Advertentie | |
|
![]() |
|
Volgens mij wordt hier niemand boos op je hoor.
![]() Ik denk dat dat voor elk individu anders kan zijn maar ik ben het wel met je eens dat het in het algemeen te snel gezegd wordt. Ik zelf zeg het bijna nooit, alleen als ik t echt meen. Houden van lijkt nu meer 'ik vind je leuk/lief' te betekenen, misschien dat het daarom zo snel gezegd wordt. |
![]() |
|
![]() |
idd iedereen zegt tegen zijn/haar vriend(in) al na een paar weken dat die van de ander houdt. Vooral van die brezah generatie heeft hier erg veel last van die zetten overal bij lov you, maar dat neem ik niet eens meer serieus
maar van iemand gaan houden dat duurt jaren.
||
![]() |
Citaat:
je kan in relatief korte tijd ook met iemand heel veel meemaken en daardoor gaan inzien dat diegene heel erg veel voor je betekent. |
![]() |
|
![]() |
ik vind wel dat je van iemand kan houden.. Ook al ben je zo jong maar misschien ben je er dan nog niet echt bewust van wat houden van is..
En zeg je dat alleen maar om lief over te komen bij je vriend/vriendin! Ik heb wel van iemand gehouden van een goede vriend! Maar dan ook echt een goede vriend.. veel liefs.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
De jeugd van tegenwoordig (hoor mij nou) is zeker in de puberteit erg onzeker. Men weet dan nog niet altijd zeker of hij/zij wel van de vriend/vriendin houdt. Meestal herken deze meisjes wel op msn:
"I wIlL aLwAyS (L)oV3 YoU!!! wE WiLl bE toGethEr 4-eVa!!!! (K)(K)" Dergerlijke meisjes hebben doorgaans niet langer een relatie dan 2 maanden, en hebben geen enkel benul of ze nou wel of niet van iemand houden. Bovenstaande wil uiteraard NIET zeggen dat dat in alle gevallen zo is. Ik ken genoeg mensen die een relatie hebben (van mijn leeftijd) en die ECHT van elkaar houden. Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat is houden van? Ik heb in een melancholische bui ooit een soortgelijk topic geopend. Misschien heb je er wat aan.
![]() |
![]() |
|
Ik denk wel dat jongeren kunnen houden van.
En shakespeare blijkbaar ook ![]() Ik denk dat heel veel mensen het 'houden van' voor lief nemen. Ze weten niet echt wat het nou eigenlijk is. Veel mensen van 14/15 roepen na drie dagen verkering soms al van "I love you baby" of "Schat, ik hou van je" terwijl ze elkaar misschien net een maand kennen.. Dát vind ik voorbarig. Het ligt natuurlijk ook geheel aan de situatie.. Maar ik denk dat jongeren de kracht en de mening van die woorden zwaar onderschatten.. En al helemaal het gevoel wat erbij hoort.
||
Citaat:
|
ik denk dat dat wel kan.
heb geen flauw idee hoe ik anders zou moeten zeggen wat ik voor mijn vriend voel. dat is geen verliefdheid meer. ik geef meer om hem dan -bijna- alles. ik kan mn leven zonder hem niet meer echt voorstellen en ik hou gewoon echt van hem. zo voel ik dat en dus kan het wel op deze leeftijd ![]() maar je hebt absoluut gelijk dat het veel te snel gezegd wordt zonder dat mensen er bij na denken wat ze eigenlijk zeggen. ik ken iemand die kan in een jaar van 10 mensen houden als dat je van je 'lover' houdt. dat gaat er bij mij niet in. echt van iemand houden gebeurt je maar een paar keer in je leven. (en dan heb ik t niet over familie/vrienden) Laatst gewijzigd op 18-10-2003 om 23:11. |
![]() |
|
houden van leer je niet met het ouder worden, je kan het op je 4e, op je 20e en op je 90e..
met de jaren begin je er echter anders tegen aan te kijken, maar het blijft in principe hetzelfde je kan zeker wel van mensen houden anders dan familie.. ik hou van veel mensen
|
Hey iedereen,
Persoonlijk ben ik zo iemand die heel veel waarde hecht aan de betekenis van woorden. Dus mij zal je niet zo snel horen zeggen dat ik van iemand hou. Al gebeurt het me weleens dat ik het er soms uitflap. Op die momenten meen ik het dan ook, maar achteraf denk ik dan:"waarom heb ik dat gezegd? dat was toch maar een bevlieging op da moment." Snappen jullie me? Jullie vinden dat je niet zo snel van iemand kan houden. Wat denken jullie dan over verliefd zijn, verliefd in de zin van massa's vlindertjes in de buik, op wolkjes lopen etc...? Kan dat wel zo snel? Persoonlijk heb ik dat redelijk snel aan de hand. Maar dikwijls word ik verliefd op het gevoel van verliefd te zijn. Snappen jullie me? Groetjes Magicflower
|
Ik zeg niet snel dat ik van iemand hou. Behalve bij mijn ouders en zusje en mijn beste vriendin, heb ik dat nog maar bij 1 iemand meer gezegd: mijn vriend. En dat vond ik de eerste paar keer heel eng om te zeggen. Ik vond het ook eng om te horen te krijgen dat hij van me hield/houdt.
