Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2002, 19:20
stout!
stout! is offline
Hallo, ik kijk Buffy nog niet zo heeel lang, ik volg sinds een tijdje de herhalingen doordeweeks, en ik ben nu al redelijk verslaafd.
Af en toe zag ik zo'n nieuwe aflevering op zondag en daarin heeft Buffy een zusje - Dawn. Ik begreep niet echt hoe die daar nou kwam maar ik dacht dat zie ik wel als ze komt. Nu heb ik t alleen de laatste tijd nogal druk gehad... paar afleveringen gemist... en guess what? Daar was ze. Nu weet ik dus nog niet hoe ze opeens in Buffy's leven is gekomen.

Kan iemand me plz even uitleg geven want ik vind dit echt zoo irritant. Ik kan er niet tegen als ik serie's niet begrijp .

Bedankt!
Oud 03-05-2002, 19:28
wicce
wicce is offline
je hoort het ook nog helemaal niet te weten

je hebt nix gemist. ze kwam gister pas als eerste, doordeweeks dan. ze is idd het zusje van buffy. Je komt nog wel achter hoe et zit.
Oud 03-05-2002, 21:07
wyner
wyner is offline
Yep. Om precies te zijn: woensdag (die van 18:40, niet 21:20) wordt het verklaard.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 10:44
Verwijderd
Yeps. Ik weet ut al, hehe ... Wel errug vreemd dat gedoe met Dawn...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 11:46
Aurora
Aurora is offline
Yeahhhh daz echt meesterlijk Maar dat zie je nog wel...

----> Inge13.. waar ow waar komt jouw sig vandaan!?

I died so many years ago.. you can make me feel likei t isn't so..

Oud 04-05-2002, 11:54
Verwijderd
bloem: komt uit "Rest in Peace", liedje uit Buffy musical!

"...
I know
I should go
But I follow you
Like a man posessed
There's a traitor here
Beneath my breast
And it hurts me more
Than you've ever guessed
If my heart could beat
It would break my chest
But I can see
You're unimpressed
So leave me be
..."
Maar... dat wist je vast al...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 13:45
stout!
stout! is offline
Citaat:
wicce schreef:
je hoort het ook nog helemaal niet te weten

je hebt nix gemist. ze kwam gister pas als eerste, doordeweeks dan. ze is idd het zusje van buffy. Je komt nog wel achter hoe et zit.
Ok, dat is een hele geruststelling.
Maar hoe "verscheen" ze dan opeens? Alsof ze er altijd al was geweest? Want Buffy zei gisteren iets als: "ze is hier opgegroeid, ze weet de regels".
Oud 04-05-2002, 14:29
wicce
wicce is offline
Citaat:
stout! schreef:

Ok, dat is een hele geruststelling.
Maar hoe "verscheen" ze dan opeens? Alsof ze er altijd al was geweest? Want Buffy zei gisteren iets als: "ze is hier opgegroeid, ze weet de regels".
ja, ze was er idd oppeens.
buffy kwam haar kamer binnen, en dawn zat ik er spullen. Toen zij buffy: what are you doing here? dus het had voor de kijker ook kunnen betekenen: wat doet dat meisje daar, maar wat buffy bedoelde was: wat doe je in mijn kamer.
toen zei buffy dat ze ergens hen ging, en vroeg haar moeder of ze dawn mee wilde nemen. en toen eindigde de aflevering met het zeurende "maaaaaaaaam", van alletwee.

was wel leuk gedaan.
Oud 04-05-2002, 15:12
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Inge13 schreef:
bloem: komt uit "Rest in Peace", liedje uit Buffy musical!

Maar... dat wist je vast al...
Dat wist ik inderdaad al ja Wel een leukig liedje trouwenz (alles met/over/door Spike is leuk...)
Oud 04-05-2002, 16:39
konflict
konflict is offline
Citaat:
wicce schreef:

en toen eindigde de aflevering met het zeurende "maaaaaaaaam", van alletwee.

was wel leuk gedaan.

kvond dat best wel geniaal eigenlijk... toen ik de aflevering voor 't eerst zag dacht ik ook van
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 19:43
Verwijderd
Citaat:
bloem schreef:

(alles met/over/door Spike is leuk...)
Agree!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 20:59
Skapie
Skapie is offline
Ik vond het ook eerst raar, maar wist al waar ze vandaan kwam enzow door de nieuwste afleveringen

Eerst vond ik het eigenlijk best wel vaag, omdat ik de afgelopen 4 afleveringen achter elkaar opgenomen had en achter elkaar had gekeken.Daar zat eerst die ene bij waar The Initiative werd vernietigd (echt gave aflevering trouwens!!) en daarna die vage dromen kwamen van de eerste Slayer.
Ik dacht eerst, ow nee he, niet waar zown vage aflevering, maar hij was wel leuk en niet zo vaag als gedacht

*is trouwe Buffy-fan*
Oud 04-05-2002, 21:14
wyner
wyner is offline
Voordat Buffy hoort wat de eigenlijke oorsprong van Dawn is, lijkt het (voor hun) gewoon of ze er altijd bij was geweest.

De nieuwe tekenfilmserie van Buffy, die zich terug in de middelbare schooltijd afspeelt, daar zit Dawn ook bij, alsof ze er altijd bij was geweest.

En de komst van "het zusje" is al in seizoen 3 hints over gegeven; in het bijzonder in Buffy's/Faith's droom aan het eind...

"Miles to go. Little Miss Muffet, counting down from seven-three-oh."

In de droom van Faith in S4 zit ze met Buffy het bed op te maken, ter voorbereiding van de aankomst van het zusje.

Eind van seizoen 4 zegt Tara tegen Buffy: "Be back before dawn."
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 22:11
stroopwafel
stroopwafel is offline
er staat ergens heel ver trug nog een topic hierover toen het de 1e x was dat ie in nederland werd uitgezonden
Oud 05-05-2002, 09:29
BillyFish
BillyFish is offline
Het is echt zo geweldige actie van Joss Whedon, om de kijkers zo van hun stoel te blazen dat ze er gewoon echt even niets meer van begrijpen en aan zichzelf gaan twijvelen. Ik hou echt zoveel van die serie juist door dat soort dingen )
Oud 05-05-2002, 09:33
BillyFish
BillyFish is offline
Citaat:
wyner schreef:

En de komst van "het zusje" is al in seizoen 3 hints over gegeven; in het bijzonder in Buffy's/Faith's droom aan het eind...

"Miles to go. Little Miss Muffet, counting down from seven-three-oh."

In de droom van Faith in S4 zit ze met Buffy het bed op te maken, ter voorbereiding van de aankomst van het zusje.

Eind van seizoen 4 zegt Tara tegen Buffy: "Be back before dawn."
Behalve die laatste vind ik die hints wel een beetje vergezocht, en van die eerste begrijp ik niet eens hoe dat in verband staat met Dawn?
Oud 05-05-2002, 10:09
wyner
wyner is offline
Eerste is misschien wat vaag; de 730 verwijst naar twee jaar in de toekomst, wanneer de zus verschijnt en Buffy een grote opoffering maakt.

In de droom van Faith in S4's "This Year's Girl" wordt expliciet gezegd dat Buffy nog veel te doen heeft voor de aankomst van "little sis". Dat lijkt me duidelijk.

Het getal 730 komt weer terug in S4's "Restless"; het is de tijd op Buffy's alarmwekker als ze voor het eerst met Tara spreekt, die ook tegen d'r zegt, "Be back before Dawn."
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 19:21
stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
wyner schreef:
Eerste is misschien wat vaag; de 730 verwijst naar twee jaar in de toekomst, wanneer de zus verschijnt en Buffy een grote opoffering maakt.

In de droom van Faith in S4's "This Year's Girl" wordt expliciet gezegd dat Buffy nog veel te doen heeft voor de aankomst van "little sis". Dat lijkt me duidelijk.

Het getal 730 komt weer terug in S4's "Restless"; het is de tijd op Buffy's alarmwekker als ze voor het eerst met Tara spreekt, die ook tegen d'r zegt, "Be back before Dawn."

je bent er wel mee bezig he?
Oud 05-05-2002, 19:29
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
wyner schreef:

De nieuwe tekenfilmserie van Buffy, die zich terug in de middelbare schooltijd afspeelt, daar zit Dawn ook bij, alsof ze er altijd bij was geweest.

[/i]."
ik neem aan dat je die download want die zijn hier nie te zien of wel??
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 20:02
wyner
wyner is offline
Die zijn nog niet eens gemaakt (nog niet eens aan begonnen, dacht ik)--'k volg het nieuws wel.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 00:12
BillyFish
BillyFish is offline
ok..maar dan begrijp ik NOG STEEDS niet 730? waarom verwijst dat naar twee jaar in de toekomst??
Oud 06-05-2002, 01:09
rockyj
rockyj is offline
Citaat:
BillyFish schreef:
ok..maar dan begrijp ik NOG STEEDS niet 730? waarom verwijst dat naar twee jaar in de toekomst??
Dat vraag ik me ook af
Oud 06-05-2002, 01:13
wyner
wyner is offline
730 = 2 x 365--365 dagen in een jaar. Het is maar een mogelijke interpretatie. Misschien heeft iemand een andere?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 21:09
konflict
konflict is offline
Citaat:
wyner schreef:
730 = 2 x 365--365 dagen in een jaar. Het is maar een mogelijke interpretatie. Misschien heeft iemand een andere?
toeval?

maar als ik zo die songtext lees denk ik dat je wel gelijk hebt, al zou ik er niet zover naar zoeken
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:42
ShadowLady
ShadowLady is offline
je kijkt al heel lang buffy maar je kent dawn niet? nou blijkbaar toch niet zo heel lang..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2002, 23:26
Verwijderd
Citaat:
bloem schreef:

(alles met/over/door Spike is leuk...)
Jaaaaa!! *heeft net fanatiek zitten downloaden en kijken en weet nou dingen die ze hier vast niet mag uiten*

Zonder shirt! Zonder shirt! Zonder kleren helemaal... (neej, geen full frontal view, ladies )
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 11:05
nikki_kissie
nikki_kissie is offline
Citaat:
wicce schreef:

ja, ze was er idd oppeens.
buffy kwam haar kamer binnen, en dawn zat ik er spullen. Toen zij buffy: what are you doing here? dus het had voor de kijker ook kunnen betekenen: wat doet dat meisje daar, maar wat buffy bedoelde was: wat doe je in mijn kamer.
toen zei buffy dat ze ergens hen ging, en vroeg haar moeder of ze dawn mee wilde nemen. en toen eindigde de aflevering met het zeurende "maaaaaaaaam", van alletwee.

was wel leuk gedaan.
Ik wou ff zegen dat het heel stom vin dat Angel weg is .Wie vind dat nog meer vertel het dan ff.Wie vond hem nog meer een lekkerding?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 11:15
wyner
wyner is offline
Aan de andere kant heeft Angel nu een hele serie die volledig aan hem is toegewijd, en die net zo goed (maar toch een beetje anders) als Buffy is.

Maar vond het wel een redelijk goede ontwikkeling dat hij Buffy (en d'r serie) verliet... kon wel inzien dat ze geen goede toekomst samen hadden.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:55
Darvan
Darvan is offline
nu wordt angel weer interessant, met dru en die andere
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 13:09
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Morgans sig:
Quickly, to the Angel mobile. Away!
LoL

Echt extreem grappig!!

Say no more! Evil is still afoot.. and I'm almost out of that nancyboy hairgel I like SO much
Oud 07-05-2002, 14:04
Verwijderd
Citaat:
bloem schreef:

LoL

Echt extreem grappig!!

Say no more! Evil is still afoot.. and I'm almost out of that nancyboy hairgel I like SO much
Ja, die is idd bijzonder cool Ik heb dat stukje gedownload en lig telkens in een deuk.

No, not the hair, never the hair!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:38
Verwijderd
Quickly, to the Angel mobile, away!

Heerlijk...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Inge13 schreef:
Quickly, to the Angel mobile, away!

Heerlijk...
*zie sig*
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 12:01
ShadowLady
ShadowLady is offline
ik gaat ff stout meisje zijn:

www.startrek.nl/buffy

is een heel leuk buffy forum, en is wel fijn voor de mensen die seizoen 6 downloaden want daar kan je er dus gewoon over lullen zonder dat je de enige bent die het gezien heeft
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 20:44
stroopwafel
stroopwafel is offline
wil iemand vertellen hoe ver we ong. zijn bij de oude afleveringen??

ik heb er een hoop gemist(omdat ons mam gtst erover heeft gezet )

met glory en dawn enzow

(en de verliefdheid van spike )
Oud 08-05-2002, 22:35
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:
wil iemand vertellen hoe ver we ong. zijn bij de oude afleveringen??

ik heb er een hoop gemist(omdat ons mam gtst erover heeft gezet )

met glory en dawn enzow

(en de verliefdheid van spike )
De afleveringen op woensdagavond bedoel je dan? Want doordeweeks zijn ze daar nog niet helemaal.
Maar nu zijn ze halverwege seizoen 6 ongeveer, en ongeveer het begin met Glory.

Al beginnen ze met de doordeweekse afleveringen behoorlijk in te lopen op die van woensdag.
Oud 09-05-2002, 09:46
stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
*~*DOOR*~* schreef:

Want doordeweeks zijn ze daar nog niet helemaal.

dat bedoel ik dus, wat weten we van dawn en glory? ik denk van glory dus nog nix??
Oud 09-05-2002, 10:38
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
ShadowLady schreef:
ik gaat ff stout meisje zijn:

www.startrek.nl/buffy

is een heel leuk buffy forum, en is wel fijn voor de mensen die seizoen 6 downloaden want daar kan je er dus gewoon over lullen zonder dat je de enige bent die het gezien heeft
waar kan je buffy downloaden?
ook de eerste seizoenen?
Oud 09-05-2002, 10:40
wyner
wyner is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:

dat bedoel ik dus, wat weten we van dawn en glory? ik denk van glory dus nog nix??
Glory hebben we pas in de aflevering van woensdag voor het eerst gezien. (In de dagelijkse herhalingen, dan.)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 10:59
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:

Het enige wat je weet is dat Glory op zoek is naar the key om de deur te openen naar andere dimensie en dat de monniken de sleutel vorm hebben gegeven in de vorm van Dawn zodat de slayer het goed zou beschermen.
Verder weet je eigenlijk nog niks.
Oud 09-05-2002, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:

*zie sig*
I know
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten