Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2003, 14:52
Brenda_88
Brenda_88 is offline
kunnen jullie mij vertellen wat bordeline precies is??
k heb gehoord dat je heel vrolijk kan zijn maar ook heel depressief. k weet niet precies wat het is maar wat k er van gehoord heb zou k het misschien ook wel eens kunnen hebben..maja die conclusie heb k getrokken na de informatie die k heb (weinig..) Dus kunnen jullie me meer vertellen??
Oud 17-10-2003, 14:56
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
www.stichtingborderline.nl
www.borderlinestoornis.nl

Staat veel info op..
Oud 17-10-2003, 15:09
Verwijderd
Borderline is wel iets meer dan alleen maar heel vrolijk en heel depressief zijn, maar kijk idd een keer op de sites die Aragnabite gaf. Op borderline.pagina.nl is ook veel te vinden (veel links dan). Als je 'alleen maar' heel vrolijk en heel depressief bent, dan zou ik eerder denken aan een bipolaire stoornis (manisch depressief) dan aan borderline. Haal je alleen geen dingen in je hoofd, je kunt zelf geen diagnose stellen, ik net zo min, als je vermoed dat je iets hebt, ga dan naar een arts of een psycholoog (of als je daar al loopt, heb het er eens met ze over).
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 17:24
floortje bloem
floortje bloem is offline
Citaat:
Borderline is wel iets meer dan alleen maar heel vrolijk en heel depressief zijn, maar kijk idd een keer op de sites die Aragnabite gaf. Op borderline.pagina.nl is ook veel te vinden (veel links dan). Als je 'alleen maar' heel vrolijk en heel depressief bent, dan zou ik eerder denken aan een bipolaire stoornis (manisch depressief) dan aan borderline. Haal je alleen geen dingen in je hoofd, je kunt zelf geen diagnose stellen, ik net zo min, als je vermoed dat je iets hebt, ga dan naar een arts of een psycholoog (of als je daar al loopt, heb het er eens met ze over).

ben het hier helemaal mee eens. je kan wel bij alles gaan denken, heej dat heb ik ook, heej die symptomen heb ik ook, maar daar schiet je ten eerste niets mee op en ten tweede vind ik het ook een beetje lullig voor de mensen die wel borderline hebben.
Oud 17-10-2003, 18:07
Eend
Eend is offline
Iemand die te veel symptonen heeft, die heeft het juist niet.
Ga alsjeblieft niet zelf op zoek, want dan praat je jezelf alleen maar dingen aan.
Zo maak je nou bij jezelf van een dipje een psychose.

Toevoeging: Ik had nooit verwacht van mezelf, dat ik het zou hebben. Ik was er ook niet echt naar op zoek. Leef gewoon verder als je gaat denken: O, dat kan ik hebben! Dan word je helemaal gek en het is een beetje á la fa.
Oud 17-10-2003, 19:10
Quiana
Quiana is offline
Mijn kapper zei een keer tegen een man die zelf z'n haar had geknipt:
'als je het niet kan, moet je het ook niet doen.'

Nou geldt dit niet voor alle dingen, (bepaalde dingen die je niet kunt kan je zeker leren, en je moet ook absoluut niet alles gaan ontwijken wat je niet kan), maar:

Je bent geen deskundige, ga dus ook niet zelf conclusies enz trekken.
Zo heb je alleen maar meer kans dat je jezelf allerlei dingen aanpraat
die er niet eens hoeven te zijn, dat je verkeerd omgaat
met de problemen die je evt hebt, enz.

Als je dénkt dat je bijv borderline hebt, ga dan naar iemand die wél bevoegd is om zoiets vast te stellen. (arts, psycholoog enz idd)
Dan heb je iig zekerheid, en kan je ook geholpen worden om er
mee om te leren gaan, een oplossing te zoeken enz.
Oud 17-10-2003, 19:55
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-10-2003 @ 16:09:
"bipolaire stoornis"
dat had een vrouwtje in ER vandaag.
Oud 18-10-2003, 16:21
coopergirl
coopergirl is offline
......Voor je 18de kunnen ze sowieso geen officiele borderline-persoonlijkheidsstoornis diagnose stellen.. Misschien een kleine geruststelling?
Oud 18-10-2003, 16:48
Poesket
Poesket is offline
Ik ken ook iemand met borderline en het is iig niet leuk om daar mee te leven.. ze kunnen er wel genoeg aan doen tegenwoordig dus wees gerust.

