Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2003, 13:44
Verwijderd
Over een dag of 10 begint het schaatsseizoen weer. Dit keer wordt er afgetrapt in Heerenveen, met de NK afstanden.

Het totale programma voor komend seizoen ziet er als volgt uit:

November 2003:
31/10 - 2 NK Afstanden Heerenveen
8 - 9 Wereldbeker Hamar (Noorwegen)
15 - 16 Wereldbeker Erfurt (Duitsland)
21 - 23 Wereldbeker Heerenveen

December 2003:
5 - 7 Wereldbeker Calgary (Canada)
13 - 14 Wereldbeker Salt Lake City (Ver.Staten)
20 - 21 NK Allround Eindhoven

Januari 2004:
3 - 4 NK sprint Utrecht
9 - 11 EK Allround Heerenveen
17 - 18 WK Sprint Nagano (Japan)
24 - 25 Wereldbeker Harbin (China)

Februari 2004:
6 - 8 WK Allround Hamar (Noorwegen)
14 - 15 Wereldbeker Collalbo (Italië)
20 - 22 Wereldbeker Inzell (Duitsland)
27 - 29 Wereldbeker-finale Heerenveen

Maart 2003:
12 - 14 WK Afstanden Seoul (Zuid-Korea)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2003, 14:05
Verwijderd
Schaatsers trappen niet af

Ik verwacht 'gewoon' weer dat Nederland bij de mannen de sport weer domineert. Misschien dat Erben Wennemars iets kan betekenen tegenover Wotherspoon/Shimizu.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 15:15
Boogie
Boogie is offline
Wereldbekerfinale en EK dus in Heerenveen. Interessant. Jammer dat het WK Afstanden in Seoul is, dat wordt dus weer 's nachts kijken. Ik heb geen idee wie er dit seizoen hoge ogen kunnen gaan gooien voor de grootste prijzen. De zomerstop van het schaatsseizoen duurt altijd net lang genoeg om het nodige te vergeten. Wel verwacht ik (of hoop ik) dat er een ommezwaai komt bij de dames sprint, omdat Catherina LeMay-Doan over haar top is en de jaren ook voor de Duitsers Garbrecht en Völker beginnen te tellen.
Oud 24-10-2003, 15:26
Sambal
Sambal is offline
schaatsen is echt de irritantste sport van de wereld... een paar van die friese NOS mensen zorgen ervoor dat dat hele marathon gedoe wordt uitgezonden en al die wk's en troep...) ik ken echt maar heel weinig mensen die daar naar kijken! echt een kutsport. alleen gianni romme is gaaf. en dat is omdat hij de enige niet fries is. friezen zijn saai
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 16:00
houn
houn is offline
jij kent natuurluk alle friezen of niet?
Oud 24-10-2003, 16:52
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Sambal schreef op 24-10-2003 @ 16:26:
schaatsen is echt de irritantste sport van de wereld... een paar van die friese NOS mensen zorgen ervoor dat dat hele marathon gedoe wordt uitgezonden en al die wk's en troep...) ik ken echt maar heel weinig mensen die daar naar kijken! echt een kutsport. alleen gianni romme is gaaf. en dat is omdat hij de enige niet fries is. friezen zijn saai
Misschien moet je eerst een naar die sport kijken voordat je zo begint te raaskallen met deze stereotypen die nergens op slaan. Uytdehage, Romme, Wennemars, Bos, Timmer, Verheijen en weet ik veel wie zijn allemaal niet Fries. Alleen het grootste ijsstadion van Nederland staat in Friesland en als het weer mee zit wordt er het grootste schaatsevenement van de wereld verreden omdat het geografisch aantrekkelijk is vanwege het vele (dan bevroren) water.
Oud 24-10-2003, 21:20
Luego
Luego is offline
beetje onzin, sambal.

en een beetje irritant.

