een sluier valt toch wel in een heel andere categorie: n.l. het zichtbaar uitdragen van een religieuze overtuiging.

Je moet als rector van een school totaal van de pot zijn gerukt om een kledingmerk te verbieden.

Als dit de trend wordt in Nederland , kunnen we beter meteen het hele land uitleveren aan de vreemde culturen: in 1940 vond men dat volstrekt onaanvaardbaar, en heden blijkbaar normaal.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:01
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Boosoog schreef op 18-10-2003 @ 19:58:
Het dragen van een sluier valt toch wel in een heel andere categorie: n.l. het zichtbaar uitdragen van een religieuze overtuiging.

Je moet als rector van een school totaal van de pot zijn gerukt om een kledingmerk te verbieden.

Als dit de trend wordt in Nederland , kunnen we beter meteen het hele land uitleveren aan de vreemde culturen: in 1940 vond men dat volstrekt onaanvaardbaar, en heden blijkbaar normaal.

Ja wanneer er religie bij komt kijken is het ineens een heeeeel ander geval.

Wat heeft lonsdale dan met de Nederlandse cultuur te maken??
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:06
Verwijderd
Wat kan het men eigenlijk boeien of iemand londsdale draagt of niet? Kannonen. Van mij mag iedereen londsdale drageb
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:09
Boosoog
Boosoog is offline
Citaat:
Yousra schreef op 18-10-2003 @ 20:01:
Ja wanneer er religie bij komt kijken is het ineens een heeeeel ander geval.

Wat heeft lonsdale dan met de Nederlandse cultuur te maken??
Helemaal niks, maar dat heeft Coca Cola ook niet.

Mogen we dat niet meer drinken omdat het van die verrekte yanks komt ?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:09
KKOOEENN
KKOOEENN is offline
Ik hoop dat iedereen die LONSDALE draagt dan maar van zichzelf denkt dat ie geen racist is. Maar ik denk dat er maar 2 redenen zijn voor het feit dat iemand lonsdale draagt: 1. Vrienden van de persoon dragen LONSDALE en om niet achter te blijven moet de persoon het ook dragen.
2. De persoon is een racist, want die kleding is ook in andere merken te krijgen, dus het gaat bij de persoon dan om dat het woordje lonsdale te zien is.

Citaat:
Eis handhaving van schoolreglementen waarin staat dat er slechts Nederlands op school mag worden gesproken of opname in het schoolreglement van deze regel.
Zou jij als je in de VS naar school gaat en daar een Nederlander tegenkwam ook Engels tegen hem praten, omdat anders anderen irritaties krijgen. Kom zeg!!!!!
En trouwens slechts Nederlands? hoe zit het dan met Limburgs en Fries, kom effe met een sluitend schoolregelement of niet

"Nieuw rechts": zielige naam eigenlijk voor een partij die zo ongeveer precies hetzelfde prefereert te zijn als de LPF.
Oud 18-10-2003, 19:14
Boosoog
Boosoog is offline
Jje onderschrift verraadt alles over je mentaliteit

Laatst gewijzigd op 18-10-2003 om 19:18.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:19
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Boosoog schreef op 18-10-2003 @ 20:14:
Jje onderschrift verraadt alles over je mentaliteit
Als je van plan bent weer iets te wijzigen, vergeet dan die extra j in het begin niet...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:21
KKOOEENN
KKOOEENN is offline
Citaat:
Jje onderschrift verraad alles over je mentaliteit
Het is "je" en niet Jje, maar dat onderschrift van mij heeft met huiswerk te maken en niet met een schoolreglement waar jij zo graag veranderingen in wil zien.
Oud 18-10-2003, 19:24
Boosoog
Boosoog is offline
Heb je heel goed gezien: de enige aanpassing die ik heb gedaan is de T toevoegen die ik was vergeten achter verraad te zetten.

Ik kan me niet permitteren dat je mij een domme nederlander vindt, die niet eens zijn eigen taal kan schrijven.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:26
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
http://www.nieuwrechts.nl/lonsdale/actieschema.html

LONSDALE ACTIE SCHEMA!

Als een Marokkaan iets steelt, dan horen we van alle kanten dat het een individu betreft en dat je niet de hele groep erop aan moet kijken. Dat is prima, maar dat zou ook moeten betekenen dat men niet alle Lonsdale-dragers over een kam moet scheren. Deze absurde discriminatie komt helaas op steeds meer scholen voor! Nieuw Rechts is tegen deze kledingpolitie! Het verbieden van een kledingmerk lost niets op. Als de directeur van je school dezelfde ridicule plannen heeft, zoals het verbieden van Lonsdale en kisten, dan is het tijd om samen met Nieuw Rechts in actie te komen. 1. Zorg voor pamfletten om op te hangen op school tegen deze indoctrinatie 2. Vraag het leerlingenstatuut op bij de administratie van de school of zoek het op de internetpagina van de school. 3. Verspreid het artikel van politie Haaglanden (klik hier <http://www.nieuwrechts.nl/indemedia/1053967901.html>) 4. Dien een klacht in tegen dit selectieve verbod (zie voorbeeldbrief), verwijs hierin naar het schoolreglement. (bijvoorbeeld via een standaard klachtbrief, klik hier <http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1046450059.html>) 5. Wordt er ook Turks of Marokkaans gesproken op school? Eis handhaving van schoolreglementen waarin staat dat er slechts Nederlands op school mag worden gesproken of opname in het schoolreglement van deze regel. Hiermee probeer je discussie eigen kant op te sturen. Hulp nodig? Laat het Nieuw Rechts weten! Aarzel niet! We helpen je met het opstellen van een brief of het maken van pamfletten! Meer over Lonsdale in ons Lonsdale-dossier <http://www.nieuwrechts.nl/dossiers/5.html>
Is dit NIEUWS???
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:27
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
<---- dat is pas een boos oog!

voor de rest, nieuw rechts? waarom?
Oud 18-10-2003, 19:29
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 18-10-2003 @ 20:27:
<---- dat is pas een boos oog!

voor de rest, nieuw rechts? waarom?
Slotje
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:30
De Veroorzaker
Citaat:
Boosoog schreef op 18-10-2003 @ 19:58:

mja het dragen van lonsdale en kisten, al dan niet met opgerolde spijkerbroeken draagt toch ook een bepaalde overtuiging uit.
Oud 18-10-2003, 19:31
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 18-10-2003 @ 20:29:
Slotje
Nieuwe sig?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:34
KKOOEENN
KKOOEENN is offline
Citaat:
Ik kan me niet permitteren dat je mij een domme nederlander vindt, die niet eens zijn eigen taal kan schrijven.
Als we het nu toch over spelling gaan hebben; nederlander schrijf je met hoofdletter, Nederlander dus. Maar een domme Nederlander zoals jij mag zo'n fout wel maken hoor.
Oud 18-10-2003, 19:35
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Als een Marokkaan iets steelt, dan horen we van alle kanten dat het een individu betreft en dat je niet de hele groep erop aan moet kijken. Dat is prima, maar dat zou ook moeten betekenen dat men niet alle Lonsdale-dragers over een kam moet scheren.

ben ik het helemaal mee eens..!!!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:36
De Veroorzaker
Citaat:
MissBi@tch schreef op 18-10-2003 @ 20:35:
Als een Marokkaan iets steelt, dan horen we van alle kanten dat het een individu betreft en dat je niet de hele groep erop aan moet kijken. Dat is prima, maar dat zou ook moeten betekenen dat men niet alle Lonsdale-dragers over een kam moet scheren.