kijk gewoon op google.nl en dan borderline krijg je echt heel veel info.

of op www.borderline.pagina.nl

Succes
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 18:09
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 18-10-2003 @ 17:21:
......Voor je 18de kunnen ze sowieso geen officiele borderline-persoonlijkheidsstoornis diagnose stellen.. Misschien een kleine geruststelling?
Of ze nou een diagnose stellen of niet, het maakt niet uit voor wat je voelt, denkt, enz., toch? Maar goed, ga naar een dokter of een psych, daar blijf ik bij.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 14:36
Brenda_88
Brenda_88 is offline
thnx, k heb op die sites gekeken en k denk nie dat k
het heb maar k denk dat k t er wel met mn schoolpsychologe over ga hebben....
Oud 20-10-2003, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Brenda_88 schreef op 20-10-2003 @ 15:36:
maar k denk dat k t er wel met mn schoolpsychologe over ga hebben....
Dat moet je ook zeker doen als je zo iets vermoed.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 14:46
Brenda_88
Brenda_88 is offline
ach t is n aardige vrouw, en k hoop en k wil morgen na dr toe, ookal ben k vandaag ook geweest. maar k voel me nu zo beroerd k ben benieuwd of k me morgen ook zo voel..
Oud 20-10-2003, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 17-10-2003 @ 20:10:

Als je dénkt dat je bijv borderline hebt, ga dan naar iemand die wél bevoegd is om zoiets vast te stellen. (arts, psycholoog enz idd)
Dan heb je iig zekerheid, en kan je ook geholpen worden om er
mee om te leren gaan, een oplossing te zoeken enz.
en hoe betrouwbaar is een aandoening van de geest vast te stellen aan de hand van wat de persoon in kwestie over zich/haarzelf vertelt? de ene psycholoog kan wel totaal wat anders constateren dan de ander, dat doen ze in het pieter baan centrum ook voortdurend

Offtopic: ik wantrouw wel alles wat zich psycholoog noemt, ze achten zichzelf namelijk al te vaak boven de rest van de mensheid te staan, een grote misvatting
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 08:36
MissManson
MissManson is offline
Als je wilt weten wat borderline is moet je me ff toevoegen me vader heeft het heel erg dus ik kan het je precies uitleggen. mansonbitch@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:09
Eend
Eend is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 18-10-2003 @ 17:21:
dat kunnen ze tegenwoordig wel
jaja, de hulpverlening gaat vooruit!
Oud 21-10-2003, 20:14
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-10-2003 @ 18:09:
dat kunnen ze tegenwoordig wel
jaja, de hulpverlening gaat vooruit!
Ohw?! okie, mijn psych loopt dan zeker nog achter...
Hij zei nl dat ze wél kunnen spreken van een 'borderlinestoornis in ontwikkeling'oid, maar nog geen preciese diagnose kunnen stellen omdat je persoonlijkheid tot je 18de nog veranderd.
Oud 21-10-2003, 21:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Als mijn topic dicht moet, wees dan consequent en smijt deze ook dicht.

Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 21:34
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 21-10-2003 @ 22:30:

hmm, ik vind deze topic toch op een hele andere manier verlopen.
Oud 21-10-2003, 21:45
Nona
Nona is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 21-10-2003 @ 22:30:

Dits geen welles-nietes-spelletje maar gewoon een serieus informatief topic. Als je het ergens niet mee eens bent moet je me vooral een PM sturen.
Oud 21-10-2003, 21:54
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 21-10-2003 @ 22:34:
hmm, ik vind deze topic toch op een hele andere manier verlopen.
Dat ligt aan de manier waarop mensen reageren.

Sommigen maken er een sport van mij overal te volgen en af te kraken en zo al mijn topics te verzieken.

Zal ik dat voortaan ook maar gaan doen dan?

Dan zal het zeker heel wat gezelliger worden hier!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 22:24
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
gaan we nou hier verder met die eindeloze discussie
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 06:25
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 21-10-2003 @ 23:24:
gaan we nou hier verder met die eindeloze discussie
Nee, dat doen we niet. Anders ga ik andere maatregelen treffen dan topics sluiten. Kappen dus met dat gezeur en offtopic gepost.