ontopic: ritsma doet eerste tijd niet mee...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 21:26
PV
PV is offline
hmmja 'vroeger' kon ik er nog wel het geduld voor opbrengen om te kijken, maar de laatste 2 jaar of wat vind ik het niet meer zo boeiend, alleen de Olympische Spelen zijn nog leuk..
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 21:55
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
leuk om te doen.
leuk om een weekend helemaal live te kijken als ik ziek ben.
Oud 24-10-2003, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Luego_407 schreef op 24-10-2003 @ 22:20:
beetje onzin, sambal.

en een beetje irritant.

ontopic: ritsma doet eerste tijd niet mee...
Nieuwtje: Ritsma doet misschien toch wel mee. Ik zag het net op studio sport. Hij zich opgegeven voor de NK (1500 en 5000, maar het wordt waarschijnlijk alleen de 5000 meter). Het revalideren en genezen ging erg goed, de breuk was genezen (hij had z'n kuitbeen gebroken geloof ik). Het enige waar hij nog last van heeft zijn z'n enkelbanden, die zijn verrekt. Als dat goed gaat, doet ie 'gewoon' weer mee op het NK
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 22:29
Luego
Luego is offline
laatste wat ik heb gehoord is dat ie zaterdag meedoet op de 5000.

herstel is echt ongelofelijk snel gegaan!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 11:48
phmpruim
phmpruim is offline
de eerste dag is geweest
de uitslagen:

5000 meter mannen
1 Carl Verheijen
2 Jochem Uytdehaage
3 Bob de Jong
Ritsma niet in de top 10

500 meter mannen
1 Gerard van Velde
2 Erben Wennemars
3 Jan Bos

500 meter vrouwen
1 Marianne Timmer
2 Andrea Nuyt
3 Yvonne Leever

Overigens is Gunda Niemann bij haar rentree meteen Duits kampioene op de 5000 m geworden. Ok, er waren maar 2 deelnemers, maar de tijd van 7.09.nogwat is wonderbaarlijk goed!
Oud 01-11-2003, 11:56
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Die Niemann vind ik altijd zo fucking irritant.
Oud 01-11-2003, 15:29
Verwijderd
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 01-11-2003 @ 12:56:
Die Niemann vind ik altijd zo fucking irritant.
hoe die schaatst... waarom kan ze niet 'normaal' afzetten daar kan ik me ook zo aan ergeren.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 16:52
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 01-11-2003 @ 16:29:
hoe die schaatst... waarom kan ze niet 'normaal' afzetten daar kan ik me ook zo aan ergeren.
Haar hoofd sowieso irriteert me.
En dat ze voor de wedstrijd zo vreeeselijk onzeker is en dan gewoon weer het wereldrecord met 3 minuten verbetert.
Oud 02-11-2003, 09:49
Verwijderd
Citaat:
HEERENVEEN - Een zieke Erben Wennemars heeft zaterdag op de NK afstanden revanche genomen voor zijn nederlaag op de 500 meter, vrijdag. De rijder van SponsorBingo Loterij reed de 1000 meter in 1.10,17 en bleef daarmee TVM-sprinters Gerard van Velde en Alexander Oltrop (beiden 1.10,42) voor.

Beorn Nijenhuis eindigde als vierde en plaatste zich daarmee voor de komende WB-wedstrijden sprint. Jan Bos werd teleurstellend zevende in een tijd van 1.11,74. Aangezien hij al genomineerd was voor deelname aan de WB-wedstrijden, moest hij slechts vormbehoud tonen in Thialf (plek bij eerste acht). Dat lukte dus.

bron www.nu.nl
erben
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 16:32
phmpruim
phmpruim is offline
wennemars wint ook de 1500 meter
Oud 04-11-2003, 10:09
Tofke_H
Tofke_H is offline
Voor een van de weinige keren afgelopen weekend naar het NK gekeken op tv, voor de rest zal ik niet veel tijd hebben. En ook een stuk minder intresse dan een paar jaar terug. Bij ons is dit uiteraard geen sport die "in" is.
Ik weet begot niet of Bart Veldkamp nog in de schaatsen staat, iemand?
Oud 04-11-2003, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 04-11-2003 @ 11:09:
Voor een van de weinige keren afgelopen weekend naar het NK gekeken op tv, voor de rest zal ik niet veel tijd hebben. En ook een stuk minder intresse dan een paar jaar terug. Bij ons is dit uiteraard geen sport die "in" is.
Ik weet begot niet of Bart Veldkamp nog in de schaatsen staat, iemand?
Ik heb overal op internet gezocht, maar ik heb nergens kunnen vinden dat 'de schaatsbelg' nog schaatst.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 12:22
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 01-11-2003 @ 16:29:
Haar afzet blijkt wel supperefficient te zijn
Oud 04-11-2003, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Uitgeluld schreef op 04-11-2003 @ 13:22:
Haar afzet blijkt wel supperefficient te zijn
Ik denk dat als ze het op de 'normale' manier zou doen, dat ze nog veel sneller zou kunnen. Op deze manier gaat ze veel minder effectief om met haar krachten.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 12:28
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 04-11-2003 @ 13:25:
Ik denk dat als ze het op de 'normale' manier zou doen, dat ze nog veel sneller zou kunnen. Op deze manier gaat ze veel minder effectief om met haar krachten.
Zou kunnen..maar laatst hoorde ik Gemser over Beorn Nijenhuis ook zeggen dat die x-vorm zijn kracht weleens kon zijn.
Er is i.i.g. ook weleens onderzoek naar gedaan..Ik weet het, het ziet er lelijk uit..maar mooi telt niet in de sport
Oud 10-11-2003, 11:03
Boogie
Boogie is offline
Ik vraag me af of de Nederlanders niet weer te vroeg in vorm zijn zodat ze bij het WK Afstanden oververmoeid zijn.
Oud 10-11-2003, 14:48
Verwijderd
Ik zag afgelopen weekend een wedstrijd ploegenachtervolging, ik vond het best leuk , mag van mij best ingevoerd worden
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 15:10
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 10-11-2003 @ 15:48:
Ik zag afgelopen weekend een wedstrijd ploegenachtervolging, ik vond het best leuk , mag van mij best ingevoerd worden
Is idd wel lachen....Volgens mij wonnen de Amerikanen, dus wordt het schaatsen ook wat mondialer..(dat is toch wat ze willen?)
Oud 10-11-2003, 16:20
phmpruim
phmpruim is offline
schaatsen mondialer is zeker de bedoeling. Wordt het ook wat spannender van.

Overigens willen ze binnenkort, bij de wereldbekerwedstrijden in Heerenveen een marathon-wedstrijd (als soort demonstratie) gaan houden. Er schijnen al aardig wat buitenlanders interesse te hebben getoond om mee te doen. Ook het marathonschaatsen moet namelijk mondialer gemaakt worden.
Oud 10-11-2003, 16:22
phmpruim
phmpruim is offline
trouwens, ik was laatst bij een concert van het Oslo Gospel Choir. Die zijn dus Noors. Op een gegeven moment vergelijk die dirigent Noren met Nederlanders: "only thing you can do better is skating!"
was ik het deels mee eens, ik denk niet dat het het enige is, maar we zijn wel BETER!!!!!
Oud 13-11-2003, 19:21
phmpruim
phmpruim is offline
waar is de WB komend weekend?
Oud 14-11-2003, 22:31
Luego
Luego is offline
Citaat:
phmpruim schreef op 13-11-2003 @ 20:21:
waar is de WB komend weekend?
In Erfurt
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 22:15
tinus11
tinus11 is offline
het schaatsseizoen begint: yes nederland wint weer iets!!!

