Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2003, 08:45
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Grooveline schreef op 22-10-2003 @ 23:01:
Vraagje: Hoevaak en hoe wassen jullie die dreadz?
Ik was ze 1x in de 2 weken ongeveer met knottyboy shampoo bar. geweldig spul.
Advertentie
Oud 23-10-2003, 11:28
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Sooz schreef op 22-10-2003 @ 23:56:
Mijn dreads waren een hel de eerste drie maanden. Na concerten stonken ze vreselijk, als ik bukte en die walm kwam mee naar beneden.. mijn god ik werd er gewoon misselijk van. 'Normaal' roken ze ook niet al te fris, trouwens.
En het jeukte gigantisch!
En als ik even over mijn hoofd krabde zat er allemaal hoofdvet onder mijn nagels.
Dus. Het kán! Vieze stinkdreads. Maar je went eraan..
Ik had ze ook maar iets langer dan drie maanden. En in die drie maanden stonken ze idd na concerten en uitgaan vreselijk! Zelfs als ik het net gewassen had (kheb het in totaal maar 3 keer gewassen).
Bij mij jeukte het ook heel erg, vooral in periodes en idd dat hoofdvet onder mn nagels *bah*
Oud 23-10-2003, 12:36
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 23-10-2003 @ 09:45:
Ik was ze 1x in de 2 weken ongeveer met knottyboy shampoo bar. geweldig spul.
Waar haar je dat Knottyboy spul vandaan?
Ik heb ook speciale shampoo, van de Kinky Kappers, alleen die stinkt naar fluoricide... Sta ik elke keer kokhalzend onde de douche..
Oud 23-10-2003, 12:48
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Dreadkraaltje* schreef op 23-10-2003 @ 13:36:
Waar haar je dat Knottyboy spul vandaan?
Ik heb ook speciale shampoo, van de Kinky Kappers, alleen die stinkt naar fluoricide... Sta ik elke keer kokhalzend onde de douche..
Heey jij ook hier onder schooltijd Ik zit nu op school
Dat Knottyboy spul kun je alleen via internet bestellen.
Ik heb trouwens speciale shampoo van de Hairpolice voor mannen, ruikt wel lekker
Oud 23-10-2003, 12:56
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 23-10-2003 @ 13:48:
Heey jij ook hier onder schooltijd Ik zit nu op school
Dat Knottyboy spul kun je alleen via internet bestellen.
Ik heb trouwens speciale shampoo van de Hairpolice voor mannen, ruikt wel lekker
Hehe, ja, onder m'n tussenuur
Speciale shampoo van Hairpolice? Hmm.. nog nooit van gehoord... Werkt het een beetje? En waar kun je dat halen, mijn heerlijk ruikende shampoo ( ) is bijna op.
Oud 23-10-2003, 13:12
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Dreadkraaltje* schreef op 23-10-2003 @ 13:56:
Hehe, ja, onder m'n tussenuur
Speciale shampoo van Hairpolice? Hmm.. nog nooit van gehoord... Werkt het een beetje? En waar kun je dat halen, mijn heerlijk ruikende shampoo ( ) is bijna op.
Hmm ja kun je gewoon bij de Hairpolice kopen, die zit iig in Amsterdam voor de rest weet ik niet waar. Die ene vriend had die ook en die had goeie dreads. die mensen bij die Hairpolice hadden deze ook aangeraden. tis wel best duur: 12.50
Oud 23-10-2003, 16:55
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Hmmm.. A'dam is wel weer ver weg, naja, een btje ver weg.
Maar ik heb wel een ander idee.. Hier in Den Haag zit een kappers groothandel, daar moeten ze dat ook wel hebben neem ik aan.
Prijs maakt niet zo veel uit, als de shampoo maar goed is

Oud 23-10-2003, 17:00
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Dreadkraaltje* schreef op 23-10-2003 @ 17:55:
Hmmm.. A'dam is wel weer ver weg, naja, een btje ver weg.
Maar ik heb wel een ander idee.. Hier in Den Haag zit een kappers groothandel, daar moeten ze dat ook wel hebben neem ik aan.
Prijs maakt niet zo veel uit, als de shampoo maar goed is

Idd Je haar wordt er ook iets stugger van. Het merk is trouwens American Crew, tis een bruine fles. Maar misschien hebben ze meer shampoos die goed zijn, denk het wel.
Oud 23-10-2003, 18:20
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
in het begin heel erg weinig, nu 1 keer in de week
Oud 23-10-2003, 18:27
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 23-10-2003 @ 19:20:
in het begin heel erg weinig, nu 1 keer in de week
Met wat voor shampoo was jij ze?
Oud 23-10-2003, 20:53
Gadje
Gadje is offline
een paar vraagjes:
*is het beter om van tevoren(als je dreads neemt) je haar vaak te verven/fohnen en alles wat je kan doen om je haar dood te maken???
*hoe haal je stank uit je haar?dat met die doek snap ik niet
*is het erg als je vanjezelf erg makkelijk vet haar hebt??lijkt me niet echt maarja ik neem ze toch wel
Oud 23-10-2003, 21:02
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 23-10-2003 @ 12:28:
Ik had ze ook maar iets langer dan drie maanden. En in die drie maanden stonken ze idd na concerten en uitgaan vreselijk! Zelfs als ik het net gewassen had (kheb het in totaal maar 3 keer gewassen).
Bij mij jeukte het ook heel erg, vooral in periodes en idd dat hoofdvet onder mn nagels *bah*
Dat had ik ook aan het begin, maar je haar moet er gewoon aan wennen en zal na een heele tijd niet meer zoveel hoofdvet maken.
Oud 23-10-2003, 21:07
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Citaat:
Gadje schreef op 23-10-2003 @ 21:53:
een paar vraagjes:
*is het beter om van tevoren(als je dreads neemt) je haar vaak te verven/fohnen en alles wat je kan doen om je haar dood te maken???
*is het erg als je vanjezelf erg makkelijk vet haar hebt??lijkt me niet echt maarja ik neem ze toch wel
* Maakt niet echt veel uit, je haar gaat toch wel dood, het klit misschien makkelijker als het al dood is maar dan zal ook eerder je haar uitvallen doordat het al dood is En doordat het dan dreads worden.
* Welk doek precies?
* Vet haar is niet beter, slechter juist. Als je dreads zonder permanent vloeistof hebt, dus ze zijn door een vriend/in gezet glijden ze er makkelijker uit (de klitten)... denk ik. En je moet het vaker wassen als je niet van hoofdvet onder je nagels houdt. En dat heb je wel meer met vet haar.
Oud 23-10-2003, 21:09
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Gadje schreef op 23-10-2003 @ 21:53:
een paar vraagjes:
Nee, Verf brengt laagje over je haar aan waardoor het minder goed verfilt. Ontkleuren kan wel. En je haar hoeft niet dood te zijn.

Citaat:
Als ze eenmaal beetje stevig worden kan je ze gewoon elke week wassen en zullen ze niet stinken. Ze stinken doorgaans het ergst in het begin volges mij

Citaat:
Het moet niet te vet zijn, maar ook niet te droog. is allebij niet echt goed volgens mij.
Oud 23-10-2003, 21:11
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
liesbethlykke schreef op 15-10-2003 @ 17:05:
Pharmacon heeft gelijk. En volgens mij doet een doekje ook al veel.

Mortischa: heb je mijn geld ontvangen? Ik krijg namelijk geen bankafschrift.
dit doekje
Oud 23-10-2003, 21:14
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Eens in de week. Met knotty boy dreadbar.
Ik laat er eerst veel water door heen lopen door ze elke keer goed uit te wringen en dan shampoo er in en dan nog meer uitwringen.
Oud 23-10-2003, 21:24
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Gadje schreef op 23-10-2003 @ 22:11:
dit doekje
Doekje als in brede haarband oid...
Oud 23-10-2003, 21:42
Verwijderd
*edit*

kheb mn afschrift gevonden en ik heb alleen t geld van

A Kol
M Noordegraaf

en 33.59 van L L Hofstede?? Was dat iemand van knottyboy? dr stond nml nix bij

Laatst gewijzigd op 23-10-2003 om 21:46.
Oud 23-10-2003, 22:00
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 23-10-2003 @ 22:24:
ow aha, maar werkt dat??
mn kleren stinken nu al heel erg naar de frietlucht, maar die kan je nog wassen, dreads minder snel/goed
Oud 23-10-2003, 22:03
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Gadje schreef op 23-10-2003 @ 23:00:
ow aha, maar werkt dat??
mn kleren stinken nu al heel erg naar de frietlucht, maar die kan je nog wassen, dreads minder snel/goed
Nee dat werkt niet. Mijn haarbanden stonken ook erg, zelfs toen ik ze in biotex had gezet rook je nog iets. Maar die bedekken ook niet je hele haar, je kunt ook een grotere doek ofzo om je hoofd wikkelen, misschien dat je dreads dan minder gaan stinken.
Oud 24-10-2003, 16:34
Ramble On
Ramble On is offline
Ik las ergens op internet dat touperen/knopen/permanent beter werkt dan touperen/draaien/permanent. Weet iemand wat dat knopen precies inhoudt?
Oud 24-10-2003, 16:38
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 23-10-2003 @ 22:24:
Ja, zo'n doekje! Okee ik zal volgende keer duidelijker doen over mijn doekjes.
Oud 24-10-2003, 16:40
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 23-10-2003 @ 22:42:
L L Hofstede?? Was dat iemand van knottyboy?
Ja dat was ik!
Oud 24-10-2003, 17:01
Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
ik ga morgen vlechtjes met nephaar meegevlochten laten zetten. Degeen die het gaat zetten zei dat je het ongeveer hetzelfde moet behandelen als dreads. Heeft iemand nog tips of dingen die ik absoluut niet moet doen? Weet iemand trouwens ook hoe lang zoiets kan blijven zitten en wat de normale prijs voor het zetten is? Ik betaal er namelijk 125 euro voor. Vond ik best veel.
Oud 24-10-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Love,SweetLove schreef op 24-10-2003 @ 18:01:
ik ga morgen vlechtjes met nephaar meegevlochten laten zetten. Degeen die het gaat zetten zei dat je het ongeveer hetzelfde moet behandelen als dreads. Heeft iemand nog tips of dingen die ik absoluut niet moet doen? Weet iemand trouwens ook hoe lang zoiets kan blijven zitten en wat de normale prijs voor het zetten is? Ik betaal er namelijk 125 euro voor. Vond ik best veel.

gek!

bij afro kappers betaal je voor alleen t vlechten (exclu haar dus) maar 50 pleuro, en die doen t zo in 4 uurtjes
Oud 24-10-2003, 17:31
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Love,SweetLove schreef op 24-10-2003 @ 18:01:
Je laat dus vlechtjes zetten (voor veel te veel geld, may I add) die je hetzelfde moet behandelen als dreads? Welke dreads? Nep of echt?

*verwarring*
Oud 24-10-2003, 21:02
Ramble On
Ramble On is offline
Volgens alle internetsites over dreads waarop ook staat hoe je dreads maakt enzo (met wax, dus niet met permanentvloeistof) mag je je haar al een week nadat ze gezet zijn wassen en daarna het liefst elke 3 dagen Na een week wassen..daar vallen ze toch zeker van uit elkaar? Zeker als ze met alleen wax gezet zijn?

En wist iemand nou wat dat knopen inhield?
Oud 24-10-2003, 21:57
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Ik weet het (A)

Je hebt je dread en daar steken meestal lussen uit.
Wat is knopen nou;
Je maakt de lus iets groter en haalt daar je hele dread doorheen. Verder kan het ook bij je hoofdhuid. Je maakt daar in het haar, nog het meestal normale niet geklitte haar, een lus en daar haal je je dread doorheen.
Door dit fenomeen worden je dreads steviger...

Dit houdt hier dus knopen in...
Oud 24-10-2003, 21:59
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Dreadkraaltje* schreef op 24-10-2003 @ 22:57:
Ik weet het (A)

Je hebt je dread en daar steken meestal lussen uit.
Wat is knopen nou;
Je maakt de lus iets groter en haalt daar je hele dread doorheen. Verder kan het ook bij je hoofdhuid. Je maakt daar in het haar, nog het meestal normale niet geklitte haar, een lus en daar haal je je dread doorheen.
Door dit fenomeen worden je dreads steviger...

Dit houdt hier dus knopen in...
voor jou!
Maar die lussen zitten er toch niet al bij het zetten? Want er stond dus dat je ze via touperen/knopen kunt zetten.
Oud 24-10-2003, 22:06
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Nee. volgens mij niet... Als je je dreads gewoon bij de kapper laat zetten horen er sowieso geen lussen uit te steken. Dus nee...
Die lussen krijg je meestal (die uit je dread steken) als je ze niet-professioneel laat zetten. Vriendinnen van mij hebben ze b.v. bij de Kinky Kappers laten zetten en aan die dreads hoef je niks meer te doen. Naja, alleen wel knopen bij hoofdhuid. Maar dat is altijd handig.
Verder heb je ook nog een knoopvorm en die werkt als volgt;
Je steekt een haaknaald door je dread. Pakt et de haaknaald een los plukje dat uitsteekt en trekt de haaknaald terug. Zo trek je dus alle los uitstekende plukjes terug in je dread. Is opzich ook wel handig. Maar is niet nodig bij goed gevormde, of oude, gladd dreads. En weer, als je ze niet-professioneel hebt laten zetten is dit Erg handig in het prille begin. Want dan heb je meestal wel veel uitstekende plukjes...

Sjesus.. wat een verhaal
Oud 24-10-2003, 22:10
Ramble On
Ramble On is offline
Bedankt voor je verhaal! Dat knopen en dat met die haaknaald ga ik zeker doen als ze er weer zitten
Maar die toupeer/knoop techniek is dus onzin.
Oud 24-10-2003, 22:16
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Ja... zou wel kunnen. Ik heb er iig nog nooit van gehoord. En ik snap ook niet hoe dat dan zou werken met die tactiek.. Agh ja, het is laat..
Oud 24-10-2003, 22:27
Ramble On
Ramble On is offline
Offtopic:
Ja, idd. Ik ga slapen, kmoet morgen vroeg op-->werken.
Welterusten jij, voor straks
Oud 25-10-2003, 08:14
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 24-10-2003 @ 23:10:
Maar die toupeer/knoop techniek is dus onzin.
*kuche*

Je hebt dus de toupeertechniek, die ken je wel.

Bij het knopen touperen ze een stuk en trekken ze onder dat stuk je haren uit elkaar waardoor dat getoupeerde stuk dus naar je hoofdhuid toe schuift. En zo werken ze heel je haar af. Dreads zitten dan veel strakker (en daarom gebruiken ze geen perm.), maar doen ***** veel meer pijn.
Oud 25-10-2003, 10:39
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
Citaat:
Qamra schreef op 25-10-2003 @ 09:14:
*kuche*

Je hebt dus de toupeertechniek, die ken je wel.

Bij het knopen touperen ze een stuk en trekken ze onder dat stuk je haren uit elkaar waardoor dat getoupeerde stuk dus naar je hoofdhuid toe schuift. En zo werken ze heel je haar af. Dreads zitten dan veel strakker (en daarom gebruiken ze geen perm.), maar doen ***** veel meer pijn.
Jep zo had ik het en het deed inderdaad flink zeer...
Oud 25-10-2003, 17:07
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
liesbethlykke schreef op 25-10-2003 @ 11:39:
Jep zo had ik het en het deed inderdaad flink zeer...
Hmz, laat maar dan
Duurt vast nog veel langer dan gewoon touperen.
Trouwens, hoe konden jouwe dan uit elkaar vallen als ze geknoopt waren??
Oud 25-10-2003, 18:05
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 25-10-2003 @ 18:07:
Hmz, laat maar dan
Duurt vast nog veel langer dan gewoon touperen.
Trouwens, hoe konden jouwe dan uit elkaar vallen als ze geknoopt waren??
Nouja ze vielen uit elkaar aan de eindjes, die zijn moeilijker te knopen, en dat zag er niet echt mooi uit. Misschien had ik ze ook wat vaker moeten bijwerken

Het duurde inderdaad best lang. Misschien is het handig om het begin te knopen (zodat dat strak zit) en de rest te touperen. Doet wel pijn, vooral aan de zijkanten van je hoofd.
Oud 25-10-2003, 21:22
regardless
regardless is offline
hmm een vriendin van mij knoopt haar dreads ook, maar die heeft ze al 3 jaar en die zijn nog niet glad en zullen dat ook nooit worden.
Ze knoopt ze door inderdaad daar bij je hoofdhuid het gewone haar in 2en te delen en dan de dreat er door halen en zo als hier eerder geschreven werd de uiteinden ook door 2 delen en aantrekken.
Vind haar dreads niet super mooi, dus ik zou het bij toeperen houden!

dit zijn haar dreads:
je ziet ze niet super goed.. maar er zitten door dat knopen allemaal haken in..
Oud 26-10-2003, 13:46
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
ik knoop ze ook om ze bij te werken, heb het nu 1 keergedaan, maar een aantal zijn dr wel vaag door gaan zitten enzo, maar een paar anderen zijn er juist vet beter door geworden
Wel een tip om een elastiekje eronder te doen voor je het knoopt, anders trek je je halve dread uit elkaar...
Oud 26-10-2003, 15:20
Ramble On
Ramble On is offline
Nou ik hoor het alweer: ik laat het morgen maar gewoon touperend dreaden
Oud 26-10-2003, 17:02
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Het is inderdaad wel zo dat je dread er 'lelijker' uit kan gaan zien door het knopen maar dat trekt bij. Ten minste bij mij wel op den duur. Tenzij je echt grote lussen over houdt. Maar dan nog, mochten die er zijn dan haal je gewoon weer de dread er doorheen pf je begint met de haaknaald.
Het is en blijft wel handig. Want het wordt echt steviger
Oud 27-10-2003, 08:35
Verwijderd
We hadden vorige week bij mij dreads gezet,
dit hadden we gedaan door kammen en daarna te permanenten.
Dit hadden we oo bij mijn vriendin gedaan..

Alleen bij het uitwassen van de vloeistof had ik al het gekamde er ook uit gewast.
Dus konden weer opnieuw beginnen,
maar nu ziet het er goed uit .
Oud 27-10-2003, 17:13
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Citaat:
McLaren schreef op 27-10-2003 @ 09:35:
We hadden vorige week bij mij dreads gezet,
dit hadden we gedaan door kammen en daarna te permanenten.
Dit hadden we oo bij mijn vriendin gedaan..

Alleen bij het uitwassen van de vloeistof had ik al het gekamde er ook uit gewast.
Dus konden weer opnieuw beginnen,
maar nu ziet het er goed uit .
foto?
Oud 28-10-2003, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Dreadkraaltje* schreef op 27-10-2003 @ 18:13:
foto?
Heeft m'n vriendin, als ik eraan denk zal ik ze aankomend weekend erop zetten..
Oud 28-10-2003, 09:15
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 24-10-2003 @ 18:04:
gek!

bij afro kappers betaal je voor alleen t vlechten (exclu haar dus) maar 50 pleuro, en die doen t zo in 4 uurtjes
Echt? En die afrokappers vlechten ook Europees haar?
Oud 28-10-2003, 11:29
AmeliePoulain
AmeliePoulain is offline
Ik zou graag dreads willen laten zetten, alleen ik heb best wel dun haar.

Moet je perse (redelijk)dik haar hebben als je dreads laat zetten? Of maakt dat niet zoveel uit?

Want ik zou het wel zonde vinden als je bv. 'lege plekken' ziet.
Oud 28-10-2003, 15:18
Practicalmagic
Practicalmagic is offline
hoe maak je zelf dreads
Oud 28-10-2003, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Practicalmagic schreef op 28-10-2003 @ 16:18:
hoe maak je zelf dreads
www.draadjes.tk
of lees het topic eens voor de gein..
Oud 28-10-2003, 16:17
AmeliePoulain
AmeliePoulain is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 28-10-2003 @ 12:53:
Ik heb ook niet zoveel haar, voordat ik dreads had was er niks mee te beginnen, maar heb nu toch een redelijke bos dreads en véél meer volume, geen lege plekken of een triest bosje
Maar op foto's die ik van je heb gezien (in fototopic een keer) voordat je dreads had leek je best dik/gewoon haar te hebben. Maar dat leek dan misschien alleen maar. Hopelijk is dat ook zo bij mij
Oud 28-10-2003, 18:32
AmeliePoulain
AmeliePoulain is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 28-10-2003 @ 19:21:
Op foto's zorgde ik er ook wel voor dat het er zo uit zag
Ah vandaar, haha

(Maar ik ga het gewoon proberen met m'n haar, dreads er in laten zetten. Het zal wel meevallen dan )
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten