Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() tja, ik moet allerlei opdrachten inleveren dit blok en ik vind alleen naam, vak, titel en studentnummer zo saai... Bij mijn vorige opleiding verzon ik meestal wel leuke dingen (idd ook bv. voorkant, achterkant, enz.). |
![]() |
|
Ik zet meestal bij een werkstuk een gedicht op de voorkant, wat met het onderwerp te maken heeft. Verder geen rare fratsen met grote gekleurde letters ofzo...
Hmm.. bijvoorbeeld bij werkstuk Zelfdoding: Leven is als sneeuw Je kunt het niet bewaren Troost is dat jij er was Uren, maanden, jaren Door:: Herman van Veen (ben je toch nog een beetje creatief, en het staat net iets leuker dan zo'n saaie kaft vind ik!)
Laatst gewijzigd op 04-10-2003 om 11:14. |
![]() |
|
Meestal maak ik ook een eenvoudige voorkant met wat Wordart erop of zo.
Maar voor mn werkstuk over graffiti een tweetal jaartjes terug heb ik voor een speciale lay-out gezorgd. K had sowieso alle papieren met tekst op kartonnen geplakt (die ik op voorhand blauw gespoten had met spraycans) en daar zaten dan douchegordijnringen door. Dus had een soort van draaiboek. De voorkant bestond uit een paar op elkaar gekleefde kartonnen waarbij ik dan een vierkant en het woord graffiti uit het bovenste karton sneed zodat ik relief kreeg in de voorkant. Op de tweede karton had ik dan een foto van een bakstenen muur geplakt achter het woord graffiti en dan een zelfgetekend mannetje dat k ook weer uitgeknipt had en dan op een achtergrond geplakt had.(gewoon stuk foto van grond met bakstenen muur erachter).Dit mannetje en bijbehorende achtergrond kleefde ik btw ter hoogte van het uitgesneden vierkant. Ik hoop dat deze uitleg een beetje duidelijk is ![]() Om even in te gaan op je andere vragen: Het werd eigenlijk erg gewaardeerd door mn medeleerlingen en vooral door de leerkracht. K kreeg een hoge score voor lay-out en werd door een paar andere leerkrachten erover aangesproken die mn werkstuk op de lerarenkamer hadden zien liggen.
|
Voorkant altijd in kleur bij mij.
Op www.flamingtext.com/fonts kies ik bijpassende fonts in kleur. Leuk plaatje erbij over het onderwerp (meestal cartoon-achtig). En paginarand erom heen (kader). Het verslag zelf ook altijd netjes. Dus titelkopjes maken mbv 1 kolom/1 cel en dan daarin de titel en deze cel arceren met oranje ofzo.
|
Ik ben voor ned bezig met een groot verslag over feminisme
hebben 1 zin op de voorkant staan: When god created the man. she was only joking miz heel kein engeltje of zo erbij maar zo minimalistisch mogenlijk
|
Verwijderd
|
Ik maak meestal een aantal foto's voor in het werkstuk en aangezien ik dan toch al foto's heb kunnen er net zo goed 1 tot 4 op de voorkant. Vinden mensen meestal wel verzorgd staan.
Helaas schijnt in de wetenschap lol verboden te zijn (alle humor moest uit mijn inleiding, snik ![]() En soms op een verder leeg vel achterin het verslag of werkstuk een vage quote van iemand. Einstein ofzo, doen het altijd wel goed bij universiteits-people ![]() |
![]() |
|
meestal een of twee (3)plaatjes die met het onderwerp te maken hebben. deze wel in dezelfde stijl, of dezelfde kleur. Ook niet te groot. Bij die plaatjes en onderwerp kies ik dan een soort lettertype.. met een bepaalde kleur die bij t geheel past.