ben ik het helemaal mee eens..!!!
daarom is ook niet in heel nederland lonsdale verboden, maar alleen op probleemscholen
Oud 18-10-2003, 19:40
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Yousra schreef op 18-10-2003 @ 20:31:
Nieuwe sig?
yep
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:43
Boosoog
Boosoog is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 18-10-2003 @ 20:36:
daarom is ook niet in heel nederland lonsdale verboden, maar alleen op probleemscholen
Drie keer raden wie de veroorzakers van de problemen zijn.......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2003, 19:44
De Veroorzaker
Citaat:
Boosoog schreef op 18-10-2003 @ 20:43:
ik
duh
Oud 18-10-2003, 19:48
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Boosoog schreef op 18-10-2003 @ 20:43:
Iedereen die turks of marokkaans praat op de gang? Of iedereen die zichzelf en zijn vrienden daar de hele pauze over loopt op te fokken en een lonsdale-trui invoert?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:56
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 18-10-2003 @ 20:44:
ik
duh

tja lonsdale verbieden... waarom ook niet? die gastjes op die middelbare scholen dragen dat toch alleen maar om er a) bij te horen of b) om hun foute denkbeelden uit te dragen

en zielig zijn ze wel
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:57
De Veroorzaker
Citaat:
StayBeautiful schreef op 18-10-2003 @ 20:56:

tja lonsdale verbieden... waarom ook niet? die gastjes op die middelbare scholen dragen dat toch alleen maar om er a) bij te horen of b) om hun foute denkbeelden uit te dragen

en zielig zijn ze wel
hey ik heb ook een lonsdale shirtje hoor
Oud 18-10-2003, 20:03
Verwijderd
Die hele site is één grote lacher...ik ben er net ook even geweest. Vooral de reacties op het nieuwrechts.nl forum zijn enerzijds aanleiding om hard te lachen, anderzijds stemmen ze tot nadenken.

Het is zo heerlijk om het gelijk aan je kant te hebben, om argumenten nooit met tegenargumenten te bestrijden maar altijd met meningen, om de schuld altijd maar op een ander af te schuiven en maar te roepen dat het allemaal beter was geweest als Pim nog had geleefd.

Het niveau van dat nieuwrechtse tuig wordt waarschijnlijk nog het beste geïllustreerd door het feit dat de chauffeur van Pim, Hans Smolders, nu ook zelf de politiek is ingegaan:

http://www.lijstsmolders.nl/
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 20:03
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 18-10-2003 @ 20:57:
hey ik heb ook een lonsdale shirtje hoor
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 20:08
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 18-10-2003 @ 21:03:
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet Enerzijds mogen ze niet generaliseren over Marokkanen bijvoorbeeld, anderzijds mag je zelf wel generaliseren over iemand met Lonsdale kleding... laag hoor.

Maargoed, zelf zou ik er niet in gaan lopen, hoor daar niet bij.
Oud 18-10-2003, 20:09
Verwijderd
Kleding verbieden is natuurlijk dom omdat het het probleem niet oplost, maar de weg die hier door Nieuw Rechts bewandeld wordt leidt natuurlijk alleen nog maar tot meer irritatie.

Maar goed, van mij mogen ze. Tis niet alsof die gasten ooit enige invloed zullen hebben ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 20:13
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 18-10-2003 @ 21:08:
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet Enerzijds mogen ze niet generaliseren over Marokkanen bijvoorbeeld, anderzijds mag je zelf wel generaliseren over iemand met Lonsdale kleding... laag hoor.

ik heb trouwens nog nooit gezegd dat men niet mag generaliseren
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 20:21
De Veroorzaker
hahaha standpunt van nieuw rechts:

Eenheid door inhoud staat erboven

Nationale trots stimuleren, door o.a. het verplicht zingen van volkslied op scholen, herinvoering van de dagsluiting op televisie en radio en meer aandacht voor de vaderlandse geschiedenis op scholen

hahahahahha het volkslied zingen op school
Oud 18-10-2003, 20:25
Boosoog
Boosoog is offline
Wat is daar zo gek aan ?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 20:27
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 18-10-2003 @ 21:21:
Nationale trots stimuleren, door o.a. het verplicht zingen van volkslied op scholen, herinvoering van de dagsluiting op televisie en radio en meer aandacht voor de vaderlandse geschiedenis op scholen
hilarisch. aan welk land doet dit me toch denken?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 20:29
Verwijderd
Hallo weten jullie de geschiedenis niet

Wie heeft deze wereld gemaakt?

Hoe leven we nu?

Wie maken de problemen?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 20:32
De Veroorzaker
Citaat:
Pibbo schreef op 18-10-2003 @ 21:29:

god natuurlijk
Hoe leven we nu?
ik prima
Wie maken de problemen?
wij
Oud 18-10-2003, 20:33
De Veroorzaker
Citaat:
Boosoog schreef op 18-10-2003 @ 21:25:
Wat is daar zo gek aan ?
inperking van vrijheid?
fuck ons volkslied, en fuck het vaderland

en ja ik ben nederlander
Oud 18-10-2003, 20:40
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 18-10-2003 @ 21:33:
inperking van vrijheid?
fuck ons volkslied, en fuck het vaderland

en ja ik ben nederlander
prachtig gesproken

* staande ovatie *
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 20:54
ScAryGurL
ScAryGurL is offline
Citaat:

Als een Marokkaan iets steelt, dan horen we van alle kanten dat het een individu betreft en dat je niet de hele groep erop aan moet kijken. Dat is prima, maar dat zou ook moeten betekenen dat men niet alle Lonsdale-dragers over een kam moet scheren. Deze absurde discriminatie komt helaas op steeds meer scholen voor!
Als je geen racist bent, moet je niet voor Lonsdale kleding kiezen,
je weet toch dat het in ieder geval een racistische naam heeft.
Dus om misverstanden te voorkomen, kan je beter "normale" kleding dragen. Anders vraag je er zelf om. Zo kan iemand die diegene tegenkomt toch niet weten of het wel een racist is of niet.

Vind het trouwens wel kunnen om Lonsdale kleding te verbieden op een school, maar ik denk dat je er weinig mee opschiet. Laat die mensen denken wat ze willen denken. Vaak zijn het alleen meelopers, of mensen die denken dat het een "mans" merkje is. Opeens barst het hier van Lonsdale en nazi's. Een jaar geleden zag ik alleen enkelingen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 20:54
Gatara
Gatara is offline
Dit hoort HIER in ieder geval niet thuis!
Oud 18-10-2003, 21:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
Nieuw rechts: Als we nu gewoon alle Allochtonen 'verbieden' is lonsdale kleding helemaal nergens meer voor nodig.
Oud 18-10-2003, 21:02
ScAryGurL
ScAryGurL is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-10-2003 @ 22:00:
Nieuw rechts: Als we nu gewoon alle Allochtonen 'verbieden' is lonsdale kleding helemaal nergens meer voor nodig.
Is het sowieso al niet.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 21:04
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
meelman schreef op 18-10-2003 @ 21:08:

je hoort niet bij het 'lonsdale groepje'?? en je generaliseert niet? Het is gewoon fucking een kledingstuk. Als iemand zich daar door beangstigd voelt is het gewoon iemand die niet nadenkt
Oud 18-10-2003, 21:09
schietgeweer
schietgeweer is offline
Op zich ben ik het wel met die redenering van ze eens alleen de aanpak en de organisator vind ik helemaal verkeerd. Het is pijnlijk dat juist zo'n organisatie als NieuwRechts zo fel voor Lonsdale in actie komt. Daardoor komt het bedrijf zelf, dat voor zover ik weet alles er aan doet om zijn extreem-rechtse imago te bestrijden, alleen maar weer verder in het extreem-rechtse hoekje terecht.
Oud 18-10-2003, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Pibbo schreef op 18-10-2003 @ 21:29:

Hoe leven we nu?

Wie maken de problemen?
Ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 21:38
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-10-2003 @ 22:11:
Ignorance is bliss
dank, dank
Oud 18-10-2003, 21:41
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 18-10-2003 @ 21:27:
hilarisch. aan welk land doet dit me toch denken?
geen idee....nazi duitsland?? vs??
Reageren

Regels voor berichten