Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2003, 22:02
Verwijderd
Hoe creatief ben jij wat dat betreft?

Hoe kom je aan ideeën? (Iemand tips? )

En wordt het over het algemeen gewaardeerd door andere leerlingen/studenten en door je docenten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2003, 22:15
shao-kahn
shao-kahn is offline
ik maak altijd iets met wordart
Oud 03-10-2003, 22:19
E=MC²
E=MC² is offline
ik maak altijd hele saaie voorkanten zodat de inhoud meer opvalt...gewoon titel van het werkstuk op de bovenste regel mete een mooie lijn er onder tot aan t eind van de blz...en dan onderaan me naam...met een lijn er onder tot t eind van de blz
Oud 03-10-2003, 23:29
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
ik doe ook meestal alleen titel, ik hou wel van simpel bij m'n profielwerkstuk had ik nog een plaatje erbij, maar t moet niet te druk worden
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 23:43
p-chez
p-chez is offline
Ik maak werkstukken of verslagen meestal heel uitgebreid qua vormgeving. Maargoed, dat wordt eigenlijk ook wel van me verwacht, op m'n opleiding.
Ik maak er dan zeg maar 'n geheel van. Niet alleen 'n voorkantje, maar ook de inhoud zelf netjes opmaken, met herkenbare terugkerende elementen (voor bijv. paginanummering). Evenals een achterkant.

Hoe kom ik aan ideeën... je kunt of de inhoud laten spreken op je kaft, echter doe ik dat vaak niet, maar maak ik gewoon een ontwerp wat ik mooi vindt, en neutraal is.

Citaat:
shao-kahn schreef op 03-10-2003 @ 23:15:
ik maak altijd iets met wordart
Haha, dat zie ik soms mensen zelfs bij mij op school doen. Dat kan écht niet. :>

Laatst gewijzigd op 03-10-2003 om 23:47.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 07:59
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef op 04-10-2003 @ 00:43:
Haha, dat zie ik soms mensen zelfs bij mij op school doen. Dat kan écht niet. :>
Das net zo iets als van die standaard cliparts gebruiken.

tja, ik moet allerlei opdrachten inleveren dit blok en ik vind alleen naam, vak, titel en studentnummer zo saai... Bij mijn vorige opleiding verzon ik meestal wel leuke dingen (idd ook bv. voorkant, achterkant, enz.).
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 10:22
Optima
Optima is offline
als je op de universiteit een academisch verantwoord artikel of essay in moet leveren, ga je meestal niet met wordart op de voorkant kloten, maar gewoon saai, arial.
Oud 04-10-2003, 11:11
Goede Fee
Goede Fee is offline
Ik zet meestal bij een werkstuk een gedicht op de voorkant, wat met het onderwerp te maken heeft. Verder geen rare fratsen met grote gekleurde letters ofzo...

Hmm.. bijvoorbeeld bij werkstuk Zelfdoding:

Leven is als sneeuw
Je kunt het niet bewaren
Troost is dat jij er was
Uren, maanden, jaren

Door:: Herman van Veen

(ben je toch nog een beetje creatief, en het staat net iets leuker dan zo'n saaie kaft vind ik!)

Laatst gewijzigd op 04-10-2003 om 11:14.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 12:13
Stoetel
Stoetel is offline
Meestal maak ik ook een eenvoudige voorkant met wat Wordart erop of zo.
Maar voor mn werkstuk over graffiti een tweetal jaartjes terug heb ik voor een speciale lay-out gezorgd. K had sowieso alle papieren met tekst op kartonnen geplakt (die ik op voorhand blauw gespoten had met spraycans) en daar zaten dan douchegordijnringen door. Dus had een soort van draaiboek. De voorkant bestond uit een paar op elkaar gekleefde kartonnen waarbij ik dan een vierkant en het woord graffiti uit het bovenste karton sneed zodat ik relief kreeg in de voorkant. Op de tweede karton had ik dan een foto van een bakstenen muur geplakt achter het woord graffiti en dan een zelfgetekend mannetje dat k ook weer uitgeknipt had en dan op een achtergrond geplakt had.(gewoon stuk foto van grond met bakstenen muur erachter).Dit mannetje en bijbehorende achtergrond kleefde ik btw ter hoogte van het uitgesneden vierkant.
Ik hoop dat deze uitleg een beetje duidelijk is

Om even in te gaan op je andere vragen: Het werd eigenlijk erg gewaardeerd door mn medeleerlingen en vooral door de leerkracht. K kreeg een hoge score voor lay-out en werd door een paar andere leerkrachten erover aangesproken die mn werkstuk op de lerarenkamer hadden zien liggen.
Oud 04-10-2003, 12:20
RayMania
RayMania is offline
Voorkant altijd in kleur bij mij.
Op www.flamingtext.com/fonts kies ik bijpassende fonts in kleur.
Leuk plaatje erbij over het onderwerp (meestal cartoon-achtig).

