|
|
Bekijk resultaten poll: Moeten de sluiers verboden worden in Nederland? | |||
Ja en óók een doekje over alleen je haar... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
25 | 28.09% |
Ja, maar je mag wel alléén je haar bedekken.. |
20 | 22.47% |
Alleen de Niqaab's. |
6 | 6.74% |
Nee |
38 | 42.70% |
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik kan het natuurlijk ook fout hebben, dan moet je me gewoon corrigeren, ik heb niet zo heel veel kennis van de koran. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar lees in ieder geval hoe een broeder van jou erover denkt. http://www.democrates.net/islam/bouazza.htm |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ik vind de Islamitische wetgeving, de Shaira gewoon fout. Ook al wordt hij in al die landen nog te extreem uitgevoerd. Wetenschappelijke voertaal Arabisch? We hebben in het westen nooit Arabisch gesproken hoor. En veel van jullie Arabische ontdekkingen zijn te danken aan de veroverderde gebieden waar het grootste deel Christen en Joods was. En applausje voor de Islamitische Arrabieren hoor, ze hebben een klein deel van de algebra ontdekt en een woordje is uit hun taal afgeleid. Dan mag ik dus wel zeggen dat al het andere door de westerse en de aziatische wereld is ontdekt? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In de koran staat psies beschreven hoe de sharia wordt toegepast, aangezien jij niet voldoende kennis hebt over de sharia ben jij nog niet echt in staat een juiste mening te vormen. Het middeoosten was vooral in het Islamitische rijk. Daar woonden volgens mij niet zoveel christenen ![]() En net alsof iedereen latijns praatte destijds ![]() Klein deel? whahahahahahhaha zij hebben het uitgevonden en nu wordt er nog alleen maar het 'arabische' algreba toegepast. Ze hebben op allerlei terreinen in de wetenschap dingen uitgevonden, uitgebreid of veranderd ( ten gunste). Van sterrenkunde tot medicatie. Van wiskunde tot het uitvinden van gips? Ze waren zelfs hele goede handelaren en brachten allerlei goederen uit het verre oosten voor het westen. Klopt aziaten hebben ook veel gedaan in de wetenschap ![]() Het westen doet inderdaad nu veel voor de wetenschap. Op de wortels van het arabische/griekse/aziatische wetenschap ![]() Het westen dacht tot in de 15de eeuw nog dat de aarde plat was. ![]() WHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA Laatst gewijzigd op 19-10-2003 om 19:24. |
![]() |
||
Citaat:
(dus ook n Afrika en huidig Turkije) en dat was hoofdzakelijk Christelijk na de val van het Romeinse rijk. En dat waren geen arrabieren. En nu noem je gewoon wat lamme voorbeelden op, dat bewijst geen flikker. Shit man en wij werkten samen met de Belgen, nou lekker voor je, wat een kut argument voor iemand die het zo hoog in de bol heeft van zichzelf. En het westen doet nog meer op de wortels van de westerse wetenschap (en Griekenland hoort bij het westen). En dat de aarde zogenaamd plat was, ik zie niet in wat daar zo grappig aan is. De Grieken wisten al van niet, maar die kennis is vergeten geraakt. En daarna hebben we het gewoon opnieuw uitgevonden. Ohja, de huidige Islamitische wereld stelt trouwens geen zak voor, misschien dat jullie ooit een gouden eeuw hebben gehad, lekker voor het midden oosten, die periode is duidelijk voorbij, aangezien de rest van de wereld niet meer in de middeleeuwen zit. Zonder olie zou het trouwens nog erger zijn. Dus ik zie niet in waar jij nou zo trots op bent. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nog 1 ding. Vraag aan een leraar die bv wiskunde geeft aan wie hij meer heeft gehad de arabieren of grieken. Hij zal arabieren zeggen. Hoewel ik wel moet bekennen dat de grieken ook veel voor de wetenschap hebben gedaan en de arabieren ook veel gebruik hadden gemaakt van de grieken. En hoe kwam de islamistische wereld in die gouden eeuw? Precies door de sharia ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hun enige verworvenheid is dat zij hebben uitgevonden hoe je een kameel moet uitlijnen: Op de brug , poten wijd en met 2 keien tegen de testilkels rammen. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
1. Technologische ontwikkeling van een samenleving is compleet irrelevant voor de discussie of hoofddoekjes moeten worden toegestaan.
2. Technologische ontwikkeling van een samenleving is op geen enkele manier aan de personen waar we het nu over hebben toe te rekenen en is ook niet van belang voor die personen. Ergo, bek houden en ontopic. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Leuke discussie
![]() ik ben tegen uiting van iedere vorm van geloof of meningen in een dienstverlenende functie. -Dus geen gehoofddoekte cassiëre bij de Albert-Hein, daar storen alle niet-moslims zich in meer of mindere mate aan. - Geen bandshirtjes van Korn bij de rabobank, want iedereen die een hekel heeft aan die muziek of er niks van wilt weten stoort zich daar aan. oftewel, een geheel neutrale uitstraling, enkel reclame maken voor het bedrijf waar je werkt en niet voor geloof of meningen. In privéleven mag iedereen wat mij betreft dragen wat hij of zij wil, dus dat mag best een niqaab of burka zijn (vind het wel een achterlijke gewoonte) overigens moet een volledige SS outfit dan natuurlijk ook kunnen, eerlijk is eerlijk (ook achterlijk overigens) Nou, kom maar met de opmerkingen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() de discussie begint zich een beetje te herhalen, maar nogmaals... dat mensen er last van hebben kan toch geen criterium zijn als het gaat om uiterlijkheden... wie bepaalt er dan wat mag en wat niet? daarnaast gaat t in tegen de vrijheid van expressie,meningsuiting en geloof (wat tog erg westerse vrijheden zijn, ik kan me niet voorstellen dat westerlingen dat niet koesteren) het gevolg van zo'n maatregel is polarisatie, waar niemand baat bij heeft en het voordeel? het lijkt net alsof mensen niet extremistisch zijn ...dat is dan natuurlijk niet zo, alleen zie je het niet zo...nah is dat even veel voordeel van zo'n haatcreerende maatregel
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Dat is helaas bij velen een tekortkoming.
Als we spreken over een sluierverbod op school of in een openbare functie, zijn er mensen die er allerlei poespas bijhalen als vrije expressie, vrijheid van meningsuiting e.d. . Ze weten niet goed waar ze over praten en slaken in het wilde weg populaire kreten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Jaja, die ken ik wel van nl.politiek. Kom ajb met serieuzere bronnen aanzetten! [ondertussen ben ik alle off-topic replies overigens aan het verwijderen; edit: oef, veel te veel werk ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 20-10-2003 om 13:24. |
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Wat de goede zeden in concreto inhouden, moet beoordeeld worden in het licht van de omstandigheden van het geval. Daarbij zal de meerderheidsopvatting zeker een rol spelen, zo niet zal doorslaggevend zijn. Het criterium 'verkeersopvattingen' doelt zelfs bijna expliciet op de meerderheidsopvattingen in een bepaalde maatschappelijke groep. Dus als maar genoeg mensen van mening zijn dat een volledige besluiering in het openbare verkeer ontoelaatbaar is, dan zal dat criterium vanzelf op die manier worden ingevuld en zal een burqa of niqaab strijden met de goede zeden, de verkeersopvattingen of de maatschappelijke betamelijkheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind de motivering van de nieuwe anti-terrorismewetgeving van minister Donner ook ronduit zwak en niet de lading dekkend, en met mij zo ongeveer alle strafrechtswetenschappers in Nederland, maar toch komt-ie er, en behalve de gangbare controle door het parlement kunnen we er niets tegen doen. Citaat:
Citaat:
Overigens wil ik alle bovenstaande van mij wel even nuanceren door te zeggen dat ik niet verwacht dat een dergelijke beperking toelaatbaar zou zijn, en dat ik eigenlijk ook (nog) niet van mening ben dat een niqaab de verhoudingen zodanig op scherp zet dat een zodanige inbreuk noodzakelijk is. Maar dát zo'n punt eventueel zou kunnen komen als bepaalde groepen in de samenleving nog verder van elkaar verwijderd raken, staat voor mij wél buiten twijfel. |
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
nare man schreef op 20-10-2003 @ 16:44:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Maar stel dat het toetsingsverbod er niet zou liggen, dan nog zou slechts ruimte zijn voor marginale toetsing en niet voor volledige toetsing. Op het moment dat de rechter de wetgeving van de formele wetgever volledig zou toetsen, zou zij op de stoel van de wetgever gaan zitten door te bepalen welke doelen gerechtvaardigd zijn en welke niet. Marginale toetsing is m.i. wel mogelijk, maar dan niet via de omslachtige en onzekere weg van de MvT. Het is wel mogelijk, maar dan via de weg van de onrechtmatige daad. De conclusie dat een bepaald produkt van wetgeving een onrechtmatige daad oplevert, houdt immers de facto in dat de wetgever een belangenafweging heeft gemaakt waarbij één of meerdere belangen onevenredig zijn geschaad of dat de wetgever niet in redelijkheid tot de betrokken wet had kunnen komen. Nog los van het feit dat dit hypothetisch is, zou in een dergelijk geval de onrechtmatigheid van de wetgeving zich niet vertalen naar een buiten toepassing laten van die wet (dat zou immers de facto neerkomen op de mogelijkheid voor elk benadeeld individu om formele wetgeving via de rechter te torpederen), maar zal zich oplossen in schadevergoeding. Er zijn wel gevallen van 'onrechtmatige wetgeving' maar in die gevallen werd de Staat telkens veroordeeld tot het treffen van adequate (geldelijke) voorzieningen voor de onevenredig benadeelde burger. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
nare man schreef op 20-10-2003 @ 21:49:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb hier toch nee gestemd. Hoewel ik vind dat op scholen en in openbare functies het dragen van een hoofddoekje verboden moet worden, vind ik het te ver gaan om een totaal verbod op deze kleding in te stellen. Mensen hebben in principe het recht zelf te kiezen voor de kleding die ze dragen.
