Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2003, 20:42
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Wat is trouwens de definitie van paranormaal begaafd zijn... wanneer kan je zeggen dat je zo'n gave bezit?
Oud 24-10-2003, 14:10
Slashy
Slashy is offline
Ik denk dat het allemaal onzin is, dat paranormaal gedoe. Ik geloof wel dat mensen bepaalde situaties goed aan kunnen voelen, omdat ze intensere emoties hebben of omdat ze aandachtiger op details letten zoals gezichtsuitdrukking, lichaamstaal enz. Maar aura's zien, nope, geloof ik niet in. Zit allemaal in je hoofd, als je het mij vraagt.
Oud 25-10-2003, 09:28
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Slashy schreef op 24-10-2003 @ 15:10:
Maar aura's zien, nope, geloof ik niet in. Zit allemaal in je hoofd, als je het mij vraagt.
Ik geloof dat iedereen wel paranormaal is. Alleen als je er voor openstaat en erin gelooft zul je het sterker hebben dan anderen
Oud 25-10-2003, 17:23
TranceGirl
TranceGirl is offline
Kweenie of ik paranormaal begaafd ben...heb wel wat onverklaarbare dingen meegemaakt... maar of je dan meteen paranormaal begaafd bent? Ik weet niet
Oud 25-10-2003, 17:24
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
TranceGirl schreef op 25-10-2003 @ 18:23:
Kweenie of ik paranormaal begaafd ben...heb wel wat onverklaarbare dingen meegemaakt... maar of je dan meteen paranormaal begaafd bent? Ik weet niet
hm ik wil je wel helpen pm/msn/mail maar
Oud 31-10-2003, 23:22
FemmeLaRose
FemmeLaRose is offline
Citaat:
kunamosity schreef op 28-09-2003 @ 15:37:
nou...mijn beste vriendin en ik kennen elkaar ongeveer 2/3 jaar en we weten altijd van elkaar wat we gaan zeggen...we zeggen ook heel vaak hetzelfde....dit is GEEN grap!! soms is het best eng...maar ook leuk...ik weet soms wel wat zij denkt en andersom
Dit heeft niet veel met paranormaal te maken hoor, als je elkaar al jaren kent weet je ook meestal wat de ander denkt en wat dat persoon wil zeggen.
Oud 01-11-2003, 13:35
Thomas
Thomas is offline
Nee.
Oud 01-11-2003, 13:38
sexylexy
sexylexy is offline
ik weet niet, hoe kom je erachter?
Oud 01-11-2003, 15:23
Vice
Vice is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 22-10-2003 @ 21:42:
Wat is trouwens de definitie van paranormaal begaafd zijn... wanneer kan je zeggen dat je zo'n gave bezit?
Volgens mij is dit niet iets wat te controleren valt.
Oud 01-11-2003, 16:48
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 22-10-2003 @ 21:42:
Dat is net zoiets als de definitie van normaal begaafd zijn ... iets wat ook niet te controleren valt.
Oud 25-08-2004, 16:23
##__##
##__## is offline
hey
ik ben ook paranomaal begaafd, teminste dat denk ik. ik heb al een paar keer gehad dat ik wist dat er iemadn dood ging (ik kende diegene niet het was een beroemd iemand) maar ik dacht het gewoon. en dat heb ik nou heel vaak. maar ik had een vraagje, weet iemamd hoe je die gave uit kan breiden? ik wil dr graag meer over weten
xxXxx mij
Oud 25-08-2004, 17:38
Elmoo
Elmoo is offline
Geloof jij in paranormaal begaafdheid?
Tot op zekere hoogte

Ben jij paranormaal begaafd?
Ik denk van niet... geen idee eigenlijk

Als al jou voorspellingen uitkomen zou het best kunnen dat je een beetje paranormaal begaafd bent hoor, doe er wat mee zou ik zeggen
Oud 25-08-2004, 19:07
pe51
pe51 is offline
Citaat:
##__## schreef op 25-08-2004 @ 17:23 :
hey
ik ben ook paranomaal begaafd, teminste dat denk ik. ik heb al een paar keer gehad dat ik wist dat er iemadn dood ging (ik kende diegene niet het was een beroemd iemand) maar ik dacht het gewoon. en dat heb ik nou heel vaak. maar ik had een vraagje, weet iemamd hoe je die gave uit kan breiden? ik wil dr graag meer over weten
xxXxx mij
Zulke dingen kun je vragen op het paranormaal & spiritueel forum
en ik heb het idee dat een deel vande mensen daar wel wat hebben aan de antwoorden die ze hier van de (paranormale) forummedewerkers krijgen. Je kunt ook naar een helderziende gaan natuurlijk, dat zal wat geld kosten.

groeten, pe.

