Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2002, 00:06
::saraswati::
::saraswati:: is offline
Ik ben de laatste tijd (een jaar ) erg gespannen en gestresst. Kan me niet meer concentreren en bla.
Heeft iemand wat 'tips' (bleeh, klinkt stom ) om rustig te worden.. Soorten thee, spirituele dingen enz.
Advertentie
Oud 03-05-2002, 08:38
TearSong
TearSong is offline
qua soorten thee kun je het beste op zoek gaan naar kruidenthee met bijvoorbeeld kamille en citroenmelisse. Deze kruiden staan erom bekend dat ze rustgevend werken. Ook lavendel werkt rustgevend en kun je bijvoorbeeld gebruiken in bad, of door een paar druppeltjes lavendelolie in te masseren op je slapen...

maar dat soort middelen lossen natuurlijk niet op wat die stress bij jou veroorzaakt...Neem eens wat vaker de tijd voor jezelf zou ik zeggen
Oud 03-05-2002, 19:42
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
:araswati:: schreef:
Ik ben de laatste tijd (een jaar ) erg gespannen en gestresst. Kan me niet meer concentreren en bla.
Heeft iemand wat 'tips' (bleeh, klinkt stom ) om rustig te worden.. Soorten thee, spirituele dingen enz.
Ik raad je aan om te gaan mediteren? Of doe je dat al?
Oud 03-05-2002, 22:04
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ik raad je aan om te gaan mediteren? Of doe je dat al?
Ooit 'n keer geprobeerd Moeilijk
Oud 04-05-2002, 11:46
louis84
louis84 is offline
Citaat:

Ooit 'n keer geprobeerd Moeilijk
zker, tis indd moeilijk, lukt me ook niet helemaal perfect
Oud 04-05-2002, 12:48
hm.. Oke, vanavond ga ik 'serieus' mediteren.
Gisteren heb ik voor de 2e keer een 'gesprek' (geschreven op papier) gehouden met m'n 'hoofd' (ratio) en 'hart' (emotie).
Mijn tante had 't me vrij lang geleden 'n keer in Turkije verteld :]
Zo krijg je een duidelijker beeld van bepaalde dingen waar je mee zit, problemen mee hebt. Als je je kut voelt, kun je je er beter door voelen en als je boos bent, kun je er door bedaren.
Ik denk wel dat je hierdoor (te)veel in 2-en kunt gaan denken, dus moet je de tussenliggende weg niet vergeten.
Ik weet wel van mezelf dat na een paar gesprekken ik er weer mee zal stoppen maja.
Oud 04-05-2002, 13:04
louis84
louis84 is offline
Citaat:
hm.. Oke, vanavond ga ik 'serieus' mediteren.
Gisteren heb ik voor de 2e keer een 'gesprek' (geschreven op papier) gehouden met m'n 'hoofd' (ratio) en 'hart' (emotie).
Mijn tante had 't me vrij lang geleden 'n keer in Turkije verteld :]
Zo krijg je een duidelijker beeld van bepaalde dingen waar je mee zit, problemen mee hebt. Als je je kut voelt, kun je je er beter door voelen en als je boos bent, kun je er door bedaren.
Ik denk wel dat je hierdoor (te)veel in 2-en kunt gaan denken, dus moet je de tussenliggende weg niet vergeten.
Ik weet wel van mezelf dat na een paar gesprekken ik er weer mee zal stoppen maja.
En heeft dat goed gewerkt, als het goed werkt, probeer ik het ook eens, hoe doe je het ong. percies???

Groeten louis
Oud 04-05-2002, 14:00
Citaat:
louis84 schreef:

En heeft dat goed gewerkt, als het goed werkt, probeer ik het ook eens, hoe doe je het ong. percies???

Groeten louis
Ik deed 't niet bepaald ergens voor, dus ik kan niet zeggen of 't werkt. Als je echt eerlijk bent, worden bepaalde dingen gewoon duidelijker. Bijv. bij jaloezie en angsten.
Je pakt gewoon pen en papier en bedenkt je namen. Ik heb m'n echte naam en 2e naam gekozen: Safak en Sidar.

Safak: Hey, hoe gaat 't?
Sidar: ...
Safak: ...
enz.

't Kan wel stom voelen, had ik eerst ook, maar zo kun je naar 'n onderwerp toe schrijven.
Oud 04-05-2002, 15:57
watermannetje
watermannetje is offline
wat grappig, over dat gesprek, ik denk inderdaat dat het handig kan zijn, zo kan je goed zien wat je gevoel wil, wat voor argumenten enzo die ergens voor heeft en hoe je verstand erover denkt
Oud 04-05-2002, 17:14
louis84
louis84 is offline
Citaat:

Ik deed 't niet bepaald ergens voor, dus ik kan niet zeggen of 't werkt. Als je echt eerlijk bent, worden bepaalde dingen gewoon duidelijker. Bijv. bij jaloezie en angsten.
Je pakt gewoon pen en papier en bedenkt je namen. Ik heb m'n echte naam en 2e naam gekozen: Safak en Sidar.

Safak: Hey, hoe gaat 't?
Sidar: ...
Safak: ...
enz.

't Kan wel stom voelen, had ik eerst ook, maar zo kun je naar 'n onderwerp toe schrijven.
En dat gesprekje gaat dus over de onderwerpen die je dwarszitten ofzo.

Dus zoiets ong. van
Klaas : heey hoe gaat het
Jan piet : alles flex.
Klaar : ik ben jouw angst.
Jan piet : ik ben jouw jaloezie.

Zoiets dus???

Groeten Louis
Oud 04-05-2002, 17:59
Citaat:
louis84 schreef:

En dat gesprekje gaat dus over de onderwerpen die je dwarszitten ofzo.

Dus zoiets ong. van
Klaas : heey hoe gaat het
Jan piet : alles flex.
Klaar : ik ben jouw angst.
Jan piet : ik ben jouw jaloezie.

Zoiets dus???

Groeten Louis
Zo voelt 't stom maar zo ja..
Oud 04-05-2002, 18:13
WhisperingFaery
WhisperingFaery is offline
Alles opschrijven lucht ook heel erg op (klinkt wel cliché ). Zo kun je de dingen ook beter overzien enzo. Misschien moet je dit ook posten bij psychologie (als je dat niet al gedaan had )

Wierook en kruiden
Kamperfoelie trekt voorspoed aan,
klaproos doet dat ook (hou dat bij je)
Klaver (wordt in verband gebracht met de Drievoudige Godin) voor geluk
Lavendel brengt helderheid
Lijsterbessen kunnen ook gedragen worden voor geluk
Mirre kun je als wierook gebruiken als ondersteuning van je meditatie, ook voor spiritualiteit, genezing, bescherming (is ook aan te raden als olie)
Wijnruit troost gebroken harten (ik weet niet precies waarom je je zo voelt, ik zet het er maar bij voor de zekerheid )

Oliën
Amandel voorspoed
Appelbloesem rustgevend
Frankincense bevordert spiritualiteit en meditatieve staat (irriteert wel de huid!! dus niet bij je jojoba-olie gooien ofzo)
Hyacint rustgevend
Jasmijn maanenergie, liefde, geestelijk bewustzijn, vrede, spiritualiteit
Kamille meditatie, vrede en rust
Narcis vrede, harmonie, rustgevend, verdovend
Patchouli lichamelijke energie, weert negativiteit af, rustgevend
Sesam geeft hoop

Kaarsen (als je aan kaarsenmagie doet)
Hemelsblauw; wijsheid, harmonie, innerlijke vrede, geestelijke kleur, ideaal voor meditatie
Paars; genezing, meditatie
Wit; ook voor ondersteuning bij meditatie, en voor geestelijke verlichting, zuiverheid, genezing en helderziendheid, waarheid, vrede, maanenergie, spirituele kracht enz.

Edelstenen
Amazoniet lost emotionele spanningen op
Amethyst versterkt onze intuïtie, meditatie, inspiratie en wijsheid
Aventurijn rustgevend
Chalcedoon schenkt rust bij nerveuze spanningen
Chrysocolla leert je luisteren naar je innerlijke stem en heeft een kalmerende invloed op het zenuwstelsel, brengt emoties in evenwicht
Fluoriet verheffing van de geest en is een uiterst nuttig hulpmiddel bij iedere vorm van geestelijke verwarring, meditatie steen
Hematiet begeleidt ons in moeilijke tijden en heft toestanden van zwakte op
Rhodoniet helpt waar verwarring in het denken de overhand heeft gekregen, bevordert en brengt vrede en stilte
Topaas tegen depressiviteit, angsten

hoop dat je er wat aan hebt ik heb hier zelf wel een hoop aan als ik in klote-periodes zit...

Liefs
Oud 04-05-2002, 18:28
louis84
louis84 is offline
Citaat:
WhisperingFaery schreef:
Alles opschrijven lucht ook heel erg op (klinkt wel cliché ). Zo kun je de dingen ook beter overzien enzo. Misschien moet je dit ook posten bij psychologie (als je dat niet al gedaan had )

Wierook en kruiden
Kamperfoelie trekt voorspoed aan,
klaproos doet dat ook (hou dat bij je)
Klaver (wordt in verband gebracht met de Drievoudige Godin) voor geluk
Lavendel brengt helderheid
Lijsterbessen kunnen ook gedragen worden voor geluk
Mirre kun je als wierook gebruiken als ondersteuning van je meditatie, ook voor spiritualiteit, genezing, bescherming (is ook aan te raden als olie)
Wijnruit troost gebroken harten (ik weet niet precies waarom je je zo voelt, ik zet het er maar bij voor de zekerheid )

Oliën
Amandel voorspoed
Appelbloesem rustgevend
Frankincense bevordert spiritualiteit en meditatieve staat (irriteert wel de huid!! dus niet bij je jojoba-olie gooien ofzo)
Hyacint rustgevend
Jasmijn maanenergie, liefde, geestelijk bewustzijn, vrede, spiritualiteit
Kamille meditatie, vrede en rust
Narcis vrede, harmonie, rustgevend, verdovend
Patchouli lichamelijke energie, weert negativiteit af, rustgevend
Sesam geeft hoop

Kaarsen (als je aan kaarsenmagie doet)
Hemelsblauw; wijsheid, harmonie, innerlijke vrede, geestelijke kleur, ideaal voor meditatie
Paars; genezing, meditatie
Wit; ook voor ondersteuning bij meditatie, en voor geestelijke verlichting, zuiverheid, genezing en helderziendheid, waarheid, vrede, maanenergie, spirituele kracht enz.

Edelstenen
Amazoniet lost emotionele spanningen op
Amethyst versterkt onze intuïtie, meditatie, inspiratie en wijsheid
Aventurijn rustgevend
Chalcedoon schenkt rust bij nerveuze spanningen
Chrysocolla leert je luisteren naar je innerlijke stem en heeft een kalmerende invloed op het zenuwstelsel, brengt emoties in evenwicht
Fluoriet verheffing van de geest en is een uiterst nuttig hulpmiddel bij iedere vorm van geestelijke verwarring, meditatie steen
Hematiet begeleidt ons in moeilijke tijden en heft toestanden van zwakte op
Rhodoniet helpt waar verwarring in het denken de overhand heeft gekregen, bevordert en brengt vrede en stilte
Topaas tegen depressiviteit, angsten

hoop dat je er wat aan hebt ik heb hier zelf wel een hoop aan als ik in klote-periodes zit...

Liefs
Cool
Zo iemand als jij heb ik eens nodig in mijn MSN lijst, of ICQ lijst.
Voeg me maar toe, als je wilt :
louis_getting_pissed_off@hotmail.com

Groeten Louis
Oud 04-05-2002, 18:44
Daankjewel WhisperingFaery
Ik zal eerst in mijn mama's oliemandje kijken.. Jammer dat de winkels al gesloten zijn: had anders meteen inkopen kunnen doen
Oud 04-05-2002, 18:50
WhisperingFaery
WhisperingFaery is offline
Citaat:
Daankjewel WhisperingFaery
Ik zal eerst in mijn mama's oliemandje kijken.. Jammer dat de winkels al gesloten zijn: had anders meteen inkopen kunnen doen
ja ik heet gewoon Lin hoor die naam gaf iemand me waar ik ook deze info mee uit wisselde enzo, like that...

ohja Louis ik heb ook MSN -> whispering_faery@hotmail.com (wat toevallig!! )

liefs!
Oud 05-05-2002, 00:10
Humm.. Iemand tips voor 't mediteren?
Oud 05-05-2002, 10:45
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Humm.. Iemand tips voor 't mediteren?
Probeer es dit: Zie in je geest een brandende kaars, concentreer alleen op de vlam en adem rustig.
Ik zelf heb het op een andere manier geleerd, als je inademt dan dacht ik in, en als ik uitademde dacht ik uit. En proberen rustig te ademen en je geest alleen te richten op in en uit. En als je dat kan kun je je geest nergens op concentreren, je geest slaapt dan als het ware, best een raar gevoel.
Oud 05-05-2002, 17:25
dystopia
dystopia is offline
NIET iets dat verslavend is (denk aan: roken; alcohol; andere drugs)
Oud 05-05-2002, 20:54
Citaat:
dystopia schreef:
NIET iets dat verslavend is (denk aan: roken; alcohol; andere drugs)
Omdat jij 't zegt
Advertentie

Regels voor berichten