Waarom? Omdat het dan ineens zoveel serieuzer wordt (voor mij tenminste, ik interpreteer 'houden van' als een grote stap hoger dan 'ik vind je lief, leuk, aardig, etc'). |
![]() |
|
Als je iemand net kent dan ben je verliefd en dan wil je graag bij hem zijn.. Maar dat is niet het zelfde als houden van, en dat vergeten sommige mensen nog wel is..
Ik denk dat zoiets als houden van moet groeien als je een tijd bij elkaar bent.. En dan bedoel ik niet een maandje..
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
volgens mij wordt 'verliefd zijn' en 'houden van' regelmatig doorelkaar gehaald...
naar mijn menig kan je met een dag of zelfs in een uur verliefd worden op iemand...puur omdat hij/zij er leuk uitziet of wat dan ook... maar houden van ligt volgens mij wel wat dieper...je houdt echt van iemand als je na een jaar ofzo nog steeds verliefd bent op diegene...als het echt goed voelt na zoveel tijd en je zelfs kan leven met zijn/haar minpuntjes... wat relaties betreft dan... |
![]() |
|
![]() |
Verliefd worden kan zomaar ineens als je iemand ziet. Houden van kan ook snel bijv. als je veel met elkaar meegemaakt (zoals bij mijn vriend en ik) Maar ze zeggen het idd snel tegenwoordig. Ik weet nog dat mijn vriend het pas na 4 maanden durfde te zeggen. Verliefd zijn en houden van wordt door elkaar gehaald maar wat maakt het uit zolang iedereen maar gelukkig is.
|
![]() |
|
het verschijnsel houden van wordt idd te vaak in de mond genomen, ben ik met je eens. Maar of de mogelijkheid zou bestaan of niet bij jongere mensen... ik weet het niet... Ik weet wel dat ik er kapot van was toen mijn beste vriendje verhuisde naar een ander dorp... Het gevoel wat ik toen had (op m'n 6e ofzow) was vergelijkbaar tot gelijk met het gevoel wat ik heb als het uit is gegaan met m'n vriend.
Dus ik denk dat het wel mogelijk is, maar dat het te snel gebruikt wordt onder de jongere mensen.
|
ik vind het eigenlijk bullshit dat je pas 'na een hele tijd' van iemand zou kunnen houden volgens zoveel mensen.
ik dacht het eerst ook. maar soms, als je bijv. in een korte periode heel intensief met iemand bent omgegaan, dan gebeurt het al veel eerder. hoe ik het meemaak.. het is niet verliefdheid waar ik over praat, maar een soort ongrijpbare verandering in hoe je om iemand geeft, dit gevoel heeft helemaal niet veel tijd nodig om te ontwikkelen, het moet meer een paar belangrijke momenten gehad moet hebben om te ontwikkelen. Je hoeft volgens mij iemand niet eens super goed te kennen om heel veel om diegene te geven. dus: ik vind het bullshit dat mensen zeggen 'ja je moet maanden/jarenlang met iemand hebben wil je van diegene gaan houden, hoewel mensen het wel vaak zeggen als ze niet echt van iemand houden. ik denk sowieso, dat iedereen dit op een andere manier meemaakt, dus dat discusseren over wat houden van is, niet echt zin heeft. Ik vraag me dus ook af, waarom ik dit eigenlijk heb getypt. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Houden van moet groeien. Je kan niet na 1 dag van iemand houden. Maar als je elkaar echt een poos kent ( maanden) dan kan je wel houden van elkaar. En wat je samen al hebt meegemaakt teldt ook mee, als je samen een ingrijpende gebeurtenis hebt meegemaakt zal je sneller naar elkaar toe groeien dan niet ( is mijn mening)
||
Verwijderd
|
Citaat:
de mensen die na twee weken roepen ik houd van je die kunnen beter opHOUDEN want dat slaat nergens op! Echter in een lange relatie merk je wel dat je steeds meer gevoelens krijgt en dat die veranderen, ik denk dat ik oprecht kan zeggen dat ik wel van mijn vriendin (waar ik 9 maanden mee ga nu)houd. Dit houden van is wel anders dan familiebanden enzo natuurlijk maar ik denk wel dat het houden van is! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgens mij kan het best. Je hebt alleen wel gelijk als je zegt dat men dat tegenwoordig sneller zegt. Maar als een jong iemand al een hele tijd een relatie heeft, dan geloof ik best dat die twee van elkaar houden. Maar daar hoeft de relatie nog niet eens lang voor te zijn. Het hangt gewoon van de relatie af wanneer het 'verliefd zijn' verandert in 'houden van'. Bij de één is dat al na een paar maanden, bij de ander na 1,5 jaar. Maar het kan dus best.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je echt heel goed met elkaar overweg kunt, en je bent al maaaaanden verliefd op elkaar, en je hebt een relatie enzo, dan lijkt het mij toch wel dat je van elkaar houdt.
