Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Elke sociale gebeurtenis, daar leer je van, zeker op jonge leeftijd. Zet het goed recht en ze leren er nog meer van. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik zit nu in eeste jaars van mbo opleiding en zie ut nog ![]() en ben dan wel 1 van de oudste (heb namelijk al mbo gedaan hiervoor)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
wij lezen ... ![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Gezien vanuit het slachtoffer kan categorie 14+ misschien nog wel interessant mja. Alleen daar hadik het nu dus ff niet over, want dat is weer aan andere discussie, omdat die groepen niet over 1 kam te scheren zijn. Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Een volwassene kan het niet minder erg maken, daarin verschillen we dus van mening. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
"not done" => niet goed ![]() Big brother: hehe ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En gedoseerd pesten? Doen kinderen die nog niet volwaardig kunnen denken en beslissen dat, denk je? Citaat:
Ik zei dat ze hem nog door moeten maken, niet dat ie nog helemaal moet beginnen. Maar door pesten wordt die ontwikkeling niet bevorderd. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En hoe zie jij voor je dat een volwassene daar de controle over houdt? Citaat:
En hoe bepaal je welke 'dosering' goed is? De grens van elke volwassene en elk kind ligt ergens anders. De één vindt dat slaan een kind hard maakt, de ander vindt dat schelden al pijn doet. Het ene kind kan er goed tegen als hij gepest wordt met z'n beugel of zijn bril, terwijl het andere kind dan helemaal gek wordt ed. Waar trek je dan de grens? En hoe bepaal je die? En bovenal: hoe 'controleer' je het? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Op de basisschool ben ik heel erg gepest, van hoofd in wc doen, tot opwachten na school en inelkaarslaan toe. Het veranderde mijn zelfvertrouwen ontzettend. In groep 8 was het zelfs zo erg geworden, dat ik zelfmoord probeerde te plegen. Godzijdank vond mijn moeder me op tijd en ik lag 2 weken in het ziekenhuis. De lidtekens staan nog in mn polsen. Nog steeds durf ik die kinderen niet aan te spreken, en duik ik liever weg als ik ze tegen kom. In de eerste van de middelbare school was ik altijd alleen, totdat ik mijn huidige beste vriendin tegenkwam. Zij heeft mijn leven veranderd en heeft me weer in mezelf doen geloven! Nu, derde klas, ben ik iemand die het glas liever halfvol, dan halfleeg ziet, in tegenstelling tot eerst. Nu ben ik een populair meisje, dat eerder een luxe-probleem heeft, dan dat ze geen vrienden heeft (als ik zo zeggen mag, tklinkt een beetje arrogant). Ik wil tegen iedereen zeggen die gepest wordt: ZOEK IN VREDESNAAM HULP! Vertel aan iemand wat er met je gedaan wordt en zorg dat het stopt! Ik weet hoe moeilijk het is, en ik deed het niet! Ik maakte bijna een eind aan mijn leven, zonder dat ik wist wat ik allemaal zou missen! Het enige wat je weer nodig hebt, is zelfvertrouwen , en dat krijg je niet als je gepest wordt!
|
![]() |
|
Je bent wel erg debiel al zeg je dat pesten goed is, want dat is het nooit. Bij mij in de klas (nouja een klas lager want hij is blijven zitten) zit ook een jongen die door de hele school, ja echte de hele school word gepest. Ik ben de enige die normaal tegen hem doet. Maar hij is een raar geval, ipv terruggetrokken en stil worden wordt hij met de dag arroganter en drukker, heel raar.
![]()
Laatst gewijzigd op 19-10-2003 om 13:03. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien reageert hij (onbewust) wel zo omdat het zo voor hem logischer voelt dat hij gepest wordt en omdat zo zijn gedrag gepest wordt en niet hijzelf als persoon. Ofzo. ff geen tijd om verder uit te leggen wat ik precies bedoel, moet weg...misschien dat ik morgen ff tijd heb (als je het niet snapt). |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ondanks dat ik zei "niet slecht" ipv goed, voel ik me toch aangesproken...vrijwel zeker wetend dat je op mij doelt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe sta jij in je geloof als christen? Miekje* | 285 | 25-11-2008 19:22 | |
Beleidszaken |
scholieren is de best ignatius | 235 | 10-10-2004 21:31 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??) Lindatje | 2 | 17-10-2002 14:40 |