(En dat is niet tegen Mir bedoeld, omdat ik die toevallig quote.)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 07:57
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 21-10-2003 @ 22:54:
Dat ligt aan de manier waarop mensen reageren.

Sommigen maken er een sport van mij overal te volgen en af te kraken en zo al mijn topics te verzieken.

Zal ik dat voortaan ook maar gaan doen dan?

Dan zal het zeker heel wat gezelliger worden hier!
Eerst een slotje, en nu wil je een ban? stoer hoor..
Niet dat ik iets tegen jou heb.. maar vind je jezelf niet een tikkeltje kinderachtig op deze manier?
Oud 22-10-2003, 08:04
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 20-10-2003 @ 16:10:
en hoe betrouwbaar is een aandoening van de geest vast te stellen aan de hand van wat de persoon in kwestie over zich/haarzelf vertelt? de ene psycholoog kan wel totaal wat anders constateren dan de ander, dat doen ze in het pieter baan centrum ook voortdurend

Offtopic: ik wantrouw wel alles wat zich psycholoog noemt, ze achten zichzelf namelijk al te vaak boven de rest van de mensheid te staan, een grote misvatting
Maar vaak hebben psychologen het ook bij het juiste eind, en dat heeft al veel mensen geholpen.. dus... tja..

Het is wel inderdaad zo dat de ene psycholooog totaal wat anders kan constateren als de ander, maar meestal zit het wel in dezelfde richting. Mijn psychiater zij laatst zelf nog dat het best kan zijn dat als ik nu ook gesprekken ga doen bij nog 4 andere psychs, dat elk een andere conclusie kan hebben. Maar let wel, wel in dezelfde richting. Ik denk dat dit ook grotendeels met jezelf te maken heeft, want of je nou bij elk van de 4/5 psychiaters precies hetzelfde verhaal verteld?

Citaat:
coopergirl schreef op 21-10-2003 @ 21:14:

Hij zei nl dat ze wél kunnen spreken van een 'borderlinestoornis in ontwikkeling'oid, maar nog geen preciese diagnose kunnen stellen omdat je persoonlijkheid tot je 18de nog veranderd.
Mjah.. de een zegt van wel, de ander van niet.. best vreemd allemaal. Maar het is volgens mij inderdaad zo dat het tegenwoordig wel voor je 18e vastgesteld kan worden.
Oud 22-10-2003, 10:50
Verwijderd
Citaat:
omdat je persoonlijkheid tot je 18de nog veranderd.
Ik denk dat je persoonlijkheid ook na je achtiende nog wel veranderd.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:00
Brenda_88
Brenda_88 is offline
thnx allemaal, k denk toch da k manisch depri ben, maja k moe maar nie zoveel denken want dan word k gek. k ga dinsdag weer naar de schoolpsychologe en dan wil k t er wel over hebbe..

Nog iets:
k ben toendertijd gestopt met de pil omdat volges mijn huisarts t daar ook nog wel es in kon zitten dat k me zo depri voel. maja dat heeft nie echt geholpen, n klein beetje maybe..
nu loop k sinds kort bij de schoolpsychologe en die zei dat k beter wel weer aan de pil kon gaan omdat het niks uitmaakt.nu heb k zondag mn eerste pil weer ingenomen en om heel eerlijk te zijn voelde k me maandag depri, dinsdag iets beter maar nog nie helemaal 100%, en vandaag voel k me ook weer best wel depri.
denken jullie dat de pil al zo snel n reactie geeft, of is t gewoon puur toeval??aangezien k de afgelopen 2 weken toch op n redelijke rechte lijn heb gezeten kwa stemmingen..
Oud 22-10-2003, 13:25
Ingemar
Ingemar is offline
Je kunt zelf ook geen diagnose stellen, heb het er dus idd maar ff over met die psychologe.

De pil kan dat gevolg zeker hebben, soms/vaak kan je tegen een andere pil wel of iig beter. Misschien de moeite waard om te proberen als je toch aan de pil wilt.

(= Leonoor)
Oud 22-10-2003, 13:28
Brenda_88
Brenda_88 is offline
nou k ben dus aan de pil vanwege mn acne, iets waar deze pil (diane-35) vrij goed tegen helpt, k ben ook weer aan de pil omdat k ruim 3 maanden nie ongesteld ben gweest en dus om mn hormonen weer n beetje in balans te krijgen...
Oud 22-10-2003, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Brenda_88 schreef op 22-10-2003 @ 14:28:
nou k ben dus aan de pil vanwege mn acne, iets waar deze pil (diane-35) vrij goed tegen helpt, k ben ook weer aan de pil omdat k ruim 3 maanden nie ongesteld ben gweest en dus om mn hormonen weer n beetje in balans te krijgen...
Als die pil er voor zorgt dat je je rot voelt, dan zou ik toch een andere pil vragen en/of iets anders tegen acné (er zijn ook andere dingen tegen).
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:44
Brenda_88
Brenda_88 is offline
tja, k heb ookal n lotion,
maar k ga maar aan mn schoolpsychologe vertellen dat k me zo rot voel deze week. k ga proberen te regelen dat k eerder heen kan dan dinsdag.
Oud 22-10-2003, 14:49
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Brenda_88 schreef op 22-10-2003 @ 14:44:
tja, k heb ookal n lotion,
maar k ga maar aan mn schoolpsychologe vertellen dat k me zo rot voel deze week. k ga proberen te regelen dat k eerder heen kan dan dinsdag.
Lijkt me een heel goed plan.. *trots*

Ik wens je alvast veel succes bij dat gesprek.

Liefs,

Laura
Oud 22-10-2003, 15:32
Brenda_88
Brenda_88 is offline
dankjewel.
k hoop eigelijk diep in mn hartje dat k morgen al heen kan..
maja we zullen zien.
Oud 23-10-2003, 09:48
Eend
Eend is offline
Citaat:
Bij mij hebben ze m op mn 16de vastgesteld, samen met PDD-nos. Ik heb het GELUKKIG ook niet in ersntige maten hoor. Maar het was idd zo'n ontwikkeling ding, dus jij kan ook wel gelijk hebben hoor

Maar tot hoeverre gaat je persoonlijkheid nog veranderen als je over een maandje 18 word? Dat is in mijn geval dan zo
Oud 23-10-2003, 15:47
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Eend schreef op 23-10-2003 @ 10:48:
Bij mij hebben ze m op mn 16de vastgesteld, samen met PDD-nos. Ik heb het GELUKKIG ook niet in ersntige maten hoor. Maar het was idd zo'n ontwikkeling ding, dus jij kan ook wel gelijk hebben hoor

Maar tot hoeverre gaat je persoonlijkheid nog veranderen als je over een maandje 18 word? Dat is in mijn geval dan zo
'We moeten ergens een grens stellen' zei psych toen ik er om vroeg...
Persoonlijk vind ik het ook tamelijk vaag allemaal
Oud 23-10-2003, 15:49
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-10-2003 @ 11:50:
Ik denk dat je persoonlijkheid ook na je achtiende nog wel veranderd.
Sorry ...Ik heb het dan ook niet verzonnen

Volgens mij lag dan de 'basis' dan vast oid... Het zou nl makkelijk te verwarren met pubertijd zijn als ze voor je 18de de diagnose zouden stellen (...)
(Wederom niet zelf bedacht )
Oud 23-10-2003, 15:52
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 23-10-2003 @ 16:49:
Sorry ...Ik heb het dan ook niet verzonnen

Volgens mij lag dan de 'basis' dan vast oid... Het zou nl makkelijk te verwarren met pubertijd zijn als ze voor je 18de de diagnose zouden stellen (...)
(Wederom niet zelf bedacht )
Mjah, maar wanneer houdt de puberteit op? Dat vraag ik me dan af...de één is er met z'n twaalfde al door heen, terwijl het bij een ander tot z'n twintigste duurt...

En wat moeten ze dan met iemand die in z'n tweede jeugd zit...?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 18:05
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-10-2003 @ 16:52:
Mjah, maar wanneer houdt de puberteit op? Dat vraag ik me dan af...de één is er met z'n twaalfde al door heen, terwijl het bij een ander tot z'n twintigste duurt...

En wat moeten ze dan met iemand die in z'n tweede jeugd zit...?
Hahaha excepties uiteraard!
Reageren

Regels voor berichten