Laatst gewijzigd op 25-08-2004 om 19:10.
Oud 25-08-2004, 19:11
Verwijderd
Heej,

of ik denk dat ik paranormaal ben, misschien ik heb voorspellende dromen gehad zie entiteiten, voel energie, zie energie heb een uittreding gehad.... tjah mensen zeggen van wel, ik wil het nog niet helemaal bekennen...

als je vragen hebt ofzo mag je best pm/mailtje sturen

Liefs Nicole
Oud 25-08-2004, 19:19
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
hey
xxXxx mij
en wanneer gaat 50 cent nou is eindelijk dood
Oud 25-08-2004, 21:06
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-09-2003 @ 14:00 :
ik geloof niet dat veel paranormale (wat eigenlijkgewoon onbekende NORMALE dingen zijn) dingen een gave zijn. Het antwoord kan dus alleen maar "nee" zijn.
Je moet het volgens mij een beetje anders zien. Een gave = een talent. Sommige mensen zouden dus een talent hebben in het waarnemen van wat niet met de normale zintuigen waargenomen wordt. Ze kunnen dus dingen waarnemen die niet veel andere mensen waarnemen. Denk ik.
Oud 25-08-2004, 21:08
Ghost
Ghost is offline
Citaat:
hey
xxXxx mij
Ja, euh, je hoeft niet paranormaal begaafd te zijn om te weten dat de paus binnenkort dood gaat..
Oud 25-08-2004, 21:09
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 22-10-2003 @ 21:42 :
Een talent in het waarnemen van wat niet met de normale zintuigen waargenomen wordt. Of het te controleren is weet ik niet maar er is wel een grens tussen normaal en paranormaal begaafd. Namelijk de grens tussen de normale en de boven de normale zintuigen. Ik weet niet meer hoeveel zintuigen we hebben , 5 toch?
Oud 25-08-2004, 21:11
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
eenzaammeisje schreef op 25-08-2004 @ 20:11 :
Heej,

of ik denk dat ik paranormaal ben, misschien ik heb voorspellende dromen gehad zie entiteiten, voel energie, zie energie heb een uittreding gehad.... tjah mensen zeggen van wel, ik wil het nog niet helemaal bekennen...

als je vragen hebt ofzo mag je best pm/mailtje sturen

Liefs Nicole
Wat is een uittreding?
Oud 26-08-2004, 08:48
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 25-08-2004 @ 22:11 :
Wat is een uittreding?
Een uittreding is dat je ziel uit je lichaam gaat en dat je vanuit je ziel alles kunt zien, ik zag bijv. mijzelf in bed liggen maar ook mijn hele kamer.

Je bent een korte tijd uit je lichaam, ik had het eerst niet in de gaten, en ging vanzelf terug...
Oud 26-08-2004, 15:17
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
dat denk jij...maar eigelijk is het gewoon het stimuleren van het gedeelte van je hersenen die het "lichaamsbewustzijn" regelt.

door die "lichaamsbewustzijn" kunnen je hersens ten alle tijde weten waar zich welk lichaamsdeel bevind..

niets "mijn ziel treed uit mijn lichaam"