Ff een leuke compositie bedenken, naam erbij (zelfde letterype) en af is uw voorkantje! Meestal waarderen mijn leraren t wel als t eens wat anders is dan het standaard witte a-4tje met onderwerp in wordart.. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik hou het meestal ook vrij simpel. veel leraren houden niet van drukke werkstukken in de bovenbouw, valt mij op. op een enkeling na dan. |
![]() |
||
Citaat:
wij zijn proefkonijnen ![]() maar op zich vind ik 't wel handy ![]() |
![]() |
|
ik doe altijd een plaatje dat bij ut ondeerwerp hoort op de voorkant., of als het een boekverslag is voor engels maak k een tekening (aangezien mn leraar dan hogere cijfers geeft, hij wilt graag creatieve voorkantjuhs
![]()
|
![]() |
ieder werkstuk doe ik helemaal op iets dik papier, niet om het voller te laten lijken, heeft iets van stijl, het papier is ook een beetje licht geelig, je weet wel papÿrus stijl
ik laat ze special inbinden (meestal zijn mijn werkstukken 30 pagina's), de achterkant standaar een zwart plasticje, en de voorkant een doorzictig plasticje, alle heel netjes met randen en pagina nummers, de voorpagina, helemaal mooi maken, dus afdrukken op a3 papier en dan bijsnijden zodat je de hele a4 pagina tot in de randjes mooi hebt bij mijn atoombom werkstuk, de voorpagina helemaal zwart met witte letters 'atoombom' naam hoofdvraag enz in sierlijke letters, en in het midden een felgele rode foto van een ontploffing (de al bekende atomic bomb) Enigste in 4vmbo die dat vorig jaar zo deed, levert me standaar een 9 op, kijken wat ze ervan vinden in havo 4
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Ik heb toen gevraagd of iemand het woord Graffiti voor me kon uitwerken op een originele manier omdat ik oorspronkelijk gewoon het ventje op de voorkant wou zetten met het woord graffiti eronder. Dat idee heb ik dan veranderd en dit is het dan uiteindelijk geworden: http://picserver.student.utwente.nl/....php?id=380591 Btw, niet op dat witte letten, de voorkant is een beetje vernield door iets dat erop gelegen heeft in de kast.
|
![]() |
|
ik ben meestal niet creatief of heb het ineens...MAar dan alleen globaal...dus ene leuke opzet/idee voor een tekening weet ik dan wel, maar als ik dan details meot tekenen...blugh.
Hoe kom je op ideeen? Mwa komen vanzelf of het principe "beter goed gejat dan slecht bedacht" (zeker als het op school aankomt o.i.d. ![]() Mijn 3d art is gerespecteerd over de hele aardkloot hehe ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Sheets ![]() Citaat:
Alleen gebruik ik meestal katernen (ik ga ervan uit dat iedereen weet wat dat is), dus helemaal geen losse a4'tjes. Alles op A3+ printen, en dan vrijsnijden. Staat mooi.
|
![]() |
Ik heb altijd huge opgemaakte werkstukken, echt nergens voor nodig, maar toch leuker om te doen dan gewoon saai rechttoe rechtaan... Het wordt trouwens ook ECHT erkend...
Ik doe veel dingen met tekstvakken, qua tijdschrift-achtig, met afbeeldingen, gedichten en tekst over het onderwerp... Altijd in een ander thema eigenlijk... Voorkantje dus ook in dat thema... Kansloos eigenlijk... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
"ons" profielwerkstuk word wel gaaf, onderwerp is opsporingsmethodes en het werkstuk doen we in zo een soort dossier map met op de voorkant een stempel "case closed". De eerste 3 bladzijdes wordt een profiel van mij en de andere die er aan mee werken met daarin ook politie-foto's en vingerafdrukken.
|
![]() |
||
Citaat:
en nu jij weer ![]()
||
Citaat:
geen times new roman? ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
bovenaan in het midden het onderwerp en linksonder mn naam etc.
in het midden een plaatje wat met het onderwerp te maken heeft. www.google.com of iets wat ik leuk vind. heb nu bij mn GLO leesdossier op de voorkant meneer de uil die een krant leest. |
![]() |
|
Gisteren eindelijk klaar met het rapport dat we (ik + projectgroep) moesten maken
![]() De Voorkant heb ik gemaakt. De brug die je ziet is de Erasmusbrug. Ik vind een hoop plaatjes over het onderwerp bijelkaar gegooid altijd (zéér) saai, ik hou het graag simpel (en mooi ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
Voorkant voor werkstuk/verslag/boek etc. Missy | 24 | 17-12-2012 11:51 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
biologie werkstuk tijgers yassirschool | 7 | 03-12-2010 13:03 | |
Verhalen & Gedichten |
Column! McDuck | 4 | 18-02-2008 15:22 | |
Algemene schoolzaken |
Een 1.9 voor mijn P.O. door een ander. Ceespop | 14 | 31-01-2008 19:01 | |
Psychologie |
Het grote gedichtentopic #4 rare kwast | 499 | 17-05-2005 16:15 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
snel!!!!!plaatje voor werkstuk->morgen inleveren.... Sophietjuh | 3 | 30-01-2002 20:59 |