maar wat mij wel opvalt aan deze seizoensopening is: alle schaatsers zijn al in vorm.
dat wekt bij mij de vraag: willen de schaats(t)ers zich bewijzen of zijn ze zoveel vooruit gegaan in een seizoen tijd?

heeft iemand hier een antwoord op?
Oud 16-11-2003, 12:27
Verwijderd
Ga echt kijken, ben schaatsfan
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 17:27
Verwijderd
Eerste wereldbekerzege voor Mark Tuitert

Uitgegeven: 16 november 2003 14:40

ERFURT - Mark Tuitert heeft zondag zijn eerste wereldbekerzege geboekt. De Holtenaar vestigde in de Gunda Niemann-Stirnemann Halle in Erfurt een baanrecord op de 1500 meter (1.47,24) en bleef daarmee Erben Wennemars voor: 1.47,71.

Ids Postma werd derde in een tijd van 1.47,84. Carl Verheijen werd op die afstand vierde, Jochem Uytdehaage eindigde als zesde.

bron www.nu.nl

leuk voor die jongen, hopen dat ie nog meer prijzen binnen sleept voor nederland
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 10:26
WolterB
WolterB is offline
gisteren de eerste dag van de wereldbekerwedstrijden in Heerenveen.

de entourage viel mij op TV ietwat tegen, weinig publiek enzo, maar dat zal vandaag wel veranderen denk ik.
er wordt dit weekend een kleine vierkamp gehouden bij de heren

De 5000 meter was weer een nederlands onderonsje met de plaatsten 1 t/m 4 voor nederlanders en waarbij tom prisen, die aan zijn eerte seizoen bij de profs bezig is (hij is zelf nog neo-prof) verbaasde met een sterk optreden. bob de jong wist voor de 3e keer in 3 wedstrijden de lange afstand te winnen en hij lijkt dan ook al zeer vroeg in topvorm.
uitslag 5.000m:
1. bob de jong 6:28.01
2. carl verheijen 6:29.19
3. jochem uytdehage 6:30.27
4. tom prinsen 6:31.00
5. kc boutiette 6:34.50
9. mark tuitert 6:37.66

de 500m was een prooi voor mark tuitert, die zich wil meten met wennemars op de 1500m dit weekend. om die reden deed hij het ook rustig aan bij de 5000m.
uitslag 500m:
1. mark tuitert 36.26
2. jevgeni lalenkov 36.45
3. petter andersen 36.48
4. jochem uytdehage 36.65
12. carl verheijen 37.23
22. tom prinsen 37.86
32. bob de jong 38.57

stand kleine vierkamp
1. jochem uytdehage
2. mark tuitert
3. carl verheijen
8. tom prinsen
Oud 24-11-2003, 07:57
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hebben jullie die Chad Hedrick al gezien? Die schaatst heel wazig maar toch heel snel
Oud 24-11-2003, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 24-11-2003 @ 08:57:
Hebben jullie die Chad Hedrick al gezien? Die schaatst heel wazig maar toch heel snel
om de een of andere reden dacht ik aan niemann
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:54
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 24-11-2003 @ 08:58:
Die Hedrick schaatst nog vreemder... bij Niemann ziet het er gewoon slecht uit en bij Hedrick is het nogal lachwekkend

Ik denk trouwens dat Erben Wennemars de 1500 wel gaat winnen (het klassement), hoewel ik van harte hoop dat Mark Tuitert het wint. Ben echt benieuwd...
Oud 24-11-2003, 21:43
tinus11
tinus11 is offline
die amerikaan zit nog helemaal in de skatesport. heel duidelijk te zien: leuk, irronisch maar niet efficient.
gelukkig heeft hij een goede conditie, dus als hij even oefend een bedrijging voor de nederlanders op de 5 en 10 kilometer
Oud 25-11-2003, 12:54
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 24-11-2003 @ 08:58:
Mwah Niemann maakt toch grote krachtige klappen. Niet mooi maar het heeft toch iets.
Reageren

Regels voor berichten