|
![]() |
|
Nee ben het er niet mee eens, iedereen moet kunnen dragen wat hij/zij wil, dan kunnen we ook de punkers en gothics verbieden om hun styl kleding te dragen, want daar kunnen mensen zich ook aan ergeren.
Trouwens het ligt geheel aan het meisje/vrouw zelf of ze wel of geen sluier wil dragen, he t zal vast soms door mensen verplicht worden, maar officieel is het gewoon de keuze die de vrouw zelf maakt.
||
Citaat:
Ik zal mijzelf opnieuw voorstellen.... Ik ben ..... a.k.a. Oum Taqiyyah, woon in Almere en zit op het HelenParkhurst (dit even terzijde) Maarre ikzelf als moslima, draag een hoofddoek tot aan de heupen, m.a.w. een gimaar.... Ik ben van plan ook een Niqaab te dragen, maar dat mag nu vanwege de omstandigheden niet van mijn ouders.... Maar luister eens, dit is even kort gezegd: Wat dan van het straat beeld in de winter, als iedereen zijn muts tot aan de ogen heeft en de sjaal tot aan de neus? Waarom mag dat dan wel, zijn dat dan geen éxtremistische'kouwkleumen ![]() Sorry maar ik vind dit wel echt dom!!!! Het is zo dat ik nu niet zo diep op de stelling inga, omdat ik op school zit en een vreemd toetsenbord heb, maar je kan me wel terug verw88 ![]()
|
Verwijderd
|
Het uitgangspunt is dat je jezelf zichtbaar op straat begeeft. In de winter kunnen daar uitzonderingen op worden gemaakt omdat niemand natuurlijk zijn neus eraf wil laten vriezen, maar dat is een legitieme reden. Om maar even kort te zeggen, wij als domme westerlingen begrijpen dat het niet leuk is om kou te lijden.
Wij als domme westerlingen begrijpen niet dat jij als moslima jezelf compleet wilt verstoppen in een volledige sluier. Even pure interesse, waarom wil je dat eigenlijk? Even heel kort en kernachtig uiteenzetten, a.u.b. ![]() Er zijn eigenlijk geen principiële argumenten aan te dragen vóór of tégen het dragen van een sluiter. Het is puur een kwestie van subjectieve belevenis van een bepaalde gedraging. Het grondrecht van de vrijheid van godsdienst geeft wel enige houvast, maar ook dat is beperkt in kracht, en bovendien is dat ook maar een weerspiegeling van de mening van bepaalde mensen op een bepaald tijdstip. |
![]() |
||
Citaat:
Trek je niks aan van ddde mensen doe ik ook niet, ook al word ik uitgescholdedn, geddduwddddddddd enzo (sorry ddddde d doet een beetje raar) Maar leg eensa wat meer uit over de joods kledinvoorschriften...
||
Citaat:
![]() mijn uitleg geef, want dan heb ik een beter toetsenbord....... ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoofd bedekken CzechStudent | 192 | 26-11-2004 21:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofddoekjes, II Joostje | 152 | 07-10-2004 17:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat is er mis met een hoofddoekje? Love & Peace | 203 | 07-07-2004 17:18 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 | |
Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout? Verwijderd | 173 | 06-03-2004 21:04 | |
Baden-Wurttemberg verbiedt leraren hoofddoek te dragen ThaFox | 196 | 18-11-2003 14:02 |