*niet dat ik niet open sta voor het paranormale hoor, ik geloof er wel degelijk in , maar niet in uittredingen*
Oud 26-08-2004, 19:13
##__##
##__## is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 25-08-2004 @ 20:19 :
en wanneer gaat 50 cent nou is eindelijk dood
kben fan van 50cent
Oud 26-08-2004, 19:14
##__##
##__## is offline
Citaat:
Ghost schreef op 25-08-2004 @ 22:08 :
Ja, euh, je hoeft niet paranormaal begaafd te zijn om te weten dat de paus binnenkort dood gaat..
dan bedoel ik niet zulke mense maar mense waarbij je het niet zou verwachten
Oud 26-08-2004, 19:34
Ghost
Ghost is offline
Heb je dat nu ook? (ik bedoel; heb je het gevoel dat bepaalde mensen binnenkort dood gaan en zo ja; wie?!)
Oud 27-08-2004, 15:44
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
##__## schreef op 26-08-2004 @ 20:13 :
kben fan van 50cent
zal me een worst wezen
Oud 27-08-2004, 20:41
Fainne
Fainne is offline
Volgens buitenstaanders zou ik misschien als paranormaal begaafd bestempeld kunnen worden, ik ben het wel , maar ik vind het dus wel enorm normaal.
als ik het niet had want het gaat met periodes dan voel ik me niet helemaal heel.
Daar komt bij dat ik enorm nuchter ben, zeker tegenover typjes die met de eerste de beste voorspellende droom ofzo gaan verkondigen dat ze helderziend zijn ofzo
dan denk ik zo van ja whatever.

offtopic: ik heb eens van 50 cent gedroomd dat ie me probeerde te overtuigen dat hij vriendelijk en wijs was dus ik geloofde hem toen, maar toen ik wakker werd vond ik hem nog steeds een loser.
Oud 27-08-2004, 20:57
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Fainne schreef op 27-08-2004 @ 21:41 :

offtopic: ik heb eens van 50 cent gedroomd dat ie me probeerde te overtuigen dat hij vriendelijk en wijs was dus ik geloofde hem toen, maar toen ik wakker werd vond ik hem nog steeds een loser.
dat is mazzel voor mij... de enige plek waar ik die rukker niet hoef te zien. Inclusies dat G-Unit gezeik
Oud 29-08-2004, 14:17
Frondish
Frondish is offline
ik weet zeker dat er mensen met zo'n extra gave zijn.. ik spreek uit ervaring.. niet dat ik het zelf heb maar ik heb iemand gekent.
Oud 29-08-2004, 15:32
Weylyn
Weylyn is offline
Paranormaal begaafd? Ik zou het niet weten, als je het hebt vind je het zelf altjd normaal.
Ik ben zelf in zekere mate empathisch, ik kan dus bij mensen, zelfs bij vreemden, merken hoe ze zich voelen. Maar of ik dat nou zou willen aanmerken als paranormaal... niet echt.
Oud 29-08-2004, 16:37
Upke
Upke is offline
Citaat:
Slashy schreef op 24-10-2003 @ 15:10 :
Ik denk dat het allemaal onzin is, dat paranormaal gedoe. Ik geloof wel dat mensen bepaalde situaties goed aan kunnen voelen, omdat ze intensere emoties hebben of omdat ze aandachtiger op details letten zoals gezichtsuitdrukking, lichaamstaal enz. Maar aura's zien, nope, geloof ik niet in. Zit allemaal in je hoofd, als je het mij vraagt.
Ja je zegt dat het maar allemaal in je hoofd zit en niet echt is. Al ooit nagedacht dat dit niet kan? En nog nooit is bewezen door de wetenschap? Heb jij zelf al ooit een verbeelding meegemaakt? Ooit een UFO gezien als verbeelding? Verbeeldingen bestaan ook al niet, en zijn ook nooit bewezen door de wetenschap. Ik zeg niet dat aura's echt zijn en al dat andere, maar waar de wetenschap mee aan komt zetten als tegenbewijs is al net zo onzeker als het paranormale zelf.
Oud 30-08-2004, 00:58
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 29-08-2004 @ 17:37 :
maar waar de wetenschap mee aan komt zetten als tegenbewijs is al net zo onzeker als het paranormale zelf.
...

voorbeeld:

Ik beweer dat elfjes bestaan.

Dan is het niet aan "de wetenschap" om te bewijzen dat het niet zo is, dan moet ik laten zien dat het wel zo is.
Oud 31-08-2004, 15:52
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
kunamosity schreef op 28-09-2003 @ 15:37 :
nou...mijn beste vriendin en ik kennen elkaar ongeveer 2/3 jaar en we weten altijd van elkaar wat we gaan zeggen...we zeggen ook heel vaak hetzelfde....dit is GEEN grap!! soms is het best eng...maar ook leuk...ik weet soms wel wat zij denkt en andersom
dat heb ik toevallig ook. maar of het echt mystiek is dan .
ik heb het ook zo vaak, zeggen we precies hetzelfde, precies tegelijk.

en ik zie er het enge niet van in, alleen het leuke. en ik weet vaak wat mensen denken, maar dat heeft echt niks met paranormale begaafdheid te maken. meen ik. kijk, ik voel sommige dingen beter aan, veel beter als anderen. ik heb ook beter signalen van mensen naar mensen door enzo als anderen. dat heet hooggevoeligheid .
Oud 31-08-2004, 15:54
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ontopic, ik weet het niet. echt niet. misschien wel, maar dan eerder in de vorm van gedachtenlezen enzo als van de toekomst voorspellen, bijvoorbeeld.
Oud 31-08-2004, 16:04
Warsocket
Warsocket is offline
mwaah (1x iets heel raars gehad)
toen wask ik het met mijn stoonde hoofd aan het proberen bij iemand (ged8te lezen)

nja ik d8 hem iets te horen zeggen
dus ik herhaal die zin en zeg dat ik het er niet mee eens was
precies op het moment dat hij dat d8
magoed dat was wel raar (twas wel een moeilijk verzonnen zin, en niet in de geest van ik kende hem goed en we zieden hetzelfde)

tsja en verder af en toe het gebruikelijke
af en toe weten dat je fietsband kapot is en dan is ie dat

en nog iets maar dat is heel fout geweest dus dat vertel ik niet

magoed miss is dit (iets), maar ik probeer er zo nuchter mogelijk tegenaan te kijken
Oud 01-09-2004, 13:46
Verwijderd
Iedereen is paranormaal begaafd, maar de vraag is of je het ontwikkelt of niet.
Oud 01-09-2004, 21:59
Weylyn
Weylyn is offline
Citaat:
Xia schreef op 01-09-2004 @ 14:46 :
Iedereen is paranormaal begaafd, maar de vraag is of je het ontwikkelt of niet.
In dat geval is het niet paranormaal meer. Iets dat paranormaal is, is juist iets dat niet iedereen heeft. Ik spreek je niet tegen hoor, ik heb er niet zo'n verstand van, maar in dat geval is de term zwaar verwarrend.
Oud 05-09-2004, 16:11
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Ik ben niet echt paranormaal begaafd. Ik heb precogniete (?) vermogens, zegmaar dat ik vaak beelden en momenten beleef die later uitkomen, het behoed me ook voor veel 'foute' keuzes in m'n leven. Maar ik denk dat iedereen dat wel heeft, maar dat de meeste mensen het gewoon negeren. Verder kan ik een klein beetje telekinese, maar ook voor dat geld dat ik denk dat bijna iedereen dat wel kan.

En verder heb ik het nog niet echt onderzocht eigenlijk wat m'n mogelijkheden zijn.
Oud 05-09-2004, 17:34
legatus
legatus is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef op 05-09-2004 @ 17:11 :
Verder kan ik een klein beetje telekinese, maar ook voor dat geld dat ik denk dat bijna iedereen dat wel kan.
Dan zou het een wetenschappelijke feit zijn. Het bestaan van telekinese is nog niet aangetoond. Er ligt een geldprijs van 1 miljoen dollar op je te wachten als je het kunt.
Oud 05-09-2004, 17:48
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
legatus schreef op 05-09-2004 @ 18:34 :
Dan zou het een wetenschappelijke feit zijn. Het bestaan van telekinese is nog niet aangetoond. Er ligt een geldprijs van 1 miljoen dollar op je te wachten als je het kunt.
'k ben geen lab rat, kom nou. Zolang er geen onomstotelijk bewijs is dat ik het kan, hoef ik ook niet te vrezen dat ik 's nachts uit m'n bed word gelicht door de binnenlandse veiligheidsdienst. Immers, mensen vrezen wat ze niet begrijpen, plus dat het nogal handig is om mensen met 'zeldzame gaves' in je militie te hebben, niet waar? Genoeg voorbeelden uit landen als Rusland, Amerika, Frankrijk, Engeland etc waarbij ze in geval van oorlog mensen bij elkaar sprokkelden die bijv clairvoyant waren. Er zijn resultaten geboekt, maar denk je dat die mensen het fijn vonden dat hun leven zo overhoop gehaald werd, puur omdat ze iets konden dat voor hun normaal was en voor anderen niet omdat die het bij zichzelf ontkenden? Nee dankje, ik leef m'n leven liever zoals ik het zelf wil, niet zoals een ander denkt dat goed voor me is puur omdat ik iets kan of iets niet kan.

Besides, dat soort dingen werken niet op commando, maar in the heat of the moment. Het gebeurt wanneer je het niet wilt, niet wanneer je het wel wilt. Bij mij iig.

Ik las hierboven trouwens ook iets over OOBE's (uittreding), maar dat valt niet echt onder paranormale gaven vind ik, iedereen kan uittreden en het is ook zeer veel gedocumenteerd, dus het is een doodnormaal iets.

Laatst gewijzigd op 05-09-2004 om 17:54.
Oud 05-09-2004, 19:12
legatus
legatus is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef op 05-09-2004 @ 18:48 :
'k ben geen lab rat, kom nou. Zolang er geen onomstotelijk bewijs is dat ik het kan, hoef ik ook niet te vrezen dat ik 's nachts uit m'n bed word gelicht door de binnenlandse veiligheidsdienst.
Wat dramatisch. De reden is waarom jij niet hoeft te vrezen een labrat te worden is omdat het je niet gaat lukken. Daarbij wordt er hier gezegd dat iedereen het kan. Worden we allemaal labratten?

Citaat:
Besides, dat soort dingen werken niet op commando, maar in the heat of the moment. Het gebeurt wanneer je het niet wilt, niet wanneer je het wel wilt. Bij mij iig.
Paranormale krachten hebben dus totaal geen nut. Ze komen op momenten als je er niets aan hebt.

Citaat:
Ik las hierboven trouwens ook iets over OOBE's (uittreding), maar dat valt niet echt onder paranormale gaven vind ik, iedereen kan uittreden en het is ook zeer veel gedocumenteerd, dus het is een doodnormaal iets.
Het is gedocumenteerd, maar niet het feit dat de ziel je lichaam verlaat. Een bepaalde plek in je hoofd blijkt dit te simuleren. Er worden stoffen vrijgelaten waardoor het lijkt alsof jij je lichaam verlaat. Ze hebben onderzoeken gedaan door voorwerpen en teksten in operatiekamers op kasten en andere plekken te plaatsen. Als een persoon een BDE had gehad moesten ze de kamer omschrijven. De geplaatste voorwerpen hadden ze niet gezien.
Oud 05-09-2004, 19:19
legatus
legatus is offline
Citaat:
Immers, mensen vrezen wat ze niet begrijpen, plus dat het nogal handig is om mensen met 'zeldzame gaves' in je militie te hebben, niet waar? Genoeg voorbeelden uit landen als Rusland, Amerika, Frankrijk, Engeland etc waarbij ze in geval van oorlog mensen bij elkaar sprokkelden die bijv clairvoyant waren.
Waarom denk je dat Stargate is opgedoekt? Omdat ze zo succesvol waren? Nee, omdat het niets opleverde. Er zijn ontzettend veel boeken over het gebruik van paranormale wetenschappen. Ik heb hier een aantal boeken. Als ik het moet geloven dan gebeuren er ongelofelijke dingen in de wereld waar niemand van afweet. Echt iets voor mensen die samenzweringscomplotten zien.
Oud 05-09-2004, 19:31
susanie
susanie is offline
Citaat:
pidgeon schreef op 27-09-2003 @ 12:57 :
Geloof jij in paranormaal begaafd ehid?

Ja?
Ben jij paranormaal begaafd?

Ik heb het idee dat ik dat ben aangezien al mijn voorspellingen uitkomen

Is dit dan ook paranormaal begaafd zijn? of is het gewoon toeval?
eey pidgeon
ik gloof wel in paranormaal begaafd ma ik heb zelf de gave nog niet om dingen te kunnen doen.
het ligt eraan wat voor voorspellingen je kan doen
het kan toeval zijn bij dagelijkse dingen maar als je bijv egt groote deingen kan voorspellen is de kans heel groot dat je een gave heb gehad om te voorspellen en maby kan je wel meer
je moet gaan proberen die gave te gaan beheersen en goed leren te gebruiken want je heb dezuh niet voor niets gehad
k denk dat de godin vertrouwen in je heeft dus veel s6
kuws susan
Oud 05-09-2004, 19:49
legatus
legatus is offline
Nieuwsartikel over uittredingen gevonden: http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99992819
Oud 05-09-2004, 22:44
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
legatus schreef op 05-09-2004 @ 20:12 :
Wat dramatisch. De reden is waarom jij niet hoeft te vrezen een labrat te worden is omdat het je niet gaat lukken. Daarbij wordt er hier gezegd dat iedereen het kan. Worden we allemaal labratten?
Iedereen kán het, betekent niet dat iedereen het van zichzelf erkent, ergo, ze kunnen het dán niét. Maar natuurlijk is het wat theatraal neergezet, maar de essentie blijft. Zolang er veel mensen zijn die bang zijn voor paranormale dingen (oftewel: dingen die door veel mensen als niet-normaal beschouwd worden) en er mensen zijn die daar wel eens gebruik van zouden willen maken, kom ik niet met bewijzen op de proppen, en ik weet velen met mij.

Wat zou er gebeuren, denk je, wanneer er iemand meer dan gemiddelde resultaten boekt met reiki? Dat ze ongeneeselijke patienten kunnen genezen? Dan krijg je een mediacircus, bijv met Jomanda. Ik geloof dat zij een Fraud is btw, maar dat terzijde. Men zal eisen van die persoon dat een familielid genezen word, of diegene zelf. En het zal niet bij de directe omgeving blijven want zulk nieuws verspreid zich snel. En je kunt dan óf kiezen om de rest van je leven als kluizenaar te leven, en je ramen en deuren dicht te houden wanneer die mensen op je deur bonken, of maar mee te gaan en dus je hele leven lang gebruikt word voor het gebruiken van je gave voor anderen, waardoor je hele leven in het teken van datgene komt te staan en je niks of weinig van je persoonlijke goals kunt verwezenlijken. Dat lijkt me niet fijn, zacht gezegd.

Citaat:
Paranormale krachten hebben dus totaal geen nut. Ze komen op momenten als je er niets aan hebt.
Onzin, paranormale krachten komen juist op de momenten dat je het wél nodig hebt. Je kunt het misschien niet (of maar met veel moeite) commanderen, maar het is dan ook niet echt nodig he, in een onderzoekscentrum. Of zelfs maar in je huiskamer. Voorbeeld: De adrenaline toevoer kun je ook niet op commando regelen. Het komt wanneer je het nódig hebt (je bedreigd word), en verder niet. Het is extern te regelen met technologische of medische middelen, maar dat is een heel ander balpark.

Citaat:
Het is gedocumenteerd, maar niet het feit dat de ziel je lichaam verlaat. Een bepaalde plek in je hoofd blijkt dit te simuleren. Er worden stoffen vrijgelaten waardoor het lijkt alsof jij je lichaam verlaat. Ze hebben onderzoeken gedaan door voorwerpen en teksten in operatiekamers op kasten en andere plekken te plaatsen. Als een persoon een BDE had gehad moesten ze de kamer omschrijven. De geplaatste voorwerpen hadden ze niet gezien.
Dat klopt, dat onderzoek heb ik gelezen. Ik heb er ook een aantal gelezen waarbij er testen gedaan zijn met in het achterhoofd de imprint van objecten, waaruit bleek dat als objecten een dag of langer aanwezig waren, dan kreeg de subject ze wél te zien, ookal wisten ze van te voren niet dat ze in de kamer lagen.

En het is niet meer dan logisch dat zoiets ook lichamelijk te triggeren is, het staat namelijk in verband met elkaar. Je kunt het aanmaken van bijv adrenaline (om maar even bij dat voorbeeld te blijven) triggeren door een bepaalde geestelijke toestand (angst). Wanneer je gelooft dat je ziek bent, bén je ook ziek. Dat is allang bewezen. Het is niet meer dan logisch dat het andersom ook geld. Op die basis zijn chemische drugs bijv gebaseerd. Lsd bijv, verandert je geestelijke toestand zodanig dat je in een trip komt, en doet dat met behulp van chemicaliën.
Oud 06-09-2004, 01:27
legatus
legatus is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef op 05-09-2004 @ 23:44 :
en er mensen zijn die daar wel eens gebruik van zouden willen maken, kom ik niet met bewijzen op de proppen, en ik weet velen met mij.
Van al die miljoenen mensen die deze gaven hebben, zal er toch minstens één moeten zijn die het geld wel kan gebruiken en naar Randi toestappen? Eén persoon die het wil bewijzen omdat hij zat is van al het kritiek?

Citaat:
Wat zou er gebeuren, denk je, wanneer er iemand meer dan gemiddelde resultaten boekt met reiki? Dat ze ongeneeselijke patienten kunnen genezen?
Dat het grootschalig toegepast wordt om mensen te redden? Is dat niet het hele doel van paragnosten? Mensen redden doormiddel van hun gave?

Citaat:
Onzin, paranormale krachten komen juist op de momenten dat je het wél nodig hebt.
Ik quote een eerdere uitspraak van je:

Citaat:
Citaat:
Dat klopt, dat onderzoek heb ik gelezen. Ik heb er ook een aantal gelezen waarbij er testen gedaan zijn met in het achterhoofd de imprint van objecten, waaruit bleek dat als objecten een dag of langer aanwezig waren, dan kreeg de subject ze wél te zien, ookal wisten ze van te voren niet dat ze in de kamer lagen.
Bronnen?

Citaat:
En het is niet meer dan logisch dat zoiets ook lichamelijk te triggeren is, het staat namelijk in verband met elkaar. Je kunt het aanmaken van bijv adrenaline (om maar even bij dat voorbeeld te blijven) triggeren door een bepaalde geestelijke toestand (angst). Wanneer je gelooft dat je ziek bent, bén je ook ziek. Dat is allang bewezen. Het is niet meer dan logisch dat het andersom ook geld. Op die basis zijn chemische drugs bijv gebaseerd. Lsd bijv, verandert je geestelijke toestand zodanig dat je in een trip komt, en doet dat met behulp van chemicaliën.
Dus je bent van mening dat je niet écht je lichaam verlaat, maar dat het een chemische illusie is?
Oud 06-09-2004, 07:45
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
legatus schreef op 06-09-2004 @ 02:27 :
Dat het grootschalig toegepast wordt om mensen te redden? Is dat niet het hele doel van paragnosten? Mensen redden doormiddel van hun gave?
rofl...Sure ze moeten ook echt allemaal hetzelfde doel hebben...
Oud 07-09-2004, 14:06
legatus
legatus is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 06-09-2004 @ 08:45 :
rofl...Sure ze moeten ook echt allemaal hetzelfde doel hebben...
En wat is het andere doel naast het redden en helpen van mensen?
Oud 07-09-2004, 21:57
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
legatus schreef op 06-09-2004 @ 02:27 :
Van al die miljoenen mensen die deze gaven hebben, zal er toch minstens één moeten zijn die het geld wel kan gebruiken en naar Randi toestappen? Eén persoon die het wil bewijzen omdat hij zat is van al het kritiek?
Natuurlijk zal er minimaal een bijzitten die het geld eigenlijk hard nodig heeft. Maar, zoals ik al zei, het komt wanneer je het nodig hebt, mentaal gezien. Niet wanneer je in een kamertje zit. Dus het is nauwlijks te toetsen. Om even bij hetzelfde voorbeeld te blijven: Wanneer je in een staat van zeer diepe angst bent, en je geen mogelijkheid meer uit je situatie zit behalve te rennen voor je leven, dan geeft je geest een impuls die ervoor zorgt dat grote hoeveelheden adrenaline worden aangemaakt in je hersenen, zodat je tijdelijk sterker bent, harder kunt lopen en alerter bent op je omgeving. Dat komt ook alleen wanneer je dat nodig hebt, niet op commando. Dat betekent niet dat het niet handig is however, want wanneer jij in zo'n situatie terecht komt kan het heel goed je leven redden. Maar als jij in een stoeltje zit in een kamertje, en men zegt tegen jou: Zorg dat je sterker word dan je normaal bent. Dan kun je jezelf nog zo commanderen, maar een grotere adrenaline-stoot krijg je echt niet. Chemisch is dat wel aan te sporen, maar echt gezond is het niet.

Citaat:
Oh, dus jij leeft je hele leven om mensen te helpen? (Het zijn trouwens echt niet alleen paragnosten zijn die mensen kunnen genezen, een paragnost is gewoon iemand die helderziend is, en daarbij staat echt niet hun hele leven in het teken daarvan, dat lijkt me logisch) De meeste mensen die hebben dat niet, of tenminste er nog één of meerdere ándere doelen naast. stel, jij wilt ervaringen opdoen in je leven. Reizen, misschien een paar jaar in een tibetaans klooster wonen, weetikveel. Jij wil dingen doen, jij hebt goals. Maar je kunt ze niet halen, je mag er niet eens aan beginnen, want omdat jij toevallig iets kan wat veel andere mensen niet kunnen, *moet* jij je hele leven lang tot uitputting toe (want dat soort dingen kosten natuurlijk een boel energie) mensen helpen, ookal zou je dat misschien niet willen. En al wil je dat wel, dan wil je ook wel eens wat anders. Maar nee, dan ben je egoistisch. Dit omdat veel mensen het niet van 2 kanten kijken. Jij kunt kijken, maar een blinde niet. Volgens dezelfde logica zou jij je complete leven dan moeten wijden aan het helpen van blinden, en mag je ook niks anders meer doen (immers, het word van je verwacht dat je dat doet, want jij kunt zien en blinden kunnen dat niet). snapje? Zoiemand word zwaar ongelukkig, das niet zo moeilijk om je voor te stellen.

Citaat:
Bronnen?
Die zal ik van de week even op moeten zoeken, die heb ik niet zo bij de hand, voor mij zijn ze immers niet interresant meer wanneer ik ze gelezen heb.

Citaat:
Dus je bent van mening dat je niet écht je lichaam verlaat, maar dat het een chemische illusie is?
Ik ben van mening dat je geestelijke toestand (ziel?) verbónden is met je lichaam om te kunnen zorgen dat je je er in kunt voortbewegen. Er is aangetoond op heel veel vakgebieden dat er overal raakvlakken zijn wat betreft de geestelijke toestand en de fysieke toestand. Ook is het mogelijk om geestelijke statussen chemisch te induceren, en is het ook mogelijk om chemische processen geestelijk te induceren. Daarbij is de hele realiteit in feite een soort illusie (http://www.sciam.com/article.cfm?cha...AE80A84189EEDF), en ben ik zelf van mening dat het niet echt uitmaakt of je in een illusie zit of in een illusie in een illusie. Het belangrijke is het effect dat het op je heeft. Als jij gelooft dat je echt je lichaam verlaat, nou, wat maakt dat dan beter dan diegene die gelooft dat dat niet zo is? Dat is net zo iets zeggen als de ene godsdienst is 'beter' dan de andere. Klinklare onzin dus. Oftewel: Ik geloof persoonlijk dat je echt je lichaam verlaat (bepaalde ervaringen die ik heb gehad), maar dat je ook best een cognitieve droom kunt hebben waarbij het líjkt dat je je lichaam verlaat. Het maakt niet echt uit vind ik, beiden hebben practisch hetzelfde effect.

Laatst gewijzigd op 07-09-2004 om 22:03.
Oud 07-09-2004, 23:22
Takjechi
Takjechi is offline
Jah het kan heel goed zijn dat je paranormaal begaafd bent...
Je kan visioenen krijgen, zoals ik vaak zelf heb
Ook kan je voorspellende dromen hebben
Ik werk zelf vaak met tarot om inzicht te krijgen in situaties en om de (mogelijke) toekomst te voorspellen
Iedereen heeft een zesde zintuig... alleen niet iedereen heeft dat even goed ontwikkeld
Advertentie

Regels voor berichten