En paginarand erom heen (kader).
Het verslag zelf ook altijd netjes.
Dus titelkopjes maken mbv 1 kolom/1 cel en dan daarin de titel en deze cel arceren met oranje ofzo.
Oud 04-10-2003, 15:59
Queen Klazina Wok
Citaat:
Stoetel schreef op 04-10-2003 @ 13:13:
lap tekst
had je toen ook niet gevraagd hier of iemand wat kon maken voor de voorkant?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 17:09
Roos
Roos is offline
Titel
ondertitel

en dan rechts de namen, datum enzo.

Gewoon zo strak mogelijk, dat vind ik ook het mooist. Je gaat toch geen tekening maken op een serieus werkstuk
Oud 04-10-2003, 17:32
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik ben voor ned bezig met een groot verslag over feminisme
hebben 1 zin op de voorkant staan:

When god created the man.
she was only joking

miz heel kein engeltje of zo erbij
maar zo minimalistisch mogenlijk
Oud 04-10-2003, 17:52
Verwijderd
Ik maak meestal een aantal foto's voor in het werkstuk en aangezien ik dan toch al foto's heb kunnen er net zo goed 1 tot 4 op de voorkant. Vinden mensen meestal wel verzorgd staan.
Helaas schijnt in de wetenschap lol verboden te zijn (alle humor moest uit mijn inleiding, snik ) dus ik weet niet of ze het op de VU ook waarderen... Ik heb iets ingeleverd, wordt afwachten.
En soms op een verder leeg vel achterin het verslag of werkstuk een vage quote van iemand. Einstein ofzo, doen het altijd wel goed bij universiteits-people
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 18:21
Magrip
Magrip is offline
meestal een of twee (3)plaatjes die met het onderwerp te maken hebben. deze wel in dezelfde stijl, of dezelfde kleur. Ook niet te groot. Bij die plaatjes en onderwerp kies ik dan een soort lettertype.. met een bepaalde kleur die bij t geheel past.
Ff een leuke compositie bedenken, naam erbij (zelfde letterype) en af is uw voorkantje! Meestal waarderen mijn leraren t wel als t eens wat anders is dan het standaard witte a-4tje met onderwerp in wordart..
Oud 04-10-2003, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 04-10-2003 @ 18:09:
Gewoon zo strak mogelijk, dat vind ik ook het mooist. Je gaat toch geen tekening maken op een serieus werkstuk
Why not? Ligt aan de tekening/afbeelding natuurlijk, maar het kan enorm veel toevoegen aan een werkstuk. Vind ik iig.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 19:02
Verwijderd
heel simpel.
links bovenaan wat het is.
rechts onderaan mijn naam, klas, datum en het vak

dit is met KWT opdrachten, met gewone werkstukken zet ik gewoon een aantal plaatjes van google op en een wordart ding.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 19:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
kydnav schreef op 04-10-2003 @ 19:02:

dit is met KWT opdrachten, met gewone werkstukken zet ik gewoon een aantal plaatjes van google op en een wordart ding.
Keuze WerkTijd opdrachten? huh? bij ons is dat wel heel iets anders hoor, KWT. vaag?

ik hou het meestal ook vrij simpel. veel leraren houden niet van drukke werkstukken in de bovenbouw, valt mij op. op een enkeling na dan.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 20:22
mR
mR is offline
Zo creatief mogelijk

Simpel maar toch wel n beetje vormgegeven ..
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 20:28
CrazyIkke
CrazyIkke is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 04-10-2003 @ 20:10:
Keuze WerkTijd opdrachten? huh? bij ons is dat wel heel iets anders hoor, KWT. vaag?

ik hou het meestal ook vrij simpel. veel leraren houden niet van drukke werkstukken in de bovenbouw, valt mij op. op een enkeling na dan.
werken jullie al lang met KWT?
wij zijn proefkonijnen

maar op zich vind ik 't wel handy
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 20:33
Verwijderd
Citaat:
*RainBow* schreef op 04-10-2003 @ 20:10:
Keuze WerkTijd opdrachten ja. Hebben we al vanaf de eerste.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 20:49
Cgee
Cgee is offline
ik doe altijd een plaatje dat bij ut ondeerwerp hoort op de voorkant., of als het een boekverslag is voor engels maak k een tekening (aangezien mn leraar dan hogere cijfers geeft, hij wilt graag creatieve voorkantjuhs ) en dan gewoon naam en klas en datum
Oud 04-10-2003, 22:12
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
ieder werkstuk doe ik helemaal op iets dik papier, niet om het voller te laten lijken, heeft iets van stijl, het papier is ook een beetje licht geelig, je weet wel papÿrus stijl

ik laat ze special inbinden (meestal zijn mijn werkstukken 30 pagina's), de achterkant standaar een zwart plasticje, en de voorkant een doorzictig plasticje, alle heel netjes met randen en pagina nummers,

de voorpagina, helemaal mooi maken, dus afdrukken op a3 papier en dan bijsnijden zodat je de hele a4 pagina tot in de randjes mooi hebt

bij mijn atoombom werkstuk, de voorpagina helemaal zwart met witte letters 'atoombom' naam hoofdvraag enz in sierlijke letters, en in het midden een felgele rode foto van een ontploffing (de al bekende atomic bomb)

Enigste in 4vmbo die dat vorig jaar zo deed, levert me standaar een 9 op, kijken wat ze ervan vinden in havo 4
Oud 04-10-2003, 22:13
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
Citaat:
Mief schreef op 04-10-2003 @ 19:21:
Meestal waarderen mijn leraren t wel als t eens wat anders is dan het standaard witte a-4tje met onderwerp in wordart..
ja wat een nerds als je dan in de vierde nog doet, kom op ze moeten nog een beetje meer kennis van de pc hebben nu
Oud 05-10-2003, 11:30
Stoetel
Stoetel is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 04-10-2003 @ 16:59:
had je toen ook niet gevraagd hier of iemand wat kon maken voor de voorkant?
Idd, goed geheugen heb je!
Ik heb toen gevraagd of iemand het woord Graffiti voor me kon uitwerken op een originele manier omdat ik oorspronkelijk gewoon het ventje op de voorkant wou zetten met het woord graffiti eronder. Dat idee heb ik dan veranderd en dit is het dan uiteindelijk geworden:
http://picserver.student.utwente.nl/....php?id=380591
Btw, niet op dat witte letten, de voorkant is een beetje vernield door iets dat erop gelegen heeft in de kast.
Oud 05-10-2003, 11:44
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik ben meestal niet creatief of heb het ineens...MAar dan alleen globaal...dus ene leuke opzet/idee voor een tekening weet ik dan wel, maar als ik dan details meot tekenen...blugh.

Hoe kom je op ideeen? Mwa komen vanzelf of het principe "beter goed gejat dan slecht bedacht" (zeker als het op school aankomt o.i.d. )

Mijn 3d art is gerespecteerd over de hele aardkloot hehe
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 17:58
Briseïs
Briseïs is offline
Nodige informatie (titel, hoofdvraag, naam, klas etc.) en een plaatje. Maar voor mn kcv/ckv (was toen nog t zelfde) map heb ik er wel wat bijzonders van gemaakt.
Oud 10-10-2003, 17:20
duifeltje
duifeltje is offline
ik maak er altijd een heel werk van want ik vind het heel leuk en iedereen vind ook dat ik de voorkant moet maken als we met meerderen een werkstuk maken, omdat ik het zo goed kan
Oud 10-10-2003, 21:20
Verwijderd
titel klas naam en datum staat er bij mij standaard op, soms een plaatje wat bij het onderwerp hoort soms niet. Ik bedenk meestal wel wat ja... Ik krijg meestal hele positieve reacties over de layout en het aanzien van mijn werkstukken
helpt ook wat met het cijfer
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 01:15
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Tha#1ChiLL schreef op 04-10-2003 @ 23:12:

ik laat ze special inbinden (meestal zijn mijn werkstukken 30 pagina's), de achterkant standaar een zwart plasticje, en de voorkant een doorzictig plasticje, alle heel netjes met randen en pagina nummers,

Sheets

Citaat:

de voorpagina, helemaal mooi maken, dus afdrukken op a3 papier en dan bijsnijden zodat je de hele a4 pagina tot in de randjes mooi hebt
Idd, doe ik ook meestal.

Alleen gebruik ik meestal katernen (ik ga ervan uit dat iedereen weet wat dat is), dus helemaal geen losse a4'tjes. Alles op A3+ printen, en dan vrijsnijden. Staat mooi.
Oud 11-10-2003, 14:19
Just-Rian
Just-Rian is offline
ik vergroot altijd een plaatje en die doe ik dan op de achtergrond van m'n voorkant.. met een word-art plaatje erbij en m'n naam etc.
Oud 11-10-2003, 16:00
ziemaar
ziemaar is offline
Geen moeilijke voorkant. Titel, namen, datum, klas, that's it. Anders alleen maar meer kans op punten aftrek omdat het plaatje niet bij de inhoud hoort ofzo. (ervaring :@)
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 10:28
Vee
Vee is offline
Ik heb altijd huge opgemaakte werkstukken, echt nergens voor nodig, maar toch leuker om te doen dan gewoon saai rechttoe rechtaan... Het wordt trouwens ook ECHT erkend...

