Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
de eerste dag is geweest
de uitslagen: 5000 meter mannen 1 Carl Verheijen 2 Jochem Uytdehaage 3 Bob de Jong Ritsma niet in de top 10 500 meter mannen 1 Gerard van Velde 2 Erben Wennemars 3 Jan Bos 500 meter vrouwen 1 Marianne Timmer 2 Andrea Nuyt 3 Yvonne Leever Overigens is Gunda Niemann bij haar rentree meteen Duits kampioene op de 5000 m geworden. Ok, er waren maar 2 deelnemers, maar de tijd van 7.09.nogwat is wonderbaarlijk goed!
||
Citaat:
![]() En dat ze voor de wedstrijd zo vreeeselijk onzeker is en dan gewoon weer het wereldrecord met 3 minuten verbetert. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Voor een van de weinige keren afgelopen weekend naar het NK gekeken op tv, voor de rest zal ik niet veel tijd hebben. En ook een stuk minder intresse dan een paar jaar terug. Bij ons is dit uiteraard geen sport die "in" is.
Ik weet begot niet of Bart Veldkamp nog in de schaatsen staat, iemand?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Er is i.i.g. ook weleens onderzoek naar gedaan..Ik weet het, het ziet er lelijk uit..maar mooi telt niet in de sport ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
schaatsen mondialer is zeker de bedoeling. Wordt het ook wat spannender van.
Overigens willen ze binnenkort, bij de wereldbekerwedstrijden in Heerenveen een marathon-wedstrijd (als soort demonstratie) gaan houden. Er schijnen al aardig wat buitenlanders interesse te hebben getoond om mee te doen. Ook het marathonschaatsen moet namelijk mondialer gemaakt worden.
|
![]() |
trouwens, ik was laatst bij een concert van het Oslo Gospel Choir. Die zijn dus Noors. Op een gegeven moment vergelijk die dirigent Noren met Nederlanders: "only thing you can do better is skating!"
was ik het deels mee eens, ik denk niet dat het het enige is, maar we zijn wel BETER!!!!!
|
het schaatsseizoen begint: yes nederland wint weer iets!!!
maar wat mij wel opvalt aan deze seizoensopening is: alle schaatsers zijn al in vorm. dat wekt bij mij de vraag: willen de schaats(t)ers zich bewijzen of zijn ze zoveel vooruit gegaan in een seizoen tijd? heeft iemand hier een antwoord op?
|
Verwijderd
|
Eerste wereldbekerzege voor Mark Tuitert
Uitgegeven: 16 november 2003 14:40 ERFURT - Mark Tuitert heeft zondag zijn eerste wereldbekerzege geboekt. De Holtenaar vestigde in de Gunda Niemann-Stirnemann Halle in Erfurt een baanrecord op de 1500 meter (1.47,24) en bleef daarmee Erben Wennemars voor: 1.47,71. Ids Postma werd derde in een tijd van 1.47,84. Carl Verheijen werd op die afstand vierde, Jochem Uytdehaage eindigde als zesde. bron www.nu.nl leuk voor die jongen, hopen dat ie nog meer prijzen binnen sleept voor nederland ![]() |
![]() |
|
gisteren de eerste dag van de wereldbekerwedstrijden in Heerenveen.
de entourage viel mij op TV ietwat tegen, weinig publiek enzo, maar dat zal vandaag wel veranderen denk ik. er wordt dit weekend een kleine vierkamp gehouden bij de heren De 5000 meter was weer een nederlands onderonsje met de plaatsten 1 t/m 4 voor nederlanders en waarbij tom prisen, die aan zijn eerte seizoen bij de profs bezig is (hij is zelf nog neo-prof) verbaasde met een sterk optreden. bob de jong wist voor de 3e keer in 3 wedstrijden de lange afstand te winnen en hij lijkt dan ook al zeer vroeg in topvorm. uitslag 5.000m: 1. bob de jong 6:28.01 2. carl verheijen 6:29.19 3. jochem uytdehage 6:30.27 4. tom prinsen 6:31.00 5. kc boutiette 6:34.50 9. mark tuitert 6:37.66 de 500m was een prooi voor mark tuitert, die zich wil meten met wennemars op de 1500m dit weekend. om die reden deed hij het ook rustig aan bij de 5000m. uitslag 500m: 1. mark tuitert 36.26 2. jevgeni lalenkov 36.45 3. petter andersen 36.48 4. jochem uytdehage 36.65 12. carl verheijen 37.23 22. tom prinsen 37.86 32. bob de jong 38.57 stand kleine vierkamp 1. jochem uytdehage 2. mark tuitert 3. carl verheijen 8. tom prinsen
||
Citaat:
Ik denk trouwens dat Erben Wennemars de 1500 wel gaat winnen (het klassement), hoewel ik van harte hoop dat Mark Tuitert het wint. Ben echt benieuwd...
|
die amerikaan zit nog helemaal in de skatesport. heel duidelijk te zien: leuk, irronisch maar niet efficient.
gelukkig heeft hij een goede conditie, dus als hij even oefend een bedrijging voor de nederlanders op de 5 en 10 kilometer
||
Citaat:
|
![]() |
|
|