Dat mensen iemand tegenkomen, daar zo op gielen dat ze maar even verliefd worden, en de volgende dag al gaan uitroepen 'oooh ik hou zo van hem/haar!', dat vind ik ook wel dom. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier pak je een punt welke mij al een tijdje opviel. Mensen zeggen te snel dat ze van iemand houden. En dan met name jongeren. En dan niet de uitzonderingen, maar even algemeen genomen. Ik zie dit ook heel erg bij mijn zusje. Ik was vroeger ook wel een beetje zo, maar toen leerde ik mijn vriend kennen en dat is toch wel heel wat anders. Ik weet nu ook echt dat ik gewoon echt van mijn vriend houd. En van mijn vrienden op een andere manier (al snappen veel mensen dat niet).
Ik heb dit leren inzien door mijn vriend zelf. Hij zegt namelijk nooit dat ie van iemand houdt en had het ook nooit gezegd. Zelfs niet tegen zijn ouders. Ja, wel eens in de grappige manier, maar niet serieus. Zoals al gezegd is moet liefde groeien, net als het houden van. Ik was en ben nog steeds verliefd, maar naast dat verliefd is een ander gevoel gekomen. Veel intenser, het houden van. Dus ja, jongeren kunnen zeker houden van een vriend of vriendin, alleen wordt het ook naar mijn mening te snel gezegd. Maar om nou meteen te beweren dat het niet kan… Wacht maar tot jij die ene tegenkomt… |
![]() |
||
Citaat:
![]() nee, ik denk dat er niet een bepaalde leeftijd is om pas te kunnen houden van iemand. maar ik denk wel dat het moeilijker is voor jongere mensen om erachter te komen of ze nou echt van iemand houden of niet, en de makkelijke manier uit die situatie is om gewoon te concluderen dat je wel van hem/haar houdt, terwijl het vaak niet zo is. er is ook geen tijdslimiet van "pas na zoveel maanden kan je van iemand houden". ik hield al vrij snel van mijn vriend en ik weet zeker dat dat wel echte liefde is. sommige mensen kunnen sneller van iemand houden dan anderen... ok ja, dit slaat ook nergens op, laat maar ![]()
Laatst gewijzigd op 22-10-2003 om 11:45. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik merk het ook; sommige mensen zijn net een weekje samen en houden al van elkaar, dat kan ik ook echt niet geloven. Maar ik denk wel dat ik gerust kan stellen dat ik van mijn vriend hou, na 3,5 jaar lijkt me dat wel bewezen... Maar goed, zo voelt dat voor mij en voor hem ook.
Ik denk dus niet dat het onmogelijk is voor jongeren om van iemand te houden, maar ik denk wel dat sommige jongeren dat allemaal iets te snel roepen... |
![]() |
|
Ik heb nu anderhalve maand 'verkering' met Marit, ze is voor die tijd twee jaar lang m'n beste vriendin geweest, en kan dus met zekerheid zegger dat ik wel van haar houd!
Ik denk niet dat er echt een lat gelegd moet worden wanneer je wel of niet van iemand kan houden, iedereen heeft voor zichzelf een eigen gevoel... Bij de één kan een houden van gevoel al heel snel komen, bij de ander wat later...
Laatst gewijzigd op 22-10-2003 om 12:21. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik vind het niet zo vanzelfsprekend dat je van je ouders houdt, als je je afvraagt is oppervlakkig de enigste reden dat dat vanzelfspreekt als je zolang met elkaar omgaat. Waarom kan je niet een jongen/meisje zo goed kennen en lief hebben dat dat houden van wordt? Zelfs al op jonge leeftijd. Ik ben het er ontzettend mee eens dat iedereen tegenwoordig maar lukraak 'ik hou van je' rond schreeuwt. Maar ik vind wel degelijk dat er ook gevallen zijn waar mensen zich er zeer van bewust zijn dat het ook daadwerkelijk houden van is binnen een relatie. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik voelde nooit zoveel voor mijn ex-en, ik hield niet van ze. Ik heb het 1 keer tegen een jongen gezegd met wie ik lange tijd wat had, maar dat voelde zo raar dat ik het nooit weer zei. Met mijn vriend is het heel anders. We zeiden en smsten al heel snel 'I love you' en toen we ongeveer 2 maanden iets hadden zeiden we ik hou van jou.
In amerika merk je dat heel goed, daar zeggen ze binnen een uur al I LOVE YOU! Maar ja.. daar zeggen ze dat ook tegen iedereen! Ik zou dat nooit tegen vrienden en vriendinnen kunnen zeggen. Hoewel, ik heb het een keer tegen mijn beste vriendin gezegd, en dat voelde wel raar, maar ze wist dat ik het op een vriendschappelijke manier bedoelde ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Houden van Bren- | 4 | 19-09-2004 13:33 | |
Verhalen & Gedichten |
houden van druiveke | 2 | 12-09-2003 20:24 | |