Ik doe veel dingen met tekstvakken, qua tijdschrift-achtig, met afbeeldingen, gedichten en tekst over het onderwerp... Altijd in een ander thema eigenlijk... Voorkantje dus ook in dat thema...

Kansloos eigenlijk...
Oud 13-10-2003, 20:35
Verwijderd
De ene keer ga ik aan het knutselen met schaar, karton, gekleurd papier en kleurtjespennen. De andere keer pleur ik iets neer in word, leuk lettertype, plaatje eronder, centreren en printen maar.

Ligt eraan hoeveel zin ik heb
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 21:37
langejongen
langejongen is offline
Ik hou het altijd simpel.
Oud 14-10-2003, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 13-10-2003 @ 21:35:
De ene keer ga ik aan het knutselen met schaar, karton, gekleurd papier en kleurtjespennen. De andere keer pleur ik iets neer in word, leuk lettertype, plaatje eronder, centreren en printen maar.

Ligt eraan hoeveel zin ik heb
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 23:39
JUH
JUH is offline
Logo van 'project' groep + logo van school
of anders niks
Oud 15-10-2003, 01:18
Verwijderd
"ons" profielwerkstuk word wel gaaf, onderwerp is opsporingsmethodes en het werkstuk doen we in zo een soort dossier map met op de voorkant een stempel "case closed". De eerste 3 bladzijdes wordt een profiel van mij en de andere die er aan mee werken met daarin ook politie-foto's en vingerafdrukken.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 06:33
Verwijderd
@Roxane:
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 09:31
Queen Klazina Wok
Citaat:
Leonoor schreef op 15-10-2003 @ 07:33:
@Roxane:
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 10:34
Thomas
Thomas is offline
De kaft wel een werkstuk, essay oid hou ik altijd ontzettend simpel.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 16:27
Type
Type is offline
Citaat:
Optima schreef op 04-10-2003 @ 11:22:
als je op de universiteit een academisch verantwoord artikel of essay in moet leveren, ga je meestal niet met wordart op de voorkant kloten, maar gewoon saai, arial.
... ik ga naar de kunstacademie...

en nu jij weer
Oud 19-10-2003, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 15-10-2003 @ 07:33:
@Roxane:
&QKW

dankje
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 10:20
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Optima schreef op 04-10-2003 @ 11:22:
arial?

geen times new roman?
Oud 20-10-2003, 16:05
Hagel
Hagel is offline
gewoon titel. ondertitel
naam, studentnummer, periode en vak.

vind ik mooier dan met allemaal poespas, dat ziet er zo kinderachtig uit.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 16:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
CrazyIkke schreef op 04-10-2003 @ 20:28:
werken jullie al lang met KWT?
wij zijn proefkonijnen

maar op zich vind ik 't wel handy
bij ons hebben ze het zelfs alweer afgeschaft na vier jaar omdat het niet werkte. de leraren bij ons bepalen liever zelf wanneer ze vinden dat we zelf kunnen werken en wanneer niet.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 16:28
Gwinnie
Gwinnie is offline
bovenaan in het midden het onderwerp en linksonder mn naam etc.

in het midden een plaatje wat met het onderwerp te maken heeft. www.google.com of iets wat ik leuk vind.

heb nu bij mn GLO leesdossier op de voorkant meneer de uil die een krant leest.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 19:58
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Een of meerdere afbeeldingen bij elkaar gefotosjopt en dan nog vak naam klas en docent en soms het logo van de school. In het werkstuk schrijf ik alles in Times New Roman behalve op de kaft
Oud 24-10-2003, 22:08
Flshman
Flshman is offline
Gisteren eindelijk klaar met het rapport dat we (ik + projectgroep) moesten maken Het was een adviesrapport voor de RET.

De Voorkant heb ik gemaakt. De brug die je ziet is de Erasmusbrug. Ik vind een hoop plaatjes over het onderwerp bijelkaar gegooid altijd (zéér) saai, ik hou het graag simpel (en mooi ). Vandaar dat ik de Erasmusbrug heb genomen, erg Rotterdams, en het heeft met vervoer te maken.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 22:14
Queen Klazina Wok
Citaat:
Flashman schreef op 24-10-2003 @ 23:08:
Gisteren eindelijk klaar met het rapport dat we (ik + projectgroep) moesten maken Het was een adviesrapport voor de RET.

De Voorkant heb ik gemaakt. De brug die je ziet is de Erasmusbrug. Ik vind een hoop plaatjes over het onderwerp bijelkaar gegooid altijd (zéér) saai, ik hou het graag simpel (en mooi ). Vandaar dat ik de Erasmusbrug heb genomen, erg Rotterdams, en het heeft met vervoer te maken.
